1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598467 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09

Cartman: Jag tycker den trupp vi har ser helt okej ut, faktiskt. Glöm nu inte att vi får tillbaks Pärssinen och Lehtonen till imorgon, och Styf är väl tillbaks om några veckor. Sedan så har vi ju Erik Andersson utlånad som vi väl har möjlighet att kalla tillbaks om det skulle bli kris.

Så låt säga att Lander, Pääjärvi och Erixon försvinner på landslagsuppgrag, då får vi tillbaks Styf, Pärssinen och Eriksson istället. Det går jämnt ut i antal backar/forwards, så jag tror inte att överbelastning ska vara något vi behöver oroa oss för.

Jensen_12: Aa, men vi behöver fortfarande få in 1 till 2 backar och helst en ny center för att vi ska kunna bli stabila höver hela banan och för att inte överbelasta vissa spelare, då menar jag Lander och Mange och i viss mån Samuelsson, det är inte normalt för killar i deras ålder att spela hockey på elitserienivå i deras ålder.

Nu vill vi se Niinimaa.......Och Konitola:)

Modano: Jag vet inte hur det är med dig, men vi vann mot Frölunda borta med 2-0, vi vann hemma mot Södertälje med 2-0, samt förlorade "bara" med 2-0 borta mot Färjestad. Spelet har sett riktigt bra ut i egen zon på sistone, och offensiven har väl varit godkänd den också.

Så, jag förstår inte riktigt varför du klagar.

Hur länge ska Timrå vänta "snåla" med backförstärkning och en center Samulsson och Bogg är det man tror ska räcka i ett slutspel ha ha DÅRERI mer troligt med kvalserie då. Märkligt alla lag förstärker Brynäs Linköping Rögle Modo mfl men Timrå måste ha otroligt dåligt med kontakter med agenter spelare klubbar "linkan" inte ett skit har hänt sen robban o du tog över. Jo klubben börjar få allsvensk prägelse på sig mer och mer bra jobbat lär ju inte bli lättare att få spelare om man blir avhängd möjligen en ny skogg eller bogg då eller en ny 70kg bjässe ha ha. VAKNA BÖNDER !

Per HApps: Vad gjorde han där?

Tamminen på SVT, det var inte igår man såg den gubben:))

SteneH: Pröva att sätta lite punkter då och då. Var väldigt jobbigt att läsa detta. För övrigt så känns det som att detta är taget ur luften.

SteneH: Är det som du säger att styrelsen har tagit ett nytt beslut, som innebär att man inte tänker värva någon back så är det HELT ÅT HELVETE...
- Hoppas verkligen att du har fel!

SteneH: Så du menar att man bluffar å det grövsta i det här då? Det där ryktet ger jag inte mycket för då det ju är allmänt känt att man är fler som har nåt att säga till om när det väl kommer till kritan den här säsongen. Tidigare så var det dock i stort sett bara Nubben och Thomas Johansson som låg bakom besluten.

Man har väl inte nödvändigtvis uttalat sig om att de är en klasspelare man söker? Vad jag har kunnat läsa mig till, och även hört, så är det rätt man, på rätt plats och till rätt pris som gäller. De killar man erbjöds är inte bättre än dem vi redan har utan snarare sämre och det är jag tämligen säker på tills nån motbevisar mig.

När det gäller Skogs så är han naturligtvis en grym missräkning, men det har ingenting att göra med vilken kompetens vår sportchef besitter för isåfall så skulle nästintill samtliga vara odugliga med tanke på att de flesta var ute efter just Skogs före säsongen. Persson värvades som ung och lovande, absolut ingenting annat.

Tvåtallar: Rubriken är ju spännande när agenten säger så här: "- Jag har fått flera samtal från lag i tjeckiska ligan och andra europeiska ligor. Men framför allt från företrädare för andra ryska klubbar, säger Pavel Rosas agent Jiri Hamal."

FRAMFÖR ALLT från företrädare för andra ryska klubbar alltså. Inte mycket talar därmed för att han skulle lämna KHL.

SteneH:
Man kan väl inte skylla Stefan och Robban på de backarna du räknade upp, de var väl redan färdiga när våra sportchefer började (eller har jag fel)? I och för sig så har de väl inte riktigt hittat något bra själva...

SteneH: OM du har rätt så är det bedrövligt, minst sagt.

Red-line:
Jag hoppas du har rätt tyvärr är nog faktum den att de är tysta för det har absolut inget att säga och de vill inte heller prata om de nya beslutet de ryktas om att styrelsen tagit pga av att de kommer att bli en ramaskri med tanke på att alla tror att en back skall inhandlas. ...
Det som är lite jobbigt är att man anser att de spelare som är på marknaden inte är så mycket att ha utan man vill ha en klasslirare men när sådana dyker upp då har vi inte råd... en liten svår ekvationen det där
undrar vad klasslirare i Stefan ögon är Tomas Skoogs, Dennis Persson häpp häpp /Stene

Red-line: Dom arbetar nog hårt för att hitta nåt eller så sitter dom o pillar naveln o käkar russin.
Jag tror på det förstnämnda. Det är bäst så.

Såg att modo enligt af var ute efter Holmqvist nu när hans kontrakt går ut om 10dagar.

Hahl Bundy: *räcker upp handen* ......nej fan en av dom var träningsmatch, där han även fick med domarn. Räknas de (A) ?

FM: Brunäsarna verkar väldigt glada över att ha fått en som kan tackla, stå upp för laget o gå rakt på mål.
Deja Vú varning. Säger Mäkiaho. Finns också på You tube o vi hade höga förväntningar på honom.
Hur många såg honom tackla mer än 3 ggr räcker upp en hand?

Blizzard: Touché!

Hahl Bundy: Bara för att det är tyst i media behöver det ju inte betyda att Timrå inte gör något, det kanske är så att våra nya sportchefer är duktiga på att hålla käften... ;-)

Laken: "– Det är svårt att hitta en center av Linds kaliber, och vi tycker att våra egna centrar ersätter honom bra"

Det är alltås svårt att hitta en lika bra spelare som Lind, men deras ega spelare ersätter honom bra, jävlar vilka bra spelare bruuunas har!

Laken: Allt som är ledig behöver nödvändigtvis inte vara bra... Undrar just varför han lämnar Ryssland?

Ytterligare ett exempel på att marknaden INTE är död!

Hahl Bundy: Ja,det blir nog grymt svårt.. Personligen tycker jag inte att det tillför ett skit att ta hit en lirare som ska gnugga i en tredje-fjärde lina.

Man får ju känslan att vissa sportchefer värvar för att det ska se bra ut och för att suportrarna skall tycka att de gör ett bra jobb.
Tycker det är jävligt strongt av våra dito att inte göra samma sak. Dock tror jag att man letar som faan men det finns ju liksom ingen anledning att springa till ST/Dagbladet och säga allt heller.
Tror inte att det finns nån tvekan OM rätt spelare skulle bli ledig.

FM: Det är sant o det är inte det jag menar, men ibland som nu tex, är vi väldigt kalla o avvaktande.
Är marknaden så död så kan det bli tufft framöver.

Tror att det kan bli svårt att få nån klasspelare vid den här tidpunkten men man vet ju aldrig.

Hahl Bundy: Det vet jag,vo lägger inte pengar på dussinspelare. Vänta och se hur mkt deras nya "stjärnor" tillför så kanske du förstår varför vi inte värvar nån.

SteneH: Man kan ju inte anklaga ledningen för att direkt vara desperata. Men så har vi varit i den här situationen några ggr också.

Brunäsarna verkar ju vara euforiskt glada över sin värvning idag o Modo ligger inte heller på latsidan.

Vad vi gör, vete katten!

Hahl Bundy:
Som vanligt är vi iskalla, de gånger vi upplevs som proffsiga eller får beröm är när vi säljer spelare märkligt ?
De som känns än mer konstigt är de rykten som florerar att man för tillfället tagit ett princip beslut att inte förstärka laget men att man kanske måste omvärdera detta igen efter juluppehållet och tabelläget !!!
kan för mitt liv inte tro att det är sant dels med tanke på just tabellläget och vad Stefan och klubben uttalat tidigare men den som lever får se har faktiskt slutat hoppas.
/Stene

Paddan: Ja så är de nog, han har varit i Omsk några år nu han så ett miljöombyte skulle nog göra honom gött, skulle gärna se Pavel R superstar i Timrå igen jag.

Ice Tea: Men jag tror nog att Roman Abramovitj har råd att betala lönerna till spelarna i Avangard Omsk. Jag skulle snarare tro att det handlar om att Rosa är missnöjd med hur mycket speltid, eller liknande, han får i laget.

Berglund: Haha ja precis :)

Snoop: Fin lön i Ryssland men bara om man får någon hehe

Paddan: Alldeles rätt! Oklart om varför han lämnar men det är ju lite oroligt med ekonomin därborta...

Ice Tea: Jo men de är som grodan nedanför här skriver att de står inget om att Rosa inte har fått lön, verkar mer som att han behöver tt miljöombyte bara.

Snoop: Tog lite tid innan jag hittade länken från expressen

Tvåtallar: Om inte Pavel Rosa plötsligt bytt namn till Miloslav Horava så står det inte något om att han inte skulle fått någon lön i Avangard Omsk.

Tvåtallar: Fan vilken seriös liga dom har när massa spelare inte får lön på månader, Haha.

Ice Tea: Vart kan man läsa att Rosa inte får någon lön ?

Ice Tea: Vi är tydligen iskalla i väntan på den "rätta" värvningen.
Annat är det för Modo som inte är vana i en sån här situation eller Brynäs som är osäkra på Micke Lind. :/

Is, sa Bill. Kall, sa Bull.

Hahl Bundy: Nog går det att få tag på bra backar men man måste betala bra för bra kvalitet.
Såg att Brynäs värvat en f.d. NHL forward från ryska ligan...

Ska man vara med i racet framåt vårkanten så får man nog förstärka truppen med en back och en forward. Men man undrar ju om de är såå intresserade av det.

Pavel Rosa får ingen lön i KHL...

Kan nog bli en ledig back i KHL snart oxå....

Väldigt tyst på ryktesfronten - vad händer med Niinimaa?

Vad tror ni - blir det nå't/några fler nyförvärv??

Ser i dagens Dagbladet att Timrå tackar nej till dom 3 transatlantiska backarna o att dom inte förhandlar med någon.

Däremot står det i dagen TÅ att Modo är ute efter en av dessa backar som Timrå ratar nämligen Eric Werner o en annan back som heter Matt Kinch.
Dessutom är dom ute efter Andreas Holmqvist vars try out kontrakt med DIF går ut den 29/11.

Berglund: Frågan är ju om något av lagen har ekonomi att bjuda på honom. Från timrås håll har man ju indikerat att man söker en rejäl och stabil back, i min mening så implicerar detta att man är villiga att spendera en betydande summa pengar också.

Tjärnqvist i all ära men det är ju ingen Kenny vi snackar om här. Om Jämtin kan gå till LHC och om Niskala kunde gå till Frölunda så borde Tjärnqvist kunna gå till Timrå också.

Olle: Ja, fast föga troligt dock. Skulle tro det är Djurgården eller Rögle som gäller.

Ice Tea: Om Rögle kan slita i honom så kan vi det också. Ok att dom har brorsan hans i laget men han verkar ju ändå vara skadad fram till jul. Nä fram med ett kontraktsförslag till Daniel Tjärnqvist, han skulle vara ett lysande nyförvärv.

Steffe: ..å mycket hjärta - plocka hem daniel Tjärnqvist - en bra back om man säger så...

Ice Tea: Kan denne herre vara tilltänkt? Han skulle iallafall tillföra lite "gå in på mål" till laget...

Inget nytt på värvningsfronten? Nå'n som hört nå't?

Kongo: Själv räknar jag med att få frågan om jag vill leda hela utbildningen. Har inte hört något än men det är nog bara en tidsfråga.

T T:
Bror Lake lär ju va självskriven. Antagligen blir han headhuntad.

Olle: Som jag fattar det är det deras respektive agenter som står för erbjudandena. Men visst luktar det lite desperation kring sådana spelarerbjudanden. Intressant känns det väl inte direkt iaf...

« · 1089552 · »