1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581647 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2012-09-13

« · 1515263 Till forumet


Timrå IK - AIK 2012-09-13

Äntligen drar det igång!

Denna match mot AIK är mycket viktig för Timrå IK. I och för sig är alla viktiga men att det lag vi har får en bra inledning på serien kommer att ge "råg i ryggen" och stärka självförtroendet. Något som verkligen kommer att behövas om det skall bära fram till slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Först ut att negga ..Timrå - AIK  2-5
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Kramer: Timrå - AIK 8-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
KORITFW: 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
jå1: 4-2, sista i öppen kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Lacka_64: 3-1. 3-4 efter förlängning om inte herr Lundström står.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Olle: 3-2 till Timrå efte ordinarie. Friberg, Robinson och Hallin målskyttar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Skit. Ingen Jonte i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jack Daniels: vart läser du detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
KORITFW: Fredrik Söderberg på Twitter.
Kommentera


Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Spänningen stiger

Fullsatt i E-on ?  Jocke eller Belissimo ? Har Perra en matchplan ? Tar juniorerna för sig ? Är Jonte president i år också ?

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Jag är lite nervös över publiken...

fyller vi verkligen hallen i morgon?

Det här blir första året på länge där jag o honhunden stanna hemma o kikar på tv isst för en expedition upp till medelpad för hemma premiären...

hoppas man bjuds på en trevlig inramning till matchen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Andersson:Förmodligen men han svär inte presidenteden redan i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Andersson: Nej, ja, knappast, förhoppningsvis, det är nog nödvändigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Det är höst ute. Jag sitter här med min rastlöshet, med min iver.
Jag sitter o väntar på att mjukt få falla in i ledet som rör sig mot Eon.
För mig är Timrå IK en väg ut ur sorgen, ut ur leda, ut ur allt det som vill hålla en tillbaka. Hockeyn är livsviktig för mig.

Jag har kopplat upp hjärtat mot Timrå. Idag är jag ett öppet spjäll rakt in in i Röd Vitt-land. Hjärtats land.
Snart är det premiär. Imorgon hänger vi av oss mörkret som en gammal rock. Imorgon rör vi oss ljusa o lätta på gatorna.

Vi kanske inte är störst. Vi kanske inte ens är bäst. Vi är säkert inte vackrast. Men det rör mig inte. Det betyder ingenting.
Det är inte ens en fimp i en pissränna. Det är en natt som flytt. Det är mörker som skingrats. Kärleken är konstant.

Väl mött i världens vackraste Röd-Vita dans.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Se där ja. Här är ju tråden.

Jag är optimistisk inför morgondagen och tippar 4-1.

Det som oroar är hur mkt publik som kommer. Har en känsla av att det blir lite. Men hoppas jag har fel.

Slut upp alla Timrå-bor och gör alla sundsvallare sällskap. Be there!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Lundströms pojken inleder förhudligen i buren. Återstår att se när Bella ska få chansen då. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Kära gud som är i himlen. Om du inte redan kände till det så är det så här att Timrå IK (ja du vet vad jag snackar om) ska spela premiärmatch i elitserien idag. Du förstår, du där uppe, Timrå IK har verkligen gjort en total makeover sedan förra säsongen. Du kanske minns att vi pratade om Timrå redan förra året då du var besviken på olika saker. Men nu har Timrå IK lyssnat på dig och då tycker jag att du ska belöna laget.

Därför kära gud så utgår jag från 3 poäng ikväll, fullsatt och att allt löper på superbra. Det kan du väl ordna? Schyrre...
P.S: Jag finns i hallen om du skulle vilja något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Torsk med 1-4 ikväll, tyvärr.

Pöjkera blir för svåra att tas med ikväll.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Knylan: Men gud så underbart. Bella Lugosi kan få fortsatt förtroende på bänken ett tag till känner jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Ta det lugnt gott folk!

Vi vinner med 3-1 (Nordgren gör 3-1 i tom kasse), förste målskytt blir faktiskt Sebbe, publiksiffran hamnar på 4934 tappra!

Timrå IK är dom bästa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

The Fat Bastard:

Jag tippar 4 - 1 till er. Pastasnubben spikar igen ^^

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
The Fat Bastard: Sjukt taggad inför nedsläpp. 7 timmar kvar. Nu jävlar ser vi till att stötta killarna till 3 härliga poäng. Hoppas HELA klacken hänger på så vi får till ett härligt tryck på läktaren. Forza Timrå, i med och motgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jag har en konstig känsla i kroppen inför kvällen. Den ska tydligen kallas "positiv"...känns faktiskt lite skrämmande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Hälge: Hade en släng av något liknande förra säsongen, det gick över snabbt, krävdes inte ens antibiotika. Så ta det bara lungt du, det är fullt normalt, de allra flesta har det en eller flera gånger i livet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
pefr: Ok, skönt att veta att det inte är något farligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Hälge:

NU är det slut på sommaren, nu kör vi :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Hälge: Har samma känsla. Märkligt och ovant. Förmodligen är man tebaks i det svartaste svarta efter matchen dock.

Men, va faen. Jag har aldrig varit så glad över sommarlov som jag var i våras, samtidigt har jag inte längtat så mycket efter en premiär som jag gör just nu. Man är helt enkelt jävligt märkligt funtad.

För: ser man krasst på det är det ingen tvekan om att det här har alla möjligheter (risker) att bli en riktig masochistsäsong. Käftsmäll på käftsmäll, bra tåga och arbetsmoral men totalt ofarligt framåt. Särklassig jumbo redan i novemberuppehållet...och, ja. Allt det där.

Men, vem fan vill se krasst på livet? 'Ett jävla jobb och slit, sen dör man', liksom. Icke jag. Icke i dag. Hoppet är the shit, och så länge framtidsbladet är ofyllt tänker jag inbilla mig att det består av dagar av honung, nätter av lava.

Dessutom: den här säsongen ska jag verkligen hockeyfrossa. Fyllde gubbe för ett par veckor sen, och då gav min hockeyhatande hustru mig en riktig larger-than-life-gåva: Timrås samtliga matcher på webben, inklusive ett carte-blanche att rensa kalendern på allt som kan tänkas kollidera. Inga barnaktiviteter, skjutsningar, onödiga sociala event, föräldramöten...från nedsläpp till slutsignal är det bara jag och Timrå. Ingen som inte lever i exil och med huset fullt av barn kan förstå det oerhörda i detta. Kärlek!

Så: låt oss kicka igång den här jävla säsongen nu. Oavsett vad som händer ska jag genomleva det. Jag tänker till och med överleva det.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Bragd-Birger: Jamen dåså, då kör vi ! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Bragd-Birger: Den här väntan mellan säsongerna är som klister mellan boksidorna, är som förspel, härligt hångel i hallen, medan ballarna spränger av kåthet.

En Timrå match är som en blodåder rakt in i hjärtat. Jag behöver det där blodet. Äntligen sjunger blodet i samma takt som himlen igen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
De allra flesta verkar väldigt optimistiska inför just ikväll & premiären. Alla vi kan inte ha fel.

Vi vinner, 4-1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Tycker att det känns mer positivt än på många år. Detta av flera anledningar:

1. Jag tycker att tränarstaben inger ett förtroende och en vilja att göra detta på papperet mediokra lag till ett jävligt jobbigt kollektiv – som motståndarna ska hata att möta. Efter Kentas tid har jag saknat just den tanken med laget. Det totala bottennappet kom med en viss Perra…

2. Alla inom organisationen pratar om hur väl tränat laget är fysiskt – vilket är ett måste för att spela den fartfyllda, hårt jobbande hockey som krävs.

3. Laget är fundamentalt nederlagstippat och totalt sågat. Vi såg i kvalserien hur mycket ”revansch” betyder. Viljan att visa alla hur fel de har.

4. Om ni varit in och hört på HockeyPULS när alla spelare presenterar sig, så känner man verkligen hur fantastiskt bra stämning det är i truppen. Framförallt presentationen av Hagos är ju underbar http://hockeypuls.se/laget/1.5039472-91-yared-hagos. En vi-känsla som är så otroligt viktig och som jag tror kommer att ge många poäng.

5. Målvaktsduon är denna säsong jättespännande. Jag tror att Jocke i o m Kvalserieprestationen har fått ett höjt självförtroende att han verkligen håller som förste målvakt. Samtidigt finns en viss Italiens landslagsmålvakt som bara vill in och visa hur grym han är.

6. Sist men inte minst den känsla av nytändning som hela organisationen genomgått.

4-2 till Timrå ikväll – se det som ett löfte J

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Kan inte klacken sjunga en Kampsång för Timrå före matchen..har vi en egen Kampsång ? eller kan vi få en ? det skulle inte var fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Thornet:

"jag är en balansspelare"

Betyder det att han kommer att kommer att stå mer på rören än ligga på isen denna säsong? ;-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Johnny B Goode: Hahaha, det får vi hoppas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Nybbe: Du får väl skriva en...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jack Daniels: Varför skriva en kampsång när det finns klassiker som den gamla Sovjetiska nationalsången?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jack Daniels: Varför inte en som kan..jag kan inte .
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
söder över: Snart dags att känna elitatmosfären i Eon Arena igen!
Härligt!!
Jag är lika säker på seger mot AIK ikväll som jag var på förlust mot dem ifjol!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Timrå Icon: Nu kör vi! framåt stolta TIMRÅ!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Timrå Icon: Är du tillbaks igen? Tacka vet jag dom som håller sig borta...som HB tex
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Blizzard: My man!! :-)
Mot slutspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jack Daniels: Ja jag fick vilkorligt ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Timrå Icon: Ok o HB är inlåst fortfarande på Säter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Jack Daniels: Ja det blev lite värre för honom....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
Känns jobbigt nu, ångest eller succe, perras mannar vi ska grisa ner HEJJA HEJJA HEJJA
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Sebbe är inte med, är han sjuk eller?

Här är linorna föresten:

Goalies  
84. Lundström, Joakim
30. Bellissimo, Daniel

1st Line  
33. Robinson, Mathew
6. Persson, Robin
 
82. Söderström, Christian
91. Hagos, Yared
8. Hallin, Per

2nd Line  
58. Carlsson, Jonathan
41. Hedman, Oscar
 
14. Nordgren, Niklas
16. Larsson, Alexander
9. Sterner, Robin

3rd Line  
3. Dahlroth, Jesper
13. Bäckström, Nils
 
12. Friberg, Max
23. Boyce-Rotevall, Jeremy
11. Önerud, Simon

4th Line    
7. Borgman, Andreas
 
27. Rohdin, Joachim
17. Andersson, Johan
24. Molinder, Andreas

Extra Players
19. Öhrn, Daniel  (LW)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
dr-nix: Ja, sjuk tydligen. Fan också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13
pefr: men sällan, less man blir! Nu är det igång -.-

Säkert Linqvist som smittat honom han vart ju sjuk igår,jävla skit helvete!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2012-09-13

Blizzard: tycker det nästan känns härligt att det är igång igen, som det brukar vara :)

Färdigneggat nu från min sida (på detta ämne iaf), ska bli riktigt kul att se de nya backarna, har dessutom missat alla försäsongsmatcher.

Snart dags!

Kommentera

« · 1515263