Skarin: O om man får höra sånt, tror du man känner sig stimulerad att spela för en sån klubb där fansen har dom åsikterna? Det kan mycket väl spela in men inte som en avgörande faktor, utan som en del i ett beslut som till slut väger kraftigt över för Rögle.
Hahl Bundy: Jag vet inte om det kan ha spelat någon. Det tror jag inte. Det är på långa vägar av avgörande betydelse iaf. Däremot är jag övertygad om att Månsson antingen läste diskussionen själv, eller fick den förklarad av någon annan.
Olle: "Problemet är bara att Åkerlund aldrig fått stå tillräckligt många matcher för att visa hur hans prestationer över tid hade sett ut, vi låter Lindbäck ställa sig i kassen efter varje "åkerlundförlust" och i mina ögon är det bajs."
Exakt. Det är precis så jag också känner, och har känt redan ifjol. Då var ju namnet Backlund och inte Lindbäck.
mikenomad: Lägg till att Månsson spelat för RBK tidigare i karriären, så har du ytterligare ett skäl till varför det blev Skåne istället för Medelpad. Han slog väl igenom där på "elitnivå" om man räknar bort säsongen han gjorde för Sundsvall 2000/01. Kanske han känner att karriären avstannat lite och hoppas på en liknande "boost" på nytt nu i Rögle.
Skarin: En rejäl känga? Vart då? Man måste nog ha lite paranoida drag för att hitta en känga åt TIK i den där artikeln. Månsson valde mellan 3 es-klubbar och bestämde sig för en, svårare än så är det inte. TIK ville värva honom men inte till vilket pris som helst och det är ingen hemlighet att Rögle var hetare. TIK ville ha honom, likaså Modo och Rögle, skillnaden var att Rögle ville ha honom lite mer än de övriga och därför la lite mer krut på detta och följaktligen rodde värvningen i hamn.
Tror inte Linkan och co ser det som något nederlag, Månsson hade varit ren bonus. En bonus jag iofs inte tackat nej till men Uno är väl glad idag iaf....
RTS: Det där är faktiskt en rejäl känga. Inte minst om man tänker till lite extra. Månsson är ju inte den förste som Linkans gäng (Challe, TJ) velat värva. Nu vet jag ju inte ens om Challe ville ha Månsson i laget, det är det som är så hemskt.
Simmalugnt: Jag köper ditt argument och din sida av saken men jag håller fortfarande Åkerlund högst. Han är prövad, han har visat upp sig i våra färger tidigare. Lindbäck har gjort några matcher och inte glänst på något sätt, jag ser ingen som helst anledning till att han skulle ha företräde i det här läget.
Simmalugnt: Kan man lägga sig i målvaktdiskussionen så här på nattkröken?!
Själv vill jag gärna tro att Lindbäck har högre potential än vad han hittills har visat, men samtidigt tycker jag att Åkerlund under en ganska lång tid av nån slags självklarhet varit satt som 2:a oberoende av prestation.
Efter vinsten mot LHC så kan jag faktiskt inte förstå varför man byter tillbaka till Lindbäck. Även om LHC var ganska usla så gjorde faktiskt Åke ett par mycket avgörande räddningar för matchutgången i första perioden. Nu kändes bytet till Limpan mycket påtvunget, man liksom vill så gärna att Limpan ska komma igång så han bara måste in i buren igen.
Men hur ska Åke tänka i nuläget? Här vinner jag min första match för året (där inte den andre är skadad) och sedan sitter jag på bänken igen ändå i nästa match. Om man vill bryta ner en målvakt så är det givetvis rätt att matcha så, men för Åke måste det vara en stenhård käftsmäll att få.
Överlag så finns det mycket mer att önska av Challes matchning av laget i nuläget. Sitter han instängd i tredjepar eller har han bränt krutet i dödens? Gör något!!
... (mer än att gnälla och vara ironisk mot utomstående faktorer (som vi redan vet är emot oss))
Och då skulle jag kunna vända på det och säga att Lindbäck tror jag är beroende av kontinuitet i ÄNNU större utsträckning än Åkerlund. Nu pratar jag inte 2 matcher i rad. Men det får han inte. Får han kontinuitet i sitt spel och får bygga upp ett självförtroende då håller jag honom inte bara högre än Åkerlund utan högre än hans vapendragare förra säsongen.
Simmalugnt: I mina ögon var inte Backlund SÅ dålig. Jag tycker att Åkerlund var SÅ bra. Problemet är bara att Åkerlund aldrig fått stå tillräckligt många matcher för att visa hur hans prestationer över tid hade sett ut, vi låter Lindbäck ställa sig i kassen efter varje "åkerlundförlust" och i mina ögon är det bajs. Lindbäck luktar osäkerhet, han är ungefär dubbelt så jävla stor som Åkerlund men håller ändå inte sin stolpe vid vinkelskott, han positionerar sig helt fel i dagsläget och jag börjar tro att han enbart lever på sin storlek, han behöver aldrig göra monsterförflyttningarna som dödliga målvakter måste göra, därav aldrig några "tv-räddningar".
Åke har fått stå på sidan så många gånger på grund av skador, vilket iofs är en fråga för sig, men han förtjänar förstaspaden. Nä Åke är min man!
Skönt att se att någon håller med mig i resonemanget att vi inte kan hålla på och hatta med målisarna.
Men jag håller definitivt Lindbäck som etta även om han är lite oslipad.
Åkerlund är en habil elitseriebackup men det känns som om han fick en märklig status förra säsongen som jag anser att han aldrig riktigt har gjort sig förtjänt av.
Han gjorde några bra insatser men min känsla är att det sedan förra säsongen finns en övertro på Åkerlund som bottnar i att folk här var så frustrerade över Backlunds fummel att de verkligen, verkligen, verkligen ville att Åkerlund skulle vara det nya målvaktsmonstret vi så väl behöver. Så när han gjorde några bra matcher så höjdes han till skyarna på ett i mina ögon klart obefogat sätt.
mikenomad: Nåja, stopp i backen nu. Lindbäck har släppt lätta men i mina ögon är Åkerlund etta och det var han innnan Lindbäck signades. Han borde rankats högre än Backlund efter säsongens slut och jag ser inte problemet på målvaktssidan just nu, åke är nr 1. Vi kan inte hatta med målvakterna som Modo, Lindbäck har potential, Åkerlund har vunnit matcher åt oss, jag säger Åkerlund för nr. 1.
T T: INGET NATURLIGTVIS men kul skulle det vara att få ta del av vad som sägs. För det har varit märkligt tyst från föreningen ö h t. Antar att man jobbar med framtiden och glömmer nutiden.
Pivko som spelar med Caslava just nu då.. kanske vill spela i Timrå för en billig penning, not...
eller kanske Hannula kan tänka sig mellannorrland...
Nåja om man var beredd att värva MM så finns det alltså åtminstone en tanke på att förstärka fast det blir väl som vanligt.... shit walks money talks
Har styrelsen ens funderat på tränarbyte tro?
Vi behöver iaf en powerforward, lite tyngd och lite lagom småful gärna med målsinne. Vi behöver även en riktigt bra back utöver Caslava och ett riktigt bra målvakstspel för att klara detta.
Kul att se Lander, Gabbe o Sebbe dra laget framåt men vart f-n är de andra... Måste vi verkligen vänta på Sonnenberg för att få laget att funka? Vad har vi då för tränare egentligen... Så dåligt lag har inte Timrå i år så vad är egentligen felet - ett fall för uppdrag granskning kanske för att röra om i den berömda grytan... Finns styrelseprotokoll för allmän kännedom?? Knappast va!!
mikenomad: haha .. nä förmodligen inte . men jag är övertygad om att lindbäck kommer att få dej på bra humör många gånger under denna vinter .. sen kanske om åke håller nollan några hundra gånger att han blir förste målis . fast nä ., föga troligt . spelar ju ingen roll vad han gör stackarn . de såg man ju ifjol
Vi föds alla med Timrå IK-hjärta, men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg. Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!
superfalle: Ja, lönemässigt har vi säker gjort ett klipp....fråga är vad det eg. kostar i slutändan. De kvalitéer du beskriver hos Linbäck har jag väl inte riktigt sett även om han visst hade en bra säsongsavslutning förra säsongen. Lindbäck, en målvakt under utveckling? Ja, visst är det så och detsamma gäller för Åke. Vad kul att vi får äran att stå för utbildningen, det är vi ju inte vana vid. Eller...?
För frukterna lär det inte vara vi som får skörda....
mikenomad: nä de tycker jag inte .. jag tyckte väldigt sällan backe gjorde de heller .. däremot har jag sett lindbäck göra matcher i brynäs som backe aldrig kommer komma i närheten av .. sen så tror jag lindbäck har betydligt mindre pröjs än backe hade .. hellre en billig dålig målvakt än en dyr dålig målvakt .. lindbäck är dessuton under utveckling . backe på dekis . vänta du så ska du få se
mikenomad: personligen så tycker jag att målvakts spelet serr bra ut förutom ett par matcher då lindbäck inte varit på topp .. då har tankarna gått till den gamla goda tiden då backe stod jämt .. då visste man vad man fick
RocknRolf2: Tycker att årets målvaktsuppsättning luktar hybris lång väg även den. Snacka om att ersätta etablerat med några som kommit från ingenstans. Två andrafiolare ska kliva in och dominera, åtminsone en av dem. Hittills har vår egen Åke Lund visat mest, vilket inte säger så mkt då Limpan varit närmast usel.
Visst, Backe var inte målvakten som gjorde idiotmatcher och fullständigt spikade igen men han var habil och höll en jämn nivå, betydligt högre än det våra nuvarande uppvisat. Det snackades om att Backes "1 tabbe per match" förlorade matcher åt oss....vad ska man då säga om Lindbäck? Han har redan förlorat 2-3 matcher åt oss och det var ren tur att premiären inte gick dithän också. Hans idiotindianare i slutet av tredje hade sånär kostat oss en pinne.
Nä, alla mina värsta farhågor ang. målvaktssidan är på väg att infrias. Med det inte sagt att övriga lagdelar övertygat, eller ens nått hygglig nivå. Vi har mer problem än bara målvaktssidan....
Skarin: Tack! Men vårat sista val föll nog på Anger, som för en knapp månad sedan poserade i nån slags barocktappning på Knaust där han bland annat berättade om sin nära vänskap med Carl Philip...
Ja, jag vet inte riktigt... Känns ju som att vi kanske skulle ha satsat på en spelare med lite mer karaktär istället. Men inte trodde jag att Anger skulle vara så här harmlös. Visserligen har han lite tid på sig att komma upp i minst 15-20 kassar som krävs för att han inte ska vara totalt oduglig. Gör inte Anger mål är han ingenting.
Nästa gång vill jag att Timrå ska värva en spelare som är strax under normalbegåvad, stinker diesel och är stark som en oxe.
Skarin: killen måste väll landa först.. vilken skulle han peta ....nu , ska i ha en som vi skall vänta på ,sådana har vi redan.eller är han billig?????
Skarin: I alla värvningar är det väl rätt uppenbart att allt inte handlar om pengar. Såvida inte den tilltänkta arbetsgivaren erbjuder typ 1 miljon i veckan, för då är jag rätt säker på att många struntar i allt annat än pengarna. Men jag har en känsla av att några miljoner inte är aktuella i det här fallet.
Det ordnar sig det här. Vi har ett lag för 5:e, 6:e plats.