1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607412 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Kostiainen: Jo, det ante mig också. Vi måste hitta ett nytt offer som vi kan hoppas på, PP-Lello? :)

ersson: Okej, han kommer aldrig komma, inte nu när m0d0 klarade sig kvar, han drar nog till finska ligan!

Kostiainen: Jo, så är det ju. Sådana där kommentarer ger en alltid förhoppningar att det kan stämma. Sluta med det. ;)

ersson: Den som lever får se!

:D

Johnny Bravo: Skulle vara coolt ifall det stämde. :) Men troligen så gör det inte det.

Örnen: Ja o jag förnekar inte det, liksom du inte kanske borde förneka att det i så fall har varit väldigt väldigt nära, det vi säger.

Det skönaste i det här vore om Vi fick rätt eftersom du har så svårt att acceptera att det ligger nåt i det här ryktet, även om Det kanske sket sig för oss.

Johnny Bravo: Förhandlingar skett med vem, var, hur, när?

Johnny Bravo: de enda jag vet är att han inte kommer att spela i TIK! Om det har skett förhandlingar osv vet jag inte!

mikenomad: Nja jag vet inte om det är min värsta mardröm om vi tappar honom... Men självklart så vill jag inte se honom i TIK!

sjuksrivningen skulle absolut varit välbehövlig! Men det är bara att som trogen medmänniska jobba på som vanligt! :)

Örnen: Då vet Du oxå att förhandlingar skett mao?

dr-nix: Man kan ju alltid hoppas. ;)

Ambroo: Japp det har jag!

Kostiainen: nja målvakterna lär man iaf presentera ihop. Man väntar nog tills bägge två är helt klara innan man presenterar dem. Jag undrar varför det beskedet dröjer dock. Har det blivit ändrade planer ? (vad gäller målvakterna).

Kul snack om H. Pikk, dock låter det osant.

Dock så ser jag ett mönster, Linkan brukar ju avvakta med pressreleaser om spelare förrän 4 är klara, Kanske Riddarn, Lundströmmer, Mat-lådan och Pikken presenteras?

Då åker jag nog till Ö-vik och skriver "Ni har ingen Pikk" på Allehandas fönster.

Örnen: Det är nog som du skrivit ingen risk att din värsta mardröm inträffar. Hannu lär inte spela för oss nästa säsong. Så du kan sluta hyperventilera och återgå från sjukskrivningen....

Ambroo: Jimmy skrev om Hannu igår.

Redigerad kommentar

Örnen: Kräver nog? Du hade väl stenkoll på hur det ligger till kring Hannu. Det skrev du ju igår, eller?!

Blizzard:

Där har vi Linkans plan!

"Äsch, om jag värvar dom här värdelösa grabbarna så värvar jag bättre nästa år och framstår som genialisk. Eller vad säger du Fredde?"
"Smart schteekarn, jag kör på samma koncept fast med mer avdankade lirare."

dr-nix: Det är rent livsfarligt att ha en Kolan och Jokela i sitt lag ett år, jag menar...kraven på nästa säsongs backar blir inte direkt skyhöga "dom kan inte vara sämra än jokela" "äh bara dom är bättre än jokela är jag nöjd" etc :D

dr-nix: Jag tror att han kommer vara väldigt duktig offensivt, det tror jag. Men jag håller med dig, så länge han inte är katastrofal bakåt så kan man leva med det. Får vi en ny Jokela så vet jag inte vad jag gör.

KORITFW: hoppas det, gillar inte när timråspelare går till andra ES lag, ja förutom Kolan då, han får gärna förstöra för ES lagen!

ersson: Då hade han garanterat inte lirat i Norska ligan. I bästa fall får vi hoppas på en back som är bra offensivt samtidigt som han inte är en total katastrof defensivt (läs jag hoppas han är bättre än Jokela defensivt).

Redigerad kommentar

dr-nix: Ja en sak är säker Hannu kräver nog sina 250000-350000 kr i månaden!

För övrigt så måste jag faktiskt säga att Mat Robinson känns jäkligt spännande!

enligt MrMadHawk så har Gabbe tackat nej till hv.. leksand före HV?

dr-nix: Nej, det vet väl jag också. Men, även fast man är en offensiv back så får man gärna kunna plocka bort lite folk framför mål. ;)

Örnen: dessutom låter han jättebillig med tanke på att truppen till nästa säsong ska bli billigare än den här säsongens trupp.

dr-nix: Det är lugnt! Enligt vissa här inne så är ju hannu P också klar för Timrå! Så då får ni ju eran defensiva pjäs! Eehh eller inte! :)

Redigerad kommentar

ersson: Det är alltså inte en defensiv back vi värvar om vi värvat Mat Robinson, trodde det var rätt självklart.

ersson: Ååååh neeej inte en TILL 33:a!!

Redigerad kommentar

KORITFW: Har suttit och kollat igenom några klipp med Sparta nu. Slutsatsen man kan dra är att Mat (enligt dessa klipp) är lite svag framför mål. Kolla på klippen och håll koll på 33an så får ni se.

MEN SÄTT PÅ FAXEN, LINKAN!!!!

Lemmy:

Instämmer i gillandet av kommentaren:

"Den beste backen jeg noensinne har sett i Sparta. Håper det er en mulighet for at vi kanskje kan se han i Spartadrakt i fremtiden. Good luck and thank you, Mat!"

=)

El Maco: Han kommer igen nästa år.

ersson: Alla vet vem som är världens genom tiderna bästa forward som spelat i Sparta.

Lemmy: Älskar kommentaren "Bästa backen jag någonsin sett spela i sparta-dräkten". :D

Pätr: Ja men det var ju troligt....

Edb: Angående Mat, allt klart enligt Norge i alla fall.

www.sa.no/sport/sparta_warriors/article5562058.ece

US Property: Han är ju skadebenägen så det är väl bara slå till?

Har hört ett rykte om att Tik är intresserade av Petri Pakaslahti, vad tror ni om honom ?

VF värvar ytterligare en målvakt.
Målvakts-Micke kör med 3 lovande adepter som får konkurrera.

Hur många målvakter har vi värvat, sa ni?

Redigerad kommentar

mikenomad: Av dessa godbitar så skulle jag gärna se Jonas Fransson i Timråkassen. I mina ögon är Fransson en habil målvakt som skulle leverera. Att kombinera honom med en lovande målvakt, som exempelvis Ridderwall skulle kännas betydligt stabilare än kombinationen Ridderwall/Lundström.

Johnny Bravo: Jag tycker vi sällar oss till gamarna och plockar de godbitar som bevisligen finns:

Knylan: Ha ha du har dina poänger, grabbhalva.:)

Johnny Bravo: Vill man göra ens måndag lite mer intressant så kan man ju leka med tanken att orsaken till att målvakterna inte offentliggjorts än beror på att det har dykt upp nya namn. Så skulle det kunna vara. Ridderwall ser jag gärna här men jag är mer skeptiskt inställd till puderfacet Lundström.

Eller så är det Linkan som inte kan hantera faxen, den jäveln.

Johnny Bravo: Ja det är tydligt det...

mikenomad: Självklart. Det är väl allas dröm att få spela här?

Pätr: Från Vancouver till Timrå??

svasse24: Alexander Edler går i motsatt riktning.

mikenomad: Segt? Jag har jobbat hela helgen. Come On!

« · 1374279 · »