1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600188 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 14/15

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Han har alltså inte spelat på hela säsongen...?
Ja vi får hoppas att han var billig.
Bra var han ju ifjol iallafall

Hälge: Gött....Hoppas han blir kvar till nästa säsong! En back skulle inte vara så tokigt heller....Och en center. *L*

Hälge:

Stabilt - välkommen tillbaka, Iilahti! En nyhet som värmer i ett kallt Trelleborg. Det är inte säsong. Nallen fryser. Men satan vilken god och billig kebab. Ännu billigare än i Malmö. 20 jävla spänn fan... : )

Pär: "

Timrå värvar målvakt
Timrå förstärker målvaktssidan inför avslutningen.
Jonathan Ilahti, 22, återvänder till klubben.
Jonathan Iilahti var en av två målvakter i Timrå förra säsongen då han bildade målvaktspar med Mika Norja. Men inför den här säsongen erbjöd de inget kontrakt till Iilahti.
Den här säsongen har han varit klubblös ända fram till nu. Men nu är det klart att han återvänder till Timrå.
Timrå har under perioder lånat in Modos Adam Riedeborn, men nu väljer klubben att ta in Iilahti för att ha ett komplement till Mika Norja.
/Hans Abrahamsson  "

jå1:Och Bracher.....

Officiellt på hemsidan nu.

Pär: Ja vi bör väl få låna Hossa!

sargad: Kan man tänka sig nån eller några  lån från Modo nu när dom fyllt på truppen som kompensation?

DJ Hemp: han förtjänar att försöka ta en plats i shl, det är väl det värsta med allsvenskan att de högre upp alltid plockar till sig guldkornen

Vart är vi på väg?!

Hälge: Sedär, är det någon slags välvillig konstruktion för att rädda Timrås ekonomi kanske? Hjälpande ekonomisk hand från Modo samtidigt en win-situation för dom om de lixom har tjingat honom för nästa säsong. 

Hälge:

Det var för väl åtminstone. Jag höll på att sätta drycken i vrångstrupen först. Men illa nog att han är på väg till mOdO. : (

Lantz till AIK.

sargad: dårå ska de ju stå.

luffaren: Han får "gung, gung, gunga" vidare i Västervik dåre.

T T:Dubbelpost var inte meningen.  "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe" Ja så kan det ju också bli.

Redigerad kommentar

T T: "Att Jimmie har valt att lämna Timrå har att göra med att han inte har trivts socialt där uppe"

T T: Kom väl inte som någon överraskning direkt, men ändå tråkigt att det inte fungerade här.

Jansson ut.

Tvåtallar: Se till nu att Albin Runesson inte går sönder! Då får ni int låna nåra fler..

Synd att Reideborn är kvar i 08, mot DIF, annars hade nu kunnat få en seger till? :-)

Redigerad kommentar

Tvåtallar: Vilken back är det den här gången?

Nytt backlån från modo nästa match

söder över: det är lugnt

söder över: oj förlåt!

Amatörmässigt av mig...

söder över: visste jag redan:)

3poäng tack o lov!

erathoo: men ändå alltså... Nu spelas riktigt disciplinerad defensiv... Bara lyfta ut puckar... Känns faktiskt ganska stabilt...

söder över: Bah....1-2 :-(

aldrig får man känna sig lugn i fin...

söder över: ny notis...
Molinder får handledarläget mitt i slottet....

Lägger iväg en riktigt skitdålig passning på 35cm på Pettersson 14's skridskor...

???

söder över: noterar att Pettersson 14 får en två diving samtidigt som AIK spelare får en tvåa...

I nästa situation förstärker Pettersson en ny hakning...

Iskallt!

ASA: inga jätte prov än men sett stabil ut med snabba reaktioner sofar

söder över: Är vår vakt bra?

Rip Kirby: Alltså Hults handleder har man inte sett i timrå ik sedan pärssinens rygg höll 25års status... men karln har varit helt iskall på isen de sista 5 matcherna o det är inte ok för en spelare som skall vinna matcher åt oss...

Det här är en bra match för oss än så länge. Aik är bra dom checkar våra backar hårt och det krävs alltid bra lösningar för att komma över egen blå!

Wedin/Boyce förlorar inte en enda sargduell! det är bra inställning!

Det kan gå.

"Hade gärna pratat jätte mycket men kan inte säga så mycket", säger han (André Hult) på frågan om han är påväg bort från klubben.

@Timråkollen på Twitter. 

Hälge:  Men Carlsson blir kanske kvar !

Hälge:Han var för dålig,bättre o spela med jimpa 

Hälge: Nej, det blev Karlskrona.

Back på ingång ?

Knylan, gustav9: Och dessutom återstår färre månader på säsongen att betala ut lön på.

gustav9: Det kan ju eventuellt ha att göra med att han inte passar in i klubbens satsning också. Man har satsat väldigt mycket på att vara skridskostarka. Stefan Andersson är väl så att säga motsatsen till det, om man ska vara jävligt snäll. 

Nu är det ett annat läge. Stenqvist är väl med stor sannolikhet borta säsongen ut och man måste få in åtminstone en back. Det handlar inte om någon lyxkonsumtion utan att man helt enkelt har sagt att man måste få in en back som ersättare för Steken. Att man letar efter en back är ett faktum. När man uttryckligen sagt det så tar jag det för givet att man också har medel för att värva också.

Knylan:Hade ordnat stefan andersson åt dom i våras då fanns det inga pengar ,tror inte det finns mer nu

Ska man gissa att Nubben är där och gräver? Högerskytt och utpräglat offensiv. 20 pinnar under förra säsongen.

Jag får vibbar.

El Maco: Jag håller med dig, om man ska titta rent krasst på vad han åstadkommit. 

Lite intressant att vår tabellposition och Norja placering i målvaktsligan är nästan densamma (åtta i tabellen och Norja sjua i ligan). Hade Norja legat högre på den listan så hade sannolikt laget gjort det i tabellen också. Så sjukt små är marginalerna och poängskillnaderna.

hubbenorlen: Rent statistiskt ligger Norja sjua i serien i räddningsprocent. Han har mest speltid av alla målvakter. Jag vet inte vad folk väntade sig men tydligen mer än vad han levererat. Han är adekvat. Inte bäst i serien men jag ser verkligen inte förstemålvaktspelet så här långt som en svag lagdel - förutom då att det gapar tomt bakom med bara juniorer som backup.

Är det föresten så många hockeysnackare som är sådär kroniskt missnöjda föresten? Söder över klagar mycket på Norja. Men i övrigt är det väl ganska balanserat?

Laken: Ja det börjar bli lite löjligt nästan. Särskilt med tanke på att vi går betydligt bättre än alla av oss på förhand hade trott. Det gör man inte med en usel målvakt.

Norja får oförtjänt mycket kritik.

Reideborn konkurrerade ut Ullmark i början av SHL-säsongen. Jag tror Reideborn är strået vassare men dagsform avgör.

Är denne Reiderborn med all säkerhet bättre än Norja. (De som anser att Norja varit klart sämst av alla Timråiter behöver inte svara)

luffaren: se där en legitim anledning att inte vara på topp...

Vi fick även veta på mötet att Norja haft besvär med ljumskarna.

« · 1658953 · »