Laken: Vem kliver in som den naturliga kaptenen? Sanny Lindström har efter LG Hockey Games verkligen bevisat sina hockeykunskaper. Han har aldrig varit så bra (känns det som), som nu. Riku och Kokko i all ära, men vem axlar kaptensrollen?
Tycker personligen att namnkunniga spelare får för mycket plats. En spelare som Peter Regin bara finns där. Han är antagligen den bästa Timråspelare som laget kan tillgå just i detta nu. Vem uppmärksammar det? Ingen, känns det som.
T T: Otroligt skönt om Johan skriver på för ytterligare ett par år. Jag är av den uppfattningen att Backlund är en målvakt vi ska vara rädda om. Tycker också att Backlunds intresse för Mika Tarvainen är ytterligare ett bevis på att han vill utvecklas som målvakt.
Det är väl inte helt osannolikt att Mika T får anställning i klubben? Jag hoppas innerligt på det.
actionleif: Tror knappast det. Enligt tidningsuppgifter kommer inte TIK att värva någon forward, förutsatt att Riku Hahl stannar.
Emellertid tyckte jag att Dagbladets artikel beträffande Pekka Saravo var ytterst lovande (tyvärr har jag ingen länk). Tror att Saravo är en spelare som skulle tillföra mycket i Timrå.
Gorkyman: ja får vi bara tillbaka alla spelare så vetefaan då kan vi bli halvfarliga. nu blir det väl 3:e världskriget i sista,kämpa skiten ur er gubbar.
Gorkyman: Nä då...vi kan nog bli riktigt äckliga att möta, bara Backe kliver upp ett par snäpp eller blir jämnare, ibland ger han en multipla hjärtattacker ibland är han grym.
MB: Känns inte helt hopplöst inför slutspelet. Nära vinst mot LHC, vinst mot HV och nu bra spel mot Nola. Bara toppkonkurenter. Får vi sedan tillbaka Timo, Pyrre, Erik & Robban, så bör vi vara en jobbig motståndare
Kevin O Shea: Måste det alltid stå skrivet i en Blaska ?? förändrar det något? javisst du kanske är en trogen t.e.x Dagbladet läsare , men dom hade lika fullt fel i att Månsson var på väg till TIK , SLUTVÄRVAT säger Johansson...
Det är här en lista på på TÄNKBARA , SÅNA SOM DET PRATATS OM I ÅR ELLER FÖRRA ÅRET , Schneider va klar för SAIK , men drog till NHL , men hamna i AHL , Sägs inte vilja spela där när man bara får spela i AHL ...
Teemu Aalto , Har spelat i Timrå IK , Två säs trivdes , ryktas om han ,
Alla jublade när Pärssinen blev kvar....Alla skriker efter nytt kontrakt för Hahl.
Är det inte bättre att vi värvar spelare som faktiskt spelar matcher?
Nä nu får det vara slut på finnvärvningarna, de verkar ju bara vara att blåsa på dem för att de ska bli skadade.
Har i flera ögonen haft ögonen på Pyrret, vilken överjävulsk sniper. Men så fort han fick på sig en Timråtröja så visade han sitt rätta jag, glaslirare. fy fan.
Detta är Modos laguppställning från hockeyligan om man klickar in på Live rapporten och sedan spelar statestik.
Dessutom, där du hitta infon om Wargh står det inte någonstans att Hahl inte är med vilket inte stämmer då han är borta ifrån dagens match.
Första femman 1 Oscar Hedman 1 Per-Åge Skröder 1 Niklas Sundström 1 Patrick Yetman Andra femman 2 Tommy Wargh 2 Pierre Hedin 2 Magnus Wernblom 2 Per Svartvadet 2 Andreas Salomonsson Tredje femman 3 Atvars Tribuncovs 3 Jens Westin 3 Peter Öberg 3 Oscar Steen 3 Andreas Molinder Fjärde femman 4 Stefan Espeland 4 Tobias Forsberg 4 Jari Tolsa 4 Fredrik Warg 4 Marcus Jonasén
Krizan började stå på värmningen och var menad att stå, men vad Skarins falköga kunnat konstatera så klev han åt sidan och såg uppgiven/skadad ut, allt tyder på att Zacke står..
Wargh skadad som jag sa, och Hedman kommer inte heller till spel. Därmed fyra skadade backar. Vi får se till att spela 60 minuter i Timrås zon tror jag.
Snoop: vi måste börja om från början känns som vi håller på kämpa med B-saker hela tiden nu ju! halv skadade spelare, ej motiverade spelar, en arena som "uppgraderas" hela tiden , näe usch för det här!!!
Vi har för nästa säsong 12 stycken seniorer kontrakterade plus två 17åringar som egentligen borde spela i J-20 nästa år för att rätta upp den misserabla säsong som blev i år då de bara spelade med A-laget.
Vad händer om Hahl och Pärssinen och Pyrret och Hedström och Hynning och Tenkrat och Regin blir skadade nästa år?
Hur bred är truppen då?
Nä du Tomas Johansson, om du ska bygga ett lag bör Timrå ha 14 seniorer under kontrakt, för att säkerställa skador, skulle laget vara fullt kan de två överstående lånas ut till allsvenskan för tillfället.
Jag håller med om att vi inte behöver spetsa truppen men den måste breddas med svenska yngre spelare som ligger i den övreskalan bland de allsvenska spelarna!
Där de man breddar truppen med är in förstådda i att de kan bli både spel i elitserien och allsvenskan. Förläng med Oscar Johansson och kontraktera Alexander Larsson från Sundsvall men låna ut dem även till Sundsvall om de inte får plats i Timrås Trupp.
Ja Nubbens sista drag om att låta Oscar spela kvar i Sundsvall var ett stort misstag. Han skulle verkligen behövas nu.
lungan: Det är ännu oklart om Robert Carlsson kör på i ytterligare ett år, men om han slutar kommer den forwardsplatsen troligtvis inte att fyllas upp av någon annan. – Jag tycker att vår forwardsuppsättning ser riktigt stark ut ...
ah j-vlar vad stark den ser ut de har man ju sett dom två senaste sässongerna!!! fy fan de här blir ju bara ett stort skämt!
shinzawai: Visst kan matchen bli intressant ur ett flertal aspekter. Men att jämföra skadelägen lagen i mellan är väl inte riktigt rättvist? Timrå saknar avsevärt många fler spetskillar. Vi har hela vår förstalina indisponibel.
Blizzard: Det är ni som gnäller. Jag skriver ju att fjunioren kommer att göra hattrick. PÅSTÅR dU atTT jag är NNORIRONSIKSK?!!!!!!111
Csly, alla skador gör matchen på sitt sätt extra intressant. Kan bli mycket misstag och därmed hawaii. Sen är det alltid gött med lite gallerkillar som åker skiten ur sig själv.
Det här är det lamaste o mest menlösa tre kronor jag sett i ett mästerskap. Hur lyckas man sätta ett sånt korpgäng på isen jämfört med övriga nationer? Hellberg i mål? Vi har 9-10 i NHL o ingen ville stå?
Riku och Kokko i all ära, men vem axlar kaptensrollen?
Tycker personligen att namnkunniga spelare får för mycket plats. En spelare som Peter Regin bara finns där. Han är antagligen den bästa Timråspelare som laget kan tillgå just i detta nu. Vem uppmärksammar det? Ingen, känns det som.