1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17

619031 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
RocknRolf2: Mycket obegåvat förslag RR2. Vilka är på isen och dessutom har betalt för det? Att bua ut sina egna kan ibland ha positiv effekt men vanligtvis stjälper det mer än det hjälper. Positiv uppmuntran i motgång är betydligt bättre. Därför hejar vi på våra egna och stöttar så gott det går, ge järnet mot Luleå!

Vi skall klå dom vi skall vinna,
vi skall få dom att försvinna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert:
Gunno spelade 3.54 minuter inatt i 6 byten, han kanske kommer närmare och närmare TIK, förra matchen var han bänkad och matchen innan dess
inne på två mål bakåt...

I detta inlägg gällde det att tänka på särskrivningen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Rox: Då får du fortsätta att neggospela då......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Det f-n i mig min förtjänst att Timrå vann igår.....jag satsade en hundring på Brynäs. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Laken: Verkar som Robban och Manderville bär laget bland utespelarna.

Intressant att hårt kritiserade Aalto faktiskt leder interna poängligan trots att han är back. Just därför ska han självklart inte bänkas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Spelarbetyg:

+++++ - Kent Manderville
++++ - Markus Korhonen
+++ - Mikael Lind
++ - Robert Carlsson
+ - Mika Oksa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Då var det bara Oksa av 1:a målisarna som ligger under 90%, vi har i och med det Elitseriens sämsta 1:a målvakt rent statistiskt.
Nä just det han har otur, backarna ger honom dålig hjälp, han är ovan med det svenska spelet och allt vad det nu skylls på.
Något måste göras annars är jag rädd at det blir en Giffarna.
Dagens mål var han chanslös på men vad spelar det för roll då hela hans övriga uppträdande (utom spelet som extraback) smittar av sig på dom övriga spelarna.
Jag vet att vi saknar målskyttar och det kan man knappast beskylla Oksa för men det är ingen nyhet det heller eller, hur Nubben!
Surt och väldigt frustrerande sa Bull.
Bäst på plan som vanligt var Manderville.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Per HApps: Det behöver man nog bara vara rädd för om man spelar i Brynäs ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Sovjet: Ja, hans Timråhjärta är det nog inget fel på i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Knylan:
Ja, kan det vara rädslan att tappa tvålen i duschen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Skarin: han kanske uppskattar klacken på sitt sätt:=), han har ett stort timrå hjärta iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Man får väl vara nöjd med två poäng. Matchen gick precis exakt som vanligt, man skaffar sig en ledning efter första som man sedan slarvar bort i 2a. Tråkigt, orättvist, dåligt?

Fortfarande ruskigt svårt att göra mål, trodde aldrig det skulle gå vägen i SD. Tycker inte det går att klaga på viljan i dagens match. Laget sliter på bra idag och det måste vara fruktansvärt tungt att inte få sätta dit puckarna. Mycket plus till Manderville och Anton Strålman ikväll. Även Ström visar sig från en bättre sida än han gjort tidigare. Domaren dålig åt båda håll.

Oh Ah Micke Lind...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: spelade jonas lindström något kväll o isåfall hur bra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Skarin: crippe är en one of a kind och förblir nog så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Skarin:

Ja är det en vana är det dåligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Sovjet: Han tackar inte klacken särskilt ofta. Han tycker väl att det är en pina att tacka sin publik... Eller så har Knylan rätt ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
30:
Kanske hade bråttom till muggen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Sovjet:

I denna gb gnälls det bara numera håll till godo...han hade kanske skäl till å dra någon som funderat på det...en strömming som skall läggas in kanske vem vet....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Knylan: sluta gnäll på crippe nu okej att det så inte bra ut, men han tackar väl alltid publiken som vanligast, det är ju inte alltid vi=publiken stöttar vårt lag till 110 procent, alla kan göra ett misstag och bättre det här än att han sviker på planen och inte ger allt, för dewt tycker jag verkligen crippe gör!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Knylan: Är han som egen produkt bortskämd av att alltid spelat inför en erkänt bra hemmapublik?? Tror han att sånt bara kommer av sig själv och att hans insatser eller visad uppskattning inte betyder något?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Det är en skitsak egentligen, men det är ett upprepat beteende från hans sida. Han såg jävligt less ut, eller så hade han väl clanmatch eller nått.

Även om vi hade haft en klack på 2000 pers och bokstavligen burit fram dom, så hade han nog hellre kommit in i omklädningsrummet 30 sekunder tidigare. Själv tror jag att han är blyg i duschen, därför vill han duscha först. Haha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TIKbiff: Men skärp till dig för faen !!
Hur många matcher har Blake Sloan spelat i Sverige??
Han är troligtvis inte bekant med rinkens storlek ännu.

Det kommer nog att lossna snart ska du se, så sluta gnäll å blicka framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Icetea: "gunno kom hem"

sluta drömma om nya spelare och hoppas på tex crippe robban ,hallin som vi iaf har!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Icetea: Nubben berättade före matchen att han senast idag pratat med Gunno...vad som sagts är dock höljt i dunkel. Han berättade vidare att vi nog inte ska hoppas på ytterligare nyförvärv även om han håller korpgluggarna öppna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert: Måste säga tt vi har ingen tur alls. Jag menar att vi kune ha haft 2-0 efter första 3 eller 4-1 efter andra men puckf-n vill ju inte in.

såg i kväll lite action från bänken: Sloan bänkad, synd att inte Ström blev det oxå för där händer det ingenting.

Robbans lina fick spela mycket samt Nielsen,Regin & Mandy i 3:e.

På lördag får Lule gälla som favorit, det var ett tag sedan.... kanske lossnar det med målskyttet då.

Gunno kom hem!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
friskan: Alltid kul med lite respons!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Vilken läcker banderoll som visades i klacken innan matchstart. jag sitter nära spelarna vid "laddningen" och noterade att det var flera som läste den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TIKbiff: "Ser detta som en förlust"....med supportrar som dig behöver TIK inga motståndare..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Per HApps: Äh...kan väl också gnälla lite ibland..men jag är så j-a trött på det! Å ikväll finns det ju faktiskt fler anledningar att dra en aning på smilbanden än på länge!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
rupert:
Förlåt, då :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Per HApps: Ikväll ska här banne mig INTE gnällas!! Visst finns det mycket kvar att jobba med men det lämnar vi därhän åtminstone i afton! Trenden är bruten, TIK vann igen. Manderville var kanon med ett snyggt mål och en ass. Utskällde C-J avgjorde. Vi gick om Brynäs i tabellen och är endast två p efter Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
TIKbiff:
1.95 gjorda mål per match i snitt är ju under all kritik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
wap.hockeysnack.com
Ser detta som en förlust, TRÄNA POWERPLAY..
Tänk vad kul det vore med en domare som använde samma nivå i tre perioder, det blev ett lotteri i sista perioden. Uselt.
Sloan, vad gör han här igentligen? Känns långt tills dom klasarna ramlar ner.
Slutspel i år är en bonus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Kerstin_k: Å nu vände det, sanna mina ord....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
sargad: Att en gummipuck i ett mål kan vara så förlösande... Det såg inte heller ut att vara så svårt för Manderville eller Calle att få in den, nu behöver dom bara göra det lite oftare.

Skönt med suddenseger. Matchen i sig tyckte jag inte var så spännande. Men två poäng är mer än noll.

Manderville var grym i dag. Blev inte ett dugg förvånad över att han fick pris som bästa spelare.

Mot nya poäng på lördag? Det får vi hoppas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Några bilder på TIFOt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
RocknRolf2: Ja, vore skönt med Styfen tillbaka. Vill minnas att Lulespelare/fans brukar reta upp sig på honom + att han brukar göra poäng mot björnarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
The Fat Bastard: Knappt nån spelare i laget har ju någonsin varit en målskytt. Där sitter väl svaret. Alltså alltför många liknande spelartyper. NU får vi hoppas att Hallin, Styf och Nilsson är tillbaka på lördag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Skönt .. han kliver in i slottet å stänker in en handledare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Varför är det så jäkla svårt att göra mål !??.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Viss besvikelse att det inte blev en 3:a men med tanke på att dem fixade utvisningarna på slutet och tog 2 pinnar så får man väl vara rätt nöjd.

Manderville 1+1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
The Fat Bastard: Wunderbaaar!! Calle Johansson! Nog välförtjänt, med tanke på skottfördelen.. viktigt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
RocknRolf2: Jisses, lite otippad matchvinnare?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
Kanon!
Kul för C-J Johansson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
skojigt att Johansson fick göra målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
JAPP! JAPP! Calle-Johansson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
RocknRolf2:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! Calle J
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
The Fat Bastard: HÄRLIGT!!! RÄTTVISA!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2005-11-17
4-3, nu SKA den sitta.
Kommentera

619031 · »