1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598503 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Frella: Dig kan jag inte slåss med, du är ju riktigt trevlig, men okej då.

Moverare: Nej inte för dig, för du är en feg rackare som vanligt. Kattkräk där. ;)

Moverare: Be coachen i suporterlaget om en fajt.

Frella:
Moverare och Knylan är mer lik varandra än vad man skulle kunna tro.
Båda är två blyga firmanprospects som lever ut sina känslor på webben.
En sorts internetmasturbation skulle man kunna säga.

Moverare:

Hade jag varit inne på isen skulle du ha fått en fajt.
handskar är för kärringar

Moverare: Eftersom jag spelar ute iår så skulle jag ju kunna bråka, om jag vågade =)

Maggan: Spelar det någon roll?

Moverare: Hinner dom kasta handskarna då, eller är det som vanligt.... ingen hinner uppfatta att du kommer....bakifrån.

Mange: Du är dum, jättedum, vi har bara hockeyspelare.

Jävla fegisar är vad ni är, tre matcher spelade och ingen, ingen, har vågat kasta handskarna mot mig och ta en riktig fight. FEGISAR.

Mats Edström: Sundsvall fans eller Selånger bandy som ställer upp på andra sidan i år ?

Frella: Inte jag...än!!!

Blir inte nöjd förrän vi tagit fjärde raka mot er...

Frella: Svar JA, Braigt...

Är alla nöjda och glada nu? =)

Mange: Kunde du vara jobbigare? =)

Frella: Yes, alternativt att byta plats på matchrapporten från luleå och suportertiderna.
Känns som att det som endå är en nyhet ska stå synligare än en matchrapport modell gammal.

friskan: Bättre nu?

Dargor:Försök se över dina frukostvanor. Själv föredrar jag några skivor rostat bröd och en kopp rykande te.

Smokey:sådana som Moverare käkar man ju till frukost.!

Frella: Lägg ut det på 1:a sidan/senaste nytt och ta bort det inaktuella som var för en månad sedan.

Så var det dags för det sista träningspasset innan den stora matchen!

Kl 12.30 till 13.30 har vi tid i Lill-Strimma hallen nu på söndag. Skulle vara kul med bättre uppslutning än sist (9 pers).

GuRRa: Vet inte vad du försöker antyda... Men den dagen en jävla bandyspelare slår mig i hockey! Den finns inte.

Moverare är som den där "hackspetten" i Kalle Ankas jul... Tänk på det när Ni ser honom stårgråta med repet runt halsen och min "Extra Stiff" pressad mot tinningen på julafton... Det är nya tider nu.

GuRRa: Är du lite kinkig?
Lugn, det är bara knappt två timmar till Bolibompa, då ska du se att allt blir bra igen.

Kalle K: Bishops nästa lördag, jävla rödnäsa.

Mats Edström: Det viktigaste i sådan här fin tillställning är inte att vinna utan att ha kul och känna gemenskap och göra någonting fint tillsammans.

;)

Mats Edström: Ju fler matcher ett lag vinner, desto närmare..... ;)

friskan: Jag vet inte men har länge undrat själv.

Angående "hrklxxhrmpfarna", så var det trådnamnet som vägledde mej. Kunde i och för sig varit gud också men inte den här gången.

GuRRa: Du är inte lite motsägelsefull.
Har vi haft ett lag eller inte?
Har vi vunnit tre raka eller inte.
Har vi haft 10 bandyspelare eller inte?

Frågor, frågor...

Moverare:
tid och plats sundsvallsjävel
;-)

Kalle K: Vi kan köra en match bara du och jag.

Moverare:
Lätt at vara kaxig när jag inte får va med ;-)

Kalle K: Du bara snackar.

Mats Edström: Förresten vem är Moverare?

Mats Edström: Du tog åt dej direkt på "hrklxxhrmpfarna" vad exact var det som gjorde att du listade ut att det gällde SH?

Trea i tabellen ligger Timrå IK , roligt att vara TIK:are.

Finns väl ingen iofs som vill ställa upp och representera IFSH Supp. klubb ;-P.

Mats Edström: Svårslaget...
Inte så konstigt när man lånar in och fyller upp halva laget med bandyspelare och inte har vanliga supportrar som vi i TIK laget alltid har.

friskan: Nu är inte jag riktigt säker men jag funderar på att känna mej förolämpad å Sundsvall Hockeys vägnar? Jag letar febrilt i de uppslagsverk som är tillgängliga men jag hittar inte "hrklxxhrmpfarna".

Kan knappast vara något snällt i alla fall men man kan ju alltid ge tusan i att läsa HS oxå...eller hur!

Om du ska vara med i supportermatachen så måste det ju innebära att TIK Supporterklubb gör en sällan skådad "frisk" satsning?!
Ska du göra Moverare den stora glädjen?

SUNDSVALL FANS - ETT OERHÖRT SVÅRSLAGET LAG!!!

Smokey:
Räkna med att jag skall var där för att titta på,,och jubla när du får in en 5-1:a på moverare,,kanske skall börja träna lite nu för att kvala in nästa år :-)

Kalle K: Faktiskt så hade jag inte heller åkt skriskor sedan typ 83-85... Och redan då var det vingligt värre. Men supporterutmaningen har fått mig att köpa prylar för minst 10.000 spänn... När jag ringde runt bland veteranlagen i trakten så var det inga problem att få vara med och träna...

Värre blev det när jag tog mig till hallen... Först total tystnad, sedan ett lätt förvånat fnissande bland de forna div 1 lirarna... Men jag gav mig inte. Man gjorde om offsideregeln så att jag blev "tulle". (Jag blev vanligtvis kvar nedanför blå medans båda lagen var upp och vände för att sedan åter komma in i min fri-zoon)

Efter några veckor så började jag ana ett mönster. En lycklig dag var när jag åkte ifrån en "pösmage" som åkte bakåt framåt. Alltså han backade och jag var på väg åt andra hållet. Sedan var det dagen då jag lyckades med mitt första målpass... En klockren dragare som studsade på min klubba som jag inte han flytta på. Rakt i gapet på en förvånad center som slog upp den i nättaket...

På kvällen hade vi fest! Sedan började jag träna barmark. Seriöst som fan skulle det vara... Minns att grannarna hade ett stående schema vid telefonen för att kunna ringa 112.

Grannens barn funderade på om jag höll på med sharader? Rött ånglok! Gissade en snorig ungjävel.

Vet inte om det går framåt... Men nu kan jag styra undan för den otäcka sarjen som dyker upp överallt. Den är hård.

I år ska Moverare inte komma undan. Om jag så ska smyga med ett lasso i utrustningen... Har kollat våldsfilmer hela hösten. Hanibal är kung!

Förra året var det någon som påpekade att skydden på skriskorna med fördel kunde lämnas i båset... Blev faktiskt lite skillnad.

Smokey:
Faan att man inte åkt skridskor sedan 1984 då skulle jag anmält mig bara för att köra över moverare,,bara på skoj lite sådär liksom..

Moverare: Fick du inga kramar när du var liten?

Lika som bär 1: "Morran" i Mumindalen och Moverare...
Nästan lika som bär 2. Samma "Morran" å GuRRa;) Släpper man in dom samtidigt på isen så lär det "brumma" ordentligt.

Misstänker att vi stora "Mumintroll" får hålla koll på dessa små giganter;)

Frella: Ge GuRRa åtminstoen ett bye, tänkte använda honom som boxboll.

GuRRa mfl: Uttagna = de som haft förtur och vill spela. Alla som har haft förtur iår vill spela. Därför kan vi inte lova en plats i laget. Förrän någon meddelat att den inte kan vara med. Och all info om Supportermatchen och när man får reda på om man på kölistan får vara med kan man hitta under nyheter på tikare.se.

friskan: Rädd att du ska flyga iväg.

Moverare: Japp, jag ska sopa isen ren från främmande skräp.

Swordster: "Lugbi bussen" är det den buss som går till Mora imorgon ;)

GuRRa: I år ska vårt lag vara perfekt, inga domusgriller, inga lånade matchbyxor, inga ärvda klubbor, inga gamla spapshjälmar....I år är det match, nu ska vi spöa de hrklxxhrmpfarna.

Det är roligt att vara TIK:are, vi ligger trea i tabellen.

Moverare: Förresten är det sant att Friskan ska spela i år. Med kvast istället för klubba?

GuRRa: Jag hoppas verkligen att du får plats ilaget.Jag ser verkligen fram emot att sitta utvisad på grund av något riktig elakt jag gjort mot dig. Vad tycker du bäst om, en crosschecking i bröstet eller en armbåge i nacken?

GuRRa: nej men man måste kunna stå på skridskorna utan att använda koner...

GuRRa: Lugbi bussen, varför skall du ALLTID brusa upp så förbannat?

Skicka ett mess till vederbörande och ta det rätt väg...

Frella: Jaha så alla som har anmält sig och dyker upp kommer inte att få vara med alltså. I så fall kan du stryka mig från din VÄNTELISTA.
Jag tänker inte bry mig om att dyka upp vid träningen om jag inte säkert vet att jag får spela.

"De som vet med sig att de är uttagna" !!???????
KOM IHÅG att det är en supportermatch och ingen jävla uttagning till VM.
Man behöver inte vara helt perfekt på alla punkter för att spela i en supportermatch.

« · 472416 · »