1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604521 inlägg · 6212 ämnen

Tidig tabelltippning...

Tidig tabelltippning...
Tabelltippning efter hur lagen värvat hittills:

Färjestad
Frölunda
HV71
Södertälje
Djurgården
Linköping
Brynäs
MoDo
Timrå
Luleå
Malmö
Leksand

Sv: Tidig tabelltippning...
Laken:

Klockren tabell laken.

Hmm, 9:a.. ja, varför inte? Skulle definitivt vara nöjd med det.
MIF är å andra sidan svårbedömda i nuläget, inga namnkunniga
förvärv, Liimatainen skrämmer knappast. Å tredje sidan har
Bäckman en rävfarm bakom varje öra och släpper knappast iväg
ett lag som inte efter 50 omgångar på något märkligt sätt lyckats
gneta sig till slutspel.

Laken: Du är lite för optimistisk i tippningen. Med UD i laget kan jag till viss del hålla med. Inte annars. Därför hoppas vi innerligt att de sista värvarförsöken verkligen går hem.

Olgas furir:
Bråka inte på Laken nu han är både klok och snäll, har beslutat mej för att ingå en ny syn på livet, Tycka om värvningar som TGO, och syn på laget som Bo Wasa, har en inre kännsla av att det är mer min stil, inge bråk blir det och bara kramas med varandra och allt är myspys utan "dimma" i horisonten,,,,

Laken: En 9:e plats på Timrå IK minsann, har du månne gått och blivit optimist? Även om detta mest får ses som en sommarranking än en tabelltippning misstänker jag så ser den bra ut! Tror dock Malmö kommer vara bättre än så här när säsongen startar, tror även LHC och SSK skulle ramla ner en eller två placeringar i längden.

Laken: Södertälje som fyra? Ojdå, en överaskning att en motståndarsupporter tippar SSK så långt upp. Vad grundar du/ni det på då?

The great one: Tackar.

RDG: Ja, jag tror på en tung säsong för Malmö IF, Bäckman till trots. Leksands nyförvärv imponerar inte - än så länge...

Olgas furir: Nej, med Kapanen i laget från start så får vi en helt annan trygghet, sedan känns Krykov och Koivunen som stabila centrar. Det enda jag saknar för närvarande är en poänggörare/målskytt.

HH: Rätt! Tillsammans är vi starka.

Jimmy: Svaret är snarare realist, vilket jag för övrigt alltid varit...

Alle: Jag vill påstå att Södertälje värvat klokast och bäst av samtliga lag - hittills. SSK har satsat på kvalitet istället för kvantitet. Jag räknar iskallt med SSK i slutspel nästa år!
Man har en bra målvakt, stabila backar och farliga forwards, just därför blir SSK årets raket i tabellen.

Laken: Själv är jag väldigt nöjd med värvningarna som SSK har gjort, alla känns väldigt motiverade och stabila. Men det bästa nyförvärvet har inte kommit än..
Angående tabellplaceringen så känns det lite tveksamt att börja tippa redan nu eftersom nästan inget lag har värvat färdigt, men en slutspelsplats bör vara realistiskt för SSK´s del. Tyvärr för eran del så tror jag att Timrå får det tufft. Vet ej om manskapet räcker till, och nu med Zetterbergs frånvaro finns det en stor risk att det blir en lååång säsong. Men personligen så ser jag att LHC och Malmö åker ut. Men om jag ska tippa med de befintliga trupperna så blir det nog Leksand och Timrå som får lämna..

Alle: förlusten av Zäta svider men det gör inte tik svagare tvärtom så tror jag att det kan göra vissa spelare i laget bättre men det får vi se när nästa säsong börjar innan dess kommer en massa lallande fånar stöna om att vi inte värvat Jaromir Jagr och Steve Yzerman till tik för 40miljoner i månadslön som tik har undanstoppat under madrassen..

dr-nix: Det är nog inte Lallande fånar som kommer att stöna om det,men det finns det kanske andra som kommer att göra...

Hälge: ok lallande fånar wannabes

dr-nix: Jaha,såna....:-)

« · 92383