1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598547 inlägg · 6213 ämnen
« · 4583 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Z fråga
Octagon: Tack för det =o).

Octagon:Varför inte låta Oden få äran och berömmelsen(han var ju först med svaret)...så tar jag ölen.:)

Selina och Oden: Rappa och korrekta svar... Jag är imponerad

Ni får dela på ära och berömmelse. Dessutom kan ni kvittera ut varsin öl í samband med första resan (MoDo tror jag).

Och matchen spelades 8/10 -97.Han hade iofs gjort några inhopp på försäsongen oxå...men matchen mot Ö-vik var den första från start.
Z´s första seriemål gjordes mot Kalix 23/11 -97(vinnst med 7-0)

Örnsköldsvik sk, seger med 9-2 (3-0,3-2,3-0).

sässong 98/99 mot Mora borta? Timrå vann med 5-0,,,,,,,,,

Så j-la många fel var det väl inte??

I A-laget

Octago:
I A-Laget eller i klubben????

Z fråga
Nu är Z kung men när debuterade han egentligen?? Mot vilka?? Hur gick det ???

Priset är ära och heder samt en eller två öl vid första bortamatchen...

Sv: Hockeykultur
Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion, men jag känner att jag vill.

1) Hur många det 'var' på DIF:s första träning vet vi inte än, den sker nämligen först på torsdag eftermiddag - i Oskarshamn! F ö är säkerheten av någon anledning mycket större runt deras träningar eftersom de sker på Hovet och man måste gå in via Securitas och de släpper knappt igenom någon eftersom både DIF, Hammarby (inte AIK längre eftersom de flyttat ut till Solna) och lagens A och B-juniorer springer runt där. Plus ev folks om hör till Globen (artister mfl) eftersom de har samma korridorer. har själv försökt ett antal ggr och fått nobben, så nu har jag gett upp...

2) Intresset för Bajens "hockeykrigare" är zipp, zero, nada, nothing. Det brukar vara närmast sörjande, jag och max 300 Bajare där...

3) Vad gäller Pajas-Peter så stämmer det att vi Djurgårdare över 15 inte riktigt gilalr honom. Men jag vet inte vad som är mest patetiskt, att han finns eller att han behövs! Dessutom ska folk nog vara lite försiktig med att göra sig lustig över Djurgår'ns Pajas-Peter bara för att DIFarna själva är snabba att kritisera honom. Kritiserar ni våran tjomme ska ni kritisera FBK:s is-Pelle, speakrarna i Malmö, Frölunda, Leksand, HV, Brynäs och alla andra som manar sin publik till "spontana" upptåg. Pajas-Peter finns i snart sagt varenda ishall, men vi är de enda som satt ett namn på honom. :-)

4) Likt Gone så kan jag bara beklaga det bristande intresset för hockey hos oss. Men svaret tror jag inte finns varken i seriesystemet, biljettpriserna eller Globen. Det är bara enkelt att skylla på höga priser, för många matcher och dålig arena. Visst, det ÄR obefintlig akustik, men alla som varit på SM-Finalerna (framförallt sista 99/00) vet att trycket kan vara massivt även i vår kula. Priserna är inte högre än i fotbollen och tycker man att 25 hemmamatcher är för mycket kan man alltid gå på varannan, men inte ens det gör klacken. Älskar man hockey, som jag, så skiter man fullständigt i hur få matcher det är eller om klacken rä där, man går dit för att se matchen. Ibland när detta diskuteras undrar jag om folk går på matcherna för klackens skull eller för matchens skull... Tror snarare problemet ligger i folks huvuden. Det är inte 'coolt' att gå på hockey. de gånger kärnan i fotbollsklacken går på hockey sås itter de bara och gnäller i 3x20 min, och då känns det som att de gör bäst i att hålla sig borta.

5) det är sant att Stockholm inte har någon riktig hockeykultur. Men det är å andra sidan naturligt för en storstad. Här finns så otroligt mycket annat. Folk kan tillgodose vilket intresse de än har och man ses på både bio, café, nattklubb, matcher i typ varenda sport, barer, discon (oavsett veckodag) och allt annat som finns i en storstad. I en mindre ort finns inte utbudet på samma sätt och det är lättare att ryckas med. Gbg har dessutom bara 1 elitlag, Malmö 1 men vi har 3 stora klubbar. hade vi bara haft ett vi också så hade det kanske sett annorlunda ut. Det är så det är och är bara att acceptera.

Sv: Ånge
Patrick:
Vad du är ducktig, och räkna och så fått ny kulram??

Men har du räknat med det facktum att spel hemma inbringar slitage på is och läktare...

Håller med Jimmy om att det borde vara fler hemmamatcher, särskilt om man ska se det ur en ekonomisk synvinkel. Rimligtvis borde det komma ca 8.000-10.000 50-kronorsbetalande åskådare under 5-6 matcher. Det är ca 400.000-500.000 kr. Att åka iväg på två cuper (SCA-cupen räknar jag inte in) kan ju knappast inbringa dessa pengar. Å andra sidan så lär ju Timrå kanske kunna få bättre motstånd i cuperna än hemma i isladan...

Sv: Njurunda Comments
Laken; Mycket snack och lite tanke, hur blev det med "Björkön"

aahh... Låter som ett klassiskt Lind ass

Tyckte att Källarsson sett mkt säkrare ut under denna säsong.. Petade in två igår i Ånge också.. Hans puckbehandling har nog utvecklats under sommarn..!!

Vidare tyckte jag Micke Linds framspelning till sista målet, när han kommer in i zon, gör en tvärvändning, går in i banan och lirar pucken mot bortre stolpen där Fagemo(?) trycker i den, alltid är underbar att se, hoppas han får vara hel iår..

Det kan nog bli ett kul år i år...

Sv: Målkamror
Att det blir målkameror kommande säsong är säkert domarna evinnerligt tacksamma över. Både domare och spelare har väntat på det i flera år och äntligen blir det av!
Det borde innebära att domarna kan koncentrera sig på det som händer runt omkring på ett bättre sätt och blir man som domare osäker på en målsituation, får man kolla med videomåldomaren.

Håller med, 2st hemma är alldeles för lite, borde varit minst 5, men samtidigt så tror jag att cuperna ger mest, men vad hände med lill-strimma cupen som gick ifjol med TIK, SAIK o dif...

Men som sagt 2 är alldeles o med så pass trogna fans så hade några till inte kunna skada, tänk att det var 2500 mot SAIK, på en 5-6 matcher hade man nog kunna haft ett snitt på ca 2000 det hade väl gett lite kassan tycker man...

I jämförelse med föregående säsong anser jag att Timrå matchar ganska dåligt på försäsongen. Enligt min åsikt kan man i sin helhet räkna bort de nu spelade jippo-matcherna. Det enda dessa bidrar med är en ökad skaderisk. En annan aspekt är att man lyckats få så pass få träningsmatcher på hemmais. Två stycken!!!
En mot SAIK, ett par dagar efter ispremiär och en mot Mora några dagar innan elitpremiären. Hemmamatcher bidrar till såväl klirr i kassan som ökat intresse. Dessutom tror jag att spelarna skulle må bra av att få matcha lite mer på hemmais...

Patrick: Jo, det är sant men samtidigt så är det runt SCA-cupen som TIK tränar som hårdast o kommer kanske vara i så bra form men det sa man visserligen ifjol oxå o då vann de alla matcher i cupen enkelt...

Det var tamme fan på tiden att det kom till några målkameror. Hur många matcher har inte avgjorts tack vare felaktiga mål? Något som är lite synd är att man inte får ta till målkamerans hjälp för fler beslut, tex om det var en interference i målområdet vid målet osv. Fast det är klart, någon form av begränsning måste man ju ha. Annars så skulle det behövas kameror för varje misstänkt utvisningssituation...

Jimmy:
Jag tänkte mest på att SCA-cupen ligger lite senare i tiden och att den därför visar lite mer "korrekta" resultat. Bästa vore ju om någon av de andra cuperna låg där SCA-cupen ligger nu. Då hade man bättre kunnat avgöra hur bra spelarna och laget är.

Håller med Patrick såna där jippon är inte så mycket att bry sig om, även om jag tycker att man ska bry sig om resultaten i mästarcupen o jämtlandscupen mer än SCA-cupen, för där ställs mot bättre motstånd...

Nån som vet om det kommer att finnas nån direktrapportering under mästarcupen????

Härligt!!! Skönt o se att man äntligen infört detta...

Hurvida Timrå vann eller inte är väl ganska ointressant egentligen? Det var ju bara en jippomatch, precis som ute i Njurunda. När man kommit till SCA-cupen kanske det är dags att man börjar bry sig lite mer om resultatet..

Sv: Finansiärerna
Madde: Bengt Nyström kanske kan ordna fram några biffar som spänner musklerna i tangakalsingar?

Kring arangemang i all ära, som att visa upp spelare för supportrar, Men varför ska Matcherna likna ett tivoli,, Väntar bara på apan som ska göra vackra konster i taket, eller spådamen som talar om slutresultatet,,,,Då är ju målet nått köp dyra spelare bygg en maffig arena med delbart tak och hyr en eller varför inte köpa en helikoppter, och hissa ner spelarna genom taket vid introt, med en massa skysta ljud och ljusefekter, själva introt kommer att ta tre timmar men ändå,,du vet ju redan resultatet så.

En tråd som inbringat 101 inlägg på ett och halvt dygn,,inte illa pinkat av grannens katta.

Madde!
Skicka ett mess när du har fixat det, så skall jag förmedlea kontakten mellan killarna och Sundsvalls Dansteam.

Madde:
Du fick ditt i hemmamatchen mot Malmö.

Ska vi ha kvinnliga hejaklackare i tajta kläder så borde vi även få ha manliga hejaklackare i lika tajta kläder! Ska det inte vara jämlikhet även i detta fall?

Ska bli läckert att se isladan nästa säsong!

Appropå arkitektur: Tror att det är dumt av stämningsmässiga skäl att bygga etage i mindre arenor, som Färjestad gör nu.
Läste en "rapport" om norska fotbollsklubben Moldes nya arena om just detta.

Huvet på spiken Kongo. Arkitektur kan döda. Slipsar och representation tills korna går hem.
Laken: Intresset för bajens hockeymatcher är mycket lågt i Stockholm. I åratal har Glysing försökt mana på publiken till matcherna. De uteblir. I grundserien kan det vara 200 pers på matcherna, går det bra kommer fler.
Hockeyn anses som ganska plastig i huvudstan.

När det gäller Hammarby handlar det inte om hockeykultur. Det handlar om bajen. De har lite speciella fans de. Och vad det gäller Pajas-Peter så vet jag inte vad du menar med jämlikar. Han jobbar åt DIF och gör sitt jobb. Han är där för att få lite fart i kulan och det gör han bra. Jag hade hellre sett en klack som drog igång det hela. Och att vi i DIFpubliken är lite bortskämd, det förvånar mig inte det minsta. Det blir lätt så när historien är som den är. Allt utom guldhjälmar är fiasko. Som tur är så tar vi de där hjälmarna som man tar godis från småbarn... så vi är glada i alla fall.

Svaret finns nog i Globen. Höga biljettpriser och en arena som dödar läktarkultur.

IFK Malmö-GAIS 0-5!
Nu ser det ännu bättre ut.

Gone: Så inte ens "hans egna jämlikar" tycker om honom?
Antingen är publiken för bortskämd och bekväm eller också kanske svaret finns i rubriken...? Jag tror dock på det först nämnda.
När det gäller intresset för Hammarbys-hockeykrigare så har du i alla fall svaret i rubriken.

Nix...ingen klack.Men det var rätt skoj när kidsen ville ha autografer efter matchen...alla dök på Samme...tills Z kom ut då vill säja.Då fick NHL-spelaren finna sej i att bli övergiven.:)

Selina:
Var det nån klack på plats?

Ja, han lär ju ha varit där... allas vår Pajas-Peter. Men i år får ni se upp... vi har redan sålt 88 säsongskort till klacken... Bra va? Helt otroligt egentligen, på fotbollen är det 2-3000 på bortamatcherna och 4-5000 på hemmafighterna. Det var över 8000 i bajenderbyt. I klacken. Och på hockeyn kommer det ingen... skumt är ordet.

Källarsson tvåmålsskytt?! Det var en skräll må jag säga.

Gone: Mr Headset-Hybris kanske var där...? : - )
Denna säsong kan inte "Tellan" rädda er mot Timrå-bombardemanget. : - )

Källarsson två,Z...kom fri från röda och gjorde naturligtvis en Zetterbergare.

Några borde du väl komma ihåg...? ;-)
F-n jag måste gå och lägga mig nu...

Jag vet faktiskt inte... var själv inte där. Men det kanske kan vara något, börja hänga på träningarna. När de delar tvåmål kanske det kan bli hyfsat motstånd för en gångs skull... i serien är det ju alltid så ojämnt... ;)

Sv: Arenor
Laken:
Du tror inte att du har möjlighet att gå in gratis om du skulle finansiera ombyggnationen?

Oj...nu blev det svårare.:)
Kommer faktiskt inte ihåg alla...

Hockeykultur
Gone (ser att du är påloggad för tillfället): Timrå hade 1700 pers. på den första isTRÄNINGEN...
Vad hade Djurgår'n, ett par halsovande slipsnissar som satt och pratade i mobilen...? : - )

Selina: Vilka målskyttar var det?

Kongo: Jo, jag får panta burkar till inträdet men det är det värt...
Nja, du får nog visa upp lite mer närvaro för att förtjäna att få en sektion uppkallad efter dig!

Japp!
Men det satt hårt inne...det avgjordes inte förräns i tredje perioden.
Alla såg väl inte så värst intresserade ut.

Selina: Timrå vann således med andra ord?

Laken:
Vad jag har hört är pengar inte något problem för dig.
Kan du inte döpa en läktare alternativt sektion till Kongo-läktaren/Sektion Kongo? Lämpligtvis läktaren/sektionen där klacken står.

« · 4583 · »