1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598540 inlägg · 6213 ämnen
« · 4936 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Flaggor
actionleif: Haa haa haa

därför att det är bättre med massa stora flaggor :)

Varför inte ha en massa små röd-vita flaggor som är ungefär 30x20cm.

Sv: Källarsson
Japp håller med dig jimmy, har svårt och tro endå att Källarn skulle ta en plats i Rangers.

Hoppas att det inte är den förfärligt fula supporterloggan på den bara.

Det kan ju inte bli mer än 3-4 matcher iaf... Tycker att det är knepigt att han väljer att göra detta nu, tycker han borde koncentrera sig på TIK...

Jag är tyvärr inte helt säker men det borde ju bli 3-4 matcher då. Beror ju på när han kommer hem för han skulle åka tidigt i September har jag för mig att det stod.

Knylan och Jimmy: Skönt att det finns vakna individer. Själv var jag så okristligt trött i morse så att det är ett under att jag överhuvudtaget lyckades se artikeln om Källarsson. Han missar ändå 3-4 matcher lr hur?

Jag fattade det som det som stod i ST att Källarsson bara skulle vara borta över September.

Han byter väl inte klubb, lr??? Han skulle väl bara dit på träningsläger... Deadline för NHLlag att värva europeiska spelare med kontrakt har väl varit...

Källarsson
Mycket tråkigt om Källarsson försvinner. Tror dessutom att han gör en grov miss a´la Brolin om han byter klubb!!

Per HApps: Jo visst är det som du säger och det är riktigt bra att SK köper in flaggor. Jag kommer kanske köpa en ändå men jag gillar ändå stora grejer (missuppfatta mig inte nu tack).

Knylan!!
Hur mycket skulle du ha betalt för låt oss säga 300 flaggor
i storleken 300x150?
Kravet är att alla skall se exakt lika ut samt att det skall vara
rätt pms-färger. Leveranstiden bör ligga runt 8 veckor.

Klarar du det?.

SK: Kommer det nån bild på flaggan här på hemsidan på flaggan eller? Tror inte jag ska köpa nån flagga eftersom den är för liten och för att jag gjort en flagga redan. Min flagga är 3 m bred och 1.5 m hög.

Sv: BIF vs TIK
Kulltorp: Även jag beger mig idag ner för att stötta laget till nya stordåd. Förlusten igår var tydligen orättvis enligt det rapporter jag fick.

Kämpa Timrå!

Kongo!!!
Du kunde inte ha mer fel.
Det är en helt ny design.
Det är Tomas Coox på studio Joox som har designat flaggan.

Kan förresten också meddela att det var gott om plats i ishallen under matchen TIK - TPS. Måhända berodde detta på att matchen startades redan 1630. Vidare var det inga problem att vandra omkring i ishallen, vilket alltså betyder att man ej nödvändigtvis behöver köpa biljett till sektion H, det går att vandra dit ändå. Avslutningsvis var det tydligen väldigt många kaffedrickare där, med anledning av detta kan man således misstänka att det ändock finns vissa risker för slutsålt imorgon kväll.

Pratade med Bullas assistenter på plats i Norrtälje och de berättade att det var fullt upp med arbete i souvenirståndet. T-shirtar, halsdukar och andra attiraljer inhandlades av diverse sedan tidigare ej kända ansikten. TPS var tydligen lite luriga att möta då de backade tillbaka rejält efter ledningsmål.

BIF vs TIK
Kan meddela att Kulltorp kommer att resa ned och se TIK mot Brynäs och samtidigt nogrannt studera TIK-08:ornas fanatism. Är det en myt eller....? Rapporter kommer i GB:n på tisdag.

Bra jobbat supporterklubben. Men hade ni haft lite mer känsla hade ni haft en ny design på flaggan. (Antar att den kommer att se ut som den förra eftersom det är Timrå IK Supporterklubb som håller i saken.)

Sv: Säg Oh Ah
Selina:
Aha,,,,,som pippi fåglar då,,då förstår jag,,,,,,,,Men då visste du något jag inte viste,,,men jag vet en massa annat he he,,

Sv: Modo såg vassa ut
Jo jag fattar ju nu när du skrev att du trodde att modo skulle bli ett topp4 lag o sundsvall ett 3-5 i allsvenskan...

Rättelser:
försängen ska vara försäsongen
Sundsvall har varit på iS inte i

Jimmy: Ja , det kanske var lite klumpigt skrivet av mig i mitt inlägg om 4-5 mål.
Inför denna match kunde man förvänta sig den målskillnaden.
Låter det bättre?

Mange MODO: Jo visst jag håller med försängen ska man inte dra för stora växlar av, det jag hakade upp mig på var att jag trodde du menade att alla ESlag skulle slå vilka allsvenska lag som helst med en 4-5 mål. Sedan så tror ju inte jag att Modo blir ett topp4 lag men det är en annan sak. Och 8-3 i går tycker jag endå var i underkant, men det beror nog oxå mycket på att Sundsvall bara varit på i 6 dar (lr nåt sånt?) o Modo har bl a redan spelat en hel cup innan denna match. Det jag ville komma fram till är att mellan ESbotten o Allsvenska toppen så är det nästan ingen skillnad alls, de senaste två åren så har det ju exempelvis gått upp 2 lag från Allsvenskan...

HH:Antar att det var rött de ville åt.Dom såg lite lustiga ut när dom åkte omkring i gula tröjor.

Flaggor
Hejsan alla glada!!
För 2 år sedan så beställde vi hem flaggor som vi sålde slut på.
Men det konstiga var att man såg aldrig till någon av dessa på läktarna.
Men för att råda bot på detta så har vi nu beställt hem nya flaggor.
Dessa kommer att finnas till försäljning i mitten av oktober.
Storleken på flaggan är ca. 150*90.
Priset har vi ännu inte bestämt.
Så fort som dom kommer så finns dom på WEBSHOPEN & på matcherna till försäljning.

Så hav tålamod, dom kommer.

Selina:
Ja,,,HH vart skraj, tål inte så hårda ord,,

Vilken färg skulle dom Måla, framgick inte

HH:Skrämde jag dej?:)

Lind och Casselståhl fick ta emot rätt många psykningar från oss i publiken.Men annat var väl knappast att vänta när de försökte "måla" på Timrå.:)

Selina:
Nu ska du inte låta så agresiv, finns säkert någon naturlig förklaring till missuppfattningen, i Tidningen så tat nu lugnt och brusa inte upp, blir så otrevligt då,,

Dålig koll tidningarna har...Lind täckte ju inte nått backskott.Han försökte ju snarare göra mål på Freddan.Tro om personen som skrev artikeln överhuvudtaget såg matchen...?

Härligt! Micke Lind är ju en trollkarl i spelupplägg. Synd att spelare skadas på försäsongen. Är det många som ska på Mästarcupen?
Det skulle vara kul att höra hur Pasi spelar i TPS Åbo.
Rent allmänt ska man inte dra för stora växlar av försäsongens resultat, men visst finns en mycket lovande grund i år.

Säg Oh Ah
Dagen är räddad! Säg oh, ah... (Se länktipset)

Jimmy: Ok, du kan ha rätt i det du säger, men eftersom jag tror/hoppas att Modo kommer att tilhöra top4 och sundsvall kanske kommer 3-5 i allsvenskan så tycker jag att 4-5 mål är rimligt.
Leksand-VF var ju i en cup och då blir det väl lite annat , eller vad tror du.
Timrå-SAIK var en dålig insats av timrå tycker jag, men vi måste alla komma ihåg att det bara är försäsong och då kan nog (nästan) allt hända.

Ha're bra

Mange MODO: Du ska inte underskatta allsvenskan, visst ska det vara skillnad, men 4-5 mål tycker jag inte det ska vara mot ex ett allsvenskt topplag typ Leksand (slog VF i går), Skellefteå eller Hammarby...

oraklet: Tyckte att Modo hela tiden försökte lura upp Sundsvall i banan för att sedan kontra snabbt, vet inte hur många 2 mot 1, 3 mot 2 Modo hade. Detta beskriver 1:a o 3:e perioden, i andra såg det ut som om Modo hade powerplay hela perioden om ni förstår vad jag menar...

Jag tycker att man ska kunna vänta sig en vinst med 4-5 mål mot ett allsvenskt lag.
Sedan att Sundsvall var dåliga är ju inte så konstigt när man möter ett lag som är bättre på precis varenda punkt.
Det ska väl ändå vara en viss skillnad mellan elitserie-lag och allsvenska lag eller hur ?

Det resultatet sa väl mer om hur dåliga Sundsvall är istället för hur bra MODO är.... tycker jag iaf...

Det behövdes inte smälla på så mycket.
Full fart framåt och mycket lek i anfalls-zon, med lite bättre skärpa hade de nog 10 mål i andra perioden.
När man vinner skotten med 45-14(10-3,21-3,14-8) så kan man nog säga att de spelat hockey och haft en rolig kväll.

Tänkte försöka få mej en bild av matchen, så man pjäxade över till våra grannars plank för att se,, intresant Min käre Whattson Första matchen ska man såga sin egen målis, moget och bra,,,

Men var det någon som var där och såg, hur spelade Modo?? som mot finnarna?? Smälla hårt i första i tron att man ska få respekt med sig,,,,Eller spelade dom Hockey

aha .. Nu förstår jag varför publiksiffran uppgick till hela 1045. Halva gästboken verkar ha varit där och tittat ! Hur spelade MoDo rent taktiskt ? Var det låsningar i mittzon ( som ifjol) eller var det tuta och kör a'la new wave ?

Många tacklingar, en del fula utdelades också.
Det var ändå en typisk träningsmatch där MoDo visade sig totalt överlägsna. Under första perioden undrade jag om Katterna riggat målburen eftersom de flesta skotten tog i stolparna!

Helt olika nivåer var det på lagen!

"Men man ska oxå komma ihåg att Modo redan har spelat en del träningsmatcher o tränat på is längre än Sundsvall...."

...och att modo defacto är ett elitserielag.

Modo såg vassa ut
Var o tittade på Modo-Sundsvall i Gärdehov, matchen slutade 8-3 (1-1, 6-1, 1-1). Skotten slutade hela 45-14 till Modo som minst var två steg snabbare än Sundsvall hela matchen. Modo imponerade verkligen o hade en otrolig intensitet hela matchen. Bästa modospelare på plan var Staal, Weinhandl o M.Hedlund. I Sundsvall var Dyrén bäst. Men man ska oxå komma ihåg att Modo redan har spelat en del träningsmatcher o tränat på is längre än Sundsvall....

Sv: Målkamror
Att det har placerats kameror i tiks hall betyder dessvärre inte att de kommer börja användas. Det borde dock ske under denna säsong efter alla löften förbundet har givit. I Globen har det suttit kameror i flera år, likaså i Scandinavium och i Malmö. Att hv och fbk fått in några kan vi nog räkna med, förhoppningsvis var ni sist och de får inte börja användas förräns alla har. Har svårt att tänka mig att linköping fått in några i sitt ruckel än iofs...

Sv: Z fråga
Ingen fara !
Det är nog Lill-Hinken som har loggat in med chefens signatur. Han gör vad som helst för en öl, den ondingen.

Selina får INTE biran!!! Då vet man juh aldrig vad som händer... Då kan det juh nästan bli klackbråk i Ö-vik *le*

Zäta målar mot Kalix 97, några år senare målar han mot Colorado Avalanche, ser ni skillnaden (eller det kanske inte finns nån?) :)

Det är lungt, Selina får biran och så tar jag imot
ära och berömmelse.

Selina: Du får göra upp med Oden. Kan tänka mig att ära och berömmelse står sig relativt slätt jämfört med ett par iskalla pisspatroner ;-)...

För att ölen skall hamna rätt:
Visst är du tillsammans med Lill-Hinken??
ODEN - jag har inte den blekaste vem du är!!

« · 4936 · »