1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582415 inlägg · 6215 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07

« · 856316 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Bo Bly: Slutspelets största sopa?
Visst han göra inga poäng. Men han kämpar i det tysta.

Men säg vad du tycker.

fighter :

Jo jag vet, men 2-3 i matcher ni har hemma is. En kåtjävel som domare.
Vad kan resultatet bli? jo, h6-1b
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
mikenomad: Jag är fullkomligt ointresserad av M.Nyströms åsikt alla dagar i veckan. Om Nyström rackar ner på Döme andrar jag nästan uppfattning automatiskt och tolkar det som att grisen bara ville rufsa Sanny lite vänskapligt i håret.

Då ska jag säga att jag för det mesta tycker att sportskribenter är ganska okej. Det finns dock två "favoriter". Dels är det han Ros som av någon anledning utsetts till hovreporter för hockeynyheter i rosa blaskan. Han är inkompetent och förmodligen rätt ointresserad av sport vilket gör det förvånande att han jobbar på landets största sporttidning. Nu är Sportbladets chef Luleåsupporter och det tyder på omdömesproblem. Kanske den där andra killen som har "slutspelsskvallersidan" på sporten kan få ta över bloggen i framtiden? Har ingen aning om han är bra men han lär ju får svårt att vara sämre.

Sen Nyström då som skriver för en tragisk och onödig tidning och tillhör själv en av de sämsta i det urusla sällskapet. Han måste ju veta det själv också stackars man.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
El Maco: Skulle vara kul att läsa M. Nyströms intryck av Modo-spelarnas agerande i den här matchen, både spelmässigt och avseende såna här dumheter. Han som kissade på sig i pur upphetsning när han efter andra matchen plötsligt kom ihåg att jättemånga spelare i Modo har spelat jättejättemånga matcher i NHL och därför automatiskt skrämmer skiten ur TIK vilket får TIK att uppträda omoget och barnsligt provocerande. Han i det närmaste helgonförklarade ( och DET är han inte ensam om) Sussie, bl.a. för att han åkte förbi utv.båset och tackade M. Nilsson för hans onödiga 2+2. M. Nyström tyckte det var jättecoolt gjort av Sussie. Ikväll tycker jag hela Modo var jättecoola, särskilt Döme när han gör sin chicken-dans efter tilltaget mot Sanny....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
El Maco: Det är bara att hoppas på att någon anmäler honom. Jag anser att det är uppenbart att Dömes tilltag syftar till att skada Sanny Lindström och då borde avstängning vara det enda rätta !
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
actionleif: Jag satt och såg samma sak. Kolla matchbilderna på Aftonbladet 2:18 in på filmen. Vilket jävla rövhål han är. Det är ju värsta överfallet, först drar han av hjälmen, sen försöker han dunka skallen i isen. Om Harald har lite stake sparkar han Döme ur laget.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nån som har spelat in matchen?

Lägg gärna upp den på piratebay eller hör av er så kanske vi kan fixa det på annat vis!

Måste få se den igen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
giggz: Ok...finns inga uppgifter om det på deras hemsidor iaf. Känns ju dessutom lite ologiskt eftersom de varvat tidigare...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Kikade lite på matchbilder nu och ser att Döme är ett riktigt svin, ser ut som att han försöker dunka Sannys hjälmlösa skalle i isen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
mikenomad: Dom sa i slutet av dagens sändning att det är Canal + som sänder Timrå-modo på Fredag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest: Hoppas på det jag med: Frågade tidigare och fick då canal + som svar, hittar dock inga uppgifter på deras hemsidor (varken 9:an el. Canal +) om att det är klart vart den sänds.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
mikenomad: Om logiken får råda borde den gå på 9an
Onsdag 14 mars, kvartsfinal 5
MODO-Timrå, CANAL+ Sport 1
HV71-Brynäs, Kanal 9

Fredag 16 mars, kvartsfinal 6
Timrå-MODO
Brynäs-HV71

Det borde ju vara tvärt om eller hur ?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
mikenomad: 9 får vi hoppas
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Är det klart vilken kanal som sänder TIK-matchen på fredag? Är det Canal +?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Vill bara avsluta kvällen med detta citat (från länken):
"Modos slogan Heart of Hockey passade in på Timrå för dom visade otroligt hjärta i allt dom gjorde. "
Kan bara instämma. Lagmaskinen med krigarhjärta, Timrå IK.

Godnatt!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: ujuj vad jobbigt...blir säkert en hel del destilerat inatt i många stugor där uppe,å en å annan banjo lär gå sönder i ren ilska...:):)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: De är nog bara glada att det är över.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Långben: Ännu värre för de att sitta inne i "Swedbanken" och bevittna bedrövelsen... ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dream Team: Måste ha varit jävulskt tuuuungt nu som Modo publik att gå ut från Swedbanken!mycket tung....tänk dig själv!:):)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dream Team: Grattis till segern tvåla dit dom rejält på Fredag med så det iaf finns ett vettigt lag i semifinalerna att hålla lite på då BIF inte ser ut att ta sig dit.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dream Team: Nästan lite "lika som bär" med bannern tycker jag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dream Team: Björns bild är klockren! En äkta Modolid. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Vad passar bättre en sån här kväll än den här bilden?

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken:Det ser ut som vi är så mycket hetare och rappare i allt på isen ikväll där uppe!Man blir jävligt imponerad av alla femmor och back par man jobbar hela tiden stenhårt i alla trängda lägen.Det ser mycket bra ut men det kan svängasnabbt men jag tror inte det,Timrå tar det här på FREDAG.:)

ps:har isen gått där ute!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
fighter: Då får vi hoppas att TIK är smarta nog att bjuda in Cyndee Peters att sjunga nationalsången på fredag så vi kan vara säkra på avancemang.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Strindlund: Lika bra att skicka ut dom ur slutspelet redan nu på fredag. :-) Jag vill inte ha en avgörande match på bortaplan, man vet aldrig hur en sådan skulle te sig med nerver o.s.v.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Som svar på ett inlägg i en annan gästbok vill jag bara säga:

Varsågod välkommen!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Långben: Vi vinner om vi är lika ödmjuka inför uppgiften och jobbar lika hårt som ikväll.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Satt hemma hos en arbetspolare o kollade på matchen. Han är MoDo supporter, men han sade att MoDo inte spelar med hjärtat, deras blick var tom. Han tyckte att pucken hade studsat MoDo's väg i alla tidigare matcher.
Hoppas att Timrå kan vara like bra på fredag.:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: Att jag är ödmjuk hjälper inte Timrå till semi-final.. Tar vi inte Modo på fredag, krossar vi dem på söndag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: vi vinner på fredag eller hur!Modo går på många trötta ben tycker jag,ser mycket slitna ut i många situationer i det fysiska spelet.Man ser ju också att dom läser sönder Modos åkningar nu mycket bättre i dom här två matcherna som varit.ska bli mycket spännande på fredag att se hur Modo kommer att agera med sin offensiv.Spelar dom som dom har gjort i dom här två matcherna så tar Timrå det här!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
73Sjöbba: Ah, ursäkta.. Fick hjärnsläpp och orkade inte kolla upp det. Var en vild gissning det. Nu när du säger det så minns jag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
LingaN: Det var Döme i huvve.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
LingaN: Förlåt. "Extra cred" till Sanny skall det vara. För alla spelade riktigt bra i kväll!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
fighter: jo nu gäller det att behålla ödmjukheten och att lirarna går ut och jobbar minst lika hårt på fredag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Paddan: Vi håller på att spela kvartsfinal nu.Och fokuserar enbart på det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
JA!! Vem hade kunnat gissat detta!? Att Timrå skulle vinna två raka bortamatcher i Swäddbank efter det sorgliga avslutet i E.on i lördags var ganska otippat. Faktum kvarstår fortfarande... Så jäva mysigt!!
Timråklacken dominerade och vann klackmatchen med 10-0 i Swäddbank Arena! Fick ståpäls när jag hörde i radion att Timråklacken körde "Ställ er upp" på väg hem med buss från Biteline där jag såg matchen.

Cred till Sanny Lindström som visade kyla och lät Skröder (Visst var det hon? Osäker... rätta mig gärna) skämma ut sig inför domaren.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Fast nu gäller... ÖDMJUKHET.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nothing Else: Tackar men det är inte över innan den tjocka damen sjungit.Men jag har svårt att se att TIMRÅIK förlorar hemma på fred.Men man vet aldrig,det tjusningen med hockey att vad som helst kan hända.gonatt alla timråälskare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Vilket L A G ! ! !

Det verkar inte spela någon roll hur många f.d. NHL-stjärnor MODO har, vi har ett lag, en grupp som gett sig f-n på att kämpa ner dom, oavsett namn på tröjorna. F-n spelare som Svensson, Andersson, Regin äger ju planen!
Vart var Svartvadet, Sundström med flera idag, har de redan givit upp inför övermakten, eller? ;-)
Sista perioden trodde jag skulle bli en enda lång MODO press men det vart... Ingenting! Absolut INGENTING!!!
Är MODO fysiskt och mentalt slutkörda eller vad händer???
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
dr-nix: Äh, jag passar på att gratulera till SM-guldet på en gång, så har jag gjort bort det ;)

Fast, med tanke på hur det sett ut i vår försvarszon genom hela denna kvartsfinalserie... med svängdörrar och rejäla bjudningar... så har ni, som de skulle sagt på PPV om det gällt en grundseriematch "three points like in a little box"
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nothing Else: Blatny är ju slutspelets största sopa.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nothing Else: jo okej vi har tagit greppet men det ska spelas om det också. Det är första lag till 4 inte 3.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Grattis till semifinalplatsen alla tikare.. Hatar att säga det men ni kommer gå dit.


Ps. Spelarna ska fan i mig ha prestations lön!!
Blatny stanna!
Krizan Stanna!
Enström stanna!

Hmmf vilka har jag glömt?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Röda Tallen: Spelade någon i MODO idag? Jag såg dom i alla fall inte! ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Får grattulera till segern jag med, nu känner man igen Timrå från början av säsongen. Dagens match är inte mycket att säga om Timrå var bättre på alla positioner. Men som tur är så finns det ju fortfarande en chans för oss Modoiter att få jubla men den är inte stor. Ännu en gång grattis till mycker välförtjänt seger.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Paddan: Hade jag varit MoDo och fått välja mellan Luleå och Timrå hade jag valt Luleå 11 gånger av 10...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Paddan: Eld upphör!!! Tack förvänligheten men:

Detta är långt ifrån klart. Hemma plan spelar ingen roll i denna serie tro mig. Däremot spelar hårt jobb och ödmjukhet all roll ivärlden. Ni måste ta jobbet om ni ska ha nån chans på fedag. Lite av ett MoDo dilemma. Mycket talang...lite lat...


Allvarligt...kolla vad som händer med era gubbar när de kommer hit
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Röda Tallen: jorå han lirade.


Angående Hahl så undrar jag vem man ska peta om han skulle bli aktuell för spel. Det känns ju nästan som att han skulle få gå in på någon extraforwardsplats då och kanske få lite speltid då och då..

Någon som vet hur det står det med Hahl?!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
dr-nix: Tja, själv tycker jag att det var hugget som stucket vilka man skulle välja mellan Luleå och er, för vi har spelat ungefär lika uselt mot båda lagen under säsongen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Spelade förresten Sundström idag? Jag såg han ialla fall inte ;)
Kommentera

« · 856316 · »