1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28

« · 2094001 Till forumet


Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Blir ju lite intressant detta, återigen. SSK gjorde en bra match mot oss i fredags, ändå åkte vi ifrån dem väldigt enkelt när det väl började brännas framåt tredjeperren. Två dagar senare har de rejält häng på mer än en pinne uppe i Umeå. SSK känns på många sätt som en het kandidat till en topp 4-placering när detta är klart.

Säsongens i särklass svåraste bortamatch såhär långt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Ludwig Blomstrand, Lukas Vejdemo och Samuel Fagemo saknas för SSK ikväll
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Puckat: Det gör inget.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Puckat: Tråkigt... verkligen jättetråkigt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kommer bli en intressant drabbning. Inte omöjligt att det blir mycket fysiskt spel ikväll
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Puckat: 50 / 50 på Fagemo.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
jå1: Tror att det är 80 / 30 att vi vinner ikväll
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hank: Bra form, viktiga pjäser borta för SSK. Tror att det är 90/15 att vi åker på en oväntad käftsmäll.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Bragd-Birger: Du kanske har rätt i det och 95/10 på att Falk gör alla mål
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Bragd-Birger: Och Freddan verkar fingra lite på såväl Eckmyhl som Ohre. Med facit i hand kunde vi gott ha ställt Ohre i måndags, nu gissar jag att han får chansen i någon av de två nästkommande matcherna. Ett skadeskjutet SSK ikväll som vi har hyfsat god koll på sedan matchen i fredags, eller den oväntade raketen Almtuna hemma på lördag? Jag vacklar, men med tanke på att Freddan öppnar för det och att JJ trots allt släppte två distanspuckar i fredags så är det kanske läge ikväll? SSK måste uträtta stordåd för att stävja vår offensiva form just nu och så länge vi gör fler än tre mål så har Ohre ganska torrt på fötterna sedan tidigare.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: till skillnad mot övriga här inne tycker jag inte alls SSK var så långt ifrån oss i fredags (i a f inte i per 1 & 2) och nu på hemmaplan är de nog revanschsugna. Jag tror inte vi har råd att komma med dålig attityd och dåligt fokus till nedsläpp ikväll. Freddan trycker också på det i intervjun i ST idag "energi och engagemang", säger han där. Hoppas han får in det i skallen på spelarna också. Kör på en spelsugen Ohre ikväll!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: ja, va faen. In med Orren redan i kväll. Vi har mött SSK nyligen, formen framåt är "hyfsad", och Bobby har inte på något sätt gjort bort sig tidigare. Inbillar mig att det dessutom kan vara bra med en liten injektion, just med tanke på den trots allt komfortabla segern nyss och vetskapen om att viktiga täljepjäser saknas.

Hoppas verkligen att laget fortsätter att kugga i nu, och att man inte tummar på arbetsinsatsen. Finns så sjukt mycket potential i det här laget. Klagas på backsidan, men nog faen tycker jag att vi bör ha tillräcklig kompetens där för att både freda oss och leverera snabba, distinkta förstapass ur zon. Behövs lite bättre synk med forwards också. Gärna det långa passet upp till spelare vid offensiv blå, men då måste det komma spelare med fart för att jobba fast dumpet djupt. Även här tycker jag att det sett bättre ut på slutet.

Sen ska vi inte glömma tekningarna. Brukar ju vara en liten akilleshäl, men Liljewall (och Blomman) är ett lyft här. Även Lundin känns som att han snäppat upp från ifjol, utan att ha jämfört hans stats. En viktig detalj som blev tydlig både mot SSK och AIK, när man fick långa anfall och sedan kunde vinna efterföljande tek och fortsätta pressen.

I övrigt känns det lite FBK* att hålla på Timrå nu. Pulsen behagligt låg matcherna igenom, och man mest njuter av bra hockey i väntan på slutspel. Det var fanimej inte i går.

* nej, menar inte specifikt FBK as we speak. Ni fattar.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hank: Jag säger 50/50 ;D
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: Vi möter Almtuna hemma på söndag, inte lördag. Och man hade väl godkänt 300 sittande från den 1 november. Kan bli trevligt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kunde ramlat in bra många fler mål sist bakåt, håller vi på så ikväll kommer det straffa sig..
Låst ämne


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
T T: merde.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Blir nervös på att det blir som förra matchen utan Dahlén. Hoppas grabbarna visar oss annat.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
T T: Å andra sidan får Lindholm chansen att lira i en väldigt prominent omgivning. Gillar trots allt att man kör på den lösningen, istället för att flytta runt i övriga kedjor för att täcka Dahléns plats.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Bragd-Birger: Känner mig synsk. Mitt senaste inlägg var ju exakt det här scenariot. 😅
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: är walli skadad eller bara utanför truppen? Tycker inte han har varit dålig på något sätt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tonymontana: "► Läget i laget

Alla spelare som är med på 08-turnén är tillgängliga för spel mot Södertälje. Den som saknas är Erik Walli Walterholm som är "hemma och har lite känningar", enligt Fredrik Andersson."
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
T T: Operation "vi ska visa att vi kan vinna utan Jonte"
Ikväll..Lööke i storform och resten av laget kommer äta kringlor ikväll..med doppa🤤
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: aha, sorry hade missat det👍
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Om jonte missar denna match , kan han skippa karjala då ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: jag hoppas på både ock..vill inte missunna Jonte landslaget. MEN..är han skadad hoppas jag har tar sitt förnuft till fånga och hoppar av.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Om inte annat är väl smittrisken hög när man spelar landslag
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Skadad? Han är väl sjuk?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare:" Timrå IK:s storstjärna har uppvisat förkylningssymptom och har rest hem till Sundsvall."
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
jå1: kanske gammalt men SSK saknar 7 spelare. 3 kedjor + plus två extra forwards är uppsatta...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
jå1: förkylnings symptom ... kan ju vara precis vad som helst... vanlig förkylning eller Covid 19
Lär ju visa sej, ingen chansar i detta läge
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Mike Keenan: De tänker rätt i SSK. Ge Timrå mindre tid än vad de vill ha. Precis som Tingsryd tänkte. Högt tempo nu!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: Lite motsägelsefull info. Var/är inte Jonte med på 08-turnen? Han spelade väl mot Gnage?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Woody: Nu jäääääävlar kör vi va,o käkar kringlor va!!!!!😇😇😇
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: Yeah! Kringlor som är så gott! Får Liljewall måla i kväll? Vore passande! :)
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
sargad: Jovisst men vart hemförlovad med förkylningssymptom.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Woody: Da'n såt'n!!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
löööke 1-0
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: 0-1
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
2-0....
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: Da'n såt'n igen!!!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: Slå upp "det hängde i luften"

Tja, då hittar ni det där målet.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hyfsat pp
Låst ämne


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
roger_sundsvall: Viktigt mål! In på kassen och in med den.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
bar mofftak: Jeeeeesuuuuuus!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Nisse på Mon or: Precis där ska han ju stå, Hugo! Lite hans arbetsbeskrivning. Tjusigt!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Nisse på Mon or: Så där ja; nu har Mr-franchise-crosby presenterat sig.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kerstin_k: Man är inte det minsta rädd att vi ska bli fastcheckade vid sargen när Svensson är först på pucken. En fröjd att se i egen zon.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kerstin_k: Madsen försöker sig på nån slags Dansk snooker vallning, det gillas!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kan vara att jag varit vaken i typ 20 timmar och är inne på min fjärde kopp te, men jag känner mig hur lugn som helst inför den här matchen. Vet inte när sist jag var såhär själsligt stensäker på att Timrå vinner.
Låst ämne

« · 2094001