Magnus Rövarn : Tycker han ser lite ojämn ut på senare år. Jag blir mer sugen på Burger. Det namnet ligger väl rätt på tungan om nåt. Dessutom har han producerat väldigt bra de senaste åren. 27 respektive 34 assist de senaste två åren är imponerande.
När vi postar EP-länkar och drömmer oss bort så handlar Växjö bara på. Jag trodde dom redan hade två nordamerikaner i Soares och Saviano, men tydligen har båda dom Italienska pass. Det känns i alla fall som om Växjö inte kommer att bli någon räddningsplanka för oss.
hubbenorlen: Petr Vrana blir jag lite sugen på. Namnet ligget rätt på tungan och mitt hjärta och manliga intuition säger att Vrana skulle kunna bli en hit i Timrå.
El_loco: Han ser faktiskt riktigt intressant ut. Ser ut som en spelare som ska vara i en ledande procuderande roll. Om en sådan spelare får förtroende i ett Timrå med lite och ingen konkurrens kan han bli riktigt bra.
hubbenorlen: En annan möjlig lirare skulle ju kunna vara följande 24-åriga center som också gick i första rundan och som finns tillgänglig i Tjeckien.
Känns han inte lite grand som en typisk Timrå värvning? Kan gå i princip hur som helst och efter några fiaskoartade säsonger så borde han kanske rymmas inom våra budgetramar.
Kunde inte låta bli att posta detta uppsnappat på SSK forum apropå att Wikegård går från SVT till 4:an. : "Man bävar inför vilken laguppställning TV4 kan sätta upp till nästa VM. Grinndahl, Ekwall och Wikegård mellan, bakom och i avbytarbåsen samt lillebror Jihde redo med mikrofonen att åka in på isen om det blir spelavbrott. Storebror Jidhe vid pekskärmen och Fahlman i den. Eventuellt någon som kommenterar händelserna på isen också."
El_loco: Krajicek är nog rätt eftertraktad. De andra två känns lite för osäkra.
Det finns rätt mycket intressant i Tjeckien, även om många som du säger är väldigt gamla. Timrå har ju ingen direkt tradition av tjecker, så man glömmer ofta bort dem i Sillyn.
hubbenorlen: När man ändå har tråkigt på jobbet så tänkte jag att då kan ju jag också EP-fiska lite efter någon möjlig första center och första back med utgående kontrakt i Tjeckien. Jag menar vad gör man inte för att hjälpa Linkan. Jag hittade i alla fall följande:
En 28-årig back draftad i första rundan med 328 NHL matcher på meritlistan och även med i VM nu senast.
För övrigt så blir man ju närmast chockad över att kolla igenom poängligan i Tjeckien. Jävlar vad gamla dom är och vilka gamla klassiker som dyker upp. A-laget och veteranlaget måste i det närmaste vara samma sak.
söder över: 48 poäng i italien = 0 i timrå, han var nog sämre värvning än Machulda xD Och jag instämmer de är jävla dött nu, fast de flesta lagen har 22-25 spelare förutom Modo Växjö och vi då förstås
Berglund: ja de har väl gott snart 2 veckor utan något riktigt nytt, mkt nobbar har vi fått iaf, Är vårt huvudspår på backsidan Mäenpäääääää? elle hur var de nu igen :/
TIK55: enda med dragan som är bra är att han är Högerskytt :]
Enligt den pålitliga Nyhetsblaskan Expressen ska "Kim Hirscovits och Mikko Jokela" vara klara För Helsingfors IFK undra om jokela var bidragande orsak till att Hirsco Stack? ajja de kapitlet är över, Nu Blickar vi emot nya framgångar :]
TIK55: Jag tänkte på det jag också, vi var ju bra sugen på han senast han var ledig. Men då måste ju antingen han eller Frölunda bryta kontraktet. Vilket jag inte tror kommer hända.
svasse24: ja varför inte :] kan Domink Hasek eller Tony hand spela till nästan 50 så är 39 ingen ålder ;) kanske snabbheten är som Koskinen men de gör inget
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer