1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604083 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Skarin: Kameltå.

250kg kärlek: Bloggen

"dagbladet.se/sport/1.1552628

Henrik Petré kliver in och täcker upp backskadorna.

Jag har väl ingen större kommentar till det mer än att han har god rutin och kan säkert göra ett gott jobb om han spelar enkelt. Vi har några spelare som skulle behöva lite mindre belastning samt att vi får fler backar på träning.

Med alla friska så platsar han förmodligen inte. Men det var några år sedan jag såg honom sist så jag har dålig koll på hans status idag.

Se värvningen som ni såg Peter Hirsch, Tuomo Karjalainen, Igor Matushkin, Tobias Åblad eller Mikko Laine. En spelare som täcker upp vid skadebekymmer helt enkelt.
"

Skarin:
Inte Kamel utan Kamil.

Jimmy H: Kan du klippa och klistra. Din blogg verkar ha kajkat ut. Jag vill så gärna se vad du har att säga om detta.

Skarin:

Alltid nåt.

Och där kom meddelandet.

Kamel Piros.

Bragd-Birger: Jag kan bara hänvisa till Olles svar där.

Piros..

Säga vad man vill, men feg är inte Linkan i alla fall, för floppar denna P3 måste ju han ju väck, man kan ju för fan inte bara plocka in någon bara för att..........eller???

Redigerad kommentar

Ambroo: Jag hoppas innerligt att en spelare som Sunnqvist inte behöver spendera en enda minut på bänken till fördel för en som P3.

Skarin:

Hade inte vi fått dom vi fick så hade P3 som ni så snällt kallar han lika gärna hamnat hos oss känns det som. Eftersom det finns inge pengar i klubbarna tyvärr. När en spelare som Jason Krog kräver 550.000 i månaden så ser man hur det ser ut på marknaden. Spelare som Piros osv som är ute nu ligger säkert inte under 200 tusen i månaden pga dom ser chansen att ta betalt och för att klubbarna är så beroende att få nya spelare att dom betalar överpriser för medelspelare.

Ambroo: Äh, det är väl som sagt bara en korttidstäckning medan vi har fyra backar borta. Minska belastning på de som kan spela, osv.
Inget konstigt med det, men just tajmingen är ju så fantastisk. Här sitter vi och väntar på frälsare, liksom.

TIKbiff: överbelastning på jimmys blogg lr :P

Simmalugnt: Jag tror du har fel där! Challe sågar bara spelare, offentligt, som har självförtroende att tappa till att börja med.

ersson: Det kommer ju garanterat inte att bli nån fler back så då kunde man lika gärna låtit bli.

Bragd-Birger: Nu kanske vi får ordning på våra PP.

Redigerad kommentar

Taurus:

:D Haha, vad kul???!!!! :D:D

Ambroo: Måste ju komma in ett par namnkunniga pjäser efter det här med P3, annars kan det vara morsning och goodbye för denna förening som heter Timrå IK.

Hahl Bundy:

Det är nog inte Challe som är desperat.

Ska vi gissa på ett "Jag ville inte ens ha honom" inför nästa match? =oD

Ambroo:

Du tror alltså att han är den enda spelaren som kommer in?
Jag avvaktar iallafall, kommer det inte in någon fler så åker Linkan i ån.

Ambroo:

:D Kan bara hålla med!!

superfalle: Jo jag kom ihåg när han spelade för Brynäs och ja....hm..vet inte vad jag ska säga, förutom att hans nivå borde vi kunna hitta i juniorverksamheten. Han gjorde något mål i Brynäs senast 2003 (tror jag det var).

MB:
Jimmy har kommenterat nu..
blog.st.nu/tikare/

"GävleLasse: Har jag missat nåt, har Petre signat för TIK?

Challe måste vara desperat i såna fall!!!!
sylf Kommentera 2 min sedan "

Tjickitiwow liksom!

Olle: Fan jag är bäst på sidan om, inte fan ringer Linkan mig!!!!

Bragd-Birger: :-D , förstår varifrån du fått din humor då BB :-P

ersson: Men vadå herregud? Det här är ju ett jävla skämt och förstår man inte det så är det beklagligt.

Det här skulle man alltså ha förstått innan? Man skulle inte ha gått på klubbens egna ord då? Säger man sig slita dag och natt så förväntar man väl sig nån liiite mer namnkunnig. Dessutom så har man ju sagt sig ha kapital.

Näe, men vi är nöjda för annars så är vi idioter!

Redigerad kommentar

Simmalugnt:

Hahaha. Klockrent.

Tänk när hela hallen drar ett tjickitikawow efter ännu en härlig propp av vår backklippa P3 :)

"Hahl Bundy: P3? hmm.. dålig i defensiven och ännu sämre i offensiven.

GävleLasse Kommentera 2 min sedan "

Kul kul!
Inte ens BIF ville ha honom nu när dom saknade backar!!!

Ambroo: Eller så mös han över sin storsinthet när han gick upp till Linkan, smällde fem ovikta femhundringar på bordsskivan och sa 'Så, gå ut och shoppa kvar oss i Eliten!'.

Självklart hade jag hoppats på ett mer etablerat namn till backsidan men jag måste tro att Linkan inte värvar en back på måfå. Han måste ha en anledning till att just Petré är en bra värvning. Det skulle vara att han är en extrem korttids-värvning som ska täcka upp tills Mattias Karlsson m.fl. kan komma tillbaka.

Men även då hade jag föredragit en mer etablerad spelare. Med det sagt är jag villig att ge Petré en chans innan jag sågar honom. Jag hatar folk som sågar innan dom sett honom spela i Timrå-tröjan. Samma sak hände när vi värvade Granath, det var världens sämsta back ungefär enligt vissa.

Är det så att man skrivit kontrakt med Henrik Petré ska vi ge honom en ärlig chans och inte göra honom till hackkyckling. Det är inte spelarens fel utan den som tagit hit honom som det bör klankas ned på.

Men först och främst, välkommen Herr Petré. Överraska tvivlarna fram till Jul.

Simmalugnt:
*asg*
Den var bra ..

Ambroo: Han visste väl att här har vi tjänat in en bra slant...

jompa13:

Han har ju redan fått ett smeknamn så då borde han väl få en egen ramsa?

tjickitikawow....

Skarin: Nu förstår man ju varför TJ flinade upp sig så igår. Han måste ju ha pudrat näsan för att klara av vad som skulle komma...

Forward: hur dålig tror du han är då .-? han har ju skaplig rutin från elitserien och ett någorlunda plus minus

Ambroo:

Orkar inte ens diskutera, herregud.

Skarin: Haha. Ja, själv var man nöjd med att man skippade Kokko för att man i stället ville ha en defensiv hålla-rent-runt-kassen-typ.
Och så får man Petré i stället.

No offense, Henrik. Men vi ligger i dödens här. Då känns det betydligt roligare om man sitter bakom Ina Scot och inte 'Brunte från ridskolan'.

ersson:

Så man får inte ställa sig frågande här inne. Trodde man skrev vad man känner och tycker!!!!

Frazze:

säger jag inte men jag menar att det kostar extremt mycket att åka ur...

Lookalike liksom....

RocknRolf2: Kanske en värvning med inför nästa säsongs allsvenska... Nä, så illa ska det inte gå-

Kan bara den där P3 tacklas ordentligt blir jag nöjd...

ersson: Haha! Nu ser du väl allt det hela på fel sätt? Se det så här istället: Han har maximala förutsättningar för att överraska positivt.

Anonymous: Var inte en misslyckad värvning, det är han som har misslyckats.

Men jag måste fråga. Timrå har alltså ingen junior som håller samma klass som Henrik Petré? För om han är så dålig som jag tror han är så borde väl Timrå ha hittat liknande resurser i sin juniorverksamhet?

Frazze: Det beror på vad man har för synvinkel. Kosta vad det kosta vill om man inte är så sugen att bränna Elitserien den här gången också.

« · 1206990 · »