1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607585 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Styr-Björn: Jag förmodar att det är nubben som kommer att meddela linkan om aktuella värvningar hela säsongen.

Olle: Vem ringer Linkan och berättar om affären?

dr-nix: Ja med bonussystem! :-)

Olle: Deal!

Styr-Björn: Jag tycker vi kommer överens om att vi plockar in jonte på ett try-out i 2 veckor. Då har han alla chanser i världen att visa att han är pånyttfödd, om nu så skulle vara fallet.

Redigerad kommentar

Timrå Icon: alltså, nog kan karln få försöka imponera på en försäsong men det ska fan vara den billigaste liraren som lirat i Timrå sedan Strimmas dagar.

Magnus Rövarn :

Kovland & Asplöven !!!

Vi snackar 2011 och elitserien, inte 1986 och allsvenskan !

Magnus Rövarn : Men snälla du, det finns väl inget facit i denna evighetsdiskussion. Vi kan bara spekulera hur vi tror att Jonte skulle lyckas om han fick en till chans i Timrå. Du snackar som du vore Saida och fan ta den som inte håller med dig.

dr-nix: Man ska aldrig missbedöma Jonathan. I rätt omgivning är han guld värd. Jag tycker han är värd en chans att iallafall få testa en försäsong. Men det går väl knappast Asplöven med på

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : jag gillar Jonte men han passar tyvärr inte in i Linkan & Nubbens lagbygge i mina ögon. Vi har värvat en hel gnuggare nu. Visst kan Friberg, Önerud med flera producera poäng men dom är även gnuggare i min värld. Ska det in ytterligare en ytterforward (för Jonte är fan ingen Center iaf) så ska det vara en snubbe som ska producera poäng. Den nivån tvivlar jag starkt att Jonte håller längre tyvärr.

Nej, värst många fler ytterforwards får vi nog inte se däremot värvas nog en 2-3 Centrar (beroende på vad som händer med Lander m.fl.)

Sorry Magnus men hur du än vill annat så är Hedströms i Timrå förbi.

Per HApps: Väljer man att läsa statistik som fan läser bibeln så får det väl vara så då. Vart i helvete höll du hus när Kovland mötte Asplöven? Jag var där! Jag behöver inte säga mer än så. Till skillnad från dig så ger jag inte upp på första försöket och avfärdar någonting.

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn :
Säg så här då:
Vilken plats hamnade "alf" på i poängligan i kvalserien till ALLSVENSKAN ?
Upplys mig, är du snäll!!

Per HApps: Du är tamefan inte sann alltså. Dina argument är lika vattentäta som dammluckorna kring Sidsjön.

stoff: Du vet inte vad pratar du om så lägg ner skitsnacket! Diskutera inte emot i sakfrågor där jag sitter på mer information än vad ni någonsin kommer göra. Jag tänker inte acceptera att bli emotsagd i den här frågan. Ni får tycka vad fan ni vill men behåll er galla inombords. Det är så smaklöst att höra era domedagsprofetior att jag inte längre finner ord!

Redigerad kommentar

superfalle: Behöver det väl inte göra. Luleå bygger väl inte sitt lag med parollen att enbart satsa på defensiven. Däremot kan ju strukturen vara samma och även behålla som du säger kärnvärdet offensivt spel. Stark målvakt och ett rörligt men stabilt försvarsspel är ju egentligen grundstenarna för att få till stånd ett varierat och offensivt anfallsspel.

Dragan 2k: fast ett av timrås kärnvärden ska ju vara offensiv hockey . så då faller ju de där luleåtänket direkt

Det här med att bygga lag ungefär som Luleå gjort kräver god scoutning. Därför vore det bra om fler klubbar hade scouter anställda. Har man inte råd med en ren scout kan denne ha fler sysslor också men hans huvudsakliga jobb måste handla om att åka ut och leta rätt på spelare. Jag är övertygad om att det finns lirare att hitta om Elitserielagen brydde sig om att scouta mer.

ÖstrandsNisse: Jag gillar det också. Den stora skillnaden är väl nog att vi kommer att se de lagbyggen även av andra lag som traditionellt sett inte scoutat lika hårt utan bara betalat för namnet och vad personen gått för tidigare.

Inga klubbnamn nämnda men alla vet nog.

Dragan 2k & ÖstrandsNisse: Jag tror ju personligen att vi kommer att få se fler såna lagbyggen för att klubbarna saknar pengar, inte för att dom tror så överdrivet mycket på idéen. Bättre spelare tenderar ju att kräva mer pengar, det kommer man aldrig ifrån, att bygga ett helt lag baserat på hypotetiska guldkorn kanske kan bära ett lag till en semi men det kan nog lika gärna skicka det rakt ner i allsvenskan.

Dragan 2k: Dagens hockey har ju till mångt och mycket handlat om att bygga ett lag med ett monster till målvakt och byggt på med hungriga krigare som aldrig viker sig ett tum, kryddat med någon/några snipers. Precis som Luleå som du så riktigt påpekar. Jag gillar det nya sättet att lira hockey. Det handlar om att bygga rätt, hitta rätt rollspelare och inte enbart se på spelare som att ju dyrare de är, desto bättre är dem.

Olle: Jag tror nog att vi i många lagbyggen kommer se att man går mer in mot Luleås sätt att bygga sitt lag. Helt utan stjärnor egentligen med undantag kanske för den kanadensiska bröderna men ändå så framgångsrika.

Per HApps: Men om man tolkar det linkan säger så har vi ju inte pengar för någon dyrare värvning. Betyder det att man jobbar stenhårt på dom där Prestberg-typerna, snackar linkan skit eller ska vi spela med ett lag fullt av juniorer?

Timrå Icon: haha. johnsson kallas för "backstjärna" ät det en sådan spelare man vill ha för att täcka "defensiv back" som caslava?? snälla nån

mikenomad: Nä inte ens igår på 1:a april :-(

Timrå Icon: Jo definitivt! Men hur troligt känns det...?

mikenomad: Är det inte bättre att vi tar den här av dem?

Dragan 2k: Som sagt, spelare med diskbråck känns sådär attraktivt...

Johnny Kiingberg lirar i Finland nästa säsong

Undrar vart den här Klingberg tar vägen?

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn :

Trodde att detta var klubbad som en ickefråga.
Hedström är ju hockeymässigt iskall.

Kommer man med hans meriter 12:a i kvalserien till hockeyallsvenskans poängliga kan man hellre börja fundera på att ägna sommaren åt jakt och fiske.

Magnus Rövarn : vad fan vill du ha hit en avdankad spelare? kovland har bätre lösningar än hedström

Friman SR: För att alla nyfikna typer skall ha något att fråga om!

KniveN: Ja skulle vi fått sitta med och använda oss av kulramarna för att räkna ut ett snittpris och vad som finns kvar efter det så hade jag köpt ditt resonemang. Men allt är ju bara hypotetiska spekulationer. Jontes vara eller icke vara har nog inget att göra med huruvida vi har råd med dyrare eller billigare lösningar...

Magnus Rövarn : Om ditt blod kokade häromveckan varför är du då tillbaka och eltar hårt igen? Du har helt rätt i att här sitter vi supportrar och gissar och hoppas fast vi inte vet ett dugg vad som händer på luddiga mattan i styrelserummen. Det är ju lixom bara hoppas att det sker på bästa sätt för min förening, ÄLSKADE TIMRÅ IK...

FORZA, ja Ni vet vad.........;-)

Magnus Rövarn : Blir lyckligare om det finns mer pengar kvar att lägga på andra spelare vilket borde betyda bättre spelare till laget.

KniveN: Ärligt talat så skiter jag i om han tjänar 50 eller 100.000kr/mån. Jag är inte den som skall döma i detta mål. Jag vill inte sätta något pris på Jontes huvud. Det är upp till föreningen vad man anser att man vill betala och vad Jonte är beredd att acceptera. Egentligen tycker jag bara att det är löjligt att vi supportrar skall dividera om hur mycket spelarna skall ha betalt för vi är inte insatta i frågorna och har inte en susning kring ekonomin. För inte blir väl varken du eller jag några lyckligare individer beroende på vad han tjänar eller ej?

Magnus Rövarn : Tycker inte att han ska ha mer än Hallin iaf, Lyckas han komma tillbaka så får han förhandla om en högre lön nästa säsong.

Magnus Rövarn : Yared Hagos var upphovsmannen till tekningen. Hade han sparkat ut pucken ur zon eller kastat i väg den med handskarna hade de aldrig blivit någon tekning. Istället blockerar han pucken med handen och sabbade festen.

KniveN: Om man betänker att det är 1/3 av hans gamla lön så tycker inte jag att det är så farligt. Åh sätter det i relation till att Pelle Hallin har 60k/mån.

Redigerad kommentar

KniveN: Då var det tekning 19.51 och kvitterat 19.54. Jag minns det som igår. Jag gick från klacken och visslade på en segersång och tog mig till andra sidan när jublet bröt ut bland några tillresta FBK-supportrar. Det var grisigt och kändes förjävligt. Kanske tidernas onödigaste förlust tätt följt av 3-5 torsken mot Tälje i femtiofjärde omgången denna säsong. Usch.

Magnus Rövarn : Eftersom du känner honom så tänkte jag att han kanske hade sagt någon summa. 100k du nämnde förut låter ganska dyrt.

KniveN: De har väl inte ens inletts några förhandlingar så vitt jag vet. Han spelar ju fortfarande kvalspel med Asplöven så han har fullt fokus på detta i nuläget. Men jag lovar dig. Kommer han tillbaka så är det inga fantasisummor vi snackar om (Nubben har en gräns han också). Han är inte i position att kunna ställa sådana krav längre. Utan då är det enbart för att han inte vill ge upp karriären riktigt än och har en brinnande känsla för Timrå.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Ärligt talat så ser jag ingen "botten" i vilken typ av erfaren värvning vi kommer att göra, för en sådan kommer att tillkomma, det ser jag som en självklarhet.

Jag vet att du har en förkärlek för jonte, själv är jag inte överförtjust, men om vi har så lite pengar som linkan antyder, då kan han kanske vara ett alternativ. Några sedelbuntar av modell "större" lär han dock inte få.

Olle: Sådär låter de väl alltid vid denna tidpunkt på året. Åh är det någon som kan lägga ut dimridåer så är det Linkan. Men visst vi skall nog inte räkna med några spelare av landslagsklass.

Magnus Rövarn : Hur mycket kostar han?

Olle: Om jag sedan får säga några ord om Jonte Hedström, Ja jag vet att det har tuggats flitigt om honom de senaste veckorna och att det tenderar att bli tjatigt. Men Jonte har en perfekt tajming i tacklingarna. Han tillhör nog en av Sveriges vassaste på det området tillsammans med Sanny Lindström. Dessutom är han lite grisig. Nej det vore förbannat kul med Hedström tillbaka i en checkingline.

Ge han ett kontrakt på 1+1år där det finns en option som kan brytas av båda parter ifall det inte fungerar efter säsongen.

Magnus Rövarn : 6 sek :)

stats.swehockey.se/online/35/90002030_frame_default.htm

19. NORDSTRÖM, Peter
(17. JOHANSSON, Mathias)

Ingen tikare satt utvisad.

Magnus Rövarn : Jag sa absolut inte emot dig och jag anpassade tom mitt svar till linkans uttalande i ST idag där han säger att vi är panka :)

Olle: Vi skall inte stirra oss blinda på hans ålder. Det är helt skruvat vilka fördomar det finns. Han är en stabil poängplockare som dessutom är god för en 15-20 mål. Han skulle bli en lagpappa med sin rutin.

Vi behöver gubbar i laget också nu när Gabbe Karlsson drar till Leksand och Pär Styf tackat för sig. Du får mycket hockey i Prestberg.

Magnus Rövarn : någon äldre, pålitlig målskytt behöver vi helt klart. Jag är orolig för hur laget formas just nu.

« · 1370514 · »