1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607475 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Nån till Timrå eller?? Du vet lika väl som jag att de lika gärna kunde varit ni. Då min vän, hade ni inte spelat i ES nästa säsong. Ni behöver nog lite mer ödmjuhet ni med.

Redigerad kommentar

yngwie: Som sagt, har inte "heart of hockey" redan tappat två spelare under brinnande kvalserie? Jag skulle inte överskatta dragkraften av din klubb efter er senaste säsong i hockeyns finrum.

yngwie: Nä, toffeln kommer pumpa in massa miljoner i glashuset m0d0 och ni får förhoppningar om SM-Guld, allt slutar med att han själv får göra comeback och rädda er i KS ännu en gång..

Ni vet ju hur det funkar, 3 år av KS väntar när man en gång vart därnere. Det hela slutar dock med tragedi eller att man tillslut lyckas kravla sig upp ur det.

Att ni på fullaste allvar tror att Pikka skulle gå till Timrå är komiskt. Timrå är då den sista klubben han skulle gå till om han lämnade. Sen tror jag inte heller ni har råd. Lyssna på Örnen i stället för att vända å vrida på detta, även om jag förstrår att ni skulle vilja ha honom. :)

Redigerad kommentar

Blizzard: Hehe jag gillar hur du använder uttrycket "fast" som att man måste lura duktiga spelare att tvingas spela i Timrå IK :)

Blizzard: Det känns som ett möjligt scenario, ja! Frågan är om man vågar ta den risken... Jag tror nog tanken har funnits där bland "di som bestämmer", men man är nog för "fega" för att lägga till ytterligare ett år på kontraktet redan innan serien har dragit igång, tyvärr. Visar han sig vara riktigt bra i år så spelar han nog knappast i Timrå nästnästa säsong.

KORITFW: appropå Hirso så har jag bra känsla för killen, har sågat honom så in åt h-vete denna säsong så man inte ens skulle se att det var en människa. har nog sparkat honom 6978 gånger om här inne.

Men de sista 10omg så visade han vad han kan göra, det var riktigt bra saker och jag tror med en försäsongs träning och 1 ES säsong erfarnare så kan han bli jävligt bra! 40-45P kan han nog uppnå ganska lätt om han spelar på som han gjorde på slutet.

Aja nu till poängen, jag skulle faktiskt nästan kunna tänka mig att vi skriver ett nytt kontrakt med honom redan nu som sträcker sig till säsongen efter denna dvs 2012/2013. Tror han kommer göra god för sitt namn iår och då är storklubbarna där och hugger, hade kännts bra att veta att han är fast här då på yttligare en sässe.

Hirso och Ilkka spelade med Pikkarainen i HIFK då dom var radarpar, kanske har Nubben bett dem prata varmt om Timrå för Hannu ;) ??

Snoop: Tror det kommer passa honom ypperligt. Sedan har Jokerit samarbete med hans NHL klubb (eller den klubb som draftat honom) och spelet i den finska ligan är lite mer tuta och kör så det blir nog bra för honom.

Synd givetvis att han inte spelar i Elitserien och i Frölunda men han skulle kommit i i kläm i år då vi har viktigare strategiska frågor att lösa - som att lära oss hur man spelar försvarsspel.

Dragan 2k: Ja fler o fler svenskar spelar ju i finska ligan nu mer också, hockeyn i finland lär passa John bra tror jag, men endå synd att en svensk talang drar till grannlandet.

Snoop: Så det blev Jokerit för Klingan. Vi hörde ett rykte om det på vårt forum för ett par veckor. Bara att lyckönska honom.

Då är det bekräftat att John Klingberg spelar i Jokerit nästa säsong, synd att han drar till Finland.

Redigerad kommentar

Frella: Så är det. Det ska nog mycket till (förutsatt att Timrå IK lirar i elitserien) om Sebbe skulle lira i något annat lag den dagen han återvänder hem från ett eventuellt NHL-äventyr. Ungefär lika sannolikt som att Lander skulle lira med något annat elitserielag.

Kattgubben: Nog för att alla spelare vill vinna något men Sebbe Erixon känns inte som en spelare som horar runt i massa ES-klubbar. Betalar TIK likvärdigt förväntar jag mig att han spelar här efter NHL-äventyret.

Olle: Det hoppas naturligtvis jag med. Han verkar ju inte vara en Jonas Junland-typ iaf :)

Kattgubben: så nu måste vi hitta tänkbara ersättare, Pikkarainen i all era men han är inte så fysisk tacklar sällan :/ och han kostar säkerligen mer än vad de smakar mjöl i billig korv.

tycker vi kan kolla åt Khl efter spelare som inte riktigt fått den chansen där och vill prova nå nytt tex här i sverige, eller varför inte där vi hittade Cáslava? intensivt arbete för Linkan väntar och jag hoppas han har
"bout du doigt sentiment"

Kattgubben: Jag hoppas och tror ändå att OM äventyret där borta skulle bli kortvarigt så är det ändå Timrå IK som ligger närmast till hands om han ska spela i ES.

Olle: Ja, det var nog den erbarmliga fotskadan som satte käppar i hjulet där. Det kom väldigt olägligt på alla sätt och vis.

Ja, om han fastnar i AHL finns väl risken att han återvänder till Sverige nåt år senare, och då inte till Timrå utan till exempelvis HV71/FBK. Det skulle smärta nåt otroligt om det blir på det viset.

Fast nu hoppas jag såklart att han går rakt in i Vancouver och gör succé där :)

Edb: Jag är inte helt säker på vilka summor det rör sig om, men betydligt lägre summor än om vi hade sålt honom till KHL iaf.

Olle: nej precis och de var som jag skrev att vi unnar honom de :] och håller dörren öppen för honom när han kommer hem, han kan åtminstonde säga att försökte och de är väl mer än de flesta i Es

Edb: Han får det inte lätt men samtidigt vore han ju dum om han inte tog chansen och åkte över och provade.

Olle: jag har bara svårt o se hans defensiva i Nhl 180 lång, 83kg. de väger för lätt och ser mer nackdelar med sebbe än fördelar för spel i nhl.

Edb: Johansson är topp 3 bland alla backar i hela elitserien, det är verkligen inte sebbe. Förmodligen vill dom väl stoppa honom i ett AHL-lag och hoppas att han växer till sig.

Kattgubben: Problemet med att skeppa iväg sebbe till KHL förra säsongen kanske uppstod iom att han blev skadad på slutet? Sedan har väl grabben en egen vilja också, jag hade förstått om han inte ville sätta sin fot i ryssland.

Edit: Därmed inte sagt att det inte finns riktiga bonnhålor med AHL-lag i nordamerika också...

Redigerad kommentar

Kattgubben: Hur mkt får pengar får vi loss om vi släpper Sebbe?

kan inte tänka mig varför nhl ens vill ha sebbe? ser sebbe som en Magnus Johansson och han varade inte där borta så länge även fast han regerar i Elitserien. Men grabben måste väl få testa det tycker jag vi kan unna honom, men vi kan väll säga "vad vare jag sa" efteråt :]

Laken: De som pratade om att vi borde ha släppt honom till KHL redan förra säsongen och därmed tjänat mer pengar på honom än att han sticker till NHL nu, verkar ju få rätt åtminstone...

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Låter som en eventuell ersättare till Sebbe. Lite synd att Frölundas ungdomar flyr klubben dock.

dr-nix: Jag undrar om ni kommer plocka in John Klingberg. Han ska ha bestämt sig och ska meddela det efter avslutat J20 säsong.

dr-nix: Hade de inte bitit sig kvar i es med ett nödrop så hade vi nog kunnat välja och vraka över left-oversen. Men nu lär han bli kvar

Laken: Jag skulle inte tacka nej till Hannu men jag tvivlar på att det någon som helst sanning i ryktet.

Det låg nåt i det jag sa häromdagen att Gabbe var i Jönköping.
Det stämde det som stod på HV:s forum.

superfalle: Vi borde byta tråd innan T T mördar oss. Jag tycker att Pikkarainen skulle vara ett mycket bra nyförvärv! Bra poängsnitt, plus minus och allmänt duktig hockeyspelare. Som en lite bättre version av Sebbe, om man ska se till förra och förrförra säsongen. Däremot ska det sägas att Sebbe är en väldigt stor talang och kommer att bli en bättre hockeyspelare än Hannu någonsin varit. Dock är Hannu bättre nu. Thats my opinion!

Redigerad kommentar

Mackelito: Laatikainen lär ju försvinna till KHL - och där har vi inte mycket att hämta vad gäller lönekonkurensen.

Mackelito: Lutar åt att du får dra bort Erixon från den line-upen

hockey.expressen.se/elitserien/1.2397143/timraback-nara-nhl-jag-tar-chansen

Om vi leker med tanken så skulle ju laget skulle kunna se ut så här vid en utlåning av Lander till oss nästa säsong.

MV1 - Joakim Lundström
MV2 - Stefan Ridderwall
MV3 - Sebastian Dyberg Feuk

B1 - Sebastian Erixon 
B2 - Antti Halonen
B3 - Elias Granath
B4 - Marcus Högström
B5 - Jesper Dahlroth
B6 - Nichlas Torp
B7 - Mat Robinson
B8 - Arto Laatikainen
B9 - Tim Heed/Backtalang

C1 - Kim Hirschovits
C2 - Anton Lander
C3 - Johan Andersson
C4 - Dennis Rasmussen

F1 - Timo Pärssinen
F2 - Martin Röymark
F3 - Ilkka Pikkarainen
F4 - Matt Murley (Bör sparkas)
F5 - Per Hallin
F6 - Alexander Larsson
F7 - Max Friberg
F8 - Simon Önerud
F9 - Andreas Thuresson? (Gissning)
F10 - Daniel Åhsberg/Sjödell-Wiklander (Allsvensk poänggörare)

För att sammanfatta det där så ser ju centersidan bra ut om vi får Lander, har vi turen att han blir utlånad blir ju inte kostnaden för honom så stor heller. Forwardssidan känns överlag också stabil, en toppforward (Thuresson) ska in och en joker exempelvis från allsvenskan. Backsidan och målvaktssidan däremot känns inte lika stabil och det var ju egentligen vårt problem i år, det verkar kunna bli det nästa också men om spelare som Lundström, Ridderwall, Torp och Robinson gör pang succé kan det bli bra, floppar dom däremot så kan det bli riktigt tungt..

Redigerad kommentar

RTS: Tror jag inte han gör. Han har ju haft fetfel förr

Hannu Pikkarainen till oss? Låter bra men vi kan väl ta Laatikainen oxå när nu Sebbe kanske försvinner.

Anton får se till att stanna en säsong till. Han kan väl inte lämna så här abrupt utan slutspel? Han bör vara vår kapten nästa år o leda oss i slutspelet sen kan han då lämna när vi alla vet att det Är sista säsongen i Timrå IK.

gustav9: Att du kommer åt sån här info är imponerande, och så snabbt inpå än bättre.
Att du också är så tuff att släppa det på HS tyder dock på att du jobbar inom Timrå eller inte är rädd om dina källor.
Imponerande.
Men jag dementerar inte dina uppgifter, tvärtom faktiskt.

gustav9: stämmer det så är väl hans plats istället för Sebbe. När det sedan gäller Hannu så är väl ryktena kring honom att han inte spottar i glaset, om man säger som så. Däremot tror jag att om båda Pikkarna koncentrerar sig på hockeyn kan båda bli viktiga kuggar i lagbygget.
En defensiv backklippa på det där så...okej då.

T T: den bomben kommer ;-)

gustav9: ja då får vi helt enkelt försöka låna honom en säsong av dom alternativt då signa Max Grindal...

yngwie: däremot är anton klar för edmonton

yngwie:

Hahaha... Fan de hörde jag också :) Coolt! :)

Örnen: Jag hörde att Lander var klar för MoDo.

T T:

Hahahahahahaha........ Ta och gå och lägg dig! Inge mer öl moch grogg för dig nu!!

T T: Två pikkar i truppen vore fantastiskt

T T: Mmm.. hur silly får det bli igenkligen?

hannu pikarainen skall vara klar för timrå
gustav9
flyttad

Olle: Ja det skulle kännas lite beige....

ersson: Både bagarn och hagos skulle väl kännas...så där. Jag hoppas att nubben har några ess i rockärmen...

« · 1374014 · »