1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581934 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 11/12

1509305 · » Till forumet


Sv: Silly Season 11/12
Pressmeddelande
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Matcherna som återstår innan kvalserien drar igång hoppas jag handlar om att testa nya formationer, nya ideér. I tidningen i dag går det att läsa om att man förändrar i backkonstellationerna för att få igång spelare som är tänkt att leda laget.
Jag skulle gärna se att man tar bort C:et från granaths bröst och sätter det på t.ex. Hallin i stället. Jag inbillar mig att Granath tyngs av det där C:et medan Hallin med sin rutin borde kunna klara det bättre.

Det är ju nu, de få matcher som är kvar till det riktiga allvaret börjar, där det finns tid att experimentera lite för att se om man kan få ut mer av enskilda individer och laget som helhet.

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad: unibet
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
stoff: Var spelar du någonstans? Brynäsvinst med 2 mål känns ytterst intressant...
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
bundy, sätt årslönen på att brynäs vinner med 2 mål eller fler idag, det ger dig 1,80:)
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: gav dig ett tips innan match för o få lite extra klirr i kassan, du trodde inte ett smack på det jag sa så du får skylla dig själv att du inte lirade, var ju lika lätt som 2,10 på fhc
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

mikenomad:

Frågar du mig är Örebro i en klass för sig. Dock vet man inte hur dom hanterar favoritskskapet i KS bland AS lagen dom saknar ju kvalserierutin. Mitt tips är som läget är nu att Örebro mycket väl kan gå upp på eran bekostand tyvärr men genom åren har ju ES lagen varit bättre rent generellt men som sagt vet man ju inte. Leksands chanser. 25 % om du frågar mig. Det finns för mycket frågetecken. B.la Hanses målvaktsspel.

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mattias - 74: Såg det....ja, det blir en intressant upplevelse att stifta bekantskap med allsvenskt motstånd i KS. En del säger att skillnaden mellan es och as är större än någonsin i år, andra hävdar motsatsen.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

mikenomad:

Leksand har gjort 8 mål på toppkonkurrenten Västerås. Ni är förvarnade ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Wayne Gresky: SJälvklart tycker du det. Men ni har å andra sidan inte haft horder av hånande Timråiter inne i er bok.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Wayne Gresky: ja ..men vi är bättre än er ändå
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Själv tycker jag att en perfekt avslutning på säsongen skulle vara ett stort SM-guld till MoDo och ett litet till Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Blizzard: Förklara en sak för en novis. Kan man förlora sig genom en kvalserie till en avgörande match ?  :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Skarin: "Jag sticker ut hakan och påstår att Timrå IK är alldeles för dåligt tränade. Gör om, gör rätt."

Sticker ut hakan...haha..du är rolig du! :) 

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
stoff: Är det min förtjänst så ska jag ha hälften annars stämmer jag dig till 75ggr pengarna.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Dream Team:

Döme och Kolan dömer. Karol Krizan är general och ser till att allt går rätt till..

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
ja då sätter man sundsvall till 6,50 ggr pengen idag, tack o bock hahl bundy
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Icing-Ove: Eller så blir det 08-möte med Big Bacon Classic vs. GT.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Berglund:

Det kommer att bli så många ångestutvisningar mellan oss i kvalserien att det avgörs med en klunsartävling i mittcirkeln 19.59. 08-Dick mot 08-Brempis. Sten, sax eller pengapåse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Berglund: är nog saksamma, är det en avgörande match och den e på hemmaplan så bryter det här laget ihop, sjukt svagt psyke på killarna.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Kattgubben: Är alltid första o i sista, kan ju hoppas vi får sista på hemmaplan som Modo ifjol iaf.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: ...och fler därtill i alla kategorier.

Nu har vi det vi har. Nu är det upp till Tommy och Ante att ta tag i resten. Ett första steg kan ju vara att börja träna bättre och betydligt hårdare. Skridskoåkning och kondition skulle vara högt prioriterat i min bok om vi ska kunna orka hela vägen. Vill vi bli slagkraftiga och svåra att slå är nog detta ett måste. Jag sticker ut hakan och påstår att Timrå IK är alldeles för dåligt tränade. Gör om, gör rätt.

Samtidigt som man genomför en hårdare träning kan man ju försöka få ihop gruppen också så att alla drar åt samma jävla håll. Kanske att fler än 2-3 spelare kan känna någon form av hjärta för den här föreningen och en vilja att göra allt vad man kan för att TIK ska bli kvar i finrummet, som en bonus så att säga.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

haggen:
"när främlingslegionen inser att det inte blir det där roliga slutspelet utan istället kuska runt till Karlskoga, Västerås etc så vill de nog bara spela av säsongen och sedan dra hem igen."

Då vill jag inte ens tänka tanken hur våra spelare kommer uppträda, våra spelare har ju inte ens visat spelglädje i ES sedan omgång 1....

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Dream Team: shhhhhhhhhhhhhh! vi får inte prata om sundsvall för hahl bundy han bli lite kinkig då den underlige saken
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Det verkar som Nubben uppvaktade Turco också.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Det verkar vara öppet hus åt båda håll i Ängelholm ikväll. 4 mål, 2-2, på 8.56.

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Ser att våra sponsor pengar är borta på sidan,undrar hur dom blev fördelad på spelarna ?
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Bad_Brett: Jag kan ärligt talat inte tänka mig en bättre avslutning på den här säsongen än om vi snuvade Modo på elitserieplatsen i sista omgången av kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad: Håller med, Växjö ska följa oss till KS, när främlingslegionen inser att det inte blir det där roliga slutspelet utan istället kuska runt till Karlskoga, Västerås etc så vill de nog bara spela av säsongen och sedan dra hem igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Bad_Brett: Vet inte om man skulle överleva en sån drabbning.
Antingen doge man av nervositet el. så dog man i hjärtattack av glädjeruset att klara sig kvar el. så sörjer man ihjäl sig efter en bitter förlust.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

Hahl Bundy:

Tänk om Timrå och MoDo skulle slåss om silvret i omgång 10 av Lilla SM (Ungefär som MoDo och Södertälje gjorde senast). Vilken drabbning det skulle bli!

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Kattgubben: Brukar vara 1:a o sista.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: det är redan klart hur det slutar, vad får man för odds att timrå åker på pisk i alla matcherna? ja lägger en årslön om man får över 2 gånger på det
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad:Hur är det upplägget brukar vara nu igen? Visst brukar första omgången alltid innehålla ett möte mellan lagen från ES?... går returen mitt i serien eller kanske rentav i sista omgången?
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
stoff: "Alla"....är det du det?
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
lincoln: Vi har ju inte fört en enda match i årets elitserie. Jag är mycket nervös för att vi inte ska klara det i kvalserien heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
stoff: Jo tjena...
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: precis alla UTOM du
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Inte ens Muttan får det att rycka i baguetten...
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Kattgubben: Jo...jag har faktiskt tänkt lite så också...:)
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
stoff: Vem bryr sig?
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: idag tar kissarna poäng
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Det suger att vara Timråit.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad:Ett annat sätt att se det är att man vill ha ett så jävla bra lag som möjligt från ES till KS, så att de tar tre poäng från alla allsvenska utmanare, vilket i såna fall banar väg för Timrå att ta silvret i lilla SM. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
Berglund: Själv trallar jag till namn som Hagos, Motin, Granath, Muttan och Brempan. Kan vara därför det aldrig går...eller står.
Ja jävlar.
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
lincoln: Jodå...förstår hur du tänker. Men om vi tänker att vi ska ha med oss lag som kan darra pga mkt att förlora så tror jag vi vill ha med någon av de etablerade. Frågar du mig så helst LHC eller DIF isf. Inte Modo! Men annars är jag med dig...Växjö är det lag jag skulle välja om jag kunde. Jag har dessutom hävdat sedan i höstas att jag tror att de får kvala. Tänker inte ändra mig nu...
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

lincoln: Fast Mora klara sig ju på det, dom vart kvar 4 år och tog sig till slutspel i 2 år efter. Haha kollar deras uppställning från då nu.

Marian Hossa

Marcel Hossa

Danny Cleary

Shawn Horcoff

Ladislav Nagy

Man får halvstånd bara av att läsa namnen.

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12

mikenomad: Jo - förvisso. Men med Växjö känns det lite "All In"... Tom värre än när Simmons went space age med Mora över en natt och värvade Hossa etc....

KLart att de etablerade har mycet att förlora, men jag menar just det här huruvida de skall bli en one hit wonder eller etablera sig.

Äh..eller nått

Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad: Ambitioner gillas, men man får ju förstå att vi inte har nåt vidare gynnsamt läge att kunna locka till oss spelare i den klassen. Men det ger som ni säger en viss form av skön magkänsla att man ändå var där och nosade litegrann. Att detta sedan inte är värt ett skit när det vankas kval ger en annan magkänsla. Den som berättar sanningen, den som beskriver hur frima Knoll och Tott på bästa wermlandsvis tilläts omintetgöra våra chanser redan innan säsongen hade börjat. Rykten berättar att Timo Pärssinen sagt att spelarna efter vissa träningar inte ens varit svettiga. How low can you go, liksom?! Sedan skärmmer det faktiskt att Nubben trodde på Perraz. Varför väntade han annars ut dom och lät dom avgöra när det var nog?
Kommentera

Sv: Silly Season 11/12
lincoln: Kan hålla med till en del. Dock inte sista meningen...känns som att de är det lag som har minst att förlora. Jag menar LHC, DIF, Modo...DÄR snackar vi lag som har mycket att förlora!
Kommentera

1509305 · »