1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582086 inlägg · 6215 ämnen

Tågresa till Karlstad?

« · 1091145 Till forumet


Sv: Tågresa till Karlstad?
TobiasThyr:

Medlemskort kan du köpa på bussen på lördag.
Du behöver inte vara medlem för att anmäla dig till en bortaresa.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Blizzard: jag ska dit ! har ej anmält mig en har inte skaffat medlemskortet en men ska göra det på måndag sen anmäler jag mig. annars får det bli bil =)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: tycker fler kan anmäla sig till resan mot Bruuunas!! i den form vi är i nu ska det fan komma ner fler än 45st !!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: jag är på :)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
SK, satsa på det här nu :)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Kör hårt!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Kan man inte starta en slags anmälning på Tikare där man får skriva i sitt namn och nummer för att se hur många som är intresserade?
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Har inte läst så mycket men hur många skulle va intresserad av att åka till Karlstad ?
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Visst kan man åka tåg till Karlstad.
Frågan är bara hur man skall ro iland det.
200:a klassbiljetter (Lågpris) med begränsad avbokningsmöjlighet känns inte som ett alternativ. (den som behagar kan ju boka en billig 2:a-klassbiljett aldeles själv via SJ:s hemsida)
Att chartra ett tåg är sannolikare. Dock tar det ganska lång tid eftersom ett chartrat tåg ideligen tvingas stanna för möten och förbisläpp av ordinarie tåg. Så det där med "raka vägen" är mest bara geografiskt.
Minns våra 35 min i Gävle, 40 min mitt i skogen utanför Tierp.
Sist hade vi tur och fick dra iväg lite tidigare från Fjollträsk.
Sen är jag skeptisk till hur stort intresset egentligen är.
Erfarenheten säger att det är lätt att, under annonymt nick, skriva "Yippey! jag hänger med", på HS än att betala 5-600 kr, ej avbokningsbart, förköp.

Vårt första mål är att få ihop 58 pers till Gävle den 29:e.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Karlstad och tågresa känns inte helt lätt... krånlig resa... Kanske Södertälje 21/2? Mer raka spåret liksom. Spelschemat är uselt i år...!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Jovisst, skulle man nu satsa på en tågresa så blir det ju givetvis så att man bokar ett tåg, kan bli svårt att få tag i 200 andraklassbiljetter skulle jag gissa på.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
actionleif: Äh lägg av, solen som ständigt skiner där:) Av ngn anledning kostar hembiljetten en femhundring dagen efter.

Blir nog en tusing sammanlagt, och det i slutet på januari:(
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
actionleif: vi kan väll boka ett tåg som andra år? :O
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jean1: Vad skönt att vi har ironiska inlägg också :) Nej skämt åsido, det är inte mycket längre än till Stockholm, och det är traditon, så jag ser bara möjligheter!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Tikinmyheart: Sen ska man visst hem också.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
JimmyH: Godmorgon Jimmy!
Jag hoppas du förstår att det finns en stor dos ironi och överdrift doserat i mitt inlägg, tillsammans med en en viss skepsis hur en sådan resa skulle ros iland. (För mig står inte HS för ett alltigenom seriöst åsiktsforum, utan det är mycket blaj och stora känslor - och en hög humorfaktor.) Du vet ju hur viktig alkoholen kan vara för vissa hockeysupportrar. Ibland ser det ut som många prioriterar att bli full framför att se matchen.

Ha en bra dag nu när du druckit ditt frukostkaffe!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Avgång 080124

06:12 Sundsvall C - 09:30 Stockholm C

10:25 Stockholm C - 13:29 Karlstad C

139 SEK
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jean1: Är det den synen du har på alla supportrar så kanske du är på fel plats.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Jaa! En härligt lång resa så alla hinner bli så pass packade att dom har garanterat hunnit däcka vid ankomst och får släpas ut ur tåget och staplas i en etanolstinkande hög på perrongen. Vilken invasion!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Fläsk, de e gött de!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jensen_12: härlig inställning! nu jävlar invaderar vi värmland!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jensen_12: Ja gö de, vi ska se till o få igenom de här och du verkar ju oxå intresserad och blir de så att de går igenom hos SK pamparna då är de nog många som vill åka med :)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Snoop: Jaha, men då får väl jag dra med mig TIK031 då! :)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Jag är där varje match om jag har möjlighet, vilket jag oftast har. ;) Men som jag skrev, det är inte någon match här nere på en lördag denna säsong. :(
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Självklart, TIK08 får ha sig dit dom med !
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Snoop: Låter som en bättre idé, jensen de är väll inte så långt för dig :o då kan ju du komma också!
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jensen_12: Vi får helt enkelt inrikta oss på Karlstad, vi ska äga Karlstad !
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Jensen_12: Helvete, det var visst ingen match i göteborg på en lördag ändå. Jävla oflyt det också...
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Helvete, slå på stort och kom ner till Götet och stå med TIK031 istället, och se på när vi krossar indianer i Scandinavium. Det är roligare! ;)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Och som säsongen ser ut o bli så tycker ja inte att detta är säsongen att skippa en tågresa.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Nej precis! Vi hade lite otur att bomma en lördagsmatch i huvudstaden, men vafan de värmländska skogarna äre väll inge fel på? Kom igen nu supportrar, visst måste vi ha en tågresa i år!?
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Ja, det har ju faktiskt blivit en fin tradition, även om det inte är någon lördagsmatch i Stockholm så behöver vi ju inte slopa traditionen.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
janssonovich: Ja lätt, de här ska vi ju försöka få igenom !
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Snoop: Jafan, en tågresa är ju obligatoriskt :O
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Ja nu är de bara för SK att ta i lite o kirra de här.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Snoop: verkar aningen mer logiskt de då :P
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Per HApps: Eller så kan man ju hyra ett eget tåg så slipper man massa byten :P
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Per HApps: Ja de är väl perfekt de, lagomt med tid att knäcka nåra bärss :)
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?

Snoop:
Det är en resa på över 8 timmar enkel. Med byte i stockholm men det skulle kunna gå att genomföra. :)

Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Snoop: 3 åtminstone hittills, Janssonovich verkar vara på också.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Härligt, ja då är de ju iaf 2 st som skulle åka ifall de blev av men ja tror en hel del skulle åka med om de blev av.
Kommentera

Sv: Tågresa till Karlstad?
Pestilence: Ja! årets resa till skellefteå med buss verkar lite lamt ..
Kommentera

Tågresa till Karlstad?
Jag tycker att man borde kunna anordna en tågresa till denna matchen. SK har ju lyckats anordna till Stockholm i flera år nu och det fanns ingen lördagsmatch där nere så då är det dags att byta resmål och invadera Löfbergs Lila Arena.
Kommentera

« · 1091145