1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599953 inlägg · 6212 ämnen

Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
LennartA:
Kan det till o med vara så att laget uppfattade vårt missnöje med domaren i de fem sista minuterna av första som att vi buade ut dem??

Domaren höll på att tappa matchen där i första perioden.
I början dömde han, i princip inte alls. Ganska konsekvent.. Bägge lagen tilläts haka och interfera, i stort sett fritt.
Men i slutet av första, då Malmö leder och Timrå jagar reducering. Då är det en fördel för det lag som bevakar ledningen om domaren tillåter "fulspel"
Timrå spelade inte särskilt bra... Det skall villigt erkännas. Men det blev inte bättre av att Malmö tilläts interfera, å det grövsta i egen zon.. då kom de första visslingarna... Efter två klockrena hakningar började vi bua på ståplats.. Sen var det visselkonsert i några minuter..

Slutligen åker Jan Öberg ut då Malmö har "samlat ihop" till en utvisning.
Då bjuder Timrå på ett fullständigt undermåligt PP och det kommer, mycket riktigt, några spridda visslingar. Men den riktiga visselkonserten, minuterna innan. Den var riktad mot domaren.

Sen tycker jag att rättsskiparen tog tillbaks initiativet när andra perioden kom igång. Ingen höjdarinsats men han började döma igen..

Sammanfattningsvis tycker jag att spelarna "pissar på supportrarna" med sin markering!

Vi är 1 000 stycken på Västra .. Om man kan uppfatta några spridda visslingar så må man väl på det stora hela ändå tillstå att vi är ganska lojala..
Nä! Gör laget om det där så börjar man snart att tappa supportrar.
Jag tycker att det gav en "fadd smak" i munnen.. Jag har aldrig.. och kommer aldrig att bua ut mitt lag. Men jag fick vara med och ta straffet som riktades mot några stycken.. 50-100 st av oss alla på Västra.

Tycho: Visst hördes busvisslingar i första perioden, men jag tvivlar på att det var ifrån klacken.. tyckte att det lät mer från Östra sitt

actionleif: Nu var inte jag på matchen, men är det så att vi buade ut spelarna så tycker jag de gjorde rätt som inte tackade efter matchen.

Bua ut sitt eget lag gör man aldrig, hur dåligt än det går. Så de så!

Fet-Ecke: Måste hålla med dig Ecke..vi borde göra tvärtom jubla mer än vanligt åt Jonte o aldrig försöka ge igen..vänlighet fungerar alltid bättre i längden...

Ann: Ja alla lär vi oss nåt varje dag och även om jag aldrig själv buar åt mitt lag så kan man nog bli bättre att heja även när spelet gått trögt man måste ju förstå att dom alltid gör sitt bästa o sliter o då är det inte mer än rätt att vi gör detsamma.

Som i ett förhållande..man får inte slappa till sig för mycket då måste man rycka upp sig och det får vi nog göra nu..

Laken: Men, va f...n! Leder vi serien eller ligger vi på kvalplats?
Var lite förstående för hur spelarna mår också! De är slitna efter halva serien med pågående skadeläge. Vi kan för i h-vete inte bli som Wolfpack och bua ut våra hjältar trots att de leder serien!!!!!!!
Ja, vi har en av Sveriges bästa klackar men det innebär inte att vi kan bära oss åt hur som helst mot spelarna!

Att du sedan väljer att inte jubla åt Hedström vid nästa Line-up tycker jag känns som att du inte kommit ur sandlådan ännu!

Ja,ja du gillar kanske inte mig heller efter detta inlägg men detta är som jag känner!

Talangscouten: Du säger att du tog mycket illa upp för att inte spelarna tackade dig efter matchen! Det du säger är alltså att, trots att klacken visslade ut och buade åt laget så länge inget mål var producerat, så ska dom vara ödmjuka och glada åt ert beteende när behovet av stöd var som mest! Du tar illa upp! Löjligt! Efter att ha fått utstå spott och spe i första, fram till 1-2 så tycker jag att laget gjorde rätt - dom måste väl också få visa sina känslor gentemot klacken?? Eller menar du att det bara ska fungera åt ett håll, dvs från klacken till laget och att dom ska vara nöjda med favören att få "uppträda för er"??

Visst, vi har en bra klack, en jättebra sådan till och med. Tyvärr tenderar den att bli mer och mer medgångsklack, betraktat från annan plats i hallen.
Trodde under stora delar av första perioden igår att jag befann mig i Fonus väntrum - dödstyst mot det normala.

Har vi blivit så bortskämda att vi tenderar att bli som "Goa gubbar" - en medgångskultur som inte tolererar en sämre insats utan bara kräver mer och mer och mer - utan krav på motprestation i form av stöttning av det egna laget när dom som mest behöver det???

73Sjöbba: Håller med....visst var det enstaka burop o visslingar på läktaren i första men utbuad?!! njaaa....
Och visst blev det en "vadharhäntnudåkänsla" då dom bara åkte ut och inte gjorde som vi är vana vid...
Tycker det luktar lite "fårjagintekommapådittkalasfårduintekommapåmitt"...
Men men.....nu är det gjort och vi kanske fick oss en liten tankeställare oxå...Som sagt dom leder elitserien och är kort på folk så vi kan ju kanske inte kräva att se den sorts hockey vi fick se innan skadorna invaderade laget...
Stöttade dom så gott jag kunde igår och tänker stötta dom så gott jag kan på torsdag i Ö-vik....

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA...

Swordster: Lite löjligt tycker jag, nu hörde jag inte ens att dom blev utbuad. Jag kan säga att jag är emot utbuande men samtidigt kan jag tycka att spelarna ska tåla kritiken. Det är ju fansen som betalar deras löner. Att Asplund säger att fansen inte stöttar är lite larvigt, med det spel dom visade upp i första kan dom inte begära att publiken ska skrika ihjäl sig heller.

henrik: Det är inte så svårt att förstå, ganska bra förklarat här...

Efter att ha läst igenom inläggen så måste jag säga att det ät dax för ett extra tifo. Det kan sätta fart på serielunken. Att Hedströms frustration över sin egna insatts riktas mot klacken är väll inte så farligt. Han har fått ta ett jätte ansvar i en tid fylld av skador och tufft matchande. Gör ett tifo riktat till de som jobbar som hårdast ute på isen under dessa tuffa tider, det tror jag kan lyfta spelare som Jonte, Strålman osv.

Varför tackade inte laget publiken idag?

Helg Ernest: Sorry med länken. Finns ingen. Tryckfelsnisse var framme.

Det där med Lillkenta och Lnkpg är bara 'taget ur hatten', en känsla jag har.

Knylan: Nog skulle väll han kunna kriga som Hallin gör ?
Man blir ju inte bättre än sin omgivning.
Som en kväll som denna, tror jag nog han är lite bitter och längtar tillbaka till Furudal, Hallin och Robban.

och hur HV-positiv jag än kan tänkas bli så har dom ikväll tappat chansen att ens hinna ikapp oss matematiskt! Jag vill skrika som Cartman: "screw you guys, you´re one point behind"

Helg Ernest: Annars så var väl en av de orsakerna han angav när han stack att han inte skulle få en sån framträdande roll? Han är en fantastisk karaktär, men vet inte om det skulle funka så klockrent i dagens lag.

Helg Ernest: fast honom är det ju lite synd om! Jag är ju numera Seinfeldt-beroende...Mackan är väl lite George Costanza! Ständiga felval...

orion: Jag tänkte på det.
Hur f..n känns det för Matiasson att komma tillbaka och få möta ett Timrå
som leder ES och är topprankat ?
Han måtte ju ångra bitter att han valde pengarna och gick till MIF.
Annars har han nog haft en plats i laget idag.

orion: Indirekt så!
Men vi får inte glömma att dom var dom första som stal en poäng av oss också.

Vem kan inte låta bli att älska Malmö... tre pinnar mot HV, sedan en snygg torsk mot TIK... Dom har ju gett oss sex poäng..elle?

sargad: Bra länk du kör med du ?
Vore ju bra om den ledde någon vart
( c :

FetCoolt! Just som man väntar på att HV med flera ska passera i tabellen så reser sig big red 'injuried' machine. De är för bedrövligt att inte 08-området har fler elitserielag så man kunde skåda maskinen live lite oftare.

Helt Off-Topic: Ärver Gunnar Persson lag efter Roger Melin? Brynäs, Rögle och nu klöbben. Få se nu... det måste innebära destination Karlstad för snubben.

Gissar tyvärr att LillKenta hamnar i Linköbing nsta säsong.

Talangscouten: Jag tror han var besviken på sin egen insatts.
Den var ju faktist inte speciellt bra i dag.
Han åkte runt som en diva i första, sedan lyfte sig ju hela laget när det vart medvind.

Laken: Aha, ungefär som Koskinen då? Han är ju 1+ i allt han gör...

Skarin & Ambroo: Nja, de fyra första på min lista kändes ganska självklara. Strålman kanske man kan diskutera. Men det är alltid lättare att som forward förtjäna ett plus än som back.

Laken: Warg var 5+ idag.

Kevin O Shea: Ja Claesson kunde och borde ha tagit en MIF-utvisning för hakning/fasthållning/interference i varje byte under första... Warg var grym! Sättet han tar in puckar på i framförallt päpä är imponerande och likaså hans förmåga att styra och ställa i just den spelformen. Det enda jag saknar är att han ska skjuta mer då han har ett riktigt bra skott.

Laine ja... Kanon helt enkelt!

Laken: Strålman måste bort från det där plusset illa kvickt. Hallin är värd att få byta plats där t ex.

Dålig stil av Hedström & Co att inte tacka publiken efter matchen. Det råkar faktiskt vara vi som betalar deras löner, därav har vi också rätt att ställa krav på spelarna.
Timrås klack är även när den är som sämst bättre än till exempel hela Läkerol Arena...

Hedström kommer i alla fall inte få min uppskattning vid nästa spelarpresentation.

+++++ - Björn Svensson
++++ - Peter Regin
+++ - Oscar Sundh
++ - Johan Asplund
+ - Anton Strålman

Ambroo: Warg bäst på plan idag, domarjäveln sämst. OK i princip alla utvisningar han tog var nog riktiga, men av dom han INTE tog så stod nog Malmö för 80%

Mikko Laine 4+0 i +/-statistiken...

Bo Bly: Tror han är uppe i Luleå och gnuggar sällår.

Ambroo: Vart är Sjöstedt? Har han gått i ide.

Paddan: Det gör inget... De ska ju ändå sönder dit dom kom!

Hälge: Lyssna på Sune, för så sant som att jag är expertis så är han oraklet och ett orakel kan ju som bekant inte ha fel.

Ambroo: Tyvärr, han hittade inga hela revbensspjäll

Paddan: Hörde att det var revbensspjäll, men vad vet jag...

Hälge: De hade hört att Machulda skulle bjuda de fem första in i omklädningsrummet på surströmming och hann därför i brådskan inte med att tacka.

Hälge:

Gör dig inte ovän med Ambroo, det är han som är expertis på expertkvällen. Håll dig väl och ställ inga dumma frågor ifall du vill ha en stol där...

Ambroo: Inget av det. Jag undrar bara om spelarna klev av utan att tacka för att de inte fick tillräckligt med stöd eller var det något annat ?

Alltså, är det någon som vet med säkerhet vad det gällde ?

Om svaret har skrivits tidigare, så ber jag om ursäkt för att jag missat detta.

Hälge: Är du bundis med Sune eller skojar du friskt nu?

Talangscouten: Ödmjukhet är ju verkligen ordet för dagen och inte minst när det gäller dig...

Är det någon som vet varför spelarna inte tackade eller sitter ni och retar upp er i onödan ?

Swordster:

Går tyngre? Nä vadå....serieledning och tre poäng...tycker inte det går tyngre..

Sune: Det är klart att det ska risas och rosas när det är befogat, men idag var det knappast det. Spelet under den första perioden var inte alls så dåligt. Det var två tillfälligheter som gjorde att MIF hade 2-0. TIK höll uppe spelet bra och skapade mängder av chanser och med lite flyt så hade siffrorna varit de omvända.

Återigen visar du prov på din expertis... Dörren är öppen och stolen är ledig.

Swordster: Oj va farligt med lite buande, då borde ju Modospelarna åka runt och tro att publiken buar ut dom varje match i Övik.

Talangscouten: Vad jag menar är att man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Sune: Har du anmält dig till resan till Modo för att visa ditt stöd även nu när det går tyngre?

Bo Bly: Har alltid haft den i fickan

Swordster:

Absolut eftersom klacken brukar applådera spelarna efter förlustmatcher.
Då borde Hedström kunna visa lite ödmjukhet.

Äh , dig lyssnar jag förresten inte på, du som sa att Petriläinen var klar för New jersey Devils...

« · 793053 · »