1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582086 inlägg · 6215 ämnen

Tallarna tillbaka - så här gör du!

« · 543874 · » Till forumet


Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Marcus: Och vilka underliga namn en del har.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Nu är det snart över 1000 namnunderskrifter på tallarnatillbaka-hemsidan.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: "Snodde" delar av ditt inlägg för att hålla ångan uppe. ;-)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
##### Tallarna tillbaka - så här gör DU! #####


Har någon i tråden betalat in eller tänker betala in medlemsavgiften för att kunna gå på årsmötet i Juni enkom för örn-talldiskussionen?

200 spänn kostar det, sätts in på plusgiro (det var väl postgirot nyss)
4145830-8
Ange namn, adress och att det avser medlemsavgift för säsongen 2004/05.

Jag antar att man får kaffe och bulle på årsmötet så lite extra valuta för pengarna får man förutom att man gör en insats för föreningen med sitt engagemang och gör ögat gladare om motionen bifalls.

El Maco @ New York Idag kl. 06:20 Länk Besvara


##### Tallarna tillbaka - så här gör DU! #####
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Tjalle:
I början på Juni.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: ´När i tid brukar årsmötet ligga?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Har någon i tråden betalat in eller tänker betala in medlemsavgiften för att kunna gå på årsmötet i Juni enkom för örn-talldiskussionen?

200 spänn kostar det, sätts in på plusgiro (det var väl postgirot nyss) 4145830-8
Ange namn, adress och att det avser medlemsavgift för säsongen 2004/05.

Jag antar att man får kaffe och bulle på årsmötet så lite extra valuta för pengarna får man förutom att man gör en insats för föreningen med sitt engagemang och gör ögat gladare om motionen bifalls.

Ser att världsmedia uppmärksammar kampen för en barrigare värld. Skönt att kunna konkurrera med division 5-fotbollen om rampljuset så här off-season.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Då det gäller rösträtten så står följade på riksidrottsförbundets hemsida gällande normalstadgar,

17 §
Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmötet
Medlem som har betalat förfallna medlemsavgifter och under mötesåret fyller lägst 16 år har rösträtt på möte.
Rösträtten är personlig och får inte utövas genom ombud.
Medlem som inte har rösträtt har yttrande- och förslagsrätt på mötet.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Helg Ernest: Du kan inte rösta via ombud! Så står det i deras stadgar.
Så vill du rösta om saker och ting på Timrå IK's årsmöte, gäller enbart fysisk närvaro.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion: Du borde kunna rösta via ombud. Dvs. Ombudet har ditt brev som bevis på ditt ställningstagande. Men då skall det kunna styrkas att det verkligen är din underskrift. Ungefär som på Posten när du hämtar ut försändelser med bud. DVS. budet skall ha dina legitimations handlingar.
Beror ju lite på hur petiga dom är.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion:
NEJ man kan inte rösta med brev, inte ens El Maco som lämnade in motionen kan rösta för sin motion i och med att han bor i New York. Så nu är det upp till oss som har möjlighet att dyka upp på årsmötet att se till att bli medlem om man nu inte är det för säsongen 2004-2005 och sedan dyka upp på årsmötet för att göra sin röst hörd.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Friman SR: Jag har inte en aning.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Helg Ernest: Per HApps svarar inte på min fråga!
Kan man rösta med brev?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Stadgmässigt så beslutar årsmötet om nästa årsavgift dvs. 2 år framåt. 2005 årsmöte beslutar om 2007 medlemsavgift.
2006 år medlemsavgift togs det beslut om i fjol.
Postens kvitto duger för att ha rösträtt.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

Laken: Jag accentuerar min tidigare fråga... Jag är medlem i Timrå IK, bor i Göteborg och har ingen möjlighet att som medlem i ÄLSKADE TIMRÅ IK närvara på förestående årsmöte... Hur gör jag för ge El Maco's motion min vilja och mitt stöd..? Exakt hur gör jag.? Kan jag som annorstädes boende ge mitt stöd till motionen? Jag har ju lyckats deklarera via SMS och då borde jag i dagens tidevarv som annorstädes boende oxå kunna stödja en motion i en förening som jag älskar och är medlem i.....

Hur stödjer jag El Maco och hans motion....????

FORZA TIK..........alltid, alltid............

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Ahhh, levande konspirationsteorier, mycket underhållande (c:
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Undrar vad det skulle kosta att byta tillbax till fjällbjörkarna(tallarna)?
Dyrt? inte vet jag, men det blir ju en hel del ändringar
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Bra, håll grytan kokande!
Vi supportrar är ju själva själen i klubben så oss ska de inte kunna tystna.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Observera bara att på timrås hemsida kan man bara teckna medlemsskap för säsongen 2005-2006, undrar varför:

Vill inte kansliet med Thomas Johansson i spetsen att det skall komma medlemmar på årsmötet och rösta för motionen?

Är dom protektionistisk och inte vill att det skall bli fler medlemmar i familjen Timrå IK?

Hur vet dom vilket pris medlemsskapet skall vara kommande säsong? Är det inte det kommande årsmötet som beslutar detta?


Det enda atta göra är att betala in 200 spänn och uttryckligen skriva att det är för säsongen 2004-2005, pg kommer som sagt i början på kommande vecka.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Man får inte rösta via ombud. Så det är bara att personligen innfinna sig på årsmötet med medlemskortet/inbetalningskvittot i näven.

Det man kan fundera på är varför det har tagits bort på Timrås hemsida hur man tecknar medlemsskap, vill dom inte ha några nya medlemmar?

På måndag kommer det att finnas information om hur man tecknar medlemskap.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Hehehe, har de precis tagit bort medlemslänken? Hur som helst, man borde fortfarande kunna lösa medlemsskap för verksamhetsåret 2004-05. Verksamhetsåret är inte slut än bara för att säsongen är över. 200 spänn in på föreningens postgiro och sen ska man få ett medlemskort. Sen måste man personligen närvara på årsmötet, det går inte att ge fullmakt eller poströsta.

Jag tror och hoppas att det inte behövs något "kuppande" utan att merparten av de som faktiskt går på ett årsmöte instämmer i motionen. Men eftersom frågan engagerar så många skribenter på internet hoppas jag att många vill göra något åt det i handling också. Dessutom blir det av andra skäl ett hyperintressant årsmöte eftersom efterträdaren till Janne Söderström ska väljas. Det viktigaste valet på tio år... Vem är egentligen kandidat för posten, det har jag missat?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Men kan man rösta genom att skicka in ett brev med sin röst? Alla kan inte gå på mötet...
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Johan:
Nu har ju Timrås hemsida gjorts om så att det inte står hur man blir medlem, undrar varför? Vill dom inte ha nya medlemmar?

Ett annat sätt kan ju vara att ringa 060-67 27 50 och anmäla sig som medlem, eller så stövlar ni upp med 200 spänn i näven till kansliet och betalar och ser glad ut.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Jepp, men för att det ska hända saker krävs det att någon/några tar tag i det. Som vanligt, folk (som mig själv) är ofta rätt bekväma. Många behöver nog bli uppmanade att bli medlem och gå och rösta.

Jag kan dock tänka mig att betala medlemsskapet och åka upp från sthlmsförorten för att slippa örnuslingen.

Hur blir man medlem i Timrå IK?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Klockrent! Dig/er kan man lita på. ;-)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Då det gäller rösträtten så står följade på riksidrottsförbundets hemsida gällande normalstadgar,

17 §
Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmötet
Medlem som har betalat förfallna medlemsavgifter och under mötesåret fyller lägst 16 år har rösträtt på möte.
Rösträtten är personlig och får inte utövas genom ombud.
Medlem som inte har rösträtt har yttrande- och förslagsrätt på mötet.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Johan:
I fjol kom det ca: 40-45 st och året innan 20-25 st.

Det känns lite som om det är nu eller aldrig om det skall bli någon ordning på torpet i klubbmärksfrågan.

Under alla åren har det gnytts i leden om att Örnen ser för djävlig ut osv.

Nu har El Maco lämnat in en motion till årsmötet, så nu är det upp till dom som har en åsikt i frågan att om man inte är medlem lösa medlemsskap och gå och rösta.

Antingen tycker man att det är bra som det är, eller så vill man ha en förändring.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Hur många brukar komma till årsmötet? Dvs hur många medlemmar behöver komma och rösta för att det ska bli majoritet?

Det känns ju som ett bra läge för kampanj! Är man inte medlem, kan man bli.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Det tror jag inte, eftersom en stor procent av de som skrivit på listan inte är medlemmar i klubben, tyvärr.
Och har därmed ingen rösträtt.

Det skulle vara trevligt om det kom avsevärt fler medlemmar än det brukar.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan:
Det får vi väl se någon gång i juni när det drar ihop sig till årsmöte.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Om alla som skrivit på "listan" också hade varit medlemmar i klubben och gått och röstat på El Macos motion.

Undrar hur det hade slutat?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps:

Går det bra med Strimma istället då....
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Laken:
Namnlistan kan jag personligen skriva ut och maila till samtliga styrelsemedlemmar, och dom lokala tidningarna i distriktet. Givetvis kommer alla tveksamma namn såsom tex George Bush att städas bort innan överlämnadet.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Men själva kärnpunkten i frågan kvarstår:
Vad kommer att hända med namnlistan? Kommer den att överlämnas till någon ansvarig beslutsfattare inom Timrå IK?

Skulle vara roligt med någon liknande rubrik i lokaltidningarna:
"Timrå IK's supportrar skriver på för Tallarna"
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Redax 2: Exakt så förklarade hon som jobbade i shopen anledningen till rean, när jag frågade henne.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: LHC har i alla fall en koppling till jelonet eftersom även kommunen etc använder det (Kommunvapen?).
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Kvinnohund: De har haft rea tidigare år men likt förb. har örnen dykt upp hösten därpå... Se det som en lagerrensning inför höstens kollektion.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Bra, mycket bra!
(Men det går aldriiig...; )
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Frella: Man kan också undra varför dom hade 30 procents rea för några veckor sen i Souvenirbutiken det kan också vara ett tecken på att tallarna är tillbaka.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
65selander: Vi hade orgelfarbror en säsong eller två på åttiotalet. Inte hjälpte det, det blev kris i föreningen ändå. Orgelmannen dök sedan upp som min syo-konsulent i gymnasiet för intresseklubbens anteckningar.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Frella: Är det inte så att alla klubbar börjar frångå krafset som besudlade dom flesta. Tycker även Brynäs börjar frångå den skadeskjutna tigern.

Skit i allt som har med NHL att göra och håll på traditioner.
En sak som vore bra ifs vore om man började med en tant som spelade orgel istället för allt dunka dunka.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Känns lite som att TIK börjat använda sig av örnen mindre och mindre iaf. Vilket alltid är ett plus. Har för mig man sa att man börjat att signera utskick utan örnen, kanske tom det var så att de signerade utskick med tallar i vissa fall.

Örnen är dessutom bortflugen från Kanslistkostymerna, står numer bara Timrå IK istället. Men känns som att örnen fört en undanskymd roll på slutet, även om den är alltför förekommande på souvenirer. Men känns som att det är en långsam aveckling(?) för den pinsamma fågeln.

Förhoppningsvis kan detta påskynda det hela.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Då är det dags att sluta förvirra sponsorerna och bara använda ett klubbmärke - det rätta.

Skräcken är att det blir en återgång till broccolitallarna som fanns ett mellanår mellan örn och fusion.

Hur som helst, örn eller inte, som alltid blir man glad varje morgon man vaknar och inser att man inte håller på LHC. Lejonet är.... unikt?..... i sin kvalitet.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Helg Ernest:
Ett problem med Klubbdirektionen är att dom helt har snöat in på Örnloggan.

Drar mig till minnes ett rykte att Thomas Johansson nästan höll på att förbjuda jätteflaggan med klubbmärket den första kvartsfinalmatchen mot DIF med motiveringen att sponsorerna kunde bli förvirrade när det inte var örnloggan som profilerades.

Och att speakern var tvungen att gå ut i högtalarna med orden nostalgitifo. hmmm

Ytteliggare ett rykte sa att samtliga publikvärdar var informerade att det bara var ett nostalgitifo vid händelse av att publiken skulle uppfatta flaggan som en tillbakagång till den gamla klubbmärket från 1966.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

El Maco: Kunde jag skriva på så skulle jag stödja den. Fasen, jag har just godkänt min deklaration med SMS, vilket är lite av teknikens under. Skulle det då inte kunna finnas något sätt att en medlem i TIMRÅ IK, vilket jag är, kunna stödja dig i din motion så här lite på avstånd från Göteborg...?

Marcus kanske kan om han skulle vilja, vad vet jag....?  

FORZA TIK.......alltid, alltid...... 


Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
anta: Tack för det. Själv är jag för långt från EOn arena årsmötesdagen och kan inte själv vara med och rösta om saken. Förhoppningsvis finns det många andra som tycker som jag som kommer på mötet.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Bra och sakligt framställd motion du skrivit. Hoppas den vinner stort gehör hos medlemmarna.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Nu är det dags för steg tre i kampen för att få tillbaka vårt klubbmärke. Steg ett var att skriva på namnlistan. Steg två att betala medlemsavgiften och därmed skaffa sig rösträtt på årsmötet.

Det tredje steget är att som medlem delta i Timrå IK:s årsmöte och delta i diskussionen om hur klubbmärket ska se ut. Preliminärt är årsmötet planerat att hållas den tjugonde juni enligt uppgift från kansliet. 

Jag har idag skickat in en motion till årsmötet om en återgång till den klassiska skölden med två tallar på. De som är intresserade kan läsa motionen som finns i mitt filarkiv. Mer information kommer.

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Jag har pyntat in 200 bagis för att i framtiden kunna vara med och påverka röstutjämningen vid årsmötena. Jamenar, det skulle inte sitta helt fel med att kunna gå in i shopen och köpa ut en massa tallar till båna...

Jag kan även tänka mig att pynta in en massa kronor till andra nyttigheter såsom att värva bra och smarta lirare från Ö-vik...!

Styf and Gunno for presidenter...!

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo och Brynäs...!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Gör som jag - bli medlem i Timrå IK för 200 bagis eller mer. Det är ett bra första steg till att ge tallarna...eh föreningen en bra grogrund att stå på. Kolla in länken jag skickar med och pynta in pengarna pådirekten...

Sen när alla har betalt medlemsavgiften kan vi dra i gång en insamling på allvar...
Kommentera

« · 543874 · »