1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601545 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2025-26

Sv: Silly Season 2025-26
bar mofftak: Herregud vilken trött förening vi har!

Puckat: Det finns en sportchef i Övik som vi nog kan få till en billig peng.

Olli Hahl: Kimmo, Oliver K och Fille. Man gråter inombords.

Puckat: Det är godnatt.

Fan vad jag ogillar Lars Backlund.

Jag är i chock!
Aldrig aldrig att vi hämtar oss från det här.
☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️

0tto: Nej. Kimmo kändes som halva pusselbiten i projektet Jokinen med. Väldigt intressant vilken väg vi kommer gå nu.

Tänk inte ens tanken på Nubben.

Kommer bli en bekväm lösning nu med Nubben och vi kommer fortsatt bli en förening som nöjer sig med att delta bara

0tto: Det där är ju fantastiskt illa för Timrå. Den bästa sportchef vi haft på år och dag. En riktigt mörk dag för Timrå IK.

Flyttar han med Oliver tror ni?

0tto: Perkele. Nubben då.

0tto: Vad i h-e!?

0tto: Nu sjunker skeppet. Vem tar över nu då, Nubben?

0tto: Jävla skit

0tto: Och oddsen för att Nubben tar över som sportchef?

Kimmo lämnar pga familjeskäl, den såg man inte komma. Anushelvete!

Vargher85: ja, vem vet. Bröderna Sedin hade väl ungefär samma status som OJ i tidiga år, men alla vet ju hur det slutade.

0tto: Nej, okej felaktig formulering från mig. Skulle väl ha skrivit att Timrå inte gav honom ett tillräckligt bra bud. Hade de trott på honom så hade de nog kunnat behålla honom också.

Vargher85: "Samtidigt förstår jag att han inte fick förlängt"

Det där stämmer ju dock inte. Han hade ett tvåårskontrakt på bordet från Timrå som han valde att inte skriva på.

Vargher85: jag får mer Jacke Olofsson vibbar över OJ. Inte attitydsmässigt kanske men någonstans så känns det inte som SHL är rätt nivå för honom

Meduza: Jag har lite farhågan av att OJ ska blomma ut om något år och bli en "förlorad" spelare.

Samtidigt förstår jag att han inte fick förlängt, då han inte presterat. Sedan finns det spelare som kan ta en smäll, spelare som kan ge en smäll och så OJ: En spelare som var grym på att få en smäll.

0tto: eftersom Timrå glömt honom i listan så lämnade jag honom.

Vet inte om dom tänkt göra samma sak som i år…

Låna ut om han inte slår sig till en plats…

Annat borde han tackats av på samma vis som de andra…

sargad: "Timrå IK: hockeyns prutt." Klingar sådär va haha

Zäta75: Jamen fart ska det vara.
Kan vi göra en parafras på en tidigare känd slogan?
"Timrå IK: the fart of hockey"

Söderöver: Heikkinen och ett par till spelare löser det. Vill ha in de med fart på skridskorna ja. Jokinen vet precis vilka typ av spelare han vill ha in till hans hockey.

Söderöver: Ja ja vill fan int ha sirapslir som kör i slowmotion 😡😡

Söderöver: Glöm inte OK

Olli Nomadinen : nä OJ kommer då jag definitivt inte att sakna. Frågan är om han ens platsar i HA?

Söderöver: Nog för att fart är lite av hans signum men särskilt mycket in your face förknippar jag inte OJ med...

Satt och grät lite över den övre delen av listan över förlorade spelare till nästa säsong…

Sedan slog det mej…

FH AL och OJ…

Om ingen har en ordentlig plan så tappade vi typ 75% av all fart…

Den hockey som Jokinen utlovade känns i farozonen för att bli bytt mot mittzons gegga…

Nu får dom gärna börja presentera färdig speed. Riktig jävla speed inte arbetsmoralspeed…

falconuggla: Nä, den är inte bra, totalt ointressant,och ganska 'omusikalisk' t.o.m Swedish House Maffia har ju mer intressant ackordsföljd...Glassbilsjinglarna från Avici slår ju detta med hästlängder - och då är ju inte dom särskilt bra heller....

Vad sägs om "Radim Zohorna beskrivs som en fysisk kraft att räkna med. Med sina 194 centimeter och 104 kilo."

Modano skulle jubla!
Jag med!

falconuggla: Okej, jag kanske blandar ihop. Den du la upp är ju verkligen vidrig.

Villervalla: Status Quo var väl bra längesen dom hade som mål låt dock? Kanske att dom har det vid intro fortfarande?
Denna låt som Sputnik mfl avskyr, även jag.

Tom Topp: Nä, Djurgårdens är verkligen sämst, så irriterande att höra den. Klockan slår, nä fy f-n.

Andersson: det spelar ingen roll vilken låt som Växjö har, den kommer ändå vara sämst!

Andersson: Den är helt okej, men det kan bero på att jag gillar Status Que.

Farsang: Har helt missat de här med Brynäs måljingel . Får kolla matchen idag för att se om det är så hemskt . I min bok kan de inte va värre än Växjö och Djurgården iaf

{469}: håller på med en Remake på Brynäs ”mål igen” låt nu 😂 förhoppningsvis kan den bli så bra så hela Hockeysverige hatar när Brynäs gör mål 💪🏼

Cardigan Daffipoff: Men det som är bra med alla dessa hålor är att det finns gott om sexfingriga banjospelare där också. Det kommer att vara som hemmamatcher hela tiden!

Tysken: Vi är många som gläds med er! Heart of Hockey och Grannens Grabb har äntligen tagit er dit ni vill.
Framförallt gläds jag för JFK. Denna hockeyns svar på Oraklet i Delphi.
Allsvenskan is da shit!!!

Tysken: Alltid värt ett stopp hos ”Delikatessgrabbarna” i Fridafors på väg till Tingsryd😅

Ett litet tips såhär på vilodagen.. För er som gillar Hartmann jättemycket och vill vara med om något häftigt ..
Tex sätta ett nytt klubbrekord .
Det på går som bekant.en tröjaktion på timråAppen..
Lägger ni 100000:- plus nån krona till på antingen hartmann eller någon annan .. Rönnelöws eller nån .. så slår vi klubbrekord i dyraste tröjan..Varför spara på krutet?
Dessutom gör man än välgärning då kapanen och Nubben får in lite sköna slantar att värva center för ..😏

Tjolahejsan. Nästa år är vi tillbaka i vårat älskade Allsvenskan. Vi kände oss inte riktigt som hemma i SHL bland dom stora grabbarna. Det är bättre att nöta buss på grusvägar i Småland till hålor som det knappt finns vägar till! Vi är hemma!

Modano: Om Trump nånsin ger upp makten, är du mitt förstaval som president. Min framtida pension smälter som is i Sahara just nu

Olli Nomadinen : Vimmerby (Astrid Lindgren) , Östersund(födelsestad), bara drömresor. Almtuna o Nybro är svårare att se fram emot. Men oavsett, hoppas segraren Sundsvall/Hudik slår ut Troja, fast varför ska inte Småland ha ännu ett lag i finrummen? Skönt att säsongen är över så man kan återvända till ett normalt liv några månader

Modano: Haha. Puss på dig med.

Tänkte söka jobb på Aftonbladet. Där får man betalt för sina gissninagr i allafall.
Helst jobba som lärling hos Wennerholm. 😉👍

{469}: Måste fråga hur i helvete orkar du sitta här 20 timmar i sträck dag efter dag och 90% är bara gissa tror mm Tycker du behöver en riktig jävla fylla och lämna Jehovas som hjärntvätta dig om du lämnar hockey snack ett dygn så blir du uteslutning från PARADISET 😂😂😂😂

Vargher85:
* först på bollen
* Kellman drog från Växjö med Jörgen J. Som
coach.
Nu ska Jörgen till FBK. Något skaver mellan
dem.
* Timrå kan erbjuda roll som 1a-center.
* Kanske Olli känns intressant.

OlliOlla: Nej precis. Varför måste Kellman "hedra" ett kontrakt under Jönsson, när det inte gäller samma premisser åt motsvarande håll liksom..

Vargher85: Jag tror nog att Jokinen har skapat mer Hype än vad vi själva tänker, faktiskt.

Den tränare som flest spelare skulle vilja spela för i spelarundersökning etc.

Sen kan vi sälja in att han skulle kunna få en väldigt stor roll kommande säsong med på det.

Haha, känns också som att Jokinen haft väldigt stor respekt för FBK denna säsong. Strategiskt att försvaga dom lite på samma gång. 😂👍

Men än så länge bara ett löst rykte. Men ett spännade sådant!

« · 2861021 · »