1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30

1326208 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: ok , då håller jag med dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
TIK55: Förhoppningsvis ser vi honom i TIMRÅ !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
TIK55: Jag känner honom inte på något sätt. Jag kan absolut tänka mig honom i Timrå-dressen nästa säsong också men med en mer skälig lön.
Om TIK värvade honom som ersättare för Mikko L så lär han sitta på en bra inkomst. Men jag har inte an aning om hur mycket.

Det var SUNDSVALLS TIDNING som utsåg honom till bäst på isen, inte jag.
Nu får du skärpa dig .......

Jag tycker Sebbe var bäst på isen igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Är du bästis med honom , bäst på isen ?????????
Stod han inte bakom VF; s mål också ??
Nu får du skärpa dig .......
Vart tror du att vi få se Kolan nästa år ? I ett allsvenskt lag eller Danmark ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Fler som såg det jag såg:

"Bäst på isen
Mattias Karlsson: Jätte i defensiven. Stod dessutom bakom det ack så viktiga 3-2-målet."

Samtidigt håller jag med er som redan konstaterat att han INTE är någon ersättare för Mikko Lehtonen. Inte ens nära. Har är inte speciellt bra i powerplay överhuvudtaget. Men totalt håller han en god elitserieklass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
mikenomad: Äh, alla kan väl behöva påminnelser om att deras mamma inte jobbar här, eller att rensa ur luddfiltret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
mikenomad: Ja, precis. Det behövs verkligen ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Men då är det ju tur att du med dina pekpinnar och insinuationer kan komma in här och påminna oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Ja han spelade stabilt igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Jag tycker även han som ni älskar att håna, Mattias Karlsson gör en riktigt bra match igår. Men det verkar ingen ha nämnt. Nä just det, det är ju bara när han är dålig eller om han gör ett misstag det skrivs om honom här...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
ÖstrandsNisse: Hirso med sitt tröga tänkande blir jätte dålig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Ahhh...idag glänser tatueringen lite extra igen. Blir nog linne på nyårsfesten ikväll! :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Vet inte om man kan kalla Granath för underskattad. Jag tyckte han visade redan förra säsongen att det fanns mycket i honom som lovade gott. Jag tycker att hans främsta egenskaper är oräddheten och offerviljan. Det gör att han vågar kliva fram och skapa situationer åt andra.
I går var det roligt att gå på hockey igen. Jag tyckte att Timo i hans första byte visade var skåpet skulle stå. När han spelar som han gjorde igår visar han vilken jobbig forward det måste vara för motståndarna att möta.

Många som får plusbetyg efter gårdagsmatchen. Kul också att både juniorer och inlånat folk gör en gedigen insats. Enda smolket i bägaren är Hirso. Är han såhär dålig, på riktigt alltså? Eller lider han av någon åkomma? I går tycker jag att han var nära att bli bänkad, så dålig var han. Oroväckande är det då detta ska vara vår uttalade förstecenter. Det är inget fel på Kims teknik men när det går för sakta så hinner motspelarna läsa hans spel. Han måste upp i tempo för att bli sådär bra som jag tror han igentligen är. Hoppas det kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Va're bara jag som tyckte speakern sa att nr 37 Mika Pyörälä gjorde målet när Viinanen målade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: vem har underskattat granat och halonen . 2 av våra bästa backar . halonen är den bäste vi har framför mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Håller med, Granath har ju varit kalasbra täcker skott och är faktiskt bra med pucken, Leksandsfansen skrattade åt lotvonen mot granath men de är vi som skrattar sist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
ÖstrandsNisse: Ja, Granath är en oerhört underskattad back i denna säsongs upplaga av Timrå IK. Precis som Halonen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
diffe: ja . en riktig härförare .. kejsaren
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Mackelito: Lam, tycker han är fantastisk jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
ÖstrandsNisse: Kim ser så lam ut, men antagligen kan han inte åka snabbare än så..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Man vet att det gått estetikens väg när det bara finns två sidor att bläddra tebaks sedan kl fem.
Jävligt gött i a f. Låt oss införa derbygrupper igen, men utformade så att vi får möta sillstryparna 17-18 ggr/säsong.

Och vips har vi hugg på slutspel igen. Alltid något att minnas nästa säsong när vi lirar mot Tingsryd och Almtuna.

Nu ska jag fortsätta supa i eufori. Till topps!
Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
ÖstrandsNisse: Jag tycker det största problemet han har är att han tar för långa byten. Flera ggr som han spelade dubbelt ikväll när alla andra åkte och bytte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Presskonferensen (för intresserade)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: Granath är jag svag för. När han tar för sig som han gjorde ikväll är han en viktig kugge i detta lag. Jag såg nog samma sak som dig i kväll. Men vad håller Hirso på med? Jag blir gråhårig på den mannen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Laken: förtjänar gabbe ett omnämnande efter att ha gjort två livsviktiga mål , tja ja de kan jag nog hålla med om .+++++++++++++++
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
+++++ - Sebbe Erixon
++++ - Pitkimäki
+++ - Chef Pikkarainen
++ - Granath (personlig favorit)
+ - Gustaf Thorell

Även Mattias Karlsson, Boyce, Gabbe och B.Svensson förtjänar ett omnämnande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Pätr: Ja han hade otur där Skogs ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Bra lag ska ha tur sägs det ;) Ikväll var marginalerna MED oss HELA vägen måste jag säga. Förutom då när domherrarna inte tar utvisning strax innan indianernas reducering och kvittering. Framförallt reduceringen. I övrigt gick precis allt vår väg ikväll tycker jag. Självförtroende och medstuds är underbara uppfinningar!

Men det här var vi absolut värda, från start till mål!

Det kan gå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Riktigt skönt med lite andrum, bra fart men mycket ur bakåt.

Sen undrar jag var pikken gjorde efter den 1:a/1½ perioden, totalt osynlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Timrå Icon: Kvällens skratt från Bloggrin, se 2-2:

Sammanfattning:

2-0 Mika "Krysset" Viinanen (Murley)
2-1 Joel Lundqvist (Kallio, Andersson)
2-2 Skogs (Hahl, Skogs)
3-2 Alexander Larsson (M.Karlsson, Hallin)

Skott: 11 - 12
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
mikenomad: Jag måste säga att Viinanen är grymt bra! Spelar hårt och offensivt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Paddan: Hehehe! Ja det skulle inte förvåna mig. Ni kommer dessvärre att gå långt tror jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Timrå Icon: Årskort i Fjällräven Center har jag redan... Fast den 22:a januari så kommer jag på besök och snor med mig de tre poängen till Övik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Paddan: Jag tycker du ska ta och köpa dig ett årskort och bosätta dig i arenan ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Timrå Icon: Tackar, det var givetvis bara för att jag inte kollade på matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Hahl Bundy: Tur inte Ahlqvist stod för han så iallafall inte bra ut på värmningen. Pitten blev matchens lirare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Hahl Bundy: Inget andrum bakåt men bara två pinnar till slutspel och förbi AIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Paddan: Hahaha! Men vinst är desto skönare :-). Grattis förresten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Kan bara säga: Äntliiiigen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
sargad: Tänkte exakt detsamma! Deras bok är skrämmande lik vår...jag hittar inlägg som jag undrar om de inte snott rakt av men bara ändrat till Brynäs. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Saxat från BIF-boken:
==========================
"70 Rodrigues: Det finns ingen kompetens..
Gurra88 Kommentera 1 min sedan

Sv: Brynäs IF-MODO Hockey 30/12-2010
Density: Jag kör Brynäsmantrat, DET FINNS INGA PENGAR!!!!!!!
70 Rodrigues Kommentera 4 min sedan

Sv: Brynäs IF-MODO Hockey 30/12-2010
Såg EJ matchen. Gjorde grisen ännu en TAVLA? Alla andra föreningar ändrar och ser om sitt hus, VAD GÖR BRYNÄS? Man handlar in en målvakt som släpper in skitmål på skitmål TAMEFAN..Vi har Svedberg som båsöppnare som är klasser bättre än sugigaGRISEN från Tyskland. Sakerna som bestämmer över laget är inte kompetenta nog att leda ett flicklag född på tjugohundra-talet TAMEFAN. Brynäs GÖR NÅGOT FÖR I HELVETE!"
==========================

Karbonpapper på vad vi kan läsa här ibland. Just raderna "Alla andra föreningar ändrar och ser om sitt hus, VAD GÖR BRYNÄS? " låter sjuuukt bekant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
superfalle: Ja nu blir det en seger-wirre!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
superfalle: Tamefan...Gott Nytt År! Ett Gott Slut blev det iaf! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
var länge sen glädjen var så stor efter en match . man är ju fan rörd till tårar . GOTT NYTT ÅR PÅ ER
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Så har man bokat in sig på bortaresan mot AIK på söndag...hoppas det inte var för sent bara eller att den blir inställd. Första bortaresan för min del sedan jag blev förälder, dvs ca 16-17 år sedan sist....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Äntligen 3 viktiga poäng =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
pingvin: Sinnessjukt viktig seger, bara bygga vidare på detta !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Snoop: Torskar gärna tekningar bara vi vinner matcherna... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Olle: Ja men nu har vi börjat torska tekningar igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
Snoop: In med 6:an nu, vi behöver målskillnaden!

Edit: Som du just sa ja.

Redigerad kommentar

Kommentera

1326208 · »