The great one: Det här är ju inte märkligt egentligen. Det som varit märkligt är att vi inte är sist förrän nu... - Seriens sämsta hemmalag - Seriens mest utvisade - Seriens sämsta boxplay lag - Seriens sämsta powerplay
Allvarligt! Då ska man ligga sist
Lägg därtill allt annat märkligt runt det här skämtet till lag denna säsong.
- Vi saknar helt spets - De finska sk stjärnorna är makalöst urusla - Vi tappar corso och pärsinen,men ersätter inte - Vi påstår att det inte finns spelare när de andra förstärker på löpande band - Till sist får vi panikvärva i alla fall och då....in med mer bredd - Coacherna verkar helt befriade från ideer - Vi spelar seriens sämsta hockey - Vi blir överkörda av aik(??????) fyra gånger - laget är en grå massa av mdelmåttor - vi startar säsongen med ofullständig trupp - vi har suparfest mitt i säsongen
......orkar inte fortsätta på mobilen,men
Slutligen: Skit i plusresultat nu! Satsa hela den förmodade vinsten på att ta in spets! Föreningens existens i es står på spel. Inse faran - agera nu! Agera kraftfullt! Annars är det slut. Vi ser det, andra ser det, Bork ser det, ALLA SER DET! Agera nu - annars är det över!
som vanligt är man fel ute även om det var augusti när jag plitade ner detta
Det är tydligen Finnarna som ska göra det och Taravainen... målvaktstränaren som ska göra susen med målvakterna. Tyvärr blir det nog inga Canadensare Sonnenberg hade behövs om jag fick bestämma men plånboken säger nej säger chefen konstigt när diskutionen varit igång sen sista matchen.. Tror det blir oerhört svårt att nå sluspel med detta laget men dom får gärna överaska. men jag är väl ingen expert men på vm fick träffa en väre Calle Johansson igen och han nån kan hockey tyvärr är hasn nu bara på NHL nivå i rutan, Niklas Holmgren Håkan Södergren Tommy Åström Tornberg Och Sur Jönsson blev det surr med varje kväll.. Tack för ölen Calle.. gillar inte underberg.. TD Kommentera 2010-08-09 18:47
In med 2st bättre allsvenska backar minst 1 av dom med bevisat bra PP spel. Värva in 2st till hungriga forwards från Allsvenskan eller ta upp 2 juniorer till.
Ta in Boork som tränare eller nån annan som får dom att käka taggtråd.
Köp loss: www.eliteprospects.com/player.php?player=3247 Ring, säg han får en 75a och 50k per mål han gör i dom kvarvarande 13 matcherna. Han behöver inte äns lira 5 mot 5 om han tycker det e jobbigt.
Är det nån som har kvar länken till artikeln i höstas då linkan skrattade i ST och sa att några förvärv inte behövs trots massa skador då man ligger trea i tabellen? Tips mottages tacksamt!
Den artikeln skulle man ta nu och köra upp i...! Tyvärr är det sånt kortsiktigt resonemang som delvis gör att vi är där vi är.
Tränarna måste bort och efter säsongen ska Linkan bort. Det är fansen som är klubben inte alla jävla lego och plastsoldater våran förening omringas utav.
Timrå har en fantastisk historia, men den har glömts bort till förmån för "eagles", hårdrocksintron och packade finnar.
Nu jävlar sätter vi ner foten. Misshandeln måste få ett slut.
Kuriosa om TJs uttalande, den 10:e oktober låg vi trea och så här gick tongångarna på hockeysnack då:
"Härligt, luspanka, och under 5500 på matcherna och två forwards borta, jag ser ljuset! Tur att vi skrapat ihop 17P iaf..... Blizzard Kommentera 2010-10-10 15:00
Vi tar Sonnie istället. DET är Prio 1. Hahl Bundy Kommentera 2010-10-10 15:01
Nu säger jag återigen: AGERA LINKAN!!!11!!! SIGNA SONNIE NU!!!11!!!!!!1 Hahl Bundy Kommentera 2010-10-10 13:06
12 forwards kontrakterade! 2 skadade - och ingen vet hur länge!
Korten på bordet TJ!
Skall vi gå runt med kort på folk, så kommer fler skador som ett brev på posten. Då måste vi värva i allafall, vare sej du vill eller inte!
Korten på bordet NU, TJ !!! Kevin O Shea Kommentera 2010-10-10 15:15
Det här är en potentiell kris som vi inte kan snåla oss ur. Olle Kommentera 2010-10-10 20:44
Jimmy H skrev i sin blogg: - Det jag vet är att en orginaluppställning med 12 forwards på 55 omgångar är för lite i dagens hockey. Skadorna på Anton Axelsson och Fredrik Hynning är i sig inte Timrås problem. Timrås problem är att man har för få spelare. Skarin Kommentera 2010-10-10 19:00
Jag är orolig och irriterad, trots att vi ligger på en mycket, mycket vacker tredjeplats. Men det går snabbt utför. Och då gäller det att hänga med och ha många alternativ så att inte samma lika får en istid som är enorm. Redigerad kommentar Skarin Kommentera 2010-10-10 22:15"
Nu är det upp till oss som ÄR Timrå IK att visa så tydligt vi kan att man inte misslyckas så fatalt som Linkan har gjort. Han har förvandlat klubben till ett skämt.
Shamsin: Jag ska vara ärlig; Ja, jag drev lite med dig. Du är ny här så det var kanske inte helt schysst...sorry. Men uppmaningar om att "sätta ner foten" går det 13 på dussinet härinne och har så gjort de senaste säsongerna. Det blir liiite tandlöst utan vidare, mer konkreta uppmaningar.
Shamsin: Nä...du uttrycker det vi alla känner...en ENORM besvikelse och frustration. Och visst, detta är ett simpelt supporterforum där det är tillåtet att gråta ut ibland....det är bara det at det börjar kännas så jävla tröttsamt att skrika ut i cyberrymden. :)
Johnny Bravo: Nä...knappt jag heller. Men jag tror det är nåt man kan beställa. JB kan man iaf beställa, billigt om man har känningar inom sjöfarten...
Johnny Bravo: Jag vill uttala mig ang. avgå hit o dit,dom enda man kan skicka iväg är tränarna och in med nya innan kvalserien drar igång och denna åtgärd måste ske nu så den eller dom nya får lite tid på sig att få ordning på skiten. Att kicka styrelse ny eller spelare är inte nån vidare bra ide, deremot till nästa säsong om vi mot förmodan spelar kvar i eliten måste alla i styrelsen avgå och ersättas med nya friska namn ex. "Sportchef Inge Hammarström ? Ordf. Jan Söderström Ekonomi ? men det finns säkert nån som kan detta bättre än T:J En Pp-back + en FW måste troligtvis in nu före Helgen innan fönstret stngs.
Ambroo: Ok minnet kanske svek mig där. Och det känns ju ännu värre att vår klubbdirektör inte inser att vi behöver en full trupp.... Då går vi säkert på samma mina för 4:e året i rad.
Undrar hur vi har det med hockeykunnandet i vår ledning.
Johnny Bravo: Det jag inte begriper är att det enligt en väl insatt källa inte jobbas på att plocka hit fler spelare. Det tyder ju på att det inte finns ett korvöre kvar i föreningen. Man har inte betalat ut pensionspengarna till samtliga spelare än, det är bara vissa som fått det. Kommunen har gett ett förskott på 9 miljoner, det bör väl trilla in ett antal miljoner för de spelare som gick till NHL den här säsongen, och likt förbannat ser det ut att vara tomt i kassan. Var f-n går pengarna någonstans?
Jag kan inte för mitt liv tro att man sitter och håller på dem nu då det är kris. Knappt 3000 på läktarna, varumärkets attraktionskraft sjunker som en sten och spelarna underpresterar å det grövsta.
ÖstrandsNisse: Vi är en klubb i totalt Förfall! Kan inte se nåt annat o det gör otroligt ont i Hjärtat när man ser hur klubben förfars av klåpare på viktiga positioner.
Patrick Polly: Man tog en rövare, och la alla äggen i samma korg när man värvade dyra finnar i stället för att få ihop en mer komplett trupp antalsmässigt. Något som hade kunnat funka, om nu inte skador i sedvanlig ordning skulle sätta käppar i hjulet. Och här är väl min besvikelse störst. Jag trodde att man hade någon form av beredskap, och plan B. I stället har man agerat från höften, för sent och i otillräcklig omfattning. Nu, när läget verkligen är så brunt det kan bli, står man helt handfallna. Ersättare till Pärssinen? Lösning på PP?
Det enda som händer är ett byte av två forwards mellan kedjor. Man fortsätter att gnugga med sin kloke förstecenter som endast är ett sänke. Man har enorma problem i backlinjen, med två av fyra toppbackar (Jokela, Karlsson) totalt harmlösa framåt och stabbiga defensivt. Och Gabriel Karlsson? Vore det inte läge att försöka få tillbaka honom till i a f 80% av sin fjolårsnivå? Exempelvis genom att ompröva hans kaptensroll och istället uppgradera Lander? Och hur fan är det - är rullator-Einstein assisterande?
Så, ja. Det finns några frågetecken att fundera kring. Eller så gör vi som laget och bara gnuggar på.
Johnny Bravo: Jag arbetar för ett stort företag som har rätt många säsongskort i Eón tidigare år har det varit huggsexa om biljetterna för att gå med kunder, sitta i restaurangen etc. Som det ser ut nu så kan jag säga att det är omöjligt att få med kunder, Timrå IK levererar inte en produkt som är intressant för dem att se.
Av resterande hemmamatcher så är det inte en enda som är uppbokad för aktivitet med kunder, det är inte ens så att personalen är intresserad av att gå med familjen.
Så långt har det gått här, någon annan sponsor som känner igen detta?
Personligen sätter jag inte min fot där förrän föreningen visar handlingskraft.
Patrick Polly: Det är många fel som har begåtts under vägen. Alldeles för många o för stora för att det ska kunna gå bra. I så fall är undrens tid inte förbi.
Jag vill oxå passa på att ge Knylans cred för det han har sagt från dag 1 då Perra signade.
Knylan, Du hade rätt! Jag trodde dig inte. Jag ber om ursäkt.