1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2009-02-23

1132197 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
keni: Så länge sen är det väl inte? Vi missade slutspelet säsongen 2005-2006 då vi blev nionde lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
keni: varför skulle vi missa slutspel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
T T:

Jaha då e de första gången på länge som vi missar slutspel då känns sådär måste jag säga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Forward: I intrvjun på PPV före match så tycker jag att det är Challe som sprider lite av den känsla han sedan fördömer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Suck...hur många gånger har man inte hört Challe sagt "vi var inte ödmjuka". Där har Challe en viktig del som tränare att få spelarna att fokusera inför uppgiften. Känns som om han fått tillräckligt med tid nu att visa upp sina tränarkunskaper, och jag är inte nöjd med vad jag sett.
Jag tycker Timrå har ett bra lag, med grymma forwards och en klassback som Lehtonen. Men ändå så är laget så grymt ojämnt. Nu hoppas jag att Challe visar att jag har tokfel och att dom tar guld, men det känns som att vi ska vara glada att vi inte behöve spela kvalspel denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
MarcusElving: Det blir lika  2-2  antiklimax :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Det är inte ofta vi har så mycket gemensamt vi Brynäsare och ni Timråfans. Vi håller alla jävla tummar som finns för Skellefteå imorgon, vi har en förjävla ångest över slutspurten och båda lagen MÅSTE vinna på Torsdag. Oj oj oj vilken ruggig match det blir, må bästa lag vinna!

Vi spelar iaf i ES nästa säsong båda två, det känns skönt (En sak till gemensamt)

Apropå ångest, vi spelade kvalserien förra säsongen. Jag borde vara nöjd med att BIF ordnat nytt ES-kontrakt, men nu är vi så nära slutspel så jag kan inte låta bli att inte vara nöjd.

Ses på torsdag hörrni! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Jag är inte bitter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Foyn: MODO måste ta full pott , dvs besegra först Frölunda , sen Södertälje , missar dom en enda poäng är dom inget hot längre .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Nu blir det en häftig match i Gävle på Torsdag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Fick en känsla att Djurgårn passerar oss på lördag... Kanske tur det? Om Modo skulle göra det då finns bara Harakiri som enda utväg...

Nu ere dags å tryna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
JimmyH: Jag läste precis det i bloggen din Jimmy ;) Visste inte att han slog det. Dagens blogg var mycket bra. Sammanfattar mina känslor ganska bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Dr AXA: Jajamän ! Så där visar man andra spelare/lag hur vi i Timrå IK behandlar våra spelare ! Gåshud.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Foyn: Varför bryr du dig inte om Mikko Lehtonens klubbrekord?

Idag satte han poängrekord för backar i klubben. Tidigare på säsongen så sattes målrekordet för backar...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Foyn: Tror det blir sista matchen mot Luleå, utefall han gör fler mål =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Foyn: exakt , han skulle ha fått lite uppmärksamhet före matchen .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Vart är hyllningarna till Pyrret för rekordet ? Jävla garageklubb !?!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23

mikenomad:

Jag tror ta mig faen att Per Lagerqvist var Tikare med tanke på vad han har skaldat :))

Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.
Nu styvnar löddrig sky
i nattens grova hand,
nu stiga skogarna
och stela höjder
så kargt mot himmelens
förkrympta valv.
Hur hårt är allt,
hur stelnat, svart och stilla!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Blizzard: Äh, sånt där resonemang håller inte för isåfall så kanske han ska ta och vara ner och köra lite rinkbandykorp istället då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
mikenomad: Exakt... Var inte helt nöjd runt jul kan ja säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Nu tar vi sikte på nästa match . Borta igen , men jag hoppas att Timrå vågar köra mer från start och inte vänta och se vad Brynäs gör .

Jag kör ett citat från Lasse Kronèr : Ses på nästa match , ni som vill , vågar och kan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Skit i den här matchen nu och anmäl er till resan på torsdag! Sjukt viktig match så det är bara anmäla er på en gång!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
actionleif: Har vi åkt ut fyra raka i någon serie? Annars känns ju årets lag som det första att drabbas ut av det ödet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Foyn: Ååååånggeeeesssssssst.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
mikenomad:
Det är historia ny, man får nog blåsa några komptimmar på torsdag och susa ner, Ambroo jag kör skall du med? Skall jaga reda på dirty W.....:))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Annars är jag mest tacksam över att vi får se ES-hockey minst ett år till. Har inte varit så övertygad om det under säsongens gång.

Over and out...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Fy satan grabbar ! Gå in på text tv sidan 359. Det här kan ju sluta hur som helst... Man blir helt kocko när man sitter å funderar vad som är bra eller dåligt. Fy fasen säger jag. Varför följer man inte Dragons istället? Basketligan är ju sjukt spännande !!! Eller just ja det är ju spänningen jag inte pallar med...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Andersson: Det vore komiskt om vi kunde förlora oss till ett slutspel och sen åka ut i fyra raka matcher tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Blizzard: Vad det än berodde på, så inte var han nån världsback ikväll precis....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
enligt mina uträkningar med mycket OM med i bilden

* DIF tar 0 poäng mot SAIK imorgon , avstånd till TIK 6 P + Målskillnad

* MODO tar INTE 3 p. mot Frlunda på Torsdag , då är det minst 3 p + Målskillnad

* Timrå tar 1 poäng mot Brynäs = slutspel


eller så struntar vi i alla om /kanske , tar 3 poäng mot Brynäs istället och spelar slutspel .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Ambroo: "Med tanke på att han har varit "ledig" i nästan hälften av matcherna så har han plockat ut den där innestående med råge. En sån viktig pjäs ska vara bäst när det gäller, men idag så var han sjunde back och det är inte acceptabelt"

Kanske just därför han är dålig, kanske sliter på kroppen att vara sjuk var och varanan dag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Ambroo: Vi torskar borta på torsdag men på lördag tar vi ett Luleå som har betydligt mindre att spela för, det är lugnt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Dr AXA: Ja, nästan pinsamt vad viktig Styf är!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
mikenomad: Självklart, men nog krävs det åtminstone en pinne till och det vettefan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Saknaden av vår lagkapten är stor, du behövs mer än någonsin de återstående matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Andersson: Tänkte detsamma, inte var det för att han var dålig iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Var backe trött idag? sjuk? varför bytte han efter period 1 , han var ju chanslös på målen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Ambroo: Fast det var viktigt att det inte rann iväg målmässigt som det såg ut att kunna göra i 2:a. Målskillnaden kan bli oerhört viktig! Tills det var 10 minuter kvar av matchen var det fan närmare 0-4 än 1-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
mikenomad: Jävlar vilken karaktär jag har :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
mikenomad: Det känns iaf bra att Modo kan klättra förbi oss...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Jag tycker det är kul att de sista omgångarna blir spännande. Ångest är karaktärsdanande.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Ambroo: Hmm... Ja Timrå är faen int bra när det gäller. Man kan ju undra hur det kommer se ut om vi tar oss till slutspel? Ett stort OM ska det vara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Skarin:Jag fattar inte heller hur man komma ut och spela nå jävla Tom Wandell hockey i en sån här viktig match!Sen är det ju bara att gratulera Frölunda att dom vann så enkelt över Timrå!I frölunda var det inte många som var nå svettig kan jag tänka mig!När frölunda klev ut i omklädningsrummet efter matchen så måste dom ha funderat va faan höll Timrå på med,dom som brukar vara så jävla svåra att slå i hemmarinken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Ambroo:

Jo, det där är jävligt märkligt det kan jag hålla med om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23

Vill du nån gång ha sex med Timrå IK i en timme så se för fan till att hon ligger under, för då kan hon sprattla bra.

Kan nästan sprattla sej till en orgasm sista tio...

Fy fan!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Skarin:

Att de inte kom upp i samma fart som tidigare på hemmaplan det såg väl vem som helst, men det tillskriver jag bortalaget.

Det var väl knappast någon som hade förväntat sig 8-0 i dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Simmalugnt: Med tanke på att han har varit "ledig" i nästan hälften av matcherna så har han plockat ut den där innestående med råge. En sån viktig pjäs ska vara bäst när det gäller, men idag så var han sjunde back och det är inte acceptabelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Simmalugnt: Kenny Jönsson var också dålig idag.....


Näe!
Frölunda jaga topp 4 idag,
de som vi jagat i 2 säsonger
Frölunda KÄMPADE för topp 4 idag,
det som vi INTE gjort de 2 senaste säsongerna!
Timrå IK vinner inte måste matcher!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Simmalugnt: Ja, jo, ja. Det blev tryck sista 10. Det var så dags då.
Kommentera

1132197 · »