1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601972 inlägg · 6213 ämnen

Souvenirer... igen!

Souvenirer... igen!
En ny säsong har dragit igång i veckorna och innan nedsläpp i första matchen hemma, den mot Brynäs, begav jag mig till souvenirbutiken med plastkortet i förhoppning att få tillhöra den exklusiva skara som får röra sig fritt bland nyfyllda hyllor med mängder av nya souvenirer men till min besvikelse kunde jag bara åter en gång nedslaget konstatera att inget hade hänt. Hyllorna stod i det närmaste orörda sedan senast jag klev innanför portarna till Sydkraft Arena under fjolårets semifinalspel.

Hade tänkt att köpa en flagga dagen till ära men inte ens en sånn elementär accessoar gick att finna. Jo, det hängde en på väggen vid utgången men den tillhörde skyltningen.

Märkbart låsta av NEH som leverantör händer ingenting. Vilka krafter verkar egentligen för att utveckla sortimentet? NEH tycks husera på en monopolmarknad och vi vet alla vad det innebär för kunden. Finns det något avtal som hindrar klubben från att ta fram egna supporterprylar? Det ligger i klubbens intresse att öka intäkterna och vad gör man åt det - ingenting?

Sneglar mot vårat grannland i väster. Har med inlevelse följt Rosenborgs framfart i Europa under många år och fick akut abstinens när jag i paus mellan första och andra halvlek i matchen mellan Rosenborg och Arsenal tittar in på norrmännens webbshop.

[bild]217.10.106.82/eNovaProfile/Sporrong/Archive/RBK/ProductImage/Medium/rbk-032.jpg[/bild]

Kamikaze-flaggan i RBK-tappning symboliserar framgången.

Souvenirbutiken i entrehallen av Sydkraft Arena har utmärkt läge men ta vara på den också!

Webshopens utformning är för sorglig för att ens kommentera.

« · 426297