1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604844 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Berglund: Ahlsenfeldth gör en Fasth och Växjö är i slutspel. Vilka ska rädda oss då?

rubin carter: bode jag och min bror som är en växjö lakej tror stenhårt att spang kommer floppa.

rubin carter: För att inte tala om snabba.

Magnus Rövarn : Tycker han ser lite ojämn ut på senare år.
Jag blir mer sugen på Burger. Det namnet ligger väl rätt på tungan om nåt.
Dessutom har han producerat väldigt bra de senaste åren. 27 respektive 34 assist de senaste två åren är imponerande.

El_loco: Dom har även Moran och spang, förstnämnda har enbart Kanadensiskt pass och den andra har amerikanskt och Italiensk.

Växjö har alltså 5st kanadensare/amerikanare 3 utav dessa har italienska pass. Växjö kommer bli tunga. (Moran, Spang, Saviano, Soares och Reddox)

Är det förresten någon som har koll på vad som hände med Hannu Pikkarainen? Han skulle väl vara så gott som klar för oss för någon månad sedan...

När vi postar EP-länkar och drömmer oss bort så handlar Växjö bara på. Jag trodde dom redan hade två nordamerikaner i Soares och Saviano, men tydligen har båda dom Italienska pass. Det känns i alla fall som om Växjö inte kommer att bli någon räddningsplanka för oss.

hubbenorlen: Petr Vrana blir jag lite sugen på. Namnet ligget rätt på tungan och mitt hjärta och manliga intuition säger att Vrana skulle kunna bli en hit i Timrå.

sargad: Canal+ och TV4. Elitserien och VM. Wikegård kommer få det bra. Klart han vill hålla på med elitserien och inte minst Canal+.

El_loco: Han ser faktiskt riktigt intressant ut.
Ser ut som en spelare som ska vara i en ledande procuderande roll.
Om en sådan spelare får förtroende i ett Timrå med lite och ingen konkurrens kan han bli riktigt bra.

hubbenorlen: En annan möjlig lirare skulle ju kunna vara följande 24-åriga center som också gick i första rundan och som finns tillgänglig i Tjeckien.

Känns han inte lite grand som en typisk Timrå värvning? Kan gå i princip hur som helst och efter några fiaskoartade säsonger så borde han kanske rymmas inom våra budgetramar.

Kunde inte låta bli att posta detta uppsnappat på SSK forum apropå att Wikegård går från SVT till 4:an. :
"Man bävar inför vilken laguppställning TV4 kan sätta upp till nästa VM. Grinndahl, Ekwall och Wikegård mellan, bakom och i avbytarbåsen samt lillebror Jihde redo med mikrofonen att åka in på isen om det blir spelavbrott. Storebror Jidhe vid pekskärmen och Fahlman i den. Eventuellt någon som kommenterar händelserna på isen också."

El_loco:
Krajicek är nog rätt eftertraktad.
De andra två känns lite för osäkra.

Det finns rätt mycket intressant i Tjeckien, även om många som du säger är väldigt gamla.
Timrå har ju ingen direkt tradition av tjecker, så man glömmer ofta bort dem i Sillyn.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: När man ändå har tråkigt på jobbet så tänkte jag att då kan ju jag också EP-fiska lite efter någon möjlig första center och första back med utgående kontrakt i Tjeckien. Jag menar vad gör man inte för att hjälpa Linkan. Jag hittade i alla fall följande:

En 28-årig back draftad i första rundan med 328 NHL matcher på meritlistan och även med i VM nu senast.

www.eliteprospects.com/player.php?player=8550

En 26-årig center draftad i andra rundan med 16 NHL matcher i bagaget och som gjort 61 poäng i AHL under en säsong.

www.eliteprospects.com/player.php?player=9633

Slutligen ett extra vildcard (precis som dom andra inte skulle vara det) som gjort mycket poäng i år och ett par landskamper

www.eliteprospects.com/player.php?player=18083

För övrigt så blir man ju närmast chockad över att kolla igenom poängligan i Tjeckien. Jävlar vad gamla dom är och vilka gamla klassiker som dyker upp. A-laget och veteranlaget måste i det närmaste vara samma sak.

hubbenorlen:

Huna hade väl som alla andra när Masken var sportchef i Leksand hiskeliga löner. vad är en rimlig lön i Timrå?

mattias - 74: Båda lär i alla fall ligga på en lönenivå som passar Timrå.
Dessutom har de spelat ihop, vilket verkade funka rätt bra.

hubbenorlen:

vet inte så mycket om burger, bara att det är gott och äta.. Huna gjorde 6 poäng på 6 matche ri Leksand och var helt ok. Men det var i allsvenskan.

mattias - 74: Jiri Burger ser inte så tokig ut heller.

hubbenorlen:

Rudolf Huna? Han är rätt ok

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Humle o Dumle?

Länkarna funkar inte.

En slovak och en tjeck, ytter och center, som spelat ihop den här säsongen.
Två roliga namn, dessutom:

http://www.eliteprosp...ayer=10872
http://www.eliteprosp...layer=5679

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

söder över: 48 poäng i italien = 0 i timrå, han var nog sämre värvning än Machulda xD
Och jag instämmer de är jävla dött nu, fast de flesta lagen har 22-25 spelare förutom Modo Växjö och vi då förstås

Edb: vaddå! 48p på 40 matcher i italien? nu är han tillbaka!

läs det där med amerkansk filmtrailer stämma...

nja men nu är juh sååå dött i sillyn att man blir lite desperat...

=)

eller nää inte så desperat kanske...

söder över: tar hellre en ifrån kb65 än låta anger spela med oss

anger i almtuna... kanske kan vi låna honom som den där yttervingen?

bara ibland alltså...

Taurus: Borde ju gjort sig av med honom lite tidigare då, jävligt korkat annars!

73Sjöbba:

Tror kanske dom inte ville behålla honom. Kan ju aldrig ha varit i närheten att prestera efter lön!!

73Sjöbba: Så kan det ju vara, men fan va illa isåfall :/

KORITFW: Du tror inte det handlade om pengar när det gällde Hirschovits vara eller inte vara då?

Man hade helt enkelt inte råd att behålla honom misstänker jag. Undra om alla har fått sina pensionspengar ännu?

Kerstin_k: Ja jag vet men jag e less och drömmer lite

Nä om nu det är Hirschovits som ska ersättas så har vi väl rätt att få ett riktigt stjärnnamn? en av SM-liigas absolut största var och är han ju.

Kerstin_k: Det tror jag också.

Jag skulle absolut inte ha någonting emot vetskapen att Caslava är med på pappret inför nästa säsong nu så här efter detta mötet (a)

73Sjöbba: låt oss konstatera att J. Eriksson förmodligen är närmare sanningen än nån Niko.

Berglund: Jag är ganska rädd för att namnen som kommer att presenteras inte kommer att vara några kalsongskott direkt.

Berglund: Kommigenurå Nubb-Link presentera NIKO

Berglund: Han skulle sitta förjävla fint!

Berglund: Här ha vi back men han lär va för dyr :/

Berglund: Haha va nån som surra om denna som vår 1a center på krogen i helgen förresten. Jag höll på å rammla av stolen.

Berglund: Nu så här efter hade de inte varit dumt med Warg ändå :]

Edb: Vi jobbar väl på att köpa loss WArg från hans nya KHL-klubb åsså blir det P3 på backen :-P

Berglund: ja de har väl gott snart 2 veckor utan något riktigt nytt, mkt nobbar har vi fått iaf, Är vårt huvudspår på backsidan Mäenpäääääää? elle hur var de nu igen :/

Edb: Usch va tråkig silly'n e nu :/

TIK55: enda med dragan som är bra är att han är Högerskytt :]

Enligt den pålitliga Nyhetsblaskan Expressen ska "Kim Hirscovits och Mikko Jokela" vara klara För Helsingfors IFK undra om jokela var bidragande orsak till att Hirsco Stack? ajja de kapitlet är  över, Nu Blickar vi emot nya framgångar :]

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

TIK55: Jag tänkte på det jag också, vi var ju bra sugen på han senast han var ledig. Men då måste ju antingen han eller Frölunda bryta kontraktet. Vilket jag inte tror kommer hända.

Edb: Kanske Dragan Umicevic vore någonting för ´TIK ?

Hirsho, Jokela samt Eero Somervuori klar för HIFK.

svasse24: ja varför inte :] kan Domink Hasek eller Tony hand spela till nästan 50 så är 39 ingen ålder ;) kanske snabbheten är som Koskinen men de gör inget

svasse24: Jag är 78% säker på att det va Joe Sakic som åt kebab med Nubben på City kl 03:25 i Lördagsnatt!

Jag hörde "Sakic" nämna "The Link" vet inte om dom snacka om Linkan, någon koppling till något eller om dom bara spelat Zelda på förfesten....

Redigerad kommentar

« · 1382461 · »