1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598510 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Moverare: *Asg*Det måste vara jobbigt att vara så gamma*Asg*l

Moverare: Japp...men man skulle ju ha tagit och tänkt igenom den här iden då....Det kan ju faktiskt bli nått skoj av det hela....

Måste vila min gamla kropp nu. Ett stukat finger, fläskläpp, en bruten nagel, och ont precis överallt.

jalla: Absolut inte, många bäckar små.

Moverare: Det gäller ju bara att inte vara så kräsen..Alla bidrag måste ju vara välkommna..Det spelar ju ingen stärre roll om det handlar om 5000 eller 500kr....eller???

jalla: Inte omöjligt.

Frella: Ja men det går säkert att orda sponsorer till det också...eller???

Stefan Jalonen: Inga problem, vi har ju fixat supportermatchen tillsammans.

Stefan Jalonen: Ja det är ju bara att sätta igång då...

Frella: Samt självklart då finansiering

Frella: Det borde gå att ordna, alla kan fixa utrustningar, bara det finns lite framförhållning.
Vi får väl börja fundera redan nu.

Robban: Det är ju faktiskt ett mål man kan jobba för!!

Moverare:
Börjar man i tid så ska det nog lösa sig. Vad är det som hindrar att vi börjar jobba på det redan nu. Nog ska väl vi i SK och S-valls fans kunna sammarbeta på det.
Det är ju trots allt ngt som gagnar oss alla

Moverare: Ser man det som anslutning till SCA-Cupen bör det väl inte vara alltför svårt att locka upp/ner ett gäng från tex Södertälje/MoDo, det svåra i det hela är väl som sagt istider samt utrustningar...

jalla: Det är roligare om alla är på någorlunda samma nivå.

Stefan Jalonen: Skulle vara skit roligt att ha en mini cup mellan de lags supportrar som deltar i SCA-cupen.
Du är inte dum du Stefan.

Kanske går att ordna redan till nästa års SCA-cup

Moverare: Regler och regler...Ska det finnas såna också,eller ska det vara sådanna regler som igår*ASg*

Stefan Jalonen: Ingen dum idé, men det gäller att finansiera det, bussar kostar en massa pengar.

Moverare:
Det skulle väl kunna ordnas så att supportermatcherna spelas i SyA och fixa gratisbussar som går mellan arenorna

jalla: Så länge de håller sig till våra regler för vilka som får vara med.

Moverare: Japp,man behöver ju inte nödvändigt vis vara en gäng supportrar.det kan ju vara vilka Svenssons som helst ju!!!

Stefan Jalonen: Det vore det optimala, men B-hallen i Gärde brukar vara bar då. Kanske om det gick att spela i Timrå, Kovland eller Njurunda eller helt enkelt flytta baren.

Robban: Sedan att jag inte hittar riktigt på tangenterna kan ju bara bero på att jag bott i Sundsvall för länge

jalla: Japp, det viktiga är att de kan dra ihop ett lag.

Moverare:
Skulle man inte kunna försöka göra ngt i anslutning till SCA-cupen?

Robban: Jag gillar katter, har en norsk skogkatt som ser ut som ett mycket speciellt lodjur.

Moverare: Jo men nu måste det ju inte vara ES klubbars supportrar utan det kan ju vara vilka som helst ju....

Moverare: Umgås inte så mycket med katter. Kliv över graänsen och njut av flanellprydda skogshuggare somvet hur zamboni ska dras.

Moverare: Vi får sätta Smokey på Sponsorbiten så borde det gå att lösa på nåt vis, skulle vara riktigt jävla kul tror jag.

Danne_L: Vi får jobba på det.

Moverare:

Bjud upp oss från Gbg så kommer vi!;)

jalla: En serie kan bli svårt på grund av avstånden. Men kanske en helg och samla lag från Modo, Brynäs, Leksand och andra klubbar som inte ligger så långt borta. En helg och spela en massa hockey. Det borde vara genomförbart.

Moverare: Ja ,man kanske skulle kunna bli några lag och försöka få igång nån serie av nått slag....

Robban: Jag kommer aldrig att bli bitter, och blir jag ändå det så beror det på klena ungdomar.

jalla: Ja det tycker jag.

Frella: Fullt normal är att ta i, men jag är betydligt beskedligare utan hockeygrejor.

Moverare: "men det är synd och skam att ingen av er klarar av en 37-åring. Vad fan är det med ungdomen."

Timrås ungdommar har lärt sig att vara rädd om de äldre. Man vill ju inte möstas av en bitter Herr vomerare på ålderdomshemmet om några år.

FH: Ja det skulle nog vara en skoj grej....Man kanske skulle ta och luska lite mer i den frågan...eller???

FH: Ja det skulle nog vara en skoj grej....Man kanske skulle ta och luska lite mer i den frågan...eller???

Moverare: I England exempelvis så har supporterlagen i fotboll egna serier. Säkert en rolig sysselsättning för de närmast sörjande.

Moverare: Ja du,du hade nog tur att en annan könde sig lite stel och sliten efter bussresan till Leksand annars så hade du inte haft mycket och sätta enot på isen eller*Asg*... Hälsningar/KUBIKEN

Moverare: Jo du verkade ju fullt normal där i entréhallen innan match, så det kanske stämmer då =)

FH: Det finns bara plats för ett Elitserielag, och tydligen finns det bara plats för ett Supporterlag.

Skulle för övrigt vara skoj att göra nåt mer av det vi byggt upp, att möta andra supporterlag. Både vi och ni har ju spelat ihop oss riktigt bra, matchen igår var stundvis riktigt bra.

Papperapp: Eh, frågan är om jag skulle få fram ett ljud om Probert stod där. Men om jag lyckades säga mitt namn skulle jag utala det som vanligt.

Frella: Du vet, stridens hetta och sånt, när matchen är slut är allting glömt. Jag är en mycket fridsam människa tillvardags, men på isen gör jag det jag är bäst på.

JimmyH: Ja det är ju kung att du sa som det var till honom...Han är ju en lirare som aldrig kommer att spela i en högre div än super-alsvenskan med Sundsvall.....Det är rätt att du säger som det är,för han suger ju.....*asg*

Swordster: "Halshugga"? Nja lugn nu. Känns som att jag måste förtälja sanningen så det inte blir likt värsta fiskehistorien av detta.

Det var efter matchens slut då han som domare gått in och avgjort det hela.

Jag åkte fram och klappade klubban i isen framför han sedan gjorde jag på skämt som Dan Tryborn gjorde en match och lyfte på tröjan hans och frågade om han hade en Piteå-tröja under?

Då vart Herr Thelin tokig och knuffade till mig och sa att jag borde lära mig och åka skridskor. Då sa jag att om han lärde sig spelet ishockey så skulle han med lite tur kanske få göra ett byte i Elitserien någon gång. Han svarade: -Öhh Game Penalty på dig.

Det var så det gick till.

Moverare:
En annan sak som slog mig och måste fråga dig därom:
Om Du glider runt bland prominenta gamla slagskämpar i korridorerna i någon arena i nordamerika och råkar stöta ihop med Bob Probert och sträcker fram kardan:
Hur presenterar Du dig då?
Svårt att överföra ljud via denna sida men någon gång skulle jag vilja höra dig säga ditt efternamn på engelska!!
Probban blir nog både konfunderad och impad!!
:o)

Bärra

Moverare: Jag får gratulera till segern. Det är er väl unnat. Ni måste också få känna glädje så här runt jul. Ni måste få känna hopp...

För som Sune Bergman sa : Det finns inte plats för två eliserielag i det här distriktet.

Hopp var ordet....

Moverare: Du kanske bara är snäll mot de heliga, i detta fallet mig =)

« · 358783 · »