1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600861 inlägg · 6212 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
actionleif: Nageltrång?

Mats Edström: Tråkigtt försvar och långskott mot eran målvakt som enligt uppgift är en försvagning mot för fjolårets..

JimmyH: Den där jämrans Västhagen, den har förstört många lovande karriärer! ;)

Skulle det, mot förmodan, bli ynka 32,50 så lovar jag att själv avrunda upp till 35...

Så ni satsar på tråkigt säckförsvar!? Ja, nåt annat är väl inte att vänta...ha ha ha!

Mats Edström: Vad hade den inbillade sjuke för fel denna gång egentligen?

Mats Edström: Ja, till båset har ju tyvärr även jag fått passerat till nu då västhagen förstörde mitt knä (min vikt har inget med skadan att göra, aldrig) under Patroncupen.

Jag är dock tämligen säker på en ny ganska enkel vinst. Mest på grund av att vi har bättre målvakt.

Hoppas att det kommer lite folk och tittar i alla fall. Vore ju lite jobbigt och komma med typ 32,50 kr till lekterapin.

JimmyH: Tyvärr verkar det som intresset-barometern visar ett lägre värde än någonsin. Lite tråkigt då jag tror att det är fler än jag som tycker att den matchen är värdefull på flera sätt. Den kanske ligger lite fel i tiden. tomten kan ha större betydelse än vi trott på förhand.

Själv saknar jag första årets inför match-häcklande. Det var helt fantastiskt, mest med tanke på att några totalsågade vår idé men fick sedan stå där med lång näsa.

Mr. Cooper-head har klivit av isen och in i båset för att bistå Wiklund med expertråd och allehanda tips om kända och mindre kända NHL-busar.

Jag känner ett lugn och en inre frid inför dagens och årets match!

Mats Edström: Det har inte varit mycket tugg på förhand den här gången.

Vart är han som inte tycker om att Timrå-juniorer dominerar i de blå och som måste bära cooper-hjälm för att förlänga ett kroppsligt komplex?

I dag är dagen då ni åter förpassas till att "bara" vara tvåa i supporterhockey-världen men misströsta icke, ty en att vara tvåa är rätt hyfsat ändå!

Hoppas ni som inte ingår i laget kan tänka er att ta en liten paus i julstöket och förutom att se på en kul match, göra en liten insats för Lekterapin på barnsjukhuset.

Välkommen till Gärdehov.

Nedsläpp 15:00.

actionleif: Runt halvfyra snåret säger ryktet att ni ska ratta in Radio Guld..

I skrivande stund så telefonerar Mats Edström och Frella med Radio Guld angående supportermatchen.
Detta kommer att sändas någon gång i eftermiddag, ska bli spännande att höra.

actionleif: samlingen är i entrén på ishallen dårå..

Spelarinfo:

Matchdatum den 23:e december.
Samling 13:45.
Värmning 14:20-14:40.
Matchstart 15:00

ChriZt3r: Det sorterar jag under "upp till var och en" att veta att dessa saker krävs.

actionleif: Gärna skridskor och klubba också.

Snoop: Hjälm är enda kravet, resten är upp till var och en

actionleif: Vad är det för utrustning man ska ha ? brorsan Alex Nyberg undrar nämligen.

AM: Vilken lustigkurre.

actionleif: Ojoj, du går alltså helt emot alla varningar om global uppvärmning och kan till och med utlova ett klockslag nästa istid.
Nobelpriset nästa...

Förtydligande inför träningen idag.

Kl 17.30 börjar alltså istiden och då ska man vara ombytt och klar.

Träningstid för laget!

Datum för denna match är nu spikad!

Wayne Gresky: Ja, fram till 15-fikat, men nu är dom ute i elljusspåret.

actionleif: Har ni suttit inne?

Det börjar dra ihop sig!

T T: och så blir inte också i min värld.

Ambroo: Du skrev rätt första gången.

Ambroo: skriv ihop+ stava rätt=också

actionleif: Blå, vita och kanske gula ballonger och så säckvis med konfetti som nån stackare suttit och klippt för hand på samhall?

T T: Eller Tifot med Sundsvall Fans.

Laguppställningen hålls hemlig till en timme före nedsläpp

actionleif: Det riktiga dragplåstret här måste ju vara "nationalsången live".

Vilka tappra har anmält sig till isfotbollen hittills då?

En annan typ av supportermatch:

Sundsvall Fans vs. Timrå IK Supporterklubb
Isfotboll är precis som det låter fotboll på is, med full hockeyutrustning förutom skridskor som ersätts av tennisskor skall lagen under 3 minuter göra upp om vilka som det bästa laget. Isfotbollen spelas i andra periodpaus.

Vi behöver fortfarande nån som kan ställa upp på detta, vi har nästan fullt lag.

Om Sundsvall som har ett snitt på vad är det 100 pers(?)klarar det så måste väl vi som ligger närmare 5000 klara av att skaka fram 5 tappra.

Gladh:
Jo jag noterade att det var många med dålig ork, vilket var förvånnande.

Gladh: Vid cupspel skulle vi med största sannolikhet inte spela 3*20 iofs. 2*15 eller liknande kanske.

Abron:
jo det är ju sant var ganska slut efter tre perioder

T T:
Både Moverare och ernie............ähhh de har väl gift sig och dragit iväg.

Gladh:
Jo, men jag tänker på orken, den var inte speciellt hög....

Abron:
ja eller en cup precis som scacupen och spelas på olika arenor varje år tål att fundera på

Gladh:
Men då med lite spridning, en match var annan månad,,,,typ ?

actionleif:
det skulle vara grymt supportrarnas motsvarighet till sca-cupen

Moverare har lämnat HS. Tog förlusten så hårt?

Per HApps: Vore ju helt klart en dröm.

Frågan är bara hur det löser sig med istider och allt runtikring

actionleif:
Nästa år skulle ni kunna bjuda in Modo och Brynäs,

Efterlysning!

Ni som knäppte bilder ni vill dela med er skicka de till mig på [email protected], funkar inte det så skicka till [email protected]

Gäller speciellt du som knäppte lagbilden

250kg kärlek: Vart har du fått tag i den bilden? Var länge sedan sist jag såg den, och då var det i mitt fotoalbum dessutom :)

friskan:
Utskällning? Tyckte vederbörande inte om barn?

Mats Edström:

He he...............vi är bäst när det gäller.

Tack alla trevliga människor jag tiggde pengar av, ni var helt fantastiska.
Jag fick bara en enda utskällning.

Tack för matchen, rönallar!

Vi erkänner oss besegrade 2006/2007 men återkommer med förnyade krafter till nästa säsong.

Som vanligt fantastiskt roligt men jobbigt och en sjujäkla träningsvärk så här dagen efter (och det beror inte på krogbesöket efteråt), det skriker i min trötta lekamen.

Skulle förmodligen kunna hitta tusen orsaker och ursäkter till varför vi förlorade men varför se bakåt?! Fast egentligen var det naturligtvis en ren och skär DOMARSKANDAL!!! ;-)

Ann: Jag sa aldrig att du hade myglat, det var actionleif jag anklagade (lite retsamt)! Jo, jag såg resultatet på porten. Inte undra på att hyran går upp i vår förening med allt klotter och sånt. ;-)

actionleif: Dessutom ljuger du, din illbatting!!! Det var ju sambon din som vann, inte du...som du skrek och hoppade omkring om utanför omklädningsrummen.

Återigen vill jag be #52 om ursäkt för nacksvinget, jag var egentligen mest förbannad på domaren som inte tog ut dej för high sticking där.

Slutligen ett stort tack till alla inblandade, ingen nämd och ingen glömd!

actionleif: Du ska plussa på femtio spänn till insamlingen med ditt vunna vad.

Ps. Det var inget större fel på domarinsatsen, dom var helt ok. Ds.

Per HApps: Sveriges i särklass vackraste supporter i en tidigare upplaga av supportermatchen.

[bild]www.hockeysnack.com/medlem/250kg+k%E4rlek/filarkiv.php?showfile=namnls.bmp[/bild]

Alla Bobcats som är här inne och förgyller eran tillvaro, god jul på er.
www.hockeysnack.com/medlem/willysson/filarkiv.php?showfile=jul.gif

« · 956917 · »