Timrå värvar målvakt |
Redigerad kommentar
Tvåtallar: Se till nu att Albin Runesson inte går sönder! Då får ni int låna nåra fler..
Synd att Reideborn är kvar i 08, mot DIF, annars hade nu kunnat få en seger till? :-)
Redigerad kommentar
Rip Kirby: Alltså Hults handleder har man inte sett i timrå ik sedan pärssinens rygg höll 25års status... men karln har varit helt iskall på isen de sista 5 matcherna o det är inte ok för en spelare som skall vinna matcher åt oss...
Det här är en bra match för oss än så länge. Aik är bra dom checkar våra backar hårt och det krävs alltid bra lösningar för att komma över egen blå!
Wedin/Boyce förlorar inte en enda sargduell! det är bra inställning!
Det kan gå.
gustav9: Det kan ju eventuellt ha att göra med att han inte passar in i klubbens satsning också. Man har satsat väldigt mycket på att vara skridskostarka. Stefan Andersson är väl så att säga motsatsen till det, om man ska vara jävligt snäll.
Nu är det ett annat läge. Stenqvist är väl med stor sannolikhet borta säsongen ut och man måste få in åtminstone en back. Det handlar inte om någon lyxkonsumtion utan att man helt enkelt har sagt att man måste få in en back som ersättare för Steken. Att man letar efter en back är ett faktum. När man uttryckligen sagt det så tar jag det för givet att man också har medel för att värva också.
Ska man gissa att Nubben är där och gräver? Högerskytt och utpräglat offensiv. 20 pinnar under förra säsongen.
Jag får vibbar.
El Maco: Jag håller med dig, om man ska titta rent krasst på vad han åstadkommit.
Lite intressant att vår tabellposition och Norja placering i målvaktsligan är nästan densamma (åtta i tabellen och Norja sjua i ligan). Hade Norja legat högre på den listan så hade sannolikt laget gjort det i tabellen också. Så sjukt små är marginalerna och poängskillnaderna.
hubbenorlen: Rent statistiskt ligger Norja sjua i serien i räddningsprocent. Han har mest speltid av alla målvakter. Jag vet inte vad folk väntade sig men tydligen mer än vad han levererat. Han är adekvat. Inte bäst i serien men jag ser verkligen inte förstemålvaktspelet så här långt som en svag lagdel - förutom då att det gapar tomt bakom med bara juniorer som backup.
Är det föresten så många hockeysnackare som är sådär kroniskt missnöjda föresten? Söder över klagar mycket på Norja. Men i övrigt är det väl ganska balanserat?
Norja får oförtjänt mycket kritik.
Reideborn konkurrerade ut Ullmark i början av SHL-säsongen. Jag tror Reideborn är strået vassare men dagsform avgör.
Ja vi får hoppas att han var billig.
Bra var han ju ifjol iallafall