1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604802 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Tvåtallar: Skulle vara kul om ett sånt rykte kunde vara sant för en gångs skull också, skulle blir riktigt glad då.

FM: Har faktiskt ingen koll alls på det där - har fått för mig att de gamla artistkontraktens struktur fortfarande gäller men att det kommer skattas ännu mer. Men mycket möjligt att jag har fel då jag inte satt mig in i det där. Men om det nu är som du säger - att "artisterna" får spela hela säsongen så är det ju bra, förutsatt att kontrakten är normala för en toppspelare.

Yellowcard: Innebär inte de nya skattereglerna att de kommer att lira hela säsongen då? Tidigare räknades man ju som artist om man bara var här i 6 månader men eftersom det försvinner borde de ju kunna vara här hela säsongen?

jens_88: höhö, nja men om vi har tre stycken spelare på artistkontrakt - skulle det vara en bra lösning? Jag menar, tre tänka "toppspelare" som inte kommer spela de 15 första omgångarna, sen lär de kosta mer med de nya skattereglerna.

Cartman: Utan att vara en raketforskare så skulle jag vilja påstå att det är ett hakskydd.

Yellowcard: Och om dom skulle värva dessa två har dom väl lite för många Transatlanter?

Hahl Bundy: Känns lite tveksamt... uhmm Timrå jagar två stycken spelare till som måste ha artistkontrakt?

Vad äre för nån grej som bastiansen har på hjälmen???

mikenomad: Onekligen :)

Hahl Bundy: Men du var väl liiite sen va? ;-)

jens_88: Vi tror gott om alla :)

Hahl Bundy: Nej man har ju fått lära sig det hårda viset att det bara är www.timraik.se man kan lita på.. Men visst är man dum nog ändå att hålla koll på allt silly och får förhoppningar

mikenomad: Onekligen var ordet :)

jens_88: Det är silly. Alla har källor.

Jag vet vilka jag ska tro på mer än andra.
Det här var inte en sån men onekligen intressant :)

Hahl Bundy: Man blir ju onekligen lite nyfiken på den där källan.

Hahl Bundy: Fan att man vill tro på ett rykte så mycket :P Men aja får se hur det går

mikenomad: Äh håll igen :)

Hahl Bundy: Tänk att du inte kan dela med dig av äran nån gång...;-)

Tvåtallar: Ja men liite sen? :)

Hm många som har källor

Enl min väl insatta källa så kommer Syracuse Crunchs poängkung Mike York och Sanny att signa Timrå inom kort. Dessutom så jobbas det hårt på Sonnenbergs kompis Nick Naumenko,en stabil och produktiv back som själv vill till Medelpad enligt min källa.
Anmäl Nike 2009-04-05 18:30

Det här läste jag alldeles nyss hos wikegård;

"Enl min väl insatta källa så kommer Syracuse Crunchs poängkung Mike York och Sanny att signa Timrå inom kort. Dessutom så jobbas det hårt på Sonnenbergs kompis Nick Naumenko,en stabil och produktiv back som själv vill till Medelpad enligt min källa."

kakblad: Nej det var så det stod i Expressen eller ST , han Tägtström tror jag det var som skrev , Pyrret var underbetald med en som Lotvo med sina 200 000 papp var överbetald...

Ambroo: Nej jag tror inte heller den kostar mer än årets men jag tror att nästa års back uppsättning kommer kosta lite mindre tyvärr..

Mackelito: Skrev Ambroo att vi kan glömma Kontiola så kan vi med största sannolikhet göra det också. Han har sina källor....

Ambroo: Varför ska jag glömma Kontiola om jag får fråga , är han officiellt klar för en annan klubb eller skrev du vad du tror?

Harryhaffa: Äh...en tre-fyra år vill vi väl dra nytta av hans tjänster på isen iaf!

Laken: Räcker om han skriver på ett år, och sedan tar över som sportchef...

Mackelito: Tjänade inte Pyörälä mer än så? tänkte eftersom han trots allt kom tvåa i SM-liigas målliga säsongen innan han kom till timrå.

Pätr: när har han haft rätt om något?

Jag tycker Sanny ska skriva på ett långtidskontrakt med Timrå och köpa ett sommarhus i Stockholm. ;-)

dr-nix: Just så tror jag det ligger till. Vilket inte låter alls långsökt tycker jag. Han skulle ju där precis som här få en framträdande roll då jag kan tänka mig att även DIF skulle kunna se Sanny som en viktig kugge i klubben. Vad beträffar möjligheten att vinna något så tror jag Sanny bedömmer chanserna likvärdiga i DIF och TIK. Det som möjligen kan tala till vår fördel är väl att vi torde ha en betydligt bättre ekonomi samt att TIK antagligen är beredd att gå väldigt långt för Sannys påskrift.

JimmyH: skulle tro att Wikegård bygger det på att Sanny är Stockholmare och att just Sanny har sagt att han vill rota sig någonstans (visst är det så det låtit?, Sanny vill göra klart med en klubb, skaffa villa osv.) Då har Wikegård säkert tänkt att Sanny nog helst vill rota sig i just Stockholm.

Pätr: Den där backbesättningen du skrev upp kostar inte mer än den gångna säsongens.

Mackelito: Glöm Kontiola.

Jacksson 71: Låt säga att uppgifterna om lönerna stämmer så tjänade Pyörälä 100-150 000i månaden, innan detblev klart att Janne Pesonen lämnade Finland för spel i europa så hade Färjestad och Linköping (ev fler) jagat han , men gick sedan ut i media och sa att han inte var aktuell längre då han krävde runt 400 000 - 500 000 i månadslön..

Alltså ganska stor skillnad, sedan är ju Saarenheimo inte huvudspår enligt Linkan så vi får nog sikta in oss på någon annan typ Kontiola eller Viuhkola...

JimmyH: Wikegård brukar ha rätt :)

Tvåtallar: Han påstår inget, han tror att Sanny vill flytta "hem" till Stockholm igen. Det får han väl tro om han vill. Han bygger det på att han själv nekade Sanny för sju år sedan innan han kom till Timrå.

Tvåtallar: Tja, det kan han ju få tro. Det är väl inte helt osannolikt heller men som jag uppfattar det är det rena spekulationerna från Wikegårds sida, inget han har nåt på fötterna för....

Jacksson 71: Skulle han säkert kunna!
Men jag är fortfarande av uppfattningen att back- och centersidan är prioriterade, lååångt för en dyr ytterforward.

Wikegård påstår att Sanny kommer att skriva på för o Djurgården

Skulle inte en kille som janne pesonen ersätta mika pyörälä ???
Båda två är poängmaskiner och pesonen kan vell inte vara mycket dyrare är mika ?
Om man skulle lyckas värva saarenheimo och kanske pesonen då så har man en ny finnfemma !
Pärssinen - Saarenheimo - Pesonen
men frågan är vell hur mycket de här skulle kosta ....

En länk till pesonen:
www.eliteprospects.com/player.php?player=4285

250kg kärlek:Personligen tror jag inte på att ifrångå principen att värva lagspelare som är på väg upp, som fortfarande har något och kämpa för, mot dyra spelare som redan är på toppen och satt ner sin j-la flagga på kebbenekajses högsta topp och behöver bara vänta på att någon kommer med ett bra bud utan att behöva anstränga sig..

tror inte resultat mässigt man känar på dessa spelare, som offtas lägger ner då de börjar bli halvskadad och motgångarna för laget kommer,,

Se på Malmö då de gjorde sig av med sina stjärnor, och gav platts åt egna juniorer då kom resultaten, snacka om Leksand hur bra har deras stjärnor varit,,,ja nu menar jag inte man ska släppa in tre femmor med juniorer i es, men bättre värva hunger, än mätthet,,,

Och många ducktiga krigare har varit nöjda med att leva på ärtsoppa:)

250kg kärlek: Kanske just därför man har "råd att titta på" Kronwall?

Tikinmyheart: Om vi bara blickar framåt så skulle man nästan hoppas att det varit så. Jag menar hur mycket bättre spelare skulle vi kunna få för dom pengarna?
Det talas dessutom i termer om 150 papp på Jonsson. Också där bör vi väl hitta en bättre ersättare som kräver betydligt mindre ersättning.

Pätr: Vad gäller skott så kan varken Moe eller Styf mäta sig med Lello, men så jävla dåliga tycker jag de inte är.

En gammal klyscha. Ett stabilt försvar ger ett offensivt anfall. By the way. Läste här att Lotvonen tjänade 200 000/mån. Kan det verkligen stämma?

Tikinmyheart: Jo, samtidigt är det inte helt fel att ha ett stabilt kort i power play, men i övrigt är jag inne på din linje.

Är det så svårt att scrolla ner o se ifall det finns länkar sen tidigare?

Andersson: warg till saik länk
för dom som inte har sett det

Pätr: Själv skulle jag välja bort Lehtonen och ta Sanny och Kronwall. Tycker inte Lello är så stabil i egen zon, men å andra sidan är han en jävel i PP.

Nja, jag föredrar nog defensiva backar så får centrar och forwards sköta det offensiva.

Nu blir jag väldigt osäker. Det verkar otroligt att TIK ska ha råd med Sanny, Lethonen och Kronwall, vilket torde betyda att en måste räknas bort, frågan är vilken. Och det innebär att en backplats står öppen, vem tar den?

Suck... vad snurrig man blir av Silly Season. Tur att man inte är sportchef.

« · 1150249 · »