1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Skarin: Ja det blir kanon! Men vad ska han få för intro...? Dags att dra igång intro-tråden igen he he

Skarin: Vampola känns spontant som ett uppköp mot för Kim. Får hoppas att han också är en ledare på isen och inte en sån som hänger huvud så fort nått går emot.

Nu hoppas jag att Khl inte förstör för oss. Då blir det panik på riktigt. Men jag förutsätter ändå att han spelar med Timrå kommande säsong.

Petr Vampola är en riktigt bra värvning. Åtminstone känns det så på förhand. Tror det finns väldigt goda chanser att han kommer bli en duktig förstecenter i elitserien. Förhoppningsvis kan han locka en och annan extra åskådare att ta sig ut till Timrå också.

Jag känner mig nöjd med denna lösning.

Nu är det bara resten kvar.

En försteback och förhoppningsvis även en ytter. Då kommer vi klara oss kvar på ett eller annat sätt.

Johnny Bravo: Tjecker är dock oftast bäst i par har jag för mig. Gäller för öl iallafall....

F.ö vill jag bara påminna om mitt inlägg kl. 18.41 igår :))

Olle: Det känns som att alla topp-spelare numera skriver in en KHL/NHL- klausul i sina kontrakt bara för att ifall det skulle komma nånting intressant! Känns som att det är svårt att skriva kontrakt med spelare idag utan några klausuler!

En mycket intressant värvning måste jag säga! :)

Olle: Han avvaktar väl bara ett riktigt grisfett anbud från KHL men det kommer han inte att få så det känns rätt säkert. Problemet kan iofs vara att vi är 2:a-valet med en missnöjd spelare som följd.
Men det tror jag inte ändå. Det lär bli tvärtom att detta är det bästa han erbjuds

Ambroo: Va?! Ingen Hå...hå...håkkyfrilla?

Hursom Willkommen, Bienvenue, Welcome el. som man säger på Tjeckiska: Vítejte.

Ambroo: Jo det är sant. Sen borde man väl inte ha presenterat honom 9 dagar i förväg om man inte hade väldigt goda förhoppningar på att han kommer att spela. För min egen del så har jag väntat i flera månader på att få hurra, jag kan gott vänta nio dagar till :)

Olle: Jag förstår dig och delar lite av din oro, men faktum är att det är bra många genom åren som skrivit kontrakt som då innefattat en NHL-klausul och att det stannat vid det.

Knylan: Ja det går att se från olika vinklar, helt klart. Å ena sidan så borde han väl inte skrivit på för oss om han var nära en KHL-klubb, å andra sidan kan det ju verka lite konstigt att han ändå har med den där klausulen. Nu är jag ingen expert på hur såna här förhandlingar går till som men det kan ju vara så att man presenterat detta kontrakt för honom för en månad sedan och sedan blev klausulen bara kvar. En ren formalitet dvs. Men så länge det inte är 100% klart så ska man väl inte ropa hej.

Olle: Jadu, man kan se det lite hur man vill på detta. Tänk att ett sånt litet jävla stycke text kan förta glädjen så mycket.

Nu är ju inte det här forumet direkt den allmänna optimismens hemvist men om man ändå vill försöka se det positivt så har åtminstone jag jävligt svårt att se att Vampola har fått något annat fett KHL-erbjudande utan har bestämt sig för TIK nu. Den där lilla klausulen vill han ha "utifall att", OM det skulle dyka upp något riktigt sensationellt. Med tanke på hans statistik den senaste säsongen så har jag lite svårt att se att någon KHL-klubb skulle vara så fantastiskt intresserad.

Nu får han lira i Sverige istället och får förmodligen fruktansvärt bra betalt och det kan jag väl känna att det är värt. Det här har förutsättningar för att bli en bra lösning.

Ja, hmm. Nämen jag tror att detta håller så länge det inte kommer indikationer på motsatsen. Vampola lirar här i höst. Förmodligen. Herregud.

Olle: Äh. Se det som jag ser på saker och ting. Hoppas han blir klar för något annat lag så slipper han komma hit och göra fiasko.

El_loco: Är det inte lite konstigt att man presenterar honom officiellt när det är så nära till deadlinen för KHL?

Eller om man säger så här: Iom att han nu kritar på MED KHL-klausul, kan man anta att han letar klubbar i Ryssland för fullt då?

Redigerad kommentar

Lite jobbig sista mening i pressutskicket. "Vampola har en klausul inskriven i kontraktet som gör att han kan lämna för ett KHL-lag före den 9 juni."

Jag skulle nog säga att han inte är klar än. Vänta lite mer än en vecka och kom tillbaka sedan... El_loco
flyttad

Olle:

Skarin: Han och Joe Sacic sågs äta surströmming på Midlanda tillsammans med Wayne Gretzky och Brett Hull. Sedan satte på dom på sig jetpacks och flög till månen.

zita: Hå...... hå....... håkkyfrilla!

Skarin: Han kommer inom de närmaste dagarna att anställas som lagets FRISÖR. :)

zita: Är han klar snart?

Jaromir Jagr ;)

rubin carter: Om Vampola får nåt bra bud i sista sekunden, och vi missar honom, då är det kris på riktigt verkar det som.
Då blir det nån nödlösning.
Så det känns lite osäkert och läskigt.

Kerstin_k: Vampola har väl ändå kännts ganska "självklar" med tanke på att det var skit tyst om rykten innan årsmötet, efter årsmötet och Nubben sagt " – En center kan vi ha klar inom kort, det kan handla om dagar till några veckor. Men det är handlar inte om Lucenius, sa han"

Så kom Vampola's namn upp bara någon dag efter detta uttalande och det är det enda namnet också. Har räknat in honom länge nu, bara hoppas dom lyckas också!

DUBBELRIBBA!!

Nu kan vi avskriva Caslava en gång för alla iaf. Vi tar han till våren helt enkelt.

Knylan: Så där ja. Ro skiten i land nu Linkan!

Patrick Polly: Vampola är ju lite spännade ändå.

mikenomad: Nja inte så spännande när man deklarerat att budgeten skall skäras med 20%. Inte så mkt spännande förvärv att förvänta sig.

Knylan: Corso, ja de var väldigt Silly silly de. Linkan hade väl tömt hela barskåpet på E.on efter alla "tack men nej tack" och slängde ut något namn i pressen innan han skulle sticka hem.

Johnny Bravo: Äh, en silly-dag behöver inte nödvändigtvis vara slut bara för att normala arbetsdagar är det. Corso presenterades ju efter klockan 22 en gång i tiden.

Johnny Bravo:

Jag sitter som på nålar, blir inte många timmars sömn inatt.

Heller.

Styr-Björn: Ännu en intressant silly dag är då till ända. Jag kan knappt bärga mig till i morgon.

Paddan: Ja men var det inte sant så säg ;)

Paddan: Ja båda kommer ju närmast från klubbar med NHL-organisationer så de har väl mycket att diskutera.....

Johnny Bravo: Att Nubben åt lunch med Challe...

Mackelito: Jaså vad var det senaste?

Johnny Bravo: Dags att Styr-Björn skriver något, han har ju prickat rätt på allt han skrivit hittills. :)

Jaha har vi nåt att hoppas på idag?

söder över: Lägg till Styfs o Hynnings löner också. Fast, om det stämmer med pensionspengarna så kanske det blir 3 junisar till slut.

Caslava vampola å lucenius...

Spara 15-20% av spelarbudgeten...

Jac har svårt att få ihop det där...

Jag skulle sjklart bli glad om det går ihop men det känns lite silly hype...

Om man ser till den sjukt storA mängd spelare som fick lön av tik ifjol så ja jo kanske...
Men då lär cas få köra lite goodwill på sin lön.

Skogs jokela kolan hirso gabbe lundmark...
Lander o sebbe kanske hade skapliga löner?

Viinanen?

Ja jo som sagt kanske...

Lite mer struktur på laget iår som gör att det känns dyrt o komplett.

Fan hynning o bs...

Ähh helt onödigt inlägg... klart det är möjligt!

Skriv på nu...

zita: Vad yrar du om kvinna? Det är ju 200% klart att han lämnar.

erathoo: Blir det inte Timrå för honom så hoppas jag på Mora.

KORITFW: Ja kanske här på hockeysnack ;)

erathoo: Nä, in me' Vampen, Luckan och Cassen så blir det här bra ska Ni se.

zita: problemet för Skogs kan ju vara att han lagt sig till men lite dyra vanor nu när han haft så bra pröjs i timrå....ingen klubb vill nog ge honom den lönen idag, förutom Leksand då... ;-). Men Skogs vill kanske spela i ES?

zita: Det är du nog bra ensam om.

Nä nu vill jag höra att Skogs får förlängt

KORITFW: Jag minns det som igår. Då var man helt färdig. Hade kunnat kosta oss tack och god natt.

Men vi lever vidare!

Jokela... kommer ni nånsin glömma hans jävla indianare mot Djurgården i sista? spelar Djurgårdaren helt jävla fri när det kunde suttit oss i kvalserien, och ingen annan hade klantat sig tidigare i matchen.. OOUsch!

« · 1383207 · »