Rip Kirby: Ja jo, med Dahlén förmodligen. Men jag anser att hans potential är rätt begränsad offensivt. Bättre kan han säkert bli men inte en spelare vi bör ha i en tilltänkt producerande kedja kommande år.
SHL har sitt TV-avtal i några år till framöver. Hockeyallsvenskans avtal ska omförhandlas. Inga klubbar som drar större mängd TV tittare. HAs avtal kommer garanterat att bli sämre än deras nuvarande som också redan är ett dåligt avtal.
Det jag undrar är om Nubben ens tänkt dessa tankar när han snålar oss ur SHL. Hur sjutton ska vi lyckas med slagkraftiga lag i HA då?
Dom kommande 2-3 säsonger är så snuskigt viktiga att hålla sig kvar i SHL. Avvakta vad som händer med HA. Jag ser nästan (ni förstår poängen) hellre att vi konkar oss ur SHL än att dumsnåla oss ur SHL och nästan konka i HA istället.
Smörgåsen : Nej, vad jag avsåg var ju jämförelsen, eller alltså sannolikheten vad som är bäst för en random dussinlirare, a.k.a #32 Lundmark. Matchas han ihop med herrar Lilja/Westfält eller herrar Dahlén/Lander, vad är bäst för hans personliga utveckling?
Rip Kirby: Fast att man per automatik blir bättre av att spela med bättre spelare gäller långt ifrån alla spelare? eller? Nånstans krävs det ju att man har kompetens nog för att spela med dom bästa också, om du ska bli långvarig i en sån miljö. Isåfall hade väl Hartmann varit en BRA producerande spelare vid det här laget? Han har ju tillhört topp6 alla dessa år nu med diverse toppspelare vi haft. Inte så att han har blivit bättre med åren direkt.
Villervalla: Det torde vara en helt logisk och naturlig utveckling att du blir bättre av att spela tillsammans med bättre spelare. Såväl det ökade förtroendet som den högre individuella nivån hos toppspelarna kommer du inte i närheten av om du konsekvent tvingas gnugga i tredje- eler fjärdelinan. En så kallad icke-diskussion på alla tänkbara sätt.
JanneH: Nej jag var inte ironiskt, jag tror faktiskt på en bra utveckling på lundmark bara han får fortsätta i en högre hierarki och i pp när folk är tillbaka, jag tror han växer av förtroende och börjar det slinka in några mål så blir det bra.
Villervalla: Tack! Vi behövde ett inlägg som inte andades masspsykos här inne... fast du var kanske ironisk? Lundmark kommer göra sin roll bra men nån målskytt är han inte. Kan vi inte göra något byte med LHC och få loss Rattie?
Rip Kirby: hahah du vet att Westfält och Walli har producerat bäst per spelad minut utöver Dahlén och EP och har även bättre underliggande statistik än många andra. Men problemet är att Timrå inte har någon fart längre, de är passiva och har ingen fart genom mittzon vilket gör att de inte gör så många mål. Samt att backarna inte får igenom många skott
Dahlén är en jäkla härlig profil att gå och se men annars?
Tonen runt Timrå i media är generellt negativ.
Vi här i forumet är ofta kritisk mot medgångssupportrar men det tar inte bort det faktum att vi behöver dem.
Youtubekanalen + bra spel med medvind i lite resultat + lite positiva nyheter i media ger ofta en våg att rida på.
Nu har vi en rätt risig arbetsmarknad med hög arbetslöshet, rätt oroligt världsläge, julklappar inköpta, julmat inköpt…
Det här är den sämsta möjliga tid att få en massa hemmamatcher men av någon anledning har man tyckt att det var ok tydligen när man planerade serien i somras.
Så vi får nog leva med att det blir lite sämre siffror nu och hoppas att laget hittar lite framgångsfaktorer medan medgångssupportern återhämtar sin plånbok lite…
Jadu: Seriens för stunden två sämsta lag. Man förstår folk som inte betalar för det även fast det behövs. Mer plats i baren! Jag är på plats i loge och får spendera kosingen på dryck och tilltugg istället och bidra till stacken ;)
Gott om biljetter kvar till matchen imorn, antar att alla här inne som kan är på plats. Bjud med en kompis, granne, släkting som är hemma över jul!! Pinsamt att vi inte kan sälja slut på biljetter
Rip Kirby: ja framför allt verkar det som att han fått lära sig mer vad han har för alternativ när han utnyttjar sin fart upp längs sargen, numera så har han bland annat använt sig sv att stanna och vända antingen upp mot back eller skicka in ett pass motsatt sida.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer