1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601473 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
Jåkkinen: jo slogs av samma tanke. Förhoppningsvis klarar de av att ta steget til SHL.

{297}: Alla rykten som florerar nu känns som det är spelarna Nubbben pratade om var klara inför kvalet.

roger_sundsvall: Inte säker men tror att det kan vara supporterklubbens halsduk.

Sputnik: tycker värvningarna rasar in i lite väl snabb takt just nu. Ska vi bygga ett SHL-lag med enbart allsvenska värvningar? Min puls går ner när vi värvar första klasspelaren, vet vi ens vilka av våra hjältar som blir kvar?

Dahlén, Haukeland (?) Strömberg, det är (för oss) ganska tunga namn som faller bort. Vi minns alla hur det var att åka ur med ett gäng legoknektar, nu hoppas jag man bygger för att behålla den energi och kemi som tog oss upp igen och lyckas krydda med klass.

Vet inte hur många gånger Rok Ticars namn nämnts här genom åren, flertalet är det iaf. Gjorde två juniorsäsonger i klubben och kan inte minnas att han kändes superaktuell för a-laget. Vände tillbaka till Slovenien och sen började han dyka upp som ett namn man hört förr, lite på kul sådär framåt VM. Sen spelade han i DEL helt plötsligt och nu KHL under de senaste fyra åren. Jag vill minnas att snacket runt honom var att han var en rolig jävel. Det här året har han representerat tre olika KHL-klubbar och har ett utgående kontrakt. Det vore en väldigt uppiggande cirkelslutning.

Denna halsduk fanns till salu under en begränsad tid i Malmö Arena säsongen 2014/2015. I det läget såg det inte alltför lovande ut vad gällde SHL-avancemang för MIF:s del men eftersom det var min första säsong härnere samt att jag gillade designen kunde jag inte motstå den. Det slutade som bekant med 4-3 i matcher mot Leksand i direktkvalet och sedan dess känns denna produkt som en juste raritet. Har sett extremt få matcher i SHL hittills men det var roligt att följa Malmös väg dit.

Poängen med bilden är att ge inspiration till nya TIK-prylar.
Uppladdat:

500x0-e70bd6db-514e-4c5c-a9ee-8ad936eca823.jpeg

roger_sundsvall: Tänk en röd t-shirts med vit text...”Timrå ik Talangfabriken”. Bara en tanke ?????

Halsduken...endast röd/vit utan logo
vart säljs den? Inte i clubshop

{297}: En liten liten souvenirshop i Birsta City nu skulle vara toppen, vi är heta nu och det finns ett sug efter prylar och det blir lättåtkomligt för alla.

roger_sundsvall: Lander harcju kontrakt ett år till och har sagt själv att han kommer spela färdigt det kontraktet. Så det gäller bara att se till att hålla sig kvar denna säsong så kan det bli riktigt kul framöver.
Nu skapade ju Freddan, Thellan och Hirsch magi med denna trupp, skulle inte förvåna mig om Timråstormen fortsätter nästa säsong med och tar resten av Sverige med charm. 😎

Vore kul o ha dahlen kvar
en säsong i shl..i alla fall

Nr 1 lander
+ nå bra finnar..inte fel

om man spekulera. .vilka lämnar?
Lavoie+parks..
.

Sputnik: Nubben på heltid blir ju inte fy skam heller! Blir det en finnkedja igen tro?

Sputnik: Man lär ju mer eller mindre bo inne på Mrmadhawks blogg under denna silly. Kommer bli riktigt spännande. 😀

Undra hur stor spelarbudgeten kan tänkas bli?

Tarasov: Oj, där sa du något😍

Sputnik: någon som vet hur souvenirshoppen är öppen i helgen?

Puckat:
Varför inte Adam Boqvist? Tror det skulle bli en perfekt matchning.

tjobba: Nu har han ju kontrakt över nästa säsong, men till säsongen därpå tycker jag vi borde försöka få tillbaks Sebbe Erixon!

Puckat: Tror inte Nubben kommer lyckas kränga sådana där spelare, tyvärr :)

Några "spetsspelare" med utgående kontrakt:

Adam Brodecki, Växjö Lakers (www.eliteprospects.com/player.php?player=38747)
- Utkonkurrerad i Växjö men har potential att explodera offensivt bara han får chansen.

Ludvig Rensfeldt, Rögle BK (www.eliteprospects.com/player.php?player=13161)
- Ryktas till Brynäs (gävlekille) men hade varit förstecenter i Timrå.

Tobias Lindberg, Chicago Wolves (www.eliteprospects.com/player.php?player=85671)
- Sägs vilja återvända till Sverige.

Erik Gustafsson, Neftekhimik Nizhnekamsk (www.eliteprospects.com/player.php?player=5545)

Anders Lindbäck, Milwaukee Admirals (www.eliteprospects.com/player.php?player=3769)

- Gustafsson sägs vara klar för Luleå och Lindbäck lär erbjudas ett nytt kontrakt av Nashville, men skulle Nubben lyckas "värva hem" dessa herrar så har vi verkligen två spelare som skulle hjälpa Timrå att bli ett etablerat SHL-lag igen.

Laken: Lander vore drömförvärvet. Fortfarande bara 27 år.... Tror dock kanske han kommer stanna borta tills han fyllt iaf 30. Han har väl kontrakt i KHL även nästa säsong.

Måste ändå säga... Det var tur att jag såg resten av matchserien! Jag såg bara vinster! Vi vann varje match jag såg.... fattar inte riktigt. Ha ha allt är surrealistiskt idag.

Laken: Det är lika bra att vara förberedd på att det kommer bli ett svårt första år.
Vi kommer att få kämpa där nere i botten för varje poäng och för att hamna på rätt sida strecket.
Vi måste ha tålamod första säsongen och inte såga grabbarna efter några förluster.
Klarar vi första året kan det bli intressanta säsonger framför oss med förhoppningsvis en ny storhetstid inom kort.

Blir spännande att se vilka spetsspelare vi värvar in. Kan Lander vara aktuell? Eller blir det ett nytt finnspår?

Sputnik: förläng med Johan Persson och locka hit brorsan John från Mora. 👍🏻

Nisse på Mon: Han var ju tänkt att vara vår förstemålvakt nästa säsong om vi inte hade gått upp. Frågan är nu om man vill att han ska vara backup ännu ett år eller om man kanske lånar ut honom till allsvenskan för större roll? För förläng kommer man göra med honom iallafall.

Puckat: Gallo bara måste förlängas med!! Kosta vad det kosta vill!

Puckat: Trodde faktiskt Brattström hade ett år till. Statusen på honom?

Silly Season 2018/2019
Kontrakt 18/19:
Marcus Hardegård
Jacob Olofsson
Filip Hållander
Lukas Enqvist

Ryktas in:
Patrik Blomberg
Oskar Drugge
Henrik Törnqvist
Andreas Söderberg

« · 1891097