Tom Topp: Ja absolut. Klubbhjärta är underskattat men för ett "par" säsonger så är det inte omöjligt att ersätta Dahléns poäng menade jag.
Han är ju bara ute på en liten resa och är hemma om ett par år hoppas jag. Lagomt till att "legoknektarna" som ersätter honom har kontrakt som går ut..
I en perfekt värld så lyckas vi hitta spelare som kan ersätta hans poäng produktion, men också stannar oavsett om Dahlén kommer hem eller ej. 👀
Zäta75: han var 13e senast också. Han har varit ordinarie på 4 centrar vad jag vet fram till mot Luleå. Nu går tydligen Levinsson, ännu vekare än Eriksson, och Boyce före. Häpnadsväckande om inte en känning.
TD: Tråkigt. han verkar trivas att mysa på bakom Bulan med lite mindre ansvar, trodde han va redo att ta steget till huvudcoach, hade varit en bra tajming.
Tom Topp: Svårt men inte omöjligt. Det krävs scouting och att hitta spelare som faktiskt har producerat tidigare i karriären. Som är vana att bära en offensiv roll alltså.
Rip Kirby: För övrigt kan vi notera att Timrå kör "men in black", 100% i sin klädsel. Svarta dunjackor på spelarna, svart hoddie på Mårten och svart fleece på Tommy.
Montén Python: det finns inga ersättare till såna som Dahlen och Hållander! Då måste laget byggas på ett annat vis. Mycket svårare, men det har gått förut!
Rip Kirby: Ikväll e väl du bussig o kommenterar lite hur grabbsen spelar!! Jag bor i ett tält ⛺ i skogen utanför Storvreta o ska jaga Gris 🐷 o älg🫎o kronhjort plus rådjur!! Tack på förhand till ni som skriver om matchen!!!!!🇱🇸🇱🇸🤣😎
Ingen Dower Nilsson till nästa säsong. Läser att han är klar för återkomst till Frölunda. Som det snackades att vi var ett av lagen som var intresserade, förmodat tänkt som en av ersättarna till Dahlén.
Intressant hur vi löser det med att ersätta Dahlén då! Lundmark får verkligen inte vara tänkt som en av ersättarna i allafall. Då kan Allsvenskan vara nära till hands inom snar framtid.
Rallarn: Håller med, finns få som har så mkt rutin, och pedagogiken är på hög nivå. Har han drivet tycker jag oxå han bör få en par år till, ev kan man slussa in ngn som assisterande, men det kanske tanken är med Karlis?
Rip Kirby: Han har ju flyttat hit med frugan. Det är 4 stycken tränare, det inte tommy har kan kompletteras på de 3 andra positionerna. Tommy är och ska vara en ledare, tycker det syns att gruppen lyssnar, tar till sig och känner sig inkluderad när Tommy tar ton. Vill han och orkar han så tycker jag att ska få fortsätta ett par år till minst.
Rip Kirby: Känslan är väl också att Timrå kanske skulle behöva en modern tränare som vi kan bygga på i några år, som förhoppningsvis kan ta Timrå framåt, tror inte Tommy är rätt person för det.
Andersson: För att få det så underlättar det med en bra styrelse som har ordning och reda och prioriterar rätt saker, samt anställer rätt personer i ledande positioner.
BlackBay: och dom bästa nyförvärven var såna som inte platsade i shl. Och gjorde dom bra ifrån sig så kom det något lag från den ligan och snodde spelaren!
Tom Topp: apropå rätt folk i ledningen så ser jag med viss humor på det faktum att Ante coachar laget som leder finska liiga medan Olli coachar det som ligger näst sist 😄