0tto: Okej varit in på Flashscore och kollat laguppställningen Pittsburgh en längre tid då har han tidigare varit ej tillgänglig nu en tid tillbaka är han inte på den listan men spelade ej mot Colorado senaste matchen när de vann 7-2 trots Crosby Girard Hayes Johes Lizotte bla frånvarande natten till tisdag kan ju bero på sviter efter långt uppehåll ej matchtempo men lite skumt ändå
Tommysåsson: En annan kan ju ha ropat sig hes om en "toppback" rätt friskt de senaste säsongerna. Just pga den anledningen du lyfter fram. Skulle vilja säga att vi byggt mest omodernt i SHL på backsidan typ alla säsongerna i sen vi gick upp.
Mest med fokus på att "hålla nollan" mer än att spela ett modernt spel från egen zon.
0tto: Känns ju inte som Hållander är på väg att ge upp NHL-drömmen om man följer honom på Instagram. Mycket ”motivational quotes” inlägg på storys osv.
Montén Python: En stabil tredjelinare ser jag det som. Känns inte som en spetsvärvning, snarare en som kan spetsa bredden nedöver i hierarkin. Typ ersätta Lilja eller Heikki. Hartmann-Lander-Russel är inte en dålig 3dje lina. För spel på topp 2 är jag väldigt frågande dock.
Montén Python: Dä ä nog int svammel utan sanning.. Vi värva junior å spelare ifrån bakre led i sina lag somm vill vis sä...plus hemvändare på dekis... Dä håll int å var när å få oss å spel Play out ikväll!
Nu slog det mig. Undra om inte Nubben går på Max Véronneau om Leksand åker ut. Bör ha tappat i marknadsvärde och det känns som en spelare Nubben lätt hade kunnat chansa med.
Kan vara så att han lämnar Sverige direkt om Leksand åker ur också. För att verkligen få sin sign off. Leksand efter något år i HA kmr inte ha råd med det.
Kerstin_k: Synd. Aja Mora verkar ju vara rätt bra om man kollar grundserien. Tycker ändå det finns intressanta spelare i Timrå som man borde kunna ta in a-laget och låna ut eller om det är nån som kan spela nåt år till i U20.
Smörgåsen : haha jag bestämmer inte. Försöker tänka mig in i Nubbens huvud. Men tror nog han är sugen på sin sign off om Leksand åker ut.
F.ö har vi pratat så många år om Juuso Pärssinen. Så nu har tom lillbrorsan Jiri Pärssinen börjat bli något. 10p på 35 matcher i Liiga, som back. Och lill-lill Pärssinen, Jesse Pärssinen har också börjat luftas i Liiga, bara 18, men han är forward så ordningen är återställd haha.
Gathlopp: Drömnamn för mig: Filip Hållander och Henrik Borgström som raka ersättare till Dahlén och Pettersson. Tinus Luc Koblar är den "andra" som ersätter 54. Men nu lever vi tyvärr inte i en drömvärld.
gath o zäta har suttit tillsammans länge på sportbar i stan ikväll. såg ut o ha det trevligt.
på samma bar var ett gäng av spelare med som ja gissar hade lite avslutning, men på avstånd från ledarduon. först när kvalmatchen var över gick zäta o gath över o snackade ett tag. känns bra att nästa säsong är i rullning o ja är försiktigt optimistisk ändå 😊
SKRIDSKOSKENAN:Vilken skillnad på förutsättningar mot för vad Samuelsson fick. Nu får Gath träffa Samuelsson och få lite input, snacka lite med spelarna, ha lite åsikter till sportrådet vilken sorts spelare han vill ha in, bekanta sig med klubben och lägga upp en långsiktig strategi. Medans Tommy i princip fick ett färdigt koncept i knät! Förutsättningarna för den nya tränaren är mycket bättre den här gången!
Tom Topp: Ja, verkligen bättre förutsättningar! Jag tror att Gath kan få ihop laget till ett lag som verkligen kämpar för varandra och för klubbmärket! Jag är positiv inför nästa säsong, men avvaktar vilka spelare vi får in innan jag gör en bedömning om våra chanser.
Montén Python: Sedan om man läser lite mellan raderna om vad Nubben har sagt så verkar det som att Timrå fortsättningsvis kommer utnyttja Tommys kunskap för att driva klubben framåt och bli proffsigare. Kanske jag som övertolkar vissa uttalanden, men jag hoppas inte det.
Zäta75: Vill inte vara djävulens advokat, men, vad grundar du din tro i? Det är väl visserligen bra att vara optimistisk men Gath är ett relativt obeprövat kort inom klubblagshockeyn, det kan ju verkligen bli hur som helst. Sparkad två gånger av Rögle och i Kristianstad så kom dom t.ex. sist 20/21 men gick till slutspel året efter med honom som HC. Så, det är svårt att säga om han lyckades bra eller inte.
Visst hoppas man på att han kan göra ett bra jobb, men han kommer ju i princip ha samma material att jobba med som Tommy hade, och det är ju inte tränaren som spelar matcherna.
jhnd91: ”Vill inte vara djävulens advokat, men, vad grundar du din tro i?” Nyhetens behag?
Personligen är jag schkeptisk till allt tills jag ser hur truppen ska se ut… då kanske jag blir omvänd eller ännu mer schkeptisk. Framtiden får utvisa.
Tom Topp: Precis så! Jag är bara oförstående till hur man egentligen kan ha någon tro öht om honom. Man behöver ju så klart vara optimistisk, men jag personligen har inga högre förhoppningar men han får mer än gärna bevisa att han är en kompetent tränare.
Det har haglat rätt mycket kritik mot TS, Olli och Ante, kanske mest mot Ante och han var den som rent sportsligt lyckades bäst trots att vi inte "tog betalt" mååånga matcher. Olika typer av personer också, så det handlar ju inte om att spelarna behöver någon som kan ge dom en hårtork i paus eller inte. Det sitter i väggarna i Timrå, likt hos Hv71. Byter tränare och klubbchef en gång i veckan.
Kopacka och Isac Brännström ryktas alltså in. Ingen av dom kan vara en ersättare till Dahlen eller Pettersson iaf. Kopacka kan jag eventuellt tänka mig i en andrakedja med Wedin och Eriksson. Det skulle kunna bli intressant om Gath får ordning på laget. Kopacka är ju en målskytt och lite avig såna spelare som Gath gillar att jobba med. Kan bli en riktig målspruta i den bästa av världar och stänka in många mål.
Vi kör denna sillytråd tycker jag så det blir lättare att hitta.
Jag tror att Gath är det bästa som kunde hända Timrå på tränarsidan som sagt. Han har lyckats i det danska landslaget och arbetet med en del spelare i truppen tidigare. Han verkar vilja spela en hockey som passar Timrå med vilja och hög forechecking.
Tycker att vi behöver 3 st nya in till topp 6. Minst 2 blir det iaf men hoppas på 3. Sedan behöver vi en förstaback. Vi får se hur man satsar de pengar som nu blir tillgängliga. Nyheter om spelare bör komma inom kort gissar jag.
Skiss till hur laget skulle kunna se ut.
Genborg - NY - NY Wedin - Eriksson - NY (Kopacka?) Heikkinen - Lander - Hartmann Lundmark - Westfält - Walli Extra: Pääjärvi, Levinsson
Zäta75: Kopacka skulle väl hem till USA? Satsa på Levtchi i Luleå istället. Lite sämre säsong i år men bra storlek o kan säkert utveckl.... var har ja hört de förut?
Ja trot Mads å Z å Nubban fix... Mads kann ta mä sä Spittekaga å gåsmidda å Dynamit å Strørom 80 % å polsk städhjälp så bli vi Topp SiX 26/27 👊👊👊💪💪💪 Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🎉🎉🎉🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏