Frella: Moverare och Knylan är mer lik varandra än vad man skulle kunna tro. Båda är två blyga firmanprospects som lever ut sina känslor på webben. En sorts internetmasturbation skulle man kunna säga.
Frella: Yes, alternativt att byta plats på matchrapporten från luleå och suportertiderna. Känns som att det som endå är en nyhet ska stå synligare än en matchrapport modell gammal.
GuRRa: Vet inte vad du försöker antyda... Men den dagen en jävla bandyspelare slår mig i hockey! Den finns inte.
Moverare är som den där "hackspetten" i Kalle Ankas jul... Tänk på det när Ni ser honom stårgråta med repet runt halsen och min "Extra Stiff" pressad mot tinningen på julafton... Det är nya tider nu.
Mats Edström: Svårslaget... Inte så konstigt när man lånar in och fyller upp halva laget med bandyspelare och inte har vanliga supportrar som vi i TIK laget alltid har.
friskan: Nu är inte jag riktigt säker men jag funderar på att känna mej förolämpad å Sundsvall Hockeys vägnar? Jag letar febrilt i de uppslagsverk som är tillgängliga men jag hittar inte "hrklxxhrmpfarna".
Kan knappast vara något snällt i alla fall men man kan ju alltid ge tusan i att läsa HS oxå...eller hur!
Om du ska vara med i supportermatachen så måste det ju innebära att TIK Supporterklubb gör en sällan skådad "frisk" satsning?! Ska du göra Moverare den stora glädjen?
Smokey: Räkna med att jag skall var där för att titta på,,och jubla när du får in en 5-1:a på moverare,,kanske skall börja träna lite nu för att kvala in nästa år :-)
Kalle K: Faktiskt så hade jag inte heller åkt skriskor sedan typ 83-85... Och redan då var det vingligt värre. Men supporterutmaningen har fått mig att köpa prylar för minst 10.000 spänn... När jag ringde runt bland veteranlagen i trakten så var det inga problem att få vara med och träna...
Värre blev det när jag tog mig till hallen... Först total tystnad, sedan ett lätt förvånat fnissande bland de forna div 1 lirarna... Men jag gav mig inte. Man gjorde om offsideregeln så att jag blev "tulle". (Jag blev vanligtvis kvar nedanför blå medans båda lagen var upp och vände för att sedan åter komma in i min fri-zoon)
Efter några veckor så började jag ana ett mönster. En lycklig dag var när jag åkte ifrån en "pösmage" som åkte bakåt framåt. Alltså han backade och jag var på väg åt andra hållet. Sedan var det dagen då jag lyckades med mitt första målpass... En klockren dragare som studsade på min klubba som jag inte han flytta på. Rakt i gapet på en förvånad center som slog upp den i nättaket...
På kvällen hade vi fest! Sedan började jag träna barmark. Seriöst som fan skulle det vara... Minns att grannarna hade ett stående schema vid telefonen för att kunna ringa 112.
Grannens barn funderade på om jag höll på med sharader? Rött ånglok! Gissade en snorig ungjävel.
Vet inte om det går framåt... Men nu kan jag styra undan för den otäcka sarjen som dyker upp överallt. Den är hård.
I år ska Moverare inte komma undan. Om jag så ska smyga med ett lasso i utrustningen... Har kollat våldsfilmer hela hösten. Hanibal är kung!
Förra året var det någon som påpekade att skydden på skriskorna med fördel kunde lämnas i båset... Blev faktiskt lite skillnad.
Lika som bär 1: "Morran" i Mumindalen och Moverare... Nästan lika som bär 2. Samma "Morran" å GuRRa;) Släpper man in dom samtidigt på isen så lär det "brumma" ordentligt.
Misstänker att vi stora "Mumintroll" får hålla koll på dessa små giganter;)
GuRRa mfl: Uttagna = de som haft förtur och vill spela. Alla som har haft förtur iår vill spela. Därför kan vi inte lova en plats i laget. Förrän någon meddelat att den inte kan vara med. Och all info om Supportermatchen och när man får reda på om man på kölistan får vara med kan man hitta under nyheter på tikare.se.
Swordster: "Lugbi bussen" är det den buss som går till Mora imorgon ;)
GuRRa: I år ska vårt lag vara perfekt, inga domusgriller, inga lånade matchbyxor, inga ärvda klubbor, inga gamla spapshjälmar....I år är det match, nu ska vi spöa de hrklxxhrmpfarna.
Det är roligt att vara TIK:are, vi ligger trea i tabellen.
GuRRa: Jag hoppas verkligen att du får plats ilaget.Jag ser verkligen fram emot att sitta utvisad på grund av något riktig elakt jag gjort mot dig. Vad tycker du bäst om, en crosschecking i bröstet eller en armbåge i nacken?
Frella: Jaha så alla som har anmält sig och dyker upp kommer inte att få vara med alltså. I så fall kan du stryka mig från din VÄNTELISTA. Jag tänker inte bry mig om att dyka upp vid träningen om jag inte säkert vet att jag får spela.
"De som vet med sig att de är uttagna" !!??????? KOM IHÅG att det är en supportermatch och ingen jävla uttagning till VM. Man behöver inte vara helt perfekt på alla punkter för att spela i en supportermatch.