Allvarligt, jag tippade 7-0 till FBK ikväll... Fan, sicken ointressant skit! Hade velat se KAMPEN i Kempis istället... Ser ut att bli 2-1 till MoDo i matcher inför TV-sändningen från Kålleseum på torsdag...!
8-0 nu... Skönt att jag inte satsade storkovan på 7-0 då! FBK är äckligt överlägsna: Total kross i grundserien, 7-0 i matcher i slutspelet... När hände något liknande senast? DIF säsongen 1990/1991, antar jag (9-0 i matcher i slutspelet)... Men detta är än värre!
Stämmer bra det där... Att det ser ut som det gör i år beror på att det blev ett uppehåll tack vare OS o man det fanns ej tid till mer matcher i avslutningsskedet... Men hade personligen föredragit att man gjort som 98 då man tog bort några grundserieomgångar istället...
Trist med indianseger... De tre sydligaste lagen i elitserien har också de fulaste dräkterna/klubbmärkena, möjligen med undantag för MIF... Frölunda hade ju ett hyfsat snyggt emblem medan de delade detta med bl a fotbollen, men indianen är ju hur kass som helst! Smaklöst värre... Men HV är nog ännu värre! Vad i helvete har en blå tjur med Jönköping att göra? Och hur jävla fult är det inte med "BLUE BULLS" på magen i kombination med ett par horn, SKÄMS!!!
Där ligger vi i lä, trots att tallarna var ca 1 500 gånger snyggare än örnsatan...!
Har tänkt den tanken, jag också... Men då fattar jag inte vad Jönköping har med Belgien att göra! HV71 Chainsaws hade varit bättre, i alla fall tuffare...!
DJ Hemp: Kanske nästan glädjer dig mer än mig...men till nästa säsong är både kadaverrester och Blue Bulls-loggan passé. Då återgår man till den traditionella HV71-loggan.
Senaste kreationen borde ändå anses som ett stort steg framåt jämnfört med "darre-tjuren" som existerade 95/96-97/97. Enligt Hockey News expertpanel såg den ut att vara gjord under Picassos dödsryckningar.
Well, den traditionella loggan var väl inget go´hit, den heller... Men snäppet bättre! Fan... Kan bara önska att TIK tänker om och gör detsamma, d v s går back to basics... Örn = Trams, Tallar = Stil!
"Darre-tjuren" minns jag inte riktigt, men kanske ändå... Hmmm... Jönköping är tändstickor, inte blå tjurar!
DJ Hemp: Jag är kluven. Tycker givetvis att Timrå IK ska tallar som sin logga men örnen är snygg den också. Den passar kanske inte in men snygg är den.
Tycker dessutom SK borde byta namn till något mer flashigt till nåt i stil med "Lumberjacks". Det är ju trots allt det vi är i den här kommunen - skogshuggare.
Är nånting man förknippa Timrå med så är det väl hockey o pappersmassa.
Eller varför inte Supporterklubben Tallkottarna eller "Lill-Strimmas vänner".
Men det är min personliga åsikt. Vet inte vad ni andra tycker?
Överhuvudtaget så tycker jag engelska efternamn på hockeylag är tramsigt men kan det ge mer intäkter så okej.
DJ Hemp: Naturligtvis väcker den vackra färgkombinationen i originalloggan starka känslor här nere. HVf@ntasten hade under veckan en omröstning där över 80% av 600 "klickare" föredrog originalet och då skall man nog tänka på att majoriteten av de som valde är mer eller mindre uppväxta med tjur-eländet. Själva symbolen med bokstäver och siffror växer också starka känslor även om den inte direkt sänder något övertydligt budskap till omvärlden...fast iofs så gör inte två vindpinade furor det heller...här nere. HV var dödsdömt av alla förståsigpåare innan man ens kommit på is. Den sista spiken slog man i redan vid första degraderingen 1980, men ryktet om våran död har alltid varit betydligt överdriven.
Annars var det många som inte fattade varför man inte körde på Flames, när amerikaniserings-eländet började. Det hade haft en tydligt anknytning till tändstickorna. Och varför var man tvungen att köra den engelska stilen? "Blå Drabanter" hade varit ett gångbart alternativ annars. Dessa bar alltid blå rock och gul mössa samt har stark Smålandsanknytning.
Fast om mitt drömprojekt TIK021 nu uppstår, kommer denna att framstå som den mest optimala supporterkonstellationen alla kategorier...!
Ernie:
Hmmm... Anser att supporterklubbens namn duger! Inget tjafs där inte... Min enda invändning är den "nedåtriktade pilen" på loggan, i övrigt säger jag "OK!"...
Detsamma! Hatar och hatar... Så´nt sysslar vi inte med inom TIK, så´nt är för loserlag i min nuvarande hemkommun...!
Et tu Brute:
"Flames" och "Blå Drabanter" låter båda som överlägsna alternativ jämfört med "Blue Bulls"... Osis! Fast nu är ni ju på rätt väg igen, bara att gratulera...!
Japp! 021 = Västerås... På tal därom, våra f d banemän VIK kvalar numera till södra allsvenskan... Resultaten hittills: Sunne (h) 13-1, Växjö Lakers (b) 0-2, Mörrum (b) 3-2... Nu väntar nollpoängarna och (f d) allsvenskarna Gislaved (h)! Hoppas...!
Rip Kirby: Om du har ännu mer tid över på semestern, varför inte se en hel match med Lill-Strimma... Detta är den klassiska VM-matchen mot ryssarna från 1970 med Arne Carlsson-målet.