1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581619 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1234540 · » Till forumet


Sv: Silly Season 09/10
Dienamic: Där ser man. Och EP köpte det som "inside information". Ja jisses.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Vilken practical joker...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Axie ut? Jag såg inte den komma. Nu tror jag inte att någon här går och lägger sig närmaste timmen...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
El_loco: Väldigt konstigt måste jag säga med tanke på hans senaste facebook uppdatering. Ska bli intressant att se vart detta leder.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Anton Axelsson fick det svettigt när någon skrev på hans facebook-sida att han var klar för Jezenice. Kanon, tänkte jag och ringde upp honom. En nyhet på intåg. Men Anton förklarade att någon drivit med facebook-läsarna. Nu vet vi det en gång för alla - facebook är inget för hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
El_loco: Tyvärr finns det ingen ny spelare på timrås laguppställning
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: att han skrivit det på sin FB är sant, dock kan det ju vara någon som försöker vara rolig som loggat in på hans FB eller liknande men det vore isf jävulskt omoget och tråkigt...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Kanske en allt för att undvika konkurs-åtgärd!?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Kan Linkan vara världens sämsta människa mån tro?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Anton finns redan med på Jennices laguppställning så det stämmer nog
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snelhest131: Någon som gett sig på hans facebook bara :P
Nu kom detta nämligen.
"Det räckar att man är borta och snackar i telefon i 5 minuter för att en viss Gustav skall tilta inte bara mitt liv utan tydligen många andras när han hittar på en sådan historia som inte är sann."
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Konstigt, han hade väl kontrakt över nästa säs. också? Intressant att se hur man motiverar det.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: "Kan det bli aktuellt att göra er av med någon för att ha råd att värva någon annan?

– Nej, vi måste ha de människor vi har."

Stämmer detta med axelsson så är det ju roligt att Linkan fortsätter tala sanning....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Mathias: Är väl ännu ett genidrag av linkan bort med en grovjobbare och in med en "kommer tlll jobbet varje dag - bullshit"
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bigthelin: jag har absolut ingen aning :S
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snelhest131: OM det stämmer... Jag har också läst de.. Då tror jag Timrå har något klart!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snelhest131: Trodde du försökte med något "roligt skämt" först men han har faktiskt skrivit det :O vad handlar detta om?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
superfalle: du grabben jag stiger inte ur sängen för mindre än 2 miljoner...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lu93rowa: nä .. nubben är en helylle kille de .. historien nubben saknar motstycke i hockeyvärden .. skulle han komma till mej med en miljon så skulle jag bli förbannad då också .. allt han gör och och säger är de mest irriterande jag vet
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nu verkar det hända nått!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
axelsson skrev nyss på sin facebook " Tack Timrå för allt! HC Jezenice nästa. "

:o :o
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lincoln: tycker inte de är fel av nubben att värva dom här spelarna. eftersom dom bestämer själv vart dom vill va och de va han som värvade dom till timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Kul.. eller synd att du inte kan garantera det. Det trodde jag du kunde fast o andra sidan kan jag inte garantera att en ny halvfet back skulle vara till nån nytta heller.. men en sak vet jag att Styf o Sonntag har varit skadade länge nu och den senare vet dom väl inte vad det är för fel på riktigt heller och om jag inte minns helt fel så är väl ingen av centrarna speciellt skadad just nu förutom Nylander då kanske... men då har vi fransosen som kan täcka upp men vem täcker upp Styf....
Det kan även se tunt ut på läktaren btw....
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Viklund: Jamen då är det bestämt! VF få Hedström så tar vi Pyrret.

Fanken vad Nubben har kört fast i gamla hjulspår om han plockar nån eller båda av dessa.

Vill minnas att nån Adrian eller liknande uttalade sig om att Nubben visst inte skulle värva sönder TIK och att det var en del i dealen när Nubben fick gå bums.

Tja, jag skulle vilja se definitionen på värva sönder. Det börjar snart bli lite väl mycket TIKare där nere i VF-laget

Jag tror inte på nån sista minuten värvning - och jag lutar nog att att hålla med den gamle tennislegendaren som häckar här.

- Antingen har man pengar - och då värvar man nån som kan förstärka lagets slagkraft inför en Kvalserie eller ett slutspel

- Eller också har man inga pengar. Då ger man fan i att värva nån utfyllnadsspelare eftersom de skadade backarna ändå är tillbaka inför spurten.

Ja, jag vet att vi kan vara i prekärt läge då, men alla som nån gång tittat ner i sin plånbok och upptäckt att innehållet är begränsat till gamla kvitton, navelludd och annat oanvändbart, vet att då blir det helt enkelt inget lördagsgodis...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
En liten förfrusen fågelstackare har sjungit i mitt öra att Linkan är på väg att signa Förenade Arabemiratens storstjärna Juma Al Dhaheri, "arabvärldens Mario Lemieux":

en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates_national_ice_hockey_team

Kan man våga hoppas på en sådan ynnest? Att UAE förlorade med 0-38 mot Kazakstan ska för övrigt betraktas som ett olycksfall i arbetet.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
sarg ut: Jag kan inte till 100% garantera att Corso, Piros, Lander och Nylander spelar efter OS-uppehållet. Då ser det tunt ut på centersidan.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
berra: Ja, och sen bestämmer sig Linkan för att hela laget ska ha en spa-helg under OS-uppehållet, varpå alla peelar sönder ansiktena och bränner bort djupseendet när dom, på Linkans uppmaning, ska 'stirra skiten ur lysrören'.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
TRL, B B: Japp Nevalainen menade jag. Piros är ojämn men bra, men det är backsidan som jag skulle vilja stärka upp men inte med en halvfet finne.
Vad är det som säger att Styf o sonntag kommer tillbaka efter OS uppehållet, jag menar kan man säga att dom gör det till 100 % tja då är det OK men om inte...
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10
ersson: styf spelar väl en match sen är han skadad igen
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Måste säga att jag håller med Bragd-Birger helt och hållet. Jag ser hellre att vi sitter och håller i pengarna nu. Om det nu är som Örjan säger om skadorna att både Styf och Karlsson är tillbaka efter OS så klarar vi oss gott och väl fram till OS med 5 backar + Gabbe. Visst säger ni, men det kostar pengar att åka ur ES. Herregud.. Tror ni att vi åker ut om vi inte köper in en back? Vi har ju tagit 5 av de senaste 7 matcherna, det bådar gott!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Det kunde vara värre, vi kunde ha haft Somervuori. Det är inte många på Brynäs forum som har prickat rätt där den här säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Ju billigare desto bättre, problemet ligger i att vi inte får ut max av alla spelare, kanske värt att sparka några spelare och se om det blir en morot för resten av laget?

En helt normal tanke för Stefan Lindqvist när han slingar håret.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: Näe, rättstavnings VM skulle ju behöva läggas ner då.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: He he he... Touché
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
TIK55: Ja, skillnaden i tv-pengar mellan ES och AS är väl sisådär 23 millar.
Med ditt resonemang kan man ju tycka att dom borde kunna handla för åtminstone 10-15 av dessa. Det blir ju 'billigare' än att åka ur!!1
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Otroligt att nästan alla lag gör något medan TIK inte gör ett dyft.
Inga pengar säger Linkan och T.J. men hur mycket kostar det att åka ur elitserien då ???
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Jag ville ändå inte ha Luoma hit, det blir så irriterande med alla felstavningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Efter min långa redovisning om förslag på värvningar, så fanns det 3 st. spelare som jag markerat som "troliga värvningar".

Både Mikko Jokela och Mikko Louma har sedermera tidningarna skrivit om, dock så är det precis som Ros säger, Louma har tackat nej till ES klubbarna och Jokela blir borta rester av sässen.

Det återstår bara en "trolig värvning" och det är Martin Strbak som jag tror att Linkan mycket väl kan tänkas jobba på, såvida han inte noppar ögonbrynen!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
sarg ut: Jag misstänker att ekonomin kommer att se något bättre ut om man inte värvar en lönnfet finne nu, jämfört med om man gör det.

Vi har nu tre (3, three, tres) matcher kvar innan OS-uppehållet. Jag tror nog att man överlever med 5 backar. Forwardsbesättningen är som bekant fulltalig, och även om Gabbe går ner på backen kan man lira fyra kedjor.

Linkan och ledningen sitter förmodligen inte och flinar nu och sprätter belugarom på varann, inköpta för dom pengar dom annars kunnat värva för.
Oavsett hur mycket vi gillar det eller ej är Timrås ekonomi usel. Vi kommer att backa i det här årets resultat. I synnerhet om vi hamnar i ingenmansland.

Det är dom vi har som ska göra det. En patetisk skara att sätta sin tilltro till, säger vissa. En skara som vunnit 5/7, säger jag. Jag kan inte se annat än att det finns hopp. Ganska gott sådant, t o m.
En vinst på bortafajterna mot HV och Rögle. Svårt: apselut. Omöjligt: fuck no.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
TRL: han syftade nog på Nevalainen skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
sarg ut: Om bänkspelaren från Finland du menar är Kamil Piros tycker jag personligen det är det bästa nyförvärvet Timrå gjort på år och dar!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Frågan är om Timrå IK verkligen har råd att spela i ES. Jag menar div 1 värvningen och bänkspelare från Finland gav ju inget och var det verkligen nån i ledningen som trodde det så säger det en hel del om föreningen idag.

Att de går in i slutskedet på säsongen med 5 backar + en center som behövs som just center ger ju intrycket av en mycket fattig ES förening.
Nu kan det ju lösa sig ändå men det kan också gå käpprätt åt helvete.

Snart kommer väl krisrubriker om en havererad ekonomi oxå.....

Nåja 2 timmar kvar innan fönstret slår igen men jag tror inte på nåt nyförvärv
då skulle det som sagt varit klart redan...Tyvärr..
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
En back i allsvenskan jag gärna skulle vilja se i Timrå är Jonas Liwing i AIK. Han är stabil och bra i PP. Har tidigare nämnt det till Linkan får se om han nappade på förslaget. Sedan kostar han säkert inte så många kronor heller eftersom de inte får kosta en spänn längre i den här föreningen
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mera slagga: Föreningen som är lika spännande som en bridgematch var det nån klok kille som sa.......Total handlingsförlamning!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
pingvin:
Känns lite som en seriematch det här. Man är hoppfull som fan i starten men sitter som en tom mjölktetra i slutet och undrar vad som gick fel.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
dr-nix: Varför gör ledningen inget i så fall? Insamling från supporters? Sponsorer? handlingsförlamning?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mera slagga: vi har ju sagt det hela dagen, TIK har inte råd med någon värvning. Annars hade man värvat en back för länge sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
pingvin: Ja känns jävla jobbigt o inte få veta nåt. Man kan ju få magsår för mindre
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mera slagga: Vore nästan bättre att Linkan gick ut och sa att det inte blir nåt - då slipper man hoppas i onödan.
Kommentera

« · 1234540 · »