1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577866 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

1953497 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
George: Lite kul att på skylten längs E4 igår stod det; Timrå IK - Oskarshamn 27 Mars kl. 19:30. Medvetet eller omedvetet hån mot AIK?😅
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Vet inte om ni sett spelschemat för kvalet, om inte finns det här:
stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/9428
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bragd-Birger: hehe, Låter som Hirschovitz om inte annat!
Kan nog hålla med om utvisningarna men inte inställningen, å andra sidan är ju alltid minnet färgat...

Mitt andra förslag är annars Daniel Öhrn. Tror lätt han håller för SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: nej tack till Hult. Rent tekniskt har han allt som krävs för SHL, men hans psyke och inställning tycker jag var bedrövlig. Hade en tendens att sura och ta idiotutvisningar när det gick emot, och allmänt taskigt kroppsspråk. Helt fel karaktär för Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tarasov: En klubb som AIK behöver aldrig på allvar oroa sig över ekonomin. Huruvida de överlever eller inte i händelse av missad SHL-plats är inte ens på dagordningen, däremot kanske det något förhalar vidare satsning. Fast förmodligen inte ens det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad:
Har för att AIK har Torbjörn Törnkvist i ryggen om det skulle krisa.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Schwenninger gör sig av med Timråbekantingen Andrée Hult.

Personligen gillade jag honom skarpt under åren i Timrå och tror han lätt skulle kunna hålla för åtminstone en tredjelina i SHL, om inte annat en Center på hög allsvensk nivå.
Var väl en ganska duktig tekare också?
Kommentera



Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Den här, www.eliteprospects.com/player/8664/andrej-meszaros, vore läcker. Rutin i massor, producerar mycket och har haft C och A på bröstet länge!
Spelar i ett bottenlag i KHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Bara för Nubben att öppna pluskan, det där är två spelare vi med stor sannolikhet kan säga skulle bidra. Inga oprövade tjecker el transantlanter där chansningen alltid är mkt större vid värvningar den här tiden på året.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jensen_12: Jag förväntar mig att Timrås sponsorer tillsammans pyntar upp 2 millar så att vi kan lösa båda.
Det är det värt att ha kvar Timrå i SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
tjobba: Mat Robinson hade inte varit fel.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Prislappen på Karlsson och Strömwall. Är det värt det?

hockeynews.se/articles/7039/
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Och från KHL, lät det som.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Bra back enligt Nubben själv alltså. Va en intervju på ST han sa det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nubben hade i princip en bra back klar i onsdags. Sen har klubben hans dragit sig ur i princip för att de åkte på skador. Finns liten chans att det blir affär, men minimal enligt Nubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Öndulat: Bra skrivet, vi kan inte lägga oss för att dö!
Spekulationer hur AIK kan klara sig vid uppflyttning/kvarsittning är för mig ointressant. Dock har en sån klubb andra sätt än oss att kunna klara sig ur ekonomiska bekymmer med hjälp av storfinansiärer och/eller supporterupprop.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Öndulat: AIK har ett helt annat upptagningsområde än vi, dom kan missa SHL femtioelva gånger om och bli räddad av privat kapital lika många gånger. Dom kommer alltid vara topp 5 i allsvenskan. Så ser inte verkligheten ut för oss. AIK har betydligt större chanser än Timrå att etablera sig i SHL, därför är det extremt viktigt att vi inte byter plats med dom. Kolla bara på publiksnittet, AIK har redan nu ett bättre snitt än oss och många andra SHL-klubbar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tonymontana: AIK drivs verkligen som supportrarna önskar. Är det så vi vill att Timrå ska göra också? Låtsas som att pengar inte är ett faktum. Vad tror ni kommer hända med AIK ifall dom inte går upp i år? I bästa fall kommer dom harva vid slutspelsstrecket i HA, och de är i bästa fall. Men även om dom går upp, vad har dom för medel att hålla sig kvar? Först ska dom betala fallskärm. Sen kommer inte cmore pengarna som ett brev på posten, det är ju inte så att man vinner kvalet å sen rasslar det till på bankkontot.

Sen ni som säger att ni hellre ser Timrå harva på i HA. Vad är de för jävla loser-mentalitet? Roligare att kolla på matcherna som betyder något? Inte en matchjävel betyder något med den mentaliteten, eller är drömmen att vinna serien i HA, sen finalen i HA men sedan torska kvalet? Nu gör dom väl säkert om hur man går upp så vi får väl sikta på en andra plats då.

Jag med många andra var inställda på en riktigt lång och tung säsong, det gäller att hitta andra ljusglimtar sånahär säsonger. Wedin innan han vart skadad tex, sånt han gör är roligt att se även om man ligger sist i serien. Personligen har jag kollat mycket upp utvecklingen av spelare vi troligtvis kan få behålla. Kinnvall är ju helt fantastisk på den fronten men han är faktiskt inte ensam om att ha tagit sjumilakliv.

Det jag kan hålla med om är att det suger att förlora en hockeymatch, och de är jobbigt att ställa in sig på kval. Men OM vi klarar oss kvar, vad kommer våra spelare kunna åstadkomma nästa säsong då? Vi som inte satsar på legoknektar och utvecklar unga spelare och i princip odlar timråhjärtan. Vad kommer ett sånt lag göra då dom blivit varm i kläderna? Jag har iaf höga förhoppningar på framtiden.

Mvh evig optimist.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Var det inte backar vi ville ha ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
luffaren: han kommer inte få stå något, men bra med en reserv ändå. Såg att AIK köpte loss Justin C från khk.. bra värvning för AIK, dåligt för oss
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Timrå förstärker – lånar in målvakt från Hockeyallsvenskan (Andreas Ljunggren)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Vi får ta hit Voynov, Nubben lär ju bli hatad av hela hockeyvärlden och vi fans får väl se mellan fingrarna, vore ju mumma på blålinjen under kvalet om han inte är avstängd i Sverige med!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jockz: Kan tyckas att det är lite väl sent att börja tänka på det nu så här sista dygnet innan deadline. Jag är mest orolig för hur det är med Wedda. Tänk om han inte håller när han kommer tillbaks, vågar inte tänka på ett kval utan Wedda. 😱
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Känns som att han plötsligt börjat känna hur shl rinner honom ur händerna.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
T T: Hur skall man tolka det här?

Högst upp på listan finns en backvärvning.

– Jag håller på dygnet runt, sedan så är det många pusselbitar som ska falla på plats. Något ska vi hitta på, men just nu hänger allt i luften. I går trodde jag att jag hade något jättebra klart och i morse så fick jag börja om igen.

Sprack huvudspåret?

– Ja, det gjorde det väl lite. Jag måste justera till det och håller på med det. Det är många saker i luften. Hur jag ska få till det får vi se.

Hur kan ett huvudspår spricka lite och att det måste justeras till? Begär spelaren mer pengar plötsligt?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kämpa Nubben
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Precis som du säger. De bytte också coach i början av januari och i förra veckan sa Malte Strömwalls agent att de fortfarande siktade mot slutspel. De har dock fått ut i princip noll av tränarbytet då de vunnit två matcher under ordinarie tid, en efter straffar, torskat fyra under ordinarie tid och en efter OT. Så att de ska hitta någon jätteform här under slutet av säsongen framstår ju som rätt osannolikt. Men märkligare saker har ju hänt. För de ska ju inte bara ta in nio poäng på laget på sista slutspelsplatsen, de ska ta åtta respektive sju poäng mer än Sport och KalPa (Kapanens gäng) också. Så förhoppningsvis kommer Erik Karlsson "hem" innan fönstret stänger. Även om jag inte tror att han ensam kommer rädda Timrås kontrakt så skulle han vara en viktig pjäs att få in på centersidan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Undra när Liiga börjar släppa spelare, borde närma sig.

Om man sitter och småhoppas på en Centerförstärkning från KooKoo så ser förutsättningarna ut som följer:

Kookoo står på plats 13 av 15 med 46 av 60 matcher spelade och har 55p.
Just nu är det 9p upp till slutspel.
De senaste säsongerna har det krävts strax över 80p för att klara slutspel.

Enligt uppgift så siktade fortfarande KooKoo på slutspel för lite drygt en vecka sedan.
De har dock inte tagit några poäng sedan dess.

Torskar de nästa match, dvs imorgon så kan vi nog börja hoppas .
(förutsatt att de även är Nubbens önskan)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ja nu gick tåget även för mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Töm och GLÖM kära Timråiter!!!
Det är ju bara sport!!!
14 omgångar kvar....
Ja nu får vi 10 dagars uppehåll i eländet och man kan tänka på annat!
Vårt försvarsspel och målvaktsspel har inte funkat på hela säsongen!
Vi får kämpa satan för att göra mål.
När vi får frilägen så missar vi nästan alla och det håller inte.
Nä...Vi får fan inte ge UPP!!!
Mirakel har hänt förr!!!
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
The great one: håller med, Falk är ju så onödig. En spelare jag gladeligen skulle slippa. En trött sthlmare som helst vill va i Sthlm. Så jävla lam.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
The great one: Han blir ju kvar enligt min plan. ;-)

Backsidan är mycket mer prioriterad än centersidan tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Laken:

Ständigt detta gnäll på Hardegård. Helt obefogat. Gnäll på en som som Falk istället som har 8 säsonger i DIF men är inte en sekund bättre än Hardegård...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
### MINST två backar in nästa uppehåll. Skeppa två av Drugge, Molinder och Söderberg. Hardegård får vara kvar men i sista backpar. ###
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Precis, och då känns det rätt rimligt som sagt.
Låt säga att man skulle räkna att 22 "breddspelare" har en snittlön på 600 000 kr/år (50 000 kr/mån) och att 5 tilltänkta spetsspelare i snitt har ca 1 200 000 kr/år (100 000 kr/mån), så landar man på strax under 20 000 000 kr. Lägg därtill arbetsgivaravgifter etc. så är vi ju uppe i de där 29 miljonerna i lönekostnader för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PontusPilatus: Förutom de spelare som är under 21, dom tjänar enlig nedan.

18 år = 20.500 kr/mån
19 år = 21.500 kr/mån
20 år = 22.500 kr/mån
21 år = 23.500 kr/mån
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PontusPilatus: Jag tänker att 50.000 känns ganska rimligt, iallafall i Timrå?
om mina kalkyler stämmer skulle Timrås trupp 18/19 kosta strax under 29miljoner. Med några frågetecken på huruvida Hållanders lön betalas exempelvis.
Det är alltså 1.5miljoner mer än vad KHKs trupp kostade deras debutsäsong. Då låg avtalet med Cmore på 28miljoner per säsong, att jämföra med 45miljoner nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: Sedan är det ju såklart många som ha olika upplägg i sina kontrakt med pension mm. Men man kan ju till exempel titta på vad många av spelarna i Mora och Rögle hade under fjolåret och då ser man att övervägande delen låg mellan 400 000 och 600 000 i deklarerad inkomst under året (spetsspelare som John Persson och Kevin Gagné hade dryga miljonen). I min värld känns det rimligt att tro att TIK:s lönelista är rätt likvärdig.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PontusPilatus: fattar inte rktigt detta med lönerna. Pengarna var ju i princip slut pga att Timrå måste betala SHLlöner för ett HA lag. Stämmer inte det?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KniveN: en snabb googling visar att du har rätt! Puh!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Utan att på något sätt veta så gissar jag på att många spelare ligger någonstans runt 50 000 kr/mån (väldigt grovt räknat såklart). Har även svårt att se fler än max en handfull spelare ha 100 000 eller mer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Hade inte E.B. 35k?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Påtal om ostbågar...
När E.B och Ohlsson fick sina avstängningar så offentliggjordes även deras löner.
50 respektive 70.000 i månaden.
Är det rimligt att anta att E.B har en snittlön i Timrå?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Woody: Bara för att man är paranoid betyder det inte att de inte är ute efter dig...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: Jag visste att den skulle komma. Funderade faktiskt på att skriva den själv, men bestämde mig för att inte göra det av den enkla anledningen att det inte stämmer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat: Och pappan har tränat U16, så här kan det nog finnas lite hjärta:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Cartman: vet att de är omoget som fan, men jävlar vilken skadeglädje jag kände då han böla efter match 7. Han var åt helvete för mopsig då KHK ledde med 3-1 i matcher.
Kommentera


1953497 · »