Nisse på Mon or: Freddan va, snart i Timrås bås va. Nubben va, sa förlåt va. Freddan va, sa det är lugnt va, vi drar ett streck över det va. Freddan va, en man med stor respekt va, kan komma och gå som han vill va, hej svejs va.
Men han har levt ett tufft liv va, tränat 22 klubbar i sitt liv va. Men han känner många i branschen va, de säger de är lugnt grabben, vi fixar ett jobb va.
Tom Topp: Har man nånsin varit nåt annat? Sammanlagt tre säsonger (som fristående förening) i gamla Allsvenskan på -80-talet (1986-87, 1987-88, 1988-89) och en säsong i HA (2015-16) är väl knappt värt blecket på pappret ens.
Hockeydynamit97: Jag slänger in några wildcards. Jag som huvudtränare. Bragd Birger som analytiker. Småland som dryckesansvarig. Modano som fystränare. Jonte D som sponsoransvarig. Mikenomad som chaufför. Zäta 75 som pressansvarig. Willow tar hand om domaren. Costanza som värd på bortastå samt Sture som konsult vid hyllningar.
Karlin förutsätter jag att han inte kommer träna Timrå. Minns en intervju när han var tränare för Västervik och fick frågan vilket lag han aldrig vill träna och då nämnde han Timrå. Så det är nog inte alls aktuellt, det är bara något madhawk slängde ur luften för att få in klicks.
TD: Vär nye VD vill stabilisera ekonomin jag tror den måste öka rejält om vi ska ha ett lag i SHL nu tror jag publiken denna säsongen har överträffat förväntningarna men att partners har stagnerat men det är spekulativt. Intressant om Sundsvsll hc bygger nytt i stan skulle de gå upp blir det enormt utmanande
JanneH: vi kan skojskrämmas om Montén och Karlin tills korna går hem, men jag är på riktigt livrädd inför ett (möjligt) tränarbyte. Nubben har sina starka sidor, men att avsluta kontrakt i förtid eller att välja huvudtränare anser jag inte hör dit. Trots att han värvat Montén två gånger med katastrofalt resultat håller jag det inte för otroligt att det skulle kunna bli en "tredje gången gillt".
Karlin är förhoppningsvis för modolidiserad, men...jag vågar inte se honom som helt omöjlig. Hoppas verke-fucke-ligen att jag är dum i huvudet som tänker så här.
Hade helst velat byta ut TS mot något mindre Plastsjö-inspirerat, men känner samtidigt att alternativen skrämmer så mycket att jag vill ha honom kvar ett år till. Ny tränare och sportchef till 27/28? Kan bli svårlockat iofs, om det värvas in ytterligare 3-årskontrakt på gnuggare "med offensiv potential" och några av avtalen som går ut förlängs under nästa säsong. Skulle bra gärna vilja veta vad klubbens plan är här egentligen.
Knylan: Jo, frågan är bara vad Nubben syftade med att han har långt hem till familjen i Karlstad. Har också för mig att jag läste att frugan skulle vara kvar i Karlstad, eller har varit. I nån intervju med TS under säsongen.
Men ja, gällande Aftonbladet. De har inte jättekoll alla gånger(rätt ofta).
jk: Lite kul är det ändå att Tommys fru bor i Timrå med honom, åtminstone gjorde hon det i höstas enligt STs hemma hos-reportage. Men skicklig gissningslek från Sportbladets håll, varenda hockeymedia har hängt på.
Montén Python: jag hoppas ju på TS en säsong till. Men både han och och jag har samma födelseår så jag förstår att han börjar få lite andra värderingar i livet.
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."