Har idag varit och växlat in pengarna från matchen till presentkort på Lekplaneten. Dom avrundade beloppet till 2.500:-, alltså dom bjuder på knappt 500:-. Kanonroligt tycker jag.
Moverare: Det är värt varenda blåmärke och öm kroppsdel på kroppen! Återigen, stretching ÄR överskattat...
Det känns jättebra att spela, inte enbart för syftet att det är hockey mellan TIK´s och S-valls supportrar.. utan att det faktiskt tjänar ett djupare syfte än så! En tradition som har god chans att fortsätta många år framöver, inte minst med tanke på att TIK nog fick "blodad tand" igår.. Ja, nog BÅDE bildligt och bokstavligt talat.. =)
Moverare: Bara att hålla med i det Dream Team skriver, värt att vara lite öm idag, 2500 är ändå en bra summa. Med lite marknadsföring bör den kunna bli ännu större.
Moverare: Då får vi ta och starta upp alla dessa möten igen som kommit lite i skymundan den sista tiden. Planeringen skulle faktiskt kunna köra igång så fort som möjligt medans det är vinter och skridskon den slinter.
Så har man återvänt till södern (som har mer snö och drivis än hela norrlandskusten tillsammans) SJ håller stilen! Skulle bjuda yngsta grabben på X-2000 till Stockholm... Något han velat åka länge...
Yorå!
Någon idiot hade tydligen kört sönder rälsen, så vi fick åka express mjölktåg via Ånge (!?) i stället... Bara (!?) fyra timmar för sent släntrade man in med hockeybagen och den utsvultna och numer tåghatande ungen hemma...
Men mellan mjölkpallarna och väntan på mötande tåg så hann man fundera en del på den trevliga supportermatchen.
Ett jävligt kull arr. Bra jobbat ALLA!
Action Leif och vår diciplinerade lagledare förtjänar ett extra plus. Även Sundsvall givetvis. mike 66 håller stilen. Moverare som var så trött att han sökte matchstraff från första nedsläpp. Och vi som ville "SPELA" först... När så slutsignalen blåstes och jag åkte fram för att göra upp med med den mycket stygge Moverare så kastade sig nästan hela sundsvallslaget över mig i en stor hög. Edström vrålade i mitt öra: - Du får inte ta honom på allvar! Och han har så rätt. Därför drog jag sent om sider ner på Ollan för att dricka pilsner och snacka brutalhockey med många trevliga lirare, funktionärer och annat löst folk från både Timrå och Sundsvall Hockey. Trevligt var ordet.
Nu vill jag önska alla ett GOTT NYTT ÅR, och en önskan om att TIK tar och vänder den för tillfället lite negativa trenden.
Mats Edström: Tjusigt jobbat mot för vissa andra som inte jobbat lika bra i frågan. Trevligt litet reportage i Dagbladet. Tyvärr så kan jag inte hitta länken inne på websidan så att ni andra också kan få er en glimt av händelsen. Kan dock meddela att både Mats som Björn (actionleffe) fastnade på bild. Vart Moverare tog vägen vet bara Gud.
Dream Team: Jo hockeyn förbrödrar heter det ju. Tänk att Timrå och Sundsvalls samarbete även kunde utmynna i något bra mellan supportrarna. Numera så tycker jag om en del Sundsvallare. I supportermatchen så ville de t o m kramas ibland. Moverare har dock mycket kvar att lära när det gäller att kramas på hockeyrinken.
mike66: Jag ville kramas med dig hela tiden, men du åkte ju undan. Förretsen är jag inte bara för ful för att vara med på bild, jag fastnar inte. Längtar redan till nästa match, det är något speciellt när en gubbe med grå strimmor i håret kan skrämma upp 22-åringar. Jag känner mig ung på nytt, eller så är det nåt fel på ungdomen som inte bjuder bättre motstånd. Förmodligen för mycket tv-spel.
Frella: Vänta till nästa år, då ska jag köra över dig på riktigt. Målvakter ska tacklas, det ser så roligt ut när de ramlar. För övrigt är min mamma så skrämmande att jag aldrig skulle ställa på isen om hon var med, inte ens om hon spelade i samma lag.
shanti: Det är denna tråd vi brukar använda oss av. Hur det blir med supportematchen denna säsong vet jag ingenting om. Men håll ögonen öppna så lär det säkert dyka upp nånslags av anmälningslista här på HS framgenom.
Det är väl tänkt att den ska spelas i Sydkraft Arena eftersom det är Timrå-supportrar som är hemmalag denna gång.
NÅGON ANSVARIG FÖR MATCHEN: Har inte min anmälan till supp.matchen kommit in ??. Efterson första träningen är i dag så tycker jag att jag borde ha fått veta om jag ens har en plats i laget i år.
Lite dåligt med information tycker jag. Eller beror det på min "status" i GB ??.