1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598450 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
lungan: Får man fråga vad Lander ska göra i Sundsvalls J20 ?

Hahl Bundy: Jaha,nej det vissta jag inte!

lungan: Det jag menar med stopp är att Wards klubb som han har kontrakt med har sagt Nej. Då är det stopp.

Hahl Bundy: Vadå för stopp, vi behöver en back som håller rent i egenzon, finns ingen bättre än Ward, han kommer bidra med det som vi tappat genom Sanny. Han kommer verkligen kunna hjälpa laget tror jag.

lungan: Du tror alltså på Ward? Fast det har blivit stopp där?
Kontiola ifrågasätter jag inte däremot.

Hahl Bundy: Nej det behövs en Back och en Center, sedan är jag mycket nöjd, speciellt om Wandell kommer tillbaka, då har vi en fowrads uppställning som heter duga.

T.ex.
Pyrret Kontiola Pärssinen
Hynning Wandell Tenkrat
Axelsson Bagarn Sundh
Päjäärvi Bogg Svensson

Erik (Björklöven)
Jesper (Sundsvall/ J-20)
Lander (Sundsvall/ J-20)

Backar
Lethonen-Moe
Skogs-Styf
Ward-Jonsson
Lotvonen-Erixson

Persson (Sundsvall)

lungan: Skitsamma alla skriker ju att vi ska värva vad som helst.

Hahl Bundy: Tyvärr så verkar han vara forward och inte center så jag tror inte att detta kommer bli något!!

Et tu Brute: Haha nja, bryr mig föga om HV - ser bara till Timrås bästa och då ligger HV-förlust bra till hans serrö!

Blizzard och Yellowcard:

Tänk vilket tråkigt liv ni hade haft, så här en måndag i början av december, om det inte vore för HV71. HV engagerar långt utanför Smålands gränser :-)

Blizzard: och det kommer vi göra! Men fan så synd att liket SSK börjat leva på senaste matcherna..

Yellowcard: ja riktigt fina resultat! Nu ska vi "bara" göra vårat jobb och vinna över SSK då ser det ljust ut :)

Blizzard: Yes, kanon! Alla resultat gick vår väg ikväll!

Blizzard: ja jävlar spännande avslutning iaf!

Yellowcard: jag hatar HV, jag HATAR thörnberg !! 5-6 nu

Blizzard: Snyggt också. Så uppenbart att det skulle bli mål. Nu körde dom den där äckliga låten igen. Falskt som fan också.

Yellowcard: sådär ja 4-6

Kerstin_k: uhmmm men man kanske har en liten skev bild av det där med klubbkänsla och hjärta för laget. Man vill ju gärna att det ska vara så iaf.

Kerstin_k: Ja detta kan vi bara spekulera i - det kommer aldrig hända=) Men fan så hemskt det måste vara... Jag tror Bagarn hade stannat åtminstone ett år och försöka. Pärssinen är så skadefylld osv. och Timrå har aldrig givit upp på han, så jag tror han skulle ge tillbaka detta om vi skulle åka ner. Tenkie tror jag skulle vilja stanna kvar, jag tror han njuter va hockeylivet som han har det nu. Han kan lira med kladno eller vad dom nu heter och sedan komma hit och bli älskad. han är nog nöjd så som det är.

Nåja, när börjar klubben förlänga kontrakten då? Är det inte dags snart?

Kerstin_k: tror inte heller på Bagarn!

Yellowcard: Glöm Bagarn, Tenkrat och mycket möjligt Pärssinen. Fast han känns ändå som en kille som skulle kunna stanna kvar. Han har visserligen kontrakt, men lär förmodligen, som alla andra, ha någon klausul som gör att han kan bryta om det skulle hända.

Yellowcard: Jag är helt övertygad om att Bogg gärna ser en fortsättning hos oss. Tryggheten i att få spela och ha en fast punkt i tillvaron väger otroligt tungt när man kommit upp i den ålder Bogg faktiskt befinner sig i. Han testade att dra till annat land med högre ersättning men valde att återvända till spel i Sverige.

Det enda som skulle få Boggen att fundera tror jag är om Mora lyckas återvända till elitserien. Allt annat som lön etc tror jag Timrå kan matcha. Och hur sannolikt är det att Mora skulle lyckas nå elitserien? Inte den här säsongen i alla fall.

Tänkte föresten på det. Flera namnkunniga Moraspelare återfinns ju nu i andra klubbar. När ett elitserielag åker ner lämnar ju sjukt många, om man leker med tanken och t.ex. Timrå skulle ramla ur (vilket inte kommer hända) - vilka tror ni stanna kvar?

Jag tror följande skulle stanna:

Åkerlund, Moe, Erixon, Styf, Bagarn, Bagarn 2, Axelsson, Lander, Pärssinen, Samuelsson, Sundh, Björn Svensson, Tenkrat.

Mackelito: Ok, men han har väl själv sagt att han stormtrivs osv va? Att Skogs har långtidskontrakt lär ju också tala för.

RTS: Vilka spelare tänker du på då?? Har det verkligen gått så långt som in i löneförhandlingar i flera fall?
tell me det har jag inte hört något om...

Yellowcard: JAg tror inte att det är någt snack om sak om att han ska `få` förlängt , utan det beror på om någon anann klubb är intressantare...

250kg kärlek: Ja han har varit riktigt bra - ett sånt lugn i han. Jag hoppas han får förlängt nästa säsong!

250kg kärlek: När du skriver att vi förlorat många av de spelare som tog ett stort ansvar tänker jag i första hand på Sanny Lindström, Robert Karlsson, Per Hallin och Kalle Koskinen. Jag vet att dessa varit goda föredömen och lirare med extra stora Timråhjärtan. Vi får hoppas att Bogg har förmågan att axla en del av denna så viktiga roll. En som jag också tror växer in i den rollen så sakteliga är Johan Andersson.

Mackelito: Förklara vad du menar..
Men om du tycker det är för mkt begärt av oss supportrar att kräva lite av vår nye sportchef så får det stå för dig.

Jag säger inte att han inget gör, men jag kräver att det händer lite på bla backsidan där jag inte ser att vi räcker till.

Sedan VET jag en hel del spelare man tackat nej till pga för hög kostnad.

Nu har som sagt vi spelat "på vad jag tror" vår högsta nivå ett antal matcher, men det kommer svackor o skador och då gäller det att vara med.

250kg kärlek: Det jag menar är att Bogg´s löneanspråk ligger närmare Mäkiahos än Hedström.

Håller med i allt om Bogg, senaste matcherna har varit jäkligt bra.

Yellowcard: Enligt hörsägen var Bogg ingen jättebillig lösning. Men ändå tycker jag värvningen visar lite av Linkans känsla. Bogg kan visa sig bli tungan på vågen. En oerhört klok spelare som sällan gör en dålig match.

Dessutom har han ledaregenskaper som det här laget behöver. Vi har förlorat många av de spelare som tog ett stort ansvar utanför isen och här kommer antagligen Bogg bli hur viktig som helst.

250kg kärlek: Jadu har rätt! Boggen tog Hedströms plats.

250kg kärlek: Jag tror RTS ärden som inte riktigt har koll..: :)

RTS: Jag har varit bortrest i nära en månad och har inte hängt med i svängarna riktigt men: ersattes Mäkiaho med Bogg? För mig känns det som att Bogg tog Hedströms plats.

Mackelito: JA har han inte minst 10ggr mer koll på marknaden än oss övriga här skulle man ju orolig,
Det är ju hans jobb att hålla koll på marknaden till 100%.
Vi övriga här har ju ett annat jobb för att hålla oss ovan ytan.

Och ang kontakta klubbar så är det precis samma sak, det är han förbannade skydighet att göra sitt jobb.

Jobbar du som tex Timmerkörare så tror jag man inte blir långvarig om virket inte kommer fram.
Nu var detta en idiotisk jämförelse men men.

Som sagt en Sportchef jobb är bla att ställa bästa möjliga lag till tränarnas förfogande och till föreningens uttalade målsättning.

Så jag tycker inte det är ett dugg fel att ställa krav och frågasätta Linkan så länge inget händer.

För inget har ju hänt förutom att Mäkiaho blev ersatt av BOGG. Förövrigt bra gjort av LINKAN, kanske det ända hittills.

Nej jag köper inte ditt resonemang

Blizzard: JAg tror nog mycket väl att Linkan harkoll på marknaden kanske 10ggr bättre än alla på det här forumet, men att värva en spelare som t.e.x Hutchinson så är de ju liksom inte bara att fråga, tjena vill du spela för Timrå i sverige , domligger nästan sist men du kan ju ta oss därifrån??
Nej det är mycket svårare än så, du måste kontakta Dallas om de nu är så att han spelar där, prata om kontrakt ,eller kanske utlåning ,, erbjuda en tillräckligt hög lön osv osv... så jag tycker vi ska sluta klandra han för att att han inte agerar eller har koll på marknaden....

The great one: Sergei Zinoviev (stavning) är en väldigt väldigt dyr spelare och (drömkontrakt) somdet som Hedström hade är inte ens i närheten av pengarna på hans tidigare kontrakt....så om du överhuvudtaget var allvarlig så kan jag tyvär meddela att det inte finns en chans att han kommer till Timrå..

Och Dimman är han klar snart:)

Laken:

Linkan kanske chockar och öppnar stora plånboken och chockvärvar denna ryss! (se länk).

www.eliteprospects.com/player.php?player=12285

Laken: Okej sry ja som missuppfatta :P

Snoop: Nej, precis - det var just därför jag satte tacksamhets-skuld inom snuffar.

Laken: Dallas har knappast skuldkänslor eller dåligt samvete o de borde dom heller inte ha, Timrå visste vad som gällde när man lånade Wandell och så äre, men jag skulle iaf inte tacka nej till Hutchinson :)

Blizzard: Dock vet jag inte ens om han är tillgänglig på marknaden (troligen inte). Dessutom är det svårt att veta hur han själv skulle ställa sig till att spela i Timrå och Elitserien.

Man kan kalla det: "Lakens långskott till Linkan"! :-)

Glömde, högerskytt dessutom.

Blizzard: Har hört att sedan ledningen i Timrå sett finalen i stjärnor på is, så ha de beslutat att ta kontackt med Marcus Fagervall, Tanken skulle då vara att han skulle ta plats som första center:)

Personligen tror jag helskarpt på den iden, då han skulle även få rollen som att sjunga nationalsongen,,,

Och ett mer naturligt val finns ju inte då han även är medie van, och behöver inte lära en hockeyspelares ordföråd kan tänka mig intervjun i period pausen, "Satan var så kul" eller "satan vad for det gick", och sedan är det upp till lyssnaren och tolka vad karl pratar om;)

Laken: ja där ser man :) som många ser finns det spelare på marknaden även spelare som Linkan söker "Den rätta" men man ska ju AGERA också.....

Blizzard: "- NHL Stanley Cup Champion 05/06"
Bara en sådan sak... ;-)

Laken: ja han ser ju inte så tokig ut, titta hur Brad Moran och Niko Dimitrakos har utvecklas i SAIK..... AHL håller bra klass och ES är mycket sämre iår än förra året, därför det är så jämt. Så jag svarar: Ja han kan vara något AHL-spelare har inga problem i ES.

Laken: ja där kom ju länken :)

Laken: länk??

« · 1097619 · »