1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

1448729 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Dream Team:

 

Samma bok, samma kapitel stämmer väl rätt bra på mig?

 
Men till eder, som hören mig, säger jag: Älsken edra ovänner, 
gören gott mot dem som hata eder,

välsignen dem som förbanna eder,
bedjen för dem som förorätta eder.

Om någon slår dig på den ena kinden,
så håll ock fram den andra åt honom

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Kattgubben: We shall overcome! Haha
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Timrå Icon: jag är med vän med timrå icon. Han är en icon likt jungfru maria, helt oskuldfull !
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Skelle-matchen var riktigt bra, vi gjorde dem dåliga, Riddervall grym i kassen, kul att ha två målvakter som fungerar. Kan vi få tillbaka/värva center så blir detta kanon framöver.

Jag tycker också att alla moditer ska slå sig för bröstet, finns två saker att vara stolta över, SM-guld och Bjästa.

Han, 20-åringen som blev avstängd, måste vara fel kille, han känns för gammal.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Konstaterar att det är mycket kärleksgnabb här i timråboken just nu :)

Ut med er och stapla sandsäckar vettja. Hör snart hur vågorna skvalpar mot husgrunden!

*slàinte*

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
bisterfinnen: Ja, hur hanterar du själv framgång? Och hur vet man att en framgång är tillfällig? Men du kanske har något bibliskt citat (verkligen på din nivå) som kommentar på det också?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Dream Team:

Nej det var inte alls något försök att vara putslustig utan en biblisk kommentar till Greskys försök att se ner på vissa delar av ert sätt att hantera er tillfälliga framgång...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Ambroo:

Haha, ja den där jävla veka rampen i plywood förstörde hela kvällen. Dessutom stal Linkan och Linkan helröret som vi hade med oss ;-) 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Icing-Ove: Tog en sväng i gb:n på din favvosida. Du får säga åt kvinnan din att använda sig av små bokstäver nästa gång:

"VARFÖR I HELVETE KAN MAN INTE KOMMA IN MED EN CHEVA VAN? VART AVSPISAD UTAN EN ENDA FÖRKLARING,BARA VIFTA BORT. ÄR JU OCKSÅ AMERIKANARE,JAG ÄR HANDIKAPPAD,MEN DET SKITER VÄL NI I.JÄVLIGT DÅLIG STIL."

Och:

"kolla facebook,där ska jag berätta hur ni gör,mot handikappade,ska sprida galla,fyllde år och hade fixat ngn som kunde köra åt mig,TACK SÅ J-A MKT FÖR EN RUTTEN KVÄLL"

doris böös umeå

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Icing-Ove: Jaaa vi slåss ju inte sååå ofta...?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Paddan:

 Jag är kompis med Timrå Icon, han är bra, jag lovar.... 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Paddan: Hehehe! Dig är det ordning på :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Timrå Icon: Åfan, hade jag vänförfrågningar som låg och väntade... jamen, se där. Det har jag tydligen helt missat.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky:

Jag vill tipsa om Hillbillys Timrå, där går det att diskutera med vanliga Timråbor... 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
73Sjöbba: Jag har skickat vänförfrågan till två MoDo:iter som jag tycker är vettiga och har bra synpunkter.
Det har jag inga problem med efterom några av mina bästa kompisar råkar vara från The Dark Side. Det finns bra och mindre bra supportrar i de flesta läger.

Men de har inte accepterat så de anser nog att de är bättre än jag så klart.
Det bekräftar kanske bara att de är för lite mer än övriga Sverige. Det är de och NHL.......
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Jag håller med dig om att nivån här inne förmodligen inte riktigt passar dig. Förmodligen beroende på att du ligger på en annan intellektuell platå än oss andra. Hur löser vi detta? Finns det verkligen inga andra som uppskattar och vill prata med dig?
Observera att jag inte säger det här för att trycka ner dig. Jag är allvarligt intresserad av att hitta en hamn som du får docka i. En plats där du möts av kramar, och inte av spott.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Eller också ids han inte hålla en intellektuell nivå då ämnet som diskuteras knappast är speciellt intellektuellt krävande . Några snorungar från övik ägnar sin fredagkväll framför datorn på ett hockeyforum i brist på kompisar och tycker att de är kul att provocera okända människor i skrift . Behövs de nån större hjärnverksamhet till att bemöta de? .
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Kanske du kan finna lösningen på dina problem här istället.. http://www.familjeliv.se/Forum-3-100/m53070752.html
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky: Du är så mycket bättre än dom flesta.

Vad gör du i den här boken ijekligen?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Den här kan jag se om och om igen!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: Liksom många andra timråsupportrar här saknar han den intellektuella förmågan att argumentera sakligt och väljer därför instället att försöka hävda sig genom att skriva diverse okvädningsord.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: Jag är väl inte elak, jag är kanske den snällaste person du mött på ett forum.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

diffe:

Lugn nu, varför är du så elak?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bragd-Birger:Ha ha ja, kanske dom börjar trycka slutspelsbiljetter redan nu!?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Har inte ni ett eget forum? Gå in där och vältra er av lycka för att ni tog 2 p igår istället för att vara inne på Timrås forum, eller är ni sugen på att hålla på ett lite bättre lag?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie:En till liten banjo kille!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

diffe:

Jag vet var din mamma bor eller!?

Skönt att du vet, slipper vi se mer hockey i år!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bad_Brett: Vad menar du nu? Följ din lillebror, eller vad det nu är till den sten jag snackade om. 

Sen tycker jag att du ska passa dig för att slå dig för bröstet som Modolid, men som sagt det är några poäng kvar att spela om. Hur som helst så kommer jag minnas dig,,,,

Sen är ni ett av lagen som kommer vara vår räddningsplanka i år!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Det är också lite gulligt att supportrar till ett jag som sålde slutspelsbiljetter på sin hemsida en vecka efter att dom kvalificerat sig till Lilla SM snackar om bristande ödmjukhet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bad_Brett: You got me! =)

Men sanningen är ju att den situation laget befinner sig idag inte går att sätta i paritet med hur det såg ut när hockeyvirtuosen och den sanne "lagspelaren" Petr Vampola fanns med i laget. Men det visste såklart ingen då. Och de flesta, inklusive mig själv, levde nog i övertygelsen att om Vampola skulle lämna truppen så försvann nog allt hopp iom att han var vårt enda offensiva hot. 
 
Med de spelare vi hade i laget då, och den brist på lagspel vi visade upp match efter match, då hade jag också börjat få kvalserieångest kanske där vi är nu, men vi har åtminstone börjat uppträda som ett lag den sista tiden, och det gör att jag ser fortsatt optimistiskt fram emot fortsättningen av den här säsongen.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Tycker du på riktigt att lag som AIK och Växjö har lag som är klasser bättre än TIK på papperet?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Dream Team:

Jag var ju givetvis tvugen att kolla upp det hela och måste ge dig cred, för det stämmer faktiskt.

I sökandet hittade jag emellertid en annan kommentar som idag framstår som lite smårolig:

Olle: Ja, Vampolas attityd känns såklart rolig att höra om. Det är såna spelare som mycket väl kan göra skillnad mellan spel i kvalserien eller matcher i SM-slutspelet. Hoppas några fler i laget tar rygg bara.
Dream Team Kommentera    2011-08-06 16:30
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Berglund:

Tyvärr har man nog inget val. Jag har ju överlevt en kvalserie med modo, så det finns hopp.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: Håll dig borta därifrån i dessa dagar, ma kan få infarkt för mindre!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Berglund:

Absolut, julbord och hela köret, värre med det där IKEA vad nu det är. :)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: Vad trevligt. Hoppas det smakar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Berglund:

Snyggt!  Själv åker jag till Sundsvall och tar in på hotel i helgen!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: jojo nu är det mer modosupportrar i Timråboken än Timråfans. Själv ska jag njuta av en Fredagseftermiddag/kväll i sällskap av en Jack Daniels single barrel och några vänner, vi ska bestämma oss för om vi ska hålla på modo eller växjö imorgon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
yngwie: Jag kan bara tala för mig själv, och jag har aldrig yttrat ett ord om kvalserien under den här säsongen. Så jag kan följdaktligen heller inte svara på din fråga.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Du e rolig du, men inte lika rolig som bad_brett. Roligast av alla är nog dock bisterfinnen med sina oscarsnominerade skämt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Dream Team:

Ni brukar ju själv hyta ut hur dåliga ni är, att ni inte skulle klara av en ks med detta lag? Men det är klart det svider extra att höra de från en modosupporter.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Vilket inlägg från diffe svarade du på? Var har han snackat om slutspel? Du drar ju slutsatser utan någon som helst substans. Jag begriper inte vad som är så gulligt. Om du menar att somliga på Timrå IKs del av HockeySnack går bananas för att vi lyckas slå två serieledare inom loppet av en vecka så måste du väl ha liiiiiite förståelse för det? Eller? Låt oss glädjas när det 'fonkar' och vara glad över det. Det är riktigt jobbigt att ideligen höra från andra lags supportrar hur dålig vårt lag är, hur glada vi ska vara över en vinst och hur värdelös motståndarna var just mot Timrå. Behåll det för dig själv vetja.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
 Bad_Brett: Ytterligare beröm krävs till djupet i analysen som kan dra de slutsatser du gör efter 29 av 55 omgångar, där Timrå är helt avsågade, sex pinnar bakom MoDo. Jag bockar och bugar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bad_Brett: Smakade gympakläderna bra? Inte mycket mat på dom när dom suttit på ett sugrör förstår jag.

Eftersom du redan är här och tänker slå vad igen  så förmodar jag att du är hungrig

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Du är smart du som kan tyda tabellen. Cred till dig.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

diffe:

Det är lite gulligt. Ni vinner några matcher mot omotiverade topplag och börjar helt plötsligt på slutspel.

Hur man än vrider och vänder på det är dock Timrå seriens i särklass sämsta lag, åtminstone på pappret och allt annat än sistaplatsen vore en enorm skräll. Givetvis ska Skellefteå slå dem sju dagar i veckan, precis som att Svergie ska slå Vitryssland sju dagar i veckan. Det finns en potentiell räddningsplanka i AIK och Växjö, men det känns väldigt osannolikt.

Detta är inget försök att provocera, utan tvärtom är jag livrädd för att Timrå skulle åka ut. Rivaliteten mellan MoDo och Timrå är ett viktigt inslag i Elitserien. Därför håller jag tummarna för att Timrå reder ut detta.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky:Jag måtte ha missat nått, men det lilla jag läst så är du här och skapar rektioner, eller?

Vad har du egentligen för vettigt att komma med, vad vill du säga. Är det att Modo är bättre än Timrå?

I dina ögon är dom det, i mina ögon är Timrå bättre, så ta din banjo och kryp ner under den sten du kommer ifrån och låt oss njuta av vinstens sötma från igår.

Kom inte hit självmant, vi kallar dig nästa gång vi vill ha en komentar från dig!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bragd-Birger: För skojs skull kollade jag hur många ord vi spammat i den här boken idag. Med det här inlägget har jag totalt skrivit lika många ord som du behövde för att beskriva er formkurva.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
bisterfinnen: Du kan väl göra ett försök att förklara vad du menade för oss som inte förstår din lilla humorvinkling? Om det nu var en sådan knorr åtminstone jag missade helt.

Edit: Prova såndär "svengelska", som säkerligen "tuffe Uffe" använder sig av när han coachar era stjärnlirare på sånt där typiskt ännhååäll-maner som man lär sig som coach på andra sidan pölen.
Kommentera

1448729 · »