1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580480 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1104099 Till forumet


Silly Season 09/10
Nu är det väl ändå dags för lite gnäll och skäll i en sån här tråd?

Börjar med denna (iofs ingen nyhet för mig, men ändå):
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Allt skiter sig. Varför anstränga sig? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Det är sånt här som gör ångest till mys och tillåter en att hälla upp en fin wirre.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Mm, läste detta alldeles nyss. Verkligen ingen rolig nyhet måste jag säga! En av de absolut viktigaste kuggarna i laget har siktet inställt på NHL.

Iof ingen orealistisk plan för Mika eftersom säkerligen skulle göra bra ifrån sig även där borta!

Om så är fallet att han drar så får verkligen sportcheferna jobba hårt för att ersätta honom med en likvärdig spelare! Så de inte fyller luckan med tex Jonas Höglund =)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo:

Det löser sej, vi behöver inte bekymra oss, i allsvenskan kan vi inte kosta på oss stjärnor som Mika, föreningen borde satsa nu i stället så vi blir kvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Många fina wirrar blir det :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
The Fat Bastard: Som en klok man sa: Många fina wirrar blir det!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo:

Bättre lida än aggera. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Jag har en känsla att Boork skulle passa Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
The Fat Bastard:

Rör inte Boork,han har ett mission i Gävle i Mars/april.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
The Fat Bastard o Ambroo: Det är INTE meningen att man som timråit ska få vara lugn o harmonisk. Det är INTE meningen att vi under vår livstid ska få uppleva nånting så underbart som ett guld.
Det är INTE meningen att vi ska känna lugnet över att om nån sticker så kommer en som är minst lika bra på samma plats.
Det är bara INTE meningen som Timråit.

Var är wirren?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
The Fat Bastard: Har TIK:s materialare slutat?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
fredriko74: Inte alls oväntat och vi får väl hoppas att han gör bra ifrån sig därborta så han inte kommer hem och väljer mer pengar i Frölunda. Nubben är ju säkert intresserad.

Jag väljer att önska honom lycka till!

Hoppas att man ersätter honom med en rivig forward från Rapperswill.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
The Fat Bastard: Moohhaaaa, jag blir mörkrädd när jag hör namnet Boork!

Sveriges mest överskattade tränare genom tiderna, har ett Sm-guld med DIF om jag inte misstar mig.

Inget överdrivet CV med andra ord!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Rooster23: Du syftar på bekantingen NN ?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
fredriko74: Ja varför inte? Jag tror en kedja med Bogg, Nordgren och Axelsson/Sundh kan bli riktigt bra. Påminner en hel del om den så lyckade formationen med Krykov, Carlsson och Nordgren.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Rooster23: Mm, Bogg och Nordgren är nog ingen dum idé. Men tycker att när det gäller Axel/Sundh så jobbar de i skymundan. Får liksom inte ut speciellt mycket av sitt slit. Iof Oscar kan ibland skapa farligheter via sin starka skridskoåkning, men händer liksom inget mer. Tyvärr!

Så skulle då hellre se ett annat namn bredvid Bogg/Nordgren. Pärsinen ?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
fredriko74: Robert Carlsson var ingen superproducerande spelare före eller efter han spelade i den kedjan heller. Men gjorde ett bra jobb med att åka skridskor och jobba framför mål i PP. Det är den rollen jag tänker mig. Jag tror personligen att Pärssinen och Nordgren skulle ta ut varandra...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Rooster23: Nja, undra det ja! Tänk Pärsinen som passningspelare, Nordgren är där och rör om i grytan med sin frenetiska åkstil. Samt orädd att parkera framför kassen. Tror de skulle funka ja!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Rooster23:

På krogen?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
fredriko74: Så här är då läget, enligt uppgift, om vi tittar till de tongivande utan kontrakt:

*Målvakterna är ett stort frågetecken. Backlund var t ex nära att flytta redan i våras och Åkerlund vill nog ha ett löfte om mer.

*Lehtonen har tidigare deklarerat att detta enbart är en mellanlandning på vägen mot NHL och inget talar för motsatsen.

*Pyörälä lär få ett anbud från andra sidan och nu står det alltså klart att han kommer att nappa på i stort sett vad som helst.

*Wandell blir som bekant en än större stjärna kommande säsong och honom är det bara att lyfta på hatten för.

*Hynning är förlorad sen en tid tillbaka och det är Lener och Linköping som gäller där till 90-95%.

*J.Andersson riskerar även han att lämna då hans agent erbjuder hans tjänster åt andra lag.

Även hos fler än en av dem som har utgående kontrakt bakom dessa så finns det frågetecken:

*Lotvonen börjar bli gammal och grå och här har också hemlängtan kommit smygandes med tiden.

*Pääjärvi kan vi givetvis glömma och inte bara för att det kommer att dyka upp anbud från annat håll utan också för pappas skull.

Sen finns det givetvis också spelare som man inte överväger att förlänga med, men det är en annan femma.

Nåt positivt att nämna då? Tja, det finns väl några bra grabbar som man vill ha kvar och som själva vill stanna. Tenkrat och Bogg är två.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Muntert. Jag tar en wirre till.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Har du kvar du?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Satt ju bredvid Ottawas scouter på SSK-TIK tidigare i år. Enligt dem var Pyrre inget ämne för NHL. "För osnabb för att vara så liten" menade dom. Dvs, om han inte har storleken måste han ha speeden. Pyrre är grymt bra, men enligt Ottawas scouter för slätstrukenoch utan spetskompetens.

Ska väl tillägga att nu pratar vi bara tre NHL-scouter, men jag skulle inte vara för säker på att den där agenten har torrt på fötterna. Mer oroande då att han inte ens vill diskutera fortsättning med TIK

Ska väl slutligen också tillägga att han naturligtvis är grymt bra (top 3 i Timrå) och att jag bara återger andras åsikter
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Jävligt upplyftande sammanställning. Får vi ihop tre femmor nästa år?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Japp jag har ett stående kontrakt på sånt :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lincoln: Äh, Pyörälä ska väl också till NHL fram till den 15 juli när han helt oförklarligt blir klar för Frölunda till allas förvåning.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Frella: Pyörälä platsar inte i NHL, möjligen AHL. Klart han går till Nubbens gäng och blir återförenad med Hahl.

Tenkrat tror jag inte förlänger, däremot Bogg och Bagarn.

Ähh va fan, kan bli en riktigt rolig Silly nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Glömde Backlund. Han drar till KHL. Åkerlund tar välförtjänt första spaden och signar för två år.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Rolig och rolig, mycket nytt lär det blir åtminstone.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart och lincoln: Jag tror, men det är ju jag det, att Pyörälä nöjer sig med att få börja i AHL. Han är 27 år nu och det är garanterat sista chansen att få möjligheten att spela därborta.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Tenkrat har inte så många andra bud att ta ställning till och han lär inte få det heller. Antingen så flyttar han hem för gott eller så fortsätter han här där han trivs och tjänar hyggligt med slant.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Låter troligt.

Alternativ två:

VF 2009
1st line: Hahl, Pyrrelä, Hedström

2nd line: Nordgren, Wandell, Pärssinen

Litar inte längre på den där Nebbelinubben....
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Snart orkar man inte ens bry sig... Om det inte kommer in motsvarande nyförvärv känns det som AS är rätt nära 2010 om det inte mot förmodan skiter sig redan denna säsong...

Man mår... äckligt...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lincoln: Om det skulle bli verklighet så blir det repet;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lincoln: Pärssinen har ett år kvar på kontraktet.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Allt går att köpa för Real.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Det är bara att inse att lagbygget inför nästa säsong förmodligen kommer att innebära att vi tappar en hel del klasspelare.
Så en spelare jag hoppas TIK hör sig för med är Fredrik Warg. Har från en säker källa hört att han inte trivs i MoDo. Om det beror på istid eller matchningen av centrar eller nåt annat låter jag vara osagt. Men i TIK trivdes dock han väldigt bra och han skulle nog sämst bli andrecenter i TIK.
Och varför inte en återförening av duon Warg/Nordgren i TIK? Det skulle då inte jag tacka nej till. Sen vet man ju inte hur det sociala livet (tjej/barn) skulle funka i TIK. Sen har jag för mig att han har ett år kvar på kontraktet i MoDo. Men vill han därifrån borde det gå att lösa.
Det är i alla fall viktigt att så fort som möjligt att försöka få klart med någon sk "stjärspelare" till nästa säsong så att vi därigenom kan locka ytterligare spelare till oss, för annars kan nästa säsong bli en obehaglig upplevelse.
Så det är bara hoppas Linkan/Robban kan trolla fram gedigna nyförvärv!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
"Storhetstiden" är över som sagt... Detta känns jävligt surt. Vi har flera tunga år framöver att blicka mot.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Timråit H-sand: Pricken över i:et där du!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Låter på dig som att Timrå ska förbarma sig över att ha kvar Tenkrat? Sen låter det en aning otroligt att inget annat lag skulle vara intresserade av honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Japp! Pianotråd så att det blir riktigt gjort...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Då missförstår du mig helt. Tenkrat är en spetsspelare, men saknar ibland det där lilla extra om man kan uttrycka det så och därför är han inte särskillt intressant för andra lag, iaf inte för topparna, och de övriga finns det ingen anledning att gå till. Han är en målskytt som gör lite för lite mål och han har också en tendens att försvinna lite väl mycket från match till match/under matcherna för att han ska vara attraktiv för de allra främsta. Likförbannat så tillför han mycket under sina bästa stunder och är helt klart en spelare som jag vill se kommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Jag tycker Tenkrat är en hårt jobbande forward i varje match. Däremot är han sönderläst av de flesta lag. Han har som du säger inte så många variabler i sitt spel.

Jag vill också att han stannar men blir inte förvånad om han åker hem. Däremot blir det intressant att se hur man gör med backsidan. Förlänger man med Lotvonen och Jonsson? Att Persson försvinner är väl ingen högoddsare.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Håller med ang Tenkrat. Tror inte något av de fyra rovdjuren(VF, FBK, HV, LHC) är så speciellt intresserad av Tenkrat. Är dock i rätt omgivning en målskytt och jag hoppas han stannar ytterligare nåt år i TIK.
Så gör klart med Tenkrat snabbt så blir det i alla fall en positiv signal om laget inför nästa år.
Sen vore det en dröm att få en toppback klar inför nästa säsong(av defensiv art) men tyvärr känns det mera som en dröm. Hoppas dock jag har fel där pga min för närvarande negativa syn på lagbygget inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tikinmyheart: Exakt. Det enda jag skulle kunna se som ett alternativ till att han blir kvar/åker hem är väl om Kärpät skulle visa intresse igen. Där var han gud och passade in som fisken i vattnet i det mer primitiva sättet att spela hockey på.

Jag tror varken på Lotvonen eller Jonsson. Lotvonen börjar komma till åren och han har varit "borta" ett antal säsonger nu. När det gäller Jonsson så vet jag att man inte är nöjda trots att han är nån form av landslagsback. Det gick faktiskt rykten om att man övervägde att skeppa honom till förmån för nån annan vid det förra landslagsuppehållet.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Timråit H-sand: Att få hem Sanny Lindström vore ju en dröm, men det är en utopi.

Jag ser gärna att man byter spår i sitt sökande efter spelare. Byt öst mot väst och leta snipers och karaktärsspelare i USA/Kanada istället. Kontakterna finns genom gubbar som Zäta, Manderville och Inge Hammarström och där finns det en uppsjö av spelare som är stöpta i samma form som Dimitrakos, Beech, Goren mfl.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Hmmm, då hade dom förmodligen inte ersatt honom med någon ny, det är ju så Timrå jobbar nuförtiden...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Känns som om det kan bli en ännu jobbigare säsong nästa år. Behövs minst 8 st nyförvärv om det blir som man befarar. Sen vilken kvalité dom nyförvärven håller det vågar man inte tänka på.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Tittar man på den ev. stommen så är det nära till nervsammanbrott, men nånstans så känns ändå det här igen. De senaste säsongerna har det ju nästan sett ut så här inför varje ny, fast skillnaden är väl att man inte har samma tilltro som tidigare.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Trösten är väl att detsamma gäller 6-7 andra klubbar också. Som den allmänna ekonomin och konkurrensen ser ut är det inte bara vi som riskerar en kvalitetssänkning av truppen.
Kommentera

« · 1104099