Blizzard och Yellowcard:
Tänk vilket tråkigt liv ni hade haft, så här en måndag i början av december, om det inte vore för HV71. HV engagerar långt utanför Smålands gränser :-)
Yellowcard: Jag är helt övertygad om att Bogg gärna ser en fortsättning hos oss. Tryggheten i att få spela och ha en fast punkt i tillvaron väger otroligt tungt när man kommit upp i den ålder Bogg faktiskt befinner sig i. Han testade att dra till annat land med högre ersättning men valde att återvända till spel i Sverige.
Det enda som skulle få Boggen att fundera tror jag är om Mora lyckas återvända till elitserien. Allt annat som lön etc tror jag Timrå kan matcha. Och hur sannolikt är det att Mora skulle lyckas nå elitserien? Inte den här säsongen i alla fall.
Yellowcard: Enligt hörsägen var Bogg ingen jättebillig lösning. Men ändå tycker jag värvningen visar lite av Linkans känsla. Bogg kan visa sig bli tungan på vågen. En oerhört klok spelare som sällan gör en dålig match.
Dessutom har han ledaregenskaper som det här laget behöver. Vi har förlorat många av de spelare som tog ett stort ansvar utanför isen och här kommer antagligen Bogg bli hur viktig som helst.
RTS: Jag har varit bortrest i nära en månad och har inte hängt med i svängarna riktigt men: ersattes Mäkiaho med Bogg? För mig känns det som att Bogg tog Hedströms plats.