1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28

2094353 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: Ingen förklaring men vissa lag som ligger bra till i tabellen kör nedträning under säsongen, därför ser spelet trögt ut ibland.. bra lag vinner trots att spelet inte är hundra, dåliga lag förlorar trots att dom spelar bra i matcher
Att Timrå och Björklöven är dom klart starkaste lagen i serien(i särklass ) behöver man inte va särskilt hockeykunnig ens för att se... ett slutspel är ju dock nåt helt annat och dit är de långt
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Johan J: Ska man trösta sig med något så är det att Löven också har delar som ”måste upp”. Sifferkillen Per Kenttä sitter nog och sneglar på vår 60-procentiga corsi nu och funderar på hur länge till det håller att hålla matcherna så jämna som de gör och att de trots allt inte klarar av att vara mer dominanta med det material de förfogar över. Mot SSK kom de undan med ett nödrop och mot Västervik var det återigen väldigt nära att de tappade poäng.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Sputnik: Ja, hoppas verkligen pandemin snällar till sig och tillåter detta lag visa sin fulla kapacitet! Ett lag, en förening.
Uppladdat:

450x300-wif.jpegwif.jpeg

Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
RunarUp: Ja i en klassisk Timrå säsong hade man haft svårt att enkelt avfärda ett decimerat motstånd. Nu känns det som vi har nått ruggigt spännande på gång. Hoppas Corona flyr sin kos så får vi bjuda upp till ordentlig dans mot Björklöven vad det lider. 💪
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Själv blev jag lite nyförälskad ikväll.
Det var som att återse mellanstadie-crushen och inse att hon är ännu vackrare än man minns henne.

Visst, SSK var kraftigt åderlåtet men det var stundtals hockeypoesi som våra grabbar bjöd på i Scaniarinken.
Vackert, vackert, vackert.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: ja JJ verkar vilja hålla Ohre kvar i båset
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Spock: Ja, lätt att bli lite njugg o "FBK"-ig. Senast jag formulerade mig så på detta forum var nog runt 2006-2008 typ.
Det är i dessa stunder lyxigt att vara supporter och samtidigt dra fram klassiska LillKenta-mantrat till laget, behåll ödmjukheten.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Spock: typ så. "Den mätta dagen..." osv.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Bragd-Birger:
"
I övrigt känns det lite FBK* att hålla på Timrå nu. Pulsen behagligt låg matcherna igenom, och man mest njuter av bra hockey i väntan på slutspel. Det var fanimej inte i går.

* nej, menar inte specifikt FBK as we speak. Ni fattar."

Du tänker på när Jörgen Jönsson spelade för dem. Lika mycket klasskillnad som mot Tälje idag och Solna sist.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
AHL skjuts upp till tidigast 5:e februari. Kan bli ett vågspel fram tills dess alltså. På ett sätt hade det kanske varit bättre alla lån dragit nu vid nyår eller nått så hade de "riktiga" lagen fått sätta sig lite mer. Att de drar i februari precis inför kommande kval känns ju lite som det kan sabba balansen i laget en del om man har otur. Hoppas inte det blir så att en sån som Walli tröttnar på uteblivet spel bara...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Johan J: ändå tycker jag att backspelet har lyfts dom senaste matcherna. Albin Carlsson ser bättre och bättre ut. Skägget gör sitt jobb. Dom andra kan bättre..men säsongen är lång. I vår kan vi nog matcha Löven på riktigt.
Finns så mycket skills i laget. Kommer bli bättre på alla plan.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: Tycker det är främst kedjorna som man har hittat varandra. Backspelet måste upp om laget ska vara med och kriga om SHL-platsen på riktigt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
2. svensson...generalen
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hank: Nej, Bergeforsen
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Stabilt 3 poäng 👌
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: 81 Lööke var på plan. 29 Madsen var inte på plan, 29 ska alltså bytas ut mot 91 Lodin. Det var Lodin som passade Lundin som passade Hartmann.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hassan: 81 *
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hartmann: "Dom är inte så jättesugna på att spela heller" Nä vem sjutton skulle vara det när man blir ägd?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: 29 var inte ens på plan. Det var 91 och även 91 som ska ha ass
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
0-4 Pos. Part.: 29 , 30 , 33 , 81 , 85 , 94
Hur kan då Lodin (nr 91) få assistpoäng ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hahl Bundy 2.0: Detta lag e de bästa jag sett på flera år men man får inte bli övermodiga nu men fyyy faaan va bra dom kuggar tillsammans allihopa!!👏👏👏👏👏
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Snacka om klasskillnad!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hahl Bundy 2.0: Man ska väl inte klaga när vi parkerar halva matchen i anfallszon och bedriver lekstuga men det är löjligt att se Södertälje, tycker synd om dom. Dom orkade en halv period, sen är det ju bara lekhockey. En vinst är en vinst men en hel hockeymatch utan minsta nerv är fan inte ens kul.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hahl Bundy 2.0: Jag har aldrig sett en sån lekstuga som sista 10. Okej, de hade kanske gett upp, men det är bra för pulsen.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: Helt rätt. Det finns en del talang i laget när vi kan hålla på så här och testa diverse galna pass bakom ryggen i uppspelen utan att bli straffade.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hemmareportern var mäktq imponerad av Timrås klapp klapp...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
YES nolla till JJ äntligen :-)
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Gustavsson bäst i SSK. Närmare 10-0 än 4-1. Löjligt vad dom leker. Jag är glad.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Han är värvad för att vinna mest 2min under 1match
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Knylan: Det är löjligt roligt att se...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hank: Påminde om Nordgrens friläge mot Modo hemma i sca-cupen. Precis det året dom hade infört utvisning på puck out.

Svensson är fan överallt alltså.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
JonteD: Nä men allvarligt så är det ett riktigt lojt Södertälje ikväll. Och när dom har haft någon chans så har våran vägg stått i vägen!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Jag skulle vilja mena att det sett ut så i flera matcher nu. Några snabba sekvenser där vi skjuter motståndarnas förhoppningar i sank och efter det liknar det friåkning i långa stunder. Spelare som är så pass trygga i allt att man nästan kostar på sig att ”testa lite nya grejer”. Hardegård hade hunnit skola om sig till rightare den här matchen utan att det hade märkts.

Minns inte att jag sett ett Timrålag någonsin med ett sådant vansinnigt markant momentum, i match efter match.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
kulltorp: Bouchard...vilken tomte..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
kulltorp: De e stabiilt me Haddock!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Stabilt....sedan 1928
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tikkare: Blomqvist fint i friläget har jag inte sett sedan 1981 på en uterink i Kovland
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: Timrå går på halvfart vill jag påstå. Knappt dom tar i..Stabilt.!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
T T: på 0-4 har det bara delats ut en assistpoäng ... avd . what ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Tom Topp: Jo fan de gör vi! Då går vi ju upp till SHL!!😇😇
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Woody: 4-0! Behöver vi Dahlén? 😉
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Ibland borde det delas ut fler än två assistpoäng.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Woody: THE BIG RED MACHINE RULES!! (Nästan ryssfemman)!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Kerstin_k: Hoppas verkligen man börjar ta mer sådana interference i Sverige! Mer frilägen åt folket.
Vi är rätt bra på PP för övrigt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Rallarn: Va?r det CCCP?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Hahl Bundy 2.0: 2+10 till och med. Det är lika bra att sluta tacklas när domarna är så här taktlösa, det för enkelt för dom här jönsarna att slentrianmässigt höja armen. Dessutom är det linjedomaren på andra långsidan som flaggar och huvuddomaren halvvägs på andra sidan rinken som tar utvisning. Han såg inte ett skit därifrån.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Andersson: klapp klapp klapp
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
HAha där fick vi kompensation! xD
Låst ämne


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-10-28
Woody: Kompensation?
Låst ämne

2094353 · »