Tänk om man kunde få lugn och ro nån gång med målvaktsfrågan! Hur många år har LHC haft Norrena nu? Den typen av stabilitet i målvaktsfrågan tycker jag vi kan kräva av Timrå också...
lu93rowa: Ursäkta om jag var otydlig. "Tråkhockey och laget som inte kan lira slutspel" är såklart Brynäs, som nu får ännu en bra målvakt att tråka ner sig med, jävla kaffebönder!
FHC lirar ingen tråkhockey, men skulle känas riktigt surt att tappa PW :/
Johnny Bravo: Fantastiskt, laget som inte vet hur man lirar slutspel får ännu en bra målvakt som kan tråka ut de 5 möterna man komme ha mot dom iår, medans FHC tar PW, härligt, nu mår man mumma.
Vi har ju.....öhm...ööh....ÅKERLUND, vilken kille...eller nåt.
Johnny Bravo: Jag fattar inte. Om PW säger nej kommer du alltså ändå vara orolig över målvaktsfrågan långt in på nästa säsong. Hur kan du veta vilka mv vi får istället? Är han den ende du INTE är orolig för? Det är ju oroande i sig.
mikenomad: Jag kommer att vara orolig fram tills beskedet från PW kommer o efter det kommer jag nog vara orolig över målvaktsfrågan resten av sommaren o långt in på nästa säsong om han säger Nej.
mikenomad: Kan mkt väl bli så att vi står där med Riddarn och Åke :O, eller Lundström och Riddarn, vilket iofs skulle va snäppet bättre men ändå inte optimalt.
Johnny Bravo: Nä...en kille som "scoutar" hit Pitkämäki, tycker Åke är ett fortsatt bra alternativ som inte får glömmas samt är intresserad av Stefan Ridderwall och tycker han är "mycket intressant" måste ifrågasättas.
Ok jag fortsätter på målvaktsfrågan eftersom den ligger mig varmt om hjärtat.
Jag är allvarligt oroad om PW inte signar. Kan det bero på att han inte funkar med Tarvis o att FBK har en demontränare? Vad vet jag?
Men hursomhelst, Jag börjar tappa lite förtroende för Tarvis, det är för många frågetecken kring hans målvaktsval för att jag ska känna mig trygg.
Efer alla turer i fjol, vad hände? Jo, han tyckte att Pitten skulle funka tillsammans med Åke. Johejsanhoppsan vad bra! Fasth sumpade vi pga att Tarvis tyckte att han var skadebenägen, men vad värvade istället?? Jo en skadebenägen fd finne.
Nu säger han att han tycker att det skulle vara roligt att få jobba med Riddarn jr. Jaså varför då? killen har varit 2:e målis i DIF i 2 säsonger o dom chanser han fått bevisar hur dålig han är.
Nä, jag är orolig o det tycker jag att ni andra borde vara oxå, faktiskt.
Jag har inte längre fullt förtroende för Tarvainen. Tyvärr.
T T: Jo jo, den där listan får man ju magsår av förutom PW men som sagt jag tror inte han stannar. Hellberg är ju tydligen på väg till en annan klubb enl. Tarvis. Ahlsenfeldt går upp i ES med Växjö så där är det ocxå kört.
MB: Fast Tarvis har ju skickat ett par målvakter över pölen. Bland annat Backlund och Lindbäck (sistnämnde får han nog inte ta åt sig hela äran av) plus nån finsk målvakt också. Vill minnas att Kapanen tyckte att Tarvainen var riktigt bra också.
Men sedan är ju smaken olika när det gäller personkemi och träningsupplägg. Det kan ju vara mer tilltalande för PW att träna under Grankvist (heter han så i FBK?) än att träna för Tarvainen på grund av träningsupplägg och personkemi.
Mackelito: Om PW väljer en annan förening vore det allt bra konstigt i världen.
Här fick han chansen, känner miljön, spelare mm som inte är oviktigt i sammanhanget. Här vet han att satsningen är att han ska få stå merparten av matcherna och det är upp till honom att få göra det, tror inte han får det i någon annan förening. Vill han inte spela i Timrå nu, vill han inte bli bäst i förlägningen. Sen vet jag inte om jag har såååå stort förtroende på Tarvainen, det kan vara en jävligt avgörande faktor också, vad tycker PW om honom. Kan väl inte säga att vi har haft sådan jättelysande utveckling på våra målvakter under hans ledning under åren, plus värvningen av "Pitten" var väl inte så klockrent direkt heller.
Kattgubben: Vilken ångest, man vill ju så gärna att PW ska stanna men det är den typiska känslan man alltid får. Det känns som att alla spelare i Timrå drar när det får kontrakt av någon lite mer rik klubb. Bagarn, Hahl osv är bara några exempel..
Så låt oss nu få vara glad över att någon vill stanna, stanna PW!
Blizzard: Jag hoppas man tänker så också, men säger nåt annat utåt. Så måste det väl vara? Man kan väl inte på allvar överväga att fortsätta ha Åke i åtanke som förstamålvakt. Utåt kan det nog vara bra att blanda bort korten men det är sjukt frustrerande för oss fans att läsa om man avvaktar och att "ingen är avskriven"-- suck
Kerstin_k: ja "en plan" no shit, man brukar ha planer när man rullar mångmiljon företag, saken är väl den hur man ska få igenom planerna och vad man gör för att verkställa dom, planer har tamefan modo till och med!
"• Hur ser ni på Magnus Åkerlund?
– ”Åke” får vi inte glömma bort,"
Jo tack mer än gärna, tappa bort honom förfan, bara ni glömmer honom!
Liten tanke lek här, hur skulle ni se på saken om Hannu Pikkarainen blev vår siste back om modo åker ur och han kan tänkas spela i timrå.....Jag är osäker, tror han haft sin absoluta topp.
Eftersom Ambrö och Blissard skrikit sig hesa om en EP länk så skall det minsann få en.
Jo Staffan Kronwall skulle sitta som en smäck som vår sista backvärvning, han var aktuell för TIK för någon säsong sedan och är bra både offensivt och defensivt. Förmodligen dyr men vafan drömma kan man ju!
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."