1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605843 inlägg · 6213 ämnen
« · 2991852 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Tänkte YES när jag såg bilden på Filander och samtidigt läste ”Han kommer in i Timrås bås”

Riktig antiklimax när det sedan visade sig vara Molinder.. Hål i huvudet om man går med Karlunden som hc och Molle som ass, orutinerat värre

Stridhsyxa: Du har en poäng där... funkade han med Fröberg borde oddsen vara höga att han funkar med Nubben också... är väl bara jag som projicerar mina egna fördomar om honom.

Niikeliito: Jag vill veta vad tränarna tjänar. Om Molinder och Karlunden har ett bra pris, så gärna det tränarparet om "vinsten" läggs på spelare. Det kommer att bli ett tufft år nästa år oavsett tränare. Dumt att erbjuda lukrativa kontrakt till erfarna tränare om vi ända har ett sopgäng på isen.

Knylan: Ahh ok. Det var väl bara nått nån slängde ur sig häromveckan då. Att man läste att Östman inte var så sugen på att bryta kontraktet alltså.

Även om det inte alls känns aktuellt (trots vissa rykten) så hoppas jag innerligt på Stridh. Mest för att det känns som ett perfekt läge för honom att komma in nu.

JanneH: Nubben och Fröberg är polare och har sina likheter. Fröberg älskade att jobba med Filander. Kollade in spelare själv och visade Fröberg, gjorde bakgrundskoll på spelare Fröberg ville värva. Andades hockey dygnet runt. Så ser inte inte att dom två inte skulle fungera ihop.

Montén Python: Han har kontrakt som ass i ett år till i Davos, ja. Men att det är särskilt lukrativt stämmer inte enligt Corren-artikeln jag länkade för ett tag sedan där han nämnde just att det han saknade mest med att vara huvudtränare var lönen. Inte minst i Schweiz där det är stor löneskillnad och väldigt hierarkiskt i ledarstaben. Att det kontraktet skulle utesluta en återkomst till Sverige redan nu har jag svårt att se, han sa i samma intervju att de stannar där nere i max ett år till ändå.

Montén Python: Spontant känns det som att Filander och Nubbens personligheter inte skulle passa ihop? Kollar man vad Nubben värvat tidigare så har det varit tränare med ganska jordnära personligheter och i min värld känns Filander lite mer "stockholmsk".

Montén Python: Bl a jag har gissat att faktumet att Östman har kontrakt, och att han rätt nyligen flyttat ner hela familjen talar mot att han skulle röra sig.

Tom Topp: Var det inte nått med att Östman fortsatt har kontrakt i Schweiz och att kontraktet var för lukrativt för att han skulle vilja bryta?

Montén Python: min magkänsla säger Östman. Men jag har haft fel förut.

SKRIDSKOSKENAN: För vår del vet man ju inte hur svårflörtad Filander skulle vara. Tror väl mest att han inte är aktuellt från Nubbens sida.

Madhawk skrev att Modo var heta på Filander i alla fall. Men dock att det var oklart hur mycket Modo lockar.

Cobbel: ja hoppas nästan mest på att de stämmer med stridh. vill åtminstone inte ha nån annan som kommer från en ass roll. tror verkligen stridh skulle kunna göra detta bra.

filander skulle kännas lite spännande men verkar ju långt borta.

inget annat som presenterats som "rimligt" känns speciellt lugnande.

Cobbel: Nej nej! Jag har gjort mitt! Och var mer än nöjd med svaret! Men jag tror inte heller på Karlunden, för vore det han som huvudtränare så finns det ingen anledning att hålla på det. Men vi kan nog tappa Madsen, han verkar vara populär hos Danmarks landslagsledning.

Smörgåsen : Vi behöver en hjälte som kliver fram och mailar Nubben, Tom Topp är du redo för uppdraget igen? :D

Montén Python: Förhoppningsvis ny huvudtränare med Karlunden och Molinder som sidekicks. Annars blir man smått svettig.

Montén Python: eftersom det inte verkar helt omöjligt att Stridh kan tänka sig att följa med Bulan så verkar det inte vara något krav från Stridh att vara huvudtränare nästa säsong iaf. Ska Karlunden leda skeppet så hoppas jag vi får en rutinerad assisterande, gärna Stridh då. Sen kan han få ta över.

Montén Python: Jahopp, efter de här glada nyheterna så blir det sobril till kvällskaffet igen då :D

Montén Python: hitta någon som älskar dig som Nubben älskar Molinder.

bar mofftak: Som väl var så var det ju inget konkret i Madhawks spekulationer.

Mer än att det ser ut att som att Marklund och Madsen lämnar.
Och att Karlunden ser ut att bli kvar i nån roll.

Montén Python: Nej, det skulle inte gå. Någonstans behöver det finnas lite tanke i en tränartrojka, det fungerar inte att ha bara gubbar som fortsätter med hockey för att de inte har så många alternativ.

Zäta75: Satan. Jag har mycket hellre Madsen kvar än att Molinder kliver in i värmen.

Montén Python: Nej, det får bara inte bli Karlunden som huvudtränare med Molinder som ass. Stridh vore nog det bästa. Sedan får vi se, det kan bli någon helt oväntad kanske med tidigare Timråanknytning. Jag skulle vilja ha Jonte Hedström i båset men det lär vi aldrig få uppleva.

Cobbel: Man vill väl matcha och få igång den målvakt som har kontrakt även nästa säsong, utan att nämna några namn så finns det säkert fler klubbar som tänker så.

Bobby Hahl: Haha. Ja nog kan det landa i större bekymmer än vem som skall ersätta Dahléns mål.

Om det blir en lösning med Karlunden som huvudtränare och sen Molinder och Per Hallin som assisterande.
Hua skjut mä.

Montén Python: Det här kommer att bli min död…

Vet inte om det luftats men enligt Madhawk i sillyrummet så kommer Molinder ingå i tränarstaben som assisterande till nästa säsong. Karlunden fortfarande med i bilden som huvudtränare.

Jag vet inte jag, men nog hoppas jag innerligt att ryktena härinne om Stridh stämmer. För jag tycker väl det lockar sådär med en tränarstab där Karlunden som själv är rätt orutinerad skall ratta med ganska orutinerade tränare bakom sig i Molinder m.m..

RYGG HANS: Jag känner till det. Både Brynäs och Färjestad blir det tufft att komma före i tabellen. Nyckelmatcher blir förstås matcherna som är kvar mot Brynäs och Färjestad. Mot Brynäs har vi hemmaplan iaf.

Håller med dig om att en topp 6-plats givet förutsättningarna vore en bonus. Men hoppet lever om vi vinner mot Luleå i morgon.

RYGG HANS: Att man matchar Lehtinen före är ju knepigt.

1k spelade minuter, 3,45 insläppta i snitt
550 spelade på Dichow med 2,45 insläppta i snitt.

Visserligen på lägre spelade minuter, men Lehtinen har verkligen sett ut som en håv utan nät i många av matcherna han har spelat.

RYGG HANS: Jag håller med dig på den. Myrenberg kändes som det skulle ha blivit en habil 2:e målis åt JJ medan Dichow mer känns som en "ny Juel", som kan utmana om 1:a spaden.

Rallarn: Jag är positiv. Känns betydligt mer spännande än Myrenberg som ju först sades vara klar för oss.

RYGG HANS: Håller med. Det är en 8:e plats som vi har att hoppas på, hemmaplansfördel mot antingen DIF eller Färjestad. Brynäs och Lule tar topp 6, Malmö faller ner till 7:e plats

Men fan, grabbarna får gärna överraska mig och dra sju raka!

RYGG HANS: Dichow blev skadad den 28 oktober mot ÄGG-laget, hjärnskakning. Man värvade då Felix Sandström som ersättare.
Hvs plan för nästa säsong är:
Lehtinen(på kontrakt)
Herman Liv.
Tror vi kommer att vara väldigt nöjda nästa säsong om Dichow är hel, grymt bra start i år och även bra i kvalet mot Modo.

Rallarn: Tja, de valde att inte ha med honom i truppen innan OS, trots att möjligheten fanns. Att han heller inte ingår i deras framtidsplaner talar väl emot att han helt plötsligt skulle ges förtroende och peta en Sandström som varit bra sen han kom in.

Zäta75: Vad har Luleå? Sju raka hemmasegrar? Det är ingen överdrift att påstå att det är ligans svåraste bortamatch i nuläget. Bara att ta poäng där är nog tufft och vi är fortfarande ett bottenlag i bortatabellen.

Du glömmer Brynäs i topp 6-racet. Det ska till ett smärre mirakel om vi ska knö oss in där. Däremot så skulle det inte förvåna om Malmö trillar ner ett par pinnhål. Sett till form så talar mycket för att det är just Brynäs som kniper en direktplats till kvarten.

Det vi ska gå för är hemmafördel i åttondelen. Allt annat får ses som en fläskig bonus. Det kommer bli mycket svårt att hålla Färjestad bakom oss. Ha i åtanke att vi dessutom har kvar att möta dem i Karlstad.

RYGG HANS: Detta i ett bottenlag skall tilläggas.

RYGG HANS: Har du läst det någonstans eller sitter du och gissar? Dichow är deras bästa målvakt statistiskt sett, även bättre än våra egna målvakter på den punkten.
Vore ju ett ytterst märkligt beslut men det kanske hör till där nere nu för tiden.

JanneH: Inté direkt förvånande att det är konkurrenssituationen som gjort att Per Svensson fått långt ifrån samma förtroende som tidigare. TS kan inte uttrycka sig tydligare:

– Just för tillfället så väljer vi att spela de sju backar som är före, säger Tommy Samuelsson.

Sakic: Ja men trots alla sina Minecraft miljoners miljarder så är inte spelarbudgeten för Luleås trupp så mkt högre än våran väl?

Nisse på Mon or: Bortsett skadorna så kunde ju PuckPhille visa underliggande siffror som visade att Dichow var av yttersta toppklass i SHL senaste säsongerna. Hans siffror var bättre än både JJs och Juels. Visserligen med lite färre matcher i kroppen, men håller han sig skadefri så kan det vara ett riktigt kap!

I lika med att Luleå förmodligen får ett bättre lag nästa höst…
Uppladdat:

500x0-img0070.png

Rallarn: Såg det där men har svårt att se honom matchas oavsett. Sandström och Lehtinen är deras två förstaval.

Rallarn: Det där med skador och skit får han ju lägga av med till nästa säsong

RYGG HANS: Att Dichow inte finns med i HV är inget konstigt då han är skadad.*

– Tyvärr, tråkigt med Dichow. Han fick lite bakslag på OS på sin förra skada, säger HV-tränaren Anton Blomqvist till HVTV.

Nisse på Mon or: Hann va billi rabbuslingen...
Därfö så vill hann ha Diskoff

Nisse på Mon or: Dags att ta sig an Luleå i morgon. De ligger 7p före oss och riskerar sin topp 6-plats om de förlorar. Vi har sista chansen vågar jag säga att ha möjligheten att komma topp 6 imorgon. Vid vinst är vi bara 4p efter Luleå då med 6 matcher kvar. Om inte Malmö förlorar de flesta av matcherna som är kvar. De har också 70p nu som Luleå så vi har 2 lag vi kan gå om.

Vissa tycker att vi ska nöja oss med play-in men det vet jag att laget inte gör. De siktar högre. Dags för Dahlen att göra mål nu efter snart 10 matchers måltorka. Om hans axel är med honom dvs. I PP finns väl störst chans.

Kom igen Timrå!

Nisse på Mon or: Han var tredjemålvakt i Danmark och fick hoppa in mot USA. Att han inte finns med i HV är inget konstigt. De har valt att gå vidare.

Nisse på Mon or: Här har Z mfl gjort ett fynd anser jag, man såg vilken nivå han har i sig under kvalet i våras.
HV-supportrar kommer nog vara och är rätt besvikna över att han fick lov att söka sig vidare.
Om man fortsatt spelar i SHL dvs.

Nisse på Mon or: Dålig scouting i så fall.

Nisse på Mon or: Inte spelat sedan 28 oktober förutom nio minuter i OS, här i stan pratas det om en inflammation som återkommit, min åsikt är att han inte kommer att spela mer denna säsongen.

Undrar vad Nubben värvat i Dichow? Stod 9 minuter i OS, klev sedan av. Fortfarande hjärnskakningen som hämmar eller annan skada?
Inte tillgänglig tydligen mot Djurgården och Timrå.

« · 2991852 · »