1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605802 inlägg · 6213 ämnen
2953287 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Hartmann Hartmann Hartmann, den mannen är en gåta. Tyvärr så verkar det där vara glapp i kontakten, ibland kör han på och är så bra som han kan vara, till att sedan se ut som en segelbåt utan hissade segel.

Sv: Silly Season 2026-27
Synct: Sheleftyou-supportrar vägrar buren, det är sen gammalt. Kan knappast klandra dem

Synct: ...och medtag sopkvast och soppåse... :-)

Iceman99: Försök smuggla med er egen dryck och fika är ett tips, om ni ska vara på bortastå, man vet aldrig.

Iceman99: Hockeybussarna brukar inte vara fullsatta men skulle de ändå vara det eller om ni blir bekväma och vill kosta på er så kör Wecab fast pris 450 kr/bil från city. Samma tillbaka efter matchen såklart

Ni som är intresserad och har Svensk hockeytv kan kolla på Timrå mot Sundsvall i U16 nu. En period har gått. Timrå leder med 1-0. Det är iofs Timrås lag 2 men det är nästan hela lag 1.

Iceman99: aldrig varit fullt när jag har åkt, och då brukar det vara på lördagar.

Söderöver: Ja den var riktigt ful men Tim är ingen fuling så det är nog ingen fara för er om han hamnar hos Timrå. En undran om nån på forumet vet, vi är några AIK gubbar som ska se TIK vs AIK nu på torsdag och funderar om hockeybussarna från resecentrum är ok? Menar kan det bli fullt eller är det lika bra åka taxi.

9 år gammal bild jag delat på facebook dök upp.. fortfarande aktuell 😉
Uppladdat:

500x0-img5985.jpeg

Såg att vår ryktade Barkemo fått två matchers avstängning för att ha spelat på fel sätt med klubban…

Hoppas verkligen inte att han vill visa det spelet i SHL med…

En tackling som blir fel och kostar avstängning kan jag men klubbviftning är ju inte så bra… kommer inte mycket gott från det…

Söderöver: grabbarna får spela lika jävla tråkigt som Devils under 00-talet. Kör the trap eller vad fan som helst men se till att vinna matcherna. Att vinna är trots allt faan så mkt roligare än att spela vackert men torska

Patrick Polly: mm. Antingen det eller lite självrannsakan…

Vi är väl ganska överens här i boken om att Hartmann ser hetare ut när han varit iväg med landslaget eller ska iväg med landslaget.

Då petas det lös några procent.
Barre har barn hemma och livet stannar inte upp och väntar under en SHL säsong men på något vis skulle äran att tillhöra svensk elitishockey behöva kännas mer angelägen under matcherna för att få ut mer.

Ser man hur Timrås försvarsspel utvecklat sig senaste månaden med så är han inte ensam.
Att vara i skottbanan, att desarmera motståndarklubbor i slottet har lixom inte riktigt varit så viktigt som det var inledningsvis.

Det är ju trist för både oss supporters och spelarna.

Inledningsvis är vi nederlagstippade och delar ut några fina örfilar till etablissemanget genom konsekvent tight spel och svårspelat agerande.
Vi gör lite för lite mål men vi tar poäng.

Ju längre tiden gått desto mer har fokus landat på offensiven även om det gav resultat att inte vara framåtlutade.

När vi ”drar upp filten” landar vi i att MÅSTA göra mål för vi hamnar efter på billiga mål i röven.

I hockeymorgon podden tippas vi nu dras in i bottenstriden över sista halvan av serien i år.

Det är ju inget kul.

Jag vill verkligen inte bjuda på det och jag hoppas att killarna i laget inte vill det heller.

Att vända mer spel med fart och spela mer på motståndarens misstag är tråkig hockey (gammelLule) men effektiv för lag som kanske inte riktigt har den höga bredd som krävs i SHL för att dominera spelet.

Jag tror det även passar spelare som Walli, Westfält, Genborg, Dalle, Levinsson, Heikki och förra versionen av Pääjärvi.

Att gå på felvända motståndare och köra rakt.

Det håller inte att spela i egen zon 45 min per match och det är inte det man behöver men man behöver kanske jobba med större marginaler på 3e gubben och tillbaka till att värdera lägena när man flyttar upp noggrannare.

I egna zonen behöver aggressiviteten upp lite. Skönt med Lundmark in. Han brukar gå hårt på motståndare när dom visar att dom inte riktigt har balansen med puck.

Vi måste även hålla upp våra frw bättre i egna zonen för nu blir vi för snabbt låga i egna zonen och sitter i knä på JJ. Då blir hela övre delen av slottet lediga för sidledsspel som blir svårt för JJ att hinna med på…

Så upp med vakenheten inför uppdraget! Tråka till oss, gå med högre intensitet på rätta lägena. Och täck puckar! Kriga på!

Etablissemanget fick backa i höstas!
SNÄLLA tvinga dom göra det igen!

Smörgåsen : jahapp, där ser man. Minnet är inte vad det brukade vara men jag kan inte minnas att den kedjan gjorde nåt avtryck i slutspelet i s f. Så blek som MPS varit under hösten är det ju inte ens samma spelare som bitvis förra hösten när han gjorde mål på allt och ingenting. Snubblade han i närheten av mål så nog fan tog sig pucken över mållinjen, stod hans arsle där så nog faan studsade pucken på det och in i mål och kom han fri ja då stänkte han resolut in den i kryllan.

Patrick Polly: Kommer ta några år innan Hartmann testar något nytt. Hans kontrakt sträcker sig till säsongen 28/29 och skulle inte bli förvånad om han avslutar karriären här.

DenRöda: Dallas, Lundmark och Annerstedt i en kedja, iofs ingen center men Lundmark får ta det. Ingen kommer veta vad som ska hända.🤣

Villervalla: Så kan det vara. Några byten åtminstone, eller nån minut i PP kan vara värt tillsammans. Annars är inte Pääjärvi och Lander så pjåkiga heller. Tänker att Lundmark och Annerstedt kan avlasta varandra främst nu i början.

DenRöda: Ja han är kreativ. Å andra sidan kan det bli lite mycket utanför boxen.

Villervalla: Jag kan ändå hoppas att Annerstedt får några byten tillsammans med Dahlén. Just för att dessa tänker utanför boxen i mångt och mycket.

Patrick Polly: Jag tycker nog att Annerstedt går före Lilja men sedan om det är tillsammans med Pää och Bojan vet jag inte.

jk: Ja Westfält kan prövas högre upp tycker jag med, varför inte testa:

Dahlén - EP - Westfält
Heikki - Lander - Lundmark
Walli - Levinsson - Hartmann
Pääjärvi - Boyce - Lilja

Söderöver: Jag delar din bild av Hartmann, jag upplever inte att han "brinner för det" på samma sätt som för något år sedan. Han tar inte i de sista 10% som krävs, jag upplever att han i stora delar kör på 90%. Jag tror inte heller det vore fel för honom att testa något annat än Timrå.

jk: Jamen exakt så, tycker det är lite stelbent att inte låta honom testa iaf.
Smörgåsen : Absolut, men lite som jag skrev till jk här ovan, stelbent att inte låta han testa, Pääjärvi gör ju mkt bra, men tycker inte att han är 2:a lina gubbe som han spelat hittills.

Cobbel: tycker absolut man bör testa Westfält högre upp. Han har spelat bra och målat, men junisarna borta så borde det vara en enkel biljett upp i hierarkin

JanneH: Lundmark, Lander, Pääjärvi bildade kedja i slutspelet ifjol, så helt förvånad blir iaf inte jag. Men ska man se till vad Pääjärvi presterat hittills så borde man hitta en annan gubbe än honom där.

bar mofftak: Känns sjukt oklart när Heikki finns där???

Vår bästa setup måste väl typ vara:

Dahlén - EP - Hartmann
Heikki - Lander - Lundmark
Walli - Levinsson - Westfält
Pääjärvi - Boyce - Lilja

Alternativt bänka Lilja och få in Annerstedt, känns dock inte som att hans skillset hör till fjärdekedjan

JanneH: Barre med EP och Dahlén har man ju testat förut utan att det burit frukt.
Tycker man istället borde ridit på energin som Lundmark kommer in med och eller för den delen låta Westfält få testa lyckan högre upp i hierarkin med tanke på hur fint han spelat på slutet.

Rip Kirby: Barre med Dahlén och EP kan funka men Lundmark, Lander och Pääjärvi??? Den såg man ju inte komma och förhoppningsvis ser vi en lite annorlunda formering till på torsdag

jk: Förhoppningen är kanske att de tröttnar på att passa efter 4-5 matcher och tar ett avslut i frustration? Det kan gå!

Jadu: vem ska skjuta mellan Lander, Lundmark och Pääjärvi? Känns som ett man borde försöka få igång det där straffskottet Heikki hade mot DIF. Nu känns det som tre sargkrigare i samma kedja, underlig balans

jk: Ja Westfält har definitivt förtjänat mer förtroende, utöver målen har det också sett bra ut!

Rip Kirby: känns som Heikki eller Westfält borde få spela med Lander och Lundmark. Vetefan va Pääjärvi gör där

Lundmark tillbaka i träning och man kör honom tillsammans med Lander och Pääjärvi. Två spelare från J20 finns med, Edwin Annerstedt (f) och Adrian Thun Hansson (b).
Det framgår inte exakt hur man matchar på träningen men borde betyda att Hartmann går in på Genborgs plats tillsammans med Dahlén och Pettersson. Det blir nog bra det här hörrni!

DenRöda: En liten annan diskussion om "ersättare" för Dahlén. Skulle varit intressant att ta hit Alex Barré-Boulet faktiskt. Dyr, men har absolut potentialen att göra 50p. Har varit på tapeten för ett SHL-lag tidigare. Är både center och högervinge.
En annan jag tänkt på är Ville Koivunen. Jävligt spännande spelare det också. Varför inte båda? Försöka rocka loss lite extra sponsorpengar för att få till en kedja bestående av:
Genborg - Koivunen - Barré-Boulet.

Villervalla: Såklart, även 11-kullen är intressant. Tänker mest på 10orna som ska börja gymnasiet i höst.

Spetsen i Timrå och Sundsvall i både U15 och U16 är nog ganska lika men Timrå har ett bredare lag totalt.

NickNack: I Timrås U16 känner jag inte till så mycket förutom ett par som är egentligen U15 som sticker ut. I Sundsvall känner jag till lite bättre och de har också några som sticker ut, och även yngre där också. Qskar Vesterlund i Timrå (U15) är en riktigt stor talang, samma med Wilton Nordlöf i Sundsvall (U15) men han måste bli mer lagspelare vilket funkar bättre när han är i U16. En annan i Sundsvall som sticker ut är Elvis Lundström som mest spelar U16 med några inhopp i U15 fast han tillhör U15 egentligen vad jag förstått.

glorious badger: Det är inte tillåtet att kopiera låsta artiklar rakt av.

För övrigt sägs det inget nytt, det är samma spekulationer som vi har här.

Nån vänlig skäl som kan dela artikeln om Timrå från expressen?

DenRöda: För en som har dålig koll på ungdomslagen. Vad är det för spelare man bör ha koll på, och gärna lite om vilken spelartyp det är.

2953287 · »