1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606082 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Någon mer än jag som hört att Sebbe kommer hem bara Vancouver går med på att släppa honom?

Mangy92: Ja varför inte? Sen tar vi hem Lello från Finland!

erathoo: Uppdaterat om Alex:

Fleury känns som en chansning. Vi får be till högre makter att denna värvning slår väl ut. Men å andra sidan borde det inte vara några större problem för fransosen att förstärka vår offensiv. Inte minst med Linkan på sin sida. 

En back och en center till. Undra om det nya lagbygget är klart sedan.

haggen:
I den bästa av världar. Alla har dock inte kommit till denna insikt.

Kongo:

Att de får spela för Sveriges viktigaste ishockeyförening borde väl ge tillräckligt med energi;)

En aspekt på i alla fall fw-värvningarna är att det är spelare som varit ute i kylan och känner glädje av att få förtroende och kan tillföra energi även i ett bottenlag. Som Nubbens kravprofil.

lungan:

PHM i samma kedja, blir inte många hemjobb där inte.

Fleury-Larsson-Bremberg Pikkarainen-Hagos-Murley Hedström-Bagarn-Pärssinen Friberg-Gnagarn-Hallin Örnerud-Boyce-Röymark

Johnny Rocker: Såg filmen och blev lite kär! En rightare som hittar målet...N.N. senast, eller?

Undra jag vad det blir för klass på backen...

ersson:

Den hallen i Antjärn som lades ner, tror Styfen har spolat upp isen där igen;)

Wayne Gresky: Att kalla Jämtin för "Satan" är att ge honom ett oförtjänt morgonstånd, medges. En småjävel är han och inget större!

haggen: Njaaaaa.. Styfen sitter nog bra där han sitter! ;)

ersson:

Styfen?

När det gäller Damien så kanske han kan bidra vid straffläggningarna också.

Johnny Rocker: Eller hur, tack ska du ha Jimmy! Nu kommer man ju fan inte kunna få en blund inatt ;) För övrigt så håller jag med HB, Nubben borde adlas när man läser det där. Vilken jävla man.

EDIT: Får en känsla bara så här, utan några källor, att backen är en kille som lirat här förut! Bra pucktransportör, etc.

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: När man läser det där så ska Nubben adlas. Men det är ju bara vad jag tycker.

Hahl Bundy: "Damien Fleury är klar för resten av säsongen och jag har även uppgifter på att en till back kan bli klar inom kort."

Undrar vad det är för klass på den backen isåfall...

Hatar sånt här, kan dom inte bara säga vem det är, vi vill ju veta..

Redigerad kommentar

orion: Du är ju en riktigt rolig en. Var inte så blyg.:)

Icing-Ove: där borde Nubben hugga helt klart! :)

In Nubben we trust. 

Redigerad kommentar

Angående värvningen av Damien Fleury så säger jag bara...

In Nubben we trust.

Wayne Gresky: annars finns ju leatherface Bengt åke gustavsson ute

Wayne Gresky: Jag visste inte att Jämtin var till salu...

orion: Ja det där är lite av säsongens tema. Vi har ju redan värvat Freddy och Krüger. Ni värvar Damien och och SSK signade ju Jason idag också. Så vem tar Satan?

Hahl Bundy: Oh man...

orion: Är det här ett bra eller dåligt Omen?

Wayne Gresky:

Niclas Lucenius har väl varit på tapeten för TIK innan Vampola, sitter på en KHL-lön men har 0+6 just nu på 24 matcher. Tro vad en sån kille tjänar i KHL, 300-350,000?

Hahl Bundy: Omenvisst...

Hahl Bundy: Snuskgubbe! :-)

Timrå Icon: Hmm en polare? Varför tänker jag osökt på dig? :)

Wayne Gresky: Det finns intressenter, men det hänger på lönen. Man kan alltid fynda det du nämner på andra sidan pölen fast där har ju vi ett stort problem med tanke på att våra icke EU-platser är fyllda.

Wayne Gresky: Kan ju vara det Nubben sparat degen till....

Hahl Bundy: En polare här säger att han tänker på helt andra filmer då han hör orden dajm och fransyska....

Wayne Gresky: Tja, man kan ju alltid låta Pikken vara i kylan ett tag. Det brukar ha en vis slakningseffekt.

Högerskytt, tänkt som målskytt i PP...som sagt. Skulle det gå misstänker jag att stoff skulle lägga in ett spel på att Pikken snart lämnar skeppet. Eller, han skulle i a f hävda att han slängde in 10 000 på det spelet, i efterhand.

Berglund: Skulle få 3.06 på den dubbeln. Philly och Pitty. Ingen blyg insats där heller såg jag. Lycka till ! Kan gå! =)

Timrå Icon: Själv tänker jag osökt på nån skräckfilm när jag hör namnet Damien.:)

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Problemet med Pikkarainen är väl att ni antagligen blir tvungna att köpa ut honom (dyrt) om ni ska bli av med honom. På centerplatsen säger jag lycka till. Det brukar gå att komplettera med det ena och det andra under pågående säsong. Målvakter av klass, högerfattade PP-backar och förstefemmecentrar har dock en tendens att vara väldigt svåra att finna och om de dyker upp på marknaden vara extremt dyra.

Säga vad man vill men det händer ju nåt när Nubben Är SC i allafall.

Johnny Rocker: Söderövers McFlurry med Daimsmak var inte heller dumt he he

Bragd-Birger: Där har vi smeknamnet, Flurre!!

Viss skillnad i baguettrycksfaktor mot Brendl, men jag tycker ändå Flurre känns småspännande. Ska man plocka från elitseriekonkurrenter ska det just vara sådana man misstänker fått fel roll i fel lag. Luleå är ju ett extremgnuggargäng utan dess like, och att inte passa in där kan nästan vara en merit.
Låt oss vänta och se vad man tänkt att han kan tillföra.

Annars är det förstecentern man går och väntar på. Frågan är dock om det kommer någon. Jag vill ha Larsson som andra, Bagar som tredje och Hagos...var som helst, så länge det är långt ner i hierarkin och maximalt avstånd ifrån PP.
Vem blir första forward att lämna? Pikken bör ge minimalt över insatsen.

Blizzard: Snackar man så må man visa ibland också. Ungefär som dom som snackar om "klara" nyförvärv hit och dit.

Hahl Bundy: ZUT ALORS!!!

mikenomad: Svenska spel suger ja, balle. Kör unibet ja, de är inte lika snål iaf. 

Berglund: SALOPE!!!

Ambroo: Jaha, då äre väl inte lika bra då ;)

Berglund: skulle vilja se dom där print screen'sen på Stoff's alla hävdade spel.....

« · 1430950 · »