1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2022-2023

2364646 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: Ytterligare en plats som försvinner i NHL. Caroline plockar Paul Stasny med 1000+ nhlmatcher. Chansen att JD spelar hos oss ökade nu med 54 %
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Äääh har han fel så har han sitt skal han kan krypa in i!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Börjar få extrema trollvibbar ju mer säker du låter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: jajaja, bara ni inte tar lillhövve mitt.
Men det är luuuuugnt. Han blir presenterad inom en kvart. Lita på mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: Han kanske väntar in i det sista innan han skriver på nåt. Om han proriterar att spela utomlands. Men hoppas dom bara försöker hålla det lite hemligt och han är klar för oss 😊
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Annaaa: Såg det nu. Vette fan vad som hände när jag skulle svara 😅 Såg det där med. Känns dock som det finns en tendens att totalt avstyra ryktena gång på gång. Förra vändan när de ”inte pratade med Sverige” vet vi ju att det fanns relativt långt gången dialog 😏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Ja nu kommer Snushane inte undan. Här skall huvuden rulla! 😤
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Annaaa: Att Dahlén prioriterar NHL är det väl inget konstigt och inget nytt. För den skull även om han skriver kontrakt med Timrå så kan han ju sticka till NHL så fort han får chansen. Brukar ju vara NHL-klausuler i många kontrakt.

Jag ser inte NHL som något hinder för honom att skriva kontrakt med Timrå. Men det är klart han vill väl inte skriva något om han ser möjligheten att sticka direkt närsomhelst, då blir det ju lite onödigt och sätter Timrå i en sämre sits. Att Schweiz nämns tror jag mer handlar om Jontes agent än om hans egna önskningar, speciellt nu när det ryktas om ett lukrativt kontrakt ifall han signar för Timrå så känns det lite långsökt att han bestämmer sig för att spela i en sämre liga än SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: 40 minuter kvar till att införskaffa dig en Bobcats tröja samt en röventröja med Rahimis namn på! ;)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: inte tagit bort nåt 😊 men det som kom i dag stod det : Jonathan Dahlén ryktades vara överens med Timrå.
Men enligt hans agent stämmer inte ryktet – i stället prioriterar Dahlén att stanna i NHL eller flytta till Schweiz.
– Inget erbjudande har kommit in än, säger Claes Elefalk till San Jose Hockey Now.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Annaaaa: Nu vet jag inte om du tog bort din kommentar ang. Enefalks uttalande, men så här lät det senaste vända.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023 Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: rörigt värre. Men det var väl relativt fullt i Schweiz för fler utländska spelare tror jag. Annars borde vi satsa på en stabil bra backbjässe
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Annaaa: Vet inte om jag fortfarande är exalterad eller om jag är mest snurrig vid det här laget. Kommer givetvis hjula genom tallnäs då/om han presenteras men fram tills dess är allt snack mest bara tröttsamt. Fått upp förhoppningarna en för många gånger nu.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Annaaa: Ja det är det som rör till det mest i skallen. Att Elefalk så öppet säger att Dahlén håller spel i NLA före Timrå i SHL. Antingen spel för gallerian, eller så är det den dystra sanningen och då är nog chansen inte så stor att vi får se Jonte i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: fast att agenten gick ut med att han helst vill spela NHL eller schweiziska ligan. Att han väntar för att se om han får spela där. Man blir snurrig av alla rykten 😬😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Mcmac: Livesändning från Gärdehov med KÅT som sköter sändningen.. ;)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Jag satsar en urinoar och två toalettlock på att Dahlén inte offentliggörs idag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Precis det känns ju helt klart troligt att han presenteras på bortaplan, inför knappa 2000!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: 0,5% chans att det blir klart ikväll då? ;)

Snushane: Hör upp gott folk, jag kan med 99.5 procent säkerhet säga att Jonte skrivit på för Timrå och kommer presenteras imorgon. —2022-08-02
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Jonte Dahlén muntligt överens med Timrå om ett 5 års kontrakt.

Haha sorry men va tvungen. Detta är trots allt Silly forumet
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Helt enig! Betydligt mer fysiskt spel i Örebro och mer fart i mittzon än Linköping. Örebro har en del tunga pjäser och OS-backen Holm såg riktigt vass ut, kommer bli nyttig för Närkelaget. Hardegård då, nja fortfarande seg på skridskorna vilket straffades med ett mål i baken.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: perfekt, låt Örebro va bra på försäsongen o förpassa dom ner till HA i vår.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Några som inte ser starka ut är finsk JVM laget…

Satt hårt mot Tyskland…

Men så bjuder finnarna på 2 filmningar och hejdå Tyskland.

Är det framtiden för finsk hockey?

Nya Tjeckien?

Små katterna!

Ynkryggar!

Rättvist vidare kompetensmässigt men jag blir så jäkla provocerad av fuskare!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Precis de jag har sagt tidigare; Vi hade ett Jääävligt farligt PP när dem andra lagen sket i Rattie, sen när dem märkte att vårt PP i princip bara var Hanzl > Rattie > Mål så försvann vi från listan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Örebro ser onödigt starka ut så här tidigt på säsongen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Skellefteå spelar så där vidrigt som man är vana att se dom. Man tycker man håller dom till att bara snurra nere i hörnen sen blinkar man och vips har dom hängt 2-3 kassar och matchen är över.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: 2-0 Skellefteå och 2-0 Örebro mot Clöbben. Det går fort i hockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: Rattie har ETT enda vapen, direktskott från vänsterkanten ovanför tekningscirkeln. Nu hade vi bara ett enda vapen i PP förra säsongen. Denna säsong har vi flera och det är ju klart bättre. Förlitar man sig enbart på Rattie så blir man ju sönderläst och det blev vi ju bitvis förra säsongen också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zoogin62: Jo så var det ju initialt iaf. Men skulle helt ärligt inte bytt någon av de 3 som kom in först, eller den som ryktas vara på väg in, mot att han stannat. För någon hade fått ge vika för hans signatur rent budgetmässigt.

Föreställer mig också att har han en säsong där hans direktskott inte får medstuds (för de som minns var många av skotten föranledda av någon styrning på ett ben eller skridsko, innan de gick in) så kommer han inte ens ha en 30+ säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Visst är det tryggt i Allsvenskan, man kan aldrig åka ur SHL då!
Visst har ni ne bra?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: ja, det kan man ju önska!
Lite synd att han inte blev kvar hos oss, tänk alla Jonte pass som han skulle kunna sprätta in.
Men jag tror ändå att vi klarar oss bra ändå, vi borde räcka till minst topp 6 om Jonte ansluter och Wedda håller ihop!🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
empa11: Rattie blir nya Emil Berglund, tro mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
2magisk: Äh, vi är väl bara avundsjuka på klubbens alla framgångar. Jag menar, här kan vi snacka prisskåp. Särskilt uppdaterade på var man befinner sig på hockeykartan i nuläget verkar man dock inte vara. Men allt var visst bättre förr, har jag hört.
Skellefteå möter Modo i Östersund i detta nu. Mållöst när första perioden snart är avklarad. Mest Skellefteå tack vare spel i pp, men Modo prickade nyss ribban, så helt ofarliga är man inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Rattie sköt precis direktskott rakt i magen på förflyttande örebromålis, efter en slottpass i PP. Så förutsätter vi att det kommer se ut så hela säsongen 🍾
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Han gjorde väl några mål tror jag, flera i nummerärt underläge.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Han gjorde det jävligt bra i BP, det kan man inte ta ifrån han.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: ähh, saknar inte han för 5 öre, gjorde han nåt speciellt avtryck? Nån åkrajd då och då som det aldrig blev nåt av. Nää, han är hemma i Modo och HA.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Det är storebror som tittar ned på lillebror.! Men Modo är välkommen upp att leka med de stora pojkarna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zoogin62: Det är egentligen ganska tragiskt, Sebbe O hade en framtid i ett riktigt lag men ville spela i ett lag han egentligen bara var och blev supporter i. Så Jo de har supportrar, tyvärr är det bara det de vill vara även som spelare. Tragiskt som sagt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: supportrar?
Finns det ens ett lag?😝
Nä, byt lag alla Modo idioter!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Iofs så är det väl mest troligt när det handlar om deras supportrar. 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Spanarn: Eller så är det hissen som inte går ända upp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Nä, vi är på övervåningen, i finrummet. Ni är välkomna upp men trappan verkar vara lite för brant för er...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: funderar över vad du egentligen gör här?
Men inser att du måste älska TIK!😉
Du blir mer välkommen här, bara du "kryper till korset"!🙂👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Håkkybåkky: Hoppas lillbrorsan inte leker med sig själv hela säsongen längst nere i källarn nu med alla nya leksaker.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Visst kan man väl gå ifrån Schweiz till NHL, men då är man väl redan mer eller mindre en komplett spelare. Schweiziska ligan är bekväm och för det mesta bra pröjs, men kanske inte något som bygger karaktär. Vill man utvecklas som spelare är nog SHL ett bättre val. Svenska lag har vunnit alla år utom ett i CHL vilket säger en del om hur svenska lag står sig i Europa. Chans till att göra bra ifrån sig i ett svenskt slutspel slår nog också lite högre än ett slutspel i Schweiz.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Trist att storebrosan landade lite snett i livet. Det ena ledde till det andra, och vi såg honom aldrig mer igen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Äh, börja inte nu! Jag driver lite med er efter korpmatchen mot Brynäs. Alla drack säkert öl efteråt, haha!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Jaha 🥱 Det är väl ingen som visar upp nåt, vi är bara bättre vilket får dig att ränna här med snålvattnet rinnande och lätt grön ton i fejjan 😂
Låst ämne

2364646 · »