1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

1525211 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
arnio: Han räknar rätt med de variabler som är kända och de bästa uppskattningar man kan göra som supporter. Tilläggsförsäkringar, specialfall och jadijadija kan man inte veta något om såvida man inte jobbar som spelaragent eller försäkringsförsäljare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

glenninski:"Om Zätas lön på $6 miljoner och en återstående kontraktstid på 9-10 år ska ge en försäkring på 1 miljon kr/mån borde Hansens lön på $1,3 miljoner med en återstående kontraktstid på 2 år kunna kosta ca 50 000 kr/mån. Eller räknar jag fel?"

Delvis så räknar du nog fel efterom att även tänkbara framtida kontrakt så att säga kan försäkras. Försäkringsbolaget uppskattar total inkomst under resten av karriären och beräknar premien utefter det. Skadebenägenhet kan inverka också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

larsn:jag tycker nog att Nordgren är en av extremt få killar som gör rätt framför motståndar kassen...

många åker in i skiten men väl där ligger fullfokus på att inte åka på en smäll eller krocka...

man saknar en sådan som sonnie där framför. han hade simultankapacitet han! 

Gunno har väl gjort 2 sådana grishockeymål i år va?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
superfalle: Men nog hade man hellre sett Bellissiomo på bänken igår och tagit in vår första målis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Frella: Hmm, var det inte han som valde bort oss? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: Det var alltså därför vi valde bort Zäta? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blir lite irriterad på att laget verkar tycka att man gjorde en bra match igår. Jag tycker precis tvärtom. Man möter ett svajigt Frölunda, med flera tongivande spelare borta. Att gå ut stenhårt och sätta press borde vara en självklarhet, men istället ägnar man första halvan av matchen åt någon slags alibihockey. Riktigt uselt.

Men visst, det hade kunnat funka. Om vi haft spelare som kan agera skarprättare när chanserna dyker upp. Det har vi dock som bekant icke. 1-1 målet är signifikativt. Vi kommer förmodligen att göra fler mål av den typen än i tredje maskan från klykan vid frilägen.

Nä. Jag är orolig. Tycker att det är allt för få saker som utvecklar sig i positiv riktning. Att målskyttet skulle bli ett problem visste vi, att laget skulle lida av att man inte har någon rejäl förstecenter likaså. Men fan. Då måste man spela rakt, få in puckar på mål och gröta. Det gör man inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

larsn: " typ Önerrud o Friberg, kan säkert fortsätta leverera"

Inte vet jag, men inte kan jag tycka att har levererat direkt. Tyvärr.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
söder över: Skyttarna från distans, typ Önerrud o Friberg, kan säkert fortsätta leverera, men det är för orejält framför mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
larsn: ja precis.
När målvakterna gör sämre matcher måste juh utespelarna göra mer mål. Det är sant.
Målvakterna även om en av dom skulle heta fasth kommer inte på egen han se till att man vinner matcher där man gör 1 mål endast hels säsongen.
Men jag tror fortfarande på laget! O öneruds skott i ribban idag visar på vad han har att jobba med... När han kommer in i det hela med avslut i tanken vare sig det är pp eller 5-5 så ger han sin kedja en ny dimension.
Jäkligt trevligt att se honom i pp! Nu väntar jag bara på ett mäktigt slagskott från honom från blå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

söder över:"det kommer ett bli bättre produktion än så här!"

Låt oss hoppas det så vi slipper skylla på målisarna när det är målsumparna som ska hängas ut! SÄTT FANSKAPET TILL PUCK ÖVER BENSKYDDEN!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
söder över: För övrigt anser jag att Önerud ska förses med passningsförbud. Den pojken ska bara tänka "Skjut, skjut, skjut" så snart han har pucken i motståndarnas zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

söder över: Måste vara svårt att hitta någon spelare med Timrås begränsade resurser. Någon Zäta-typ får man inte billigt såklart.

En spelare med kort kontraktstid och hyfsat låg lön skulle kanske kunna vara Vancouvers Jannik Hansen (tror inte han har skrivit på något kontrakt med något lag ännu men kan ha fel). Allround spelare med förmågan att göra mål även om det inte sker i var och varannat byte.

Hur man får fram exakt vad försäkringen skulle kosta har jag tyvärr ingen aning om, men det låter som att det är äterstående kontrakttid och årslönen som bestämmer det mesta. Om Zätas lön på $6 miljoner och en återstående kontraktstid på 9-10 år ska ge en försäkring på 1 miljon kr/mån borde Hansens lön på $1,3 miljoner med en återstående kontraktstid på 2 år kunna kosta ca 50 000 kr/mån. Eller räknar jag fel?

Om inte så skulle det vara ett bra pris för en spelare som kan bidra både framåt och bakåt.

Om det finns någon som vet hur man räknar ut försäkringskostnaden och som kan bekräfta eller förkasta denna uträkning får gärna göra det.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Mäster T: jodå det med en lo frw o back så tippar vi över klacken o börjar näta lite.

 

av dom vi har nu: Önerud!

han kommer att sätta en massa snygga baljor i vinter!

friberg med! det bara är så! punkt!

när som helst nu kommer friberg på att han är högerskytt o ser till att använda det till sin fördel från vänster sida isst för höger sida där det blir svårt för honom att ta vettiga avslut...

 

det kommer ett bli bättre produktion än så här!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Kattgubben: Det andas för mycket tro o hoppas i det du skriver. Vem ska göra målen? Vi har jobbat häcken av oss men vi gör bara 1-2 mål/match.

Hur många säkra mål har inte sumpats? 10, 15, 20?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T:Det är bara till att fortsätta nöta, så lossnar det till slut, får man väl tro och hoppas.. för Montén tror väl på sin spelidé utifrån den trupp han blivit tilldelad? Nu är det dags att det börjar rassla in lite mål och trepoängare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
söder över: Sen är det bara så att arbetsinsatsen räcker inte till....om vi inte gör mål.
Vi får arbeta arslet av oss det blir torsk ändå...i längden... om vi inte gör mer än 2 mål/match.
Det är en löjligt dålig utdelning med tanke på alla chanser vi haft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Mäster T: puhh! ingen murley typ alltså?

=)

nä alltså en skridskostark hårdtacklande o styrningsäker frw o en pricksäker back med medium allt inkl prislapp! 

jag saknar vår kapten... särskillt i forecheckingen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
söder över: Ja men snälla...vem som helst från NHL med nån målproduktion är Skills i det här sammanhanget.
Jag snackar inte glidare...o det tror jag inte Nubben gör heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Mäster T: skills o skills.. nhl´s etablerade gnuggare måste väl klara av att producera bättre i es än i nhl?

jag är livrädd för att sabba lagets nuvarande syn på arbetsinsatsen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Ambroo: Blev du förvånad? Inte jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
haggen: Sämsta inlägget ikväll och ändå +2. Heja hockey!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
haggen: Målen kommer inte...i nån match kanske men inte i längden.
Nubben måste ta in några LO spelare med Skills. Så är det.
Har jag fel?. Nä jag har aldrig fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Laken: Belisimo håller oss kvar???!! wt...

oki det gör han alltså?

nää det gör han inte! han håller nivå som kan räknas som godkänd sedan drar han en patenterad lustig o struntar i stolpen...

varför skulle han då vara klart godkänd? jag skulle kalla han för nästan godkänd...

Rhodin håller jag med om iaf han hade en skön fart på rören ikväll o han verkar ha målproduktion i tanken när går fram!

det vill jag ge friberg med. full fart  framåt o snabba avslut. enkelt o effektivt.

sedan har inte friberg riktigt samma relation mellen sin klubba o pucken. drivet är där dock och han visar ett bra skott.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
haggen: Var Jonte dålig ikväll? Visst, jag ser gärna att han är MVP i alla matcher men han är då inte dålig ikväll, nu får du förklara dig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
KORITFW: Låter som en plan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Lägen skapas så målen kommer, målvakterna håller bra klass, backarna spelar rejält och är klart godkända.

Jonte måste ta sig i kragen.

Nubben sitter inte still i båten.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Nu kan Timrå erfara att Gunnos skada är allvarlig, så de har en anledning att ta in Stamkos :) sen kan Gunno göra en mirakulös återhämtning och spela på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Angående Oscar Sundh: "Senaste beskedet är att han har vaknat, har fått en hjärnskakning och fått genomgå en röntgen, allt ser bra ut. Han blir kvar på Sunderbyn för observation men det ser bra ut."

Det låter ju lovande även om man inte kan säga säkert att det gått helt bra! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Hälge:det är bara att hoppas att dom har rätt, men det såg mycke värre ut än så

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
På twitter sägs det att det tydligen inte ska vara något allvarligt med Nordgrens skada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Vi gör ingen bra match. Vi visar att vi är helt värdelösa på hemmaplan återigen. För vilken gång i ordningen egentligen? Det gör ont att hemmaspelet suger på alla sätt! 

Trots det skapar vi så pass mycket som borde resulterat i mer än ett jävla mål. Å andra sidan släpper vi till på tok för mycket och försvarsspelet är under all kritik ikväll. Jag tycker inte Frölunda är bra men får enormt mycket gratis. Vinner vi inte mot ett skadeskjutet Frölunda på hemmaplan i en sådan här viktig  match är det bara att "packa ihop". 

Jag tänker inte skylla förlusten på Bellissimo som faktiskt räddar en del också. Det är inte första gången vi släpper in ett skitmål då vi liksom skapar som mest. 

Vi snittar 1-2 mål/match vilket innebär att detta inte på något sätt kommer att gå så som läget är nu.

Men jag är inte förvånad. Förvånad bör INGEN vara. Vi har ändå skrapat ihop någorlunda med poäng men räcker inte riktigt till.

Jag har varit nöjd med säsongsstarten utifrån förutsättningarna, förutom att vi skulle haft någon trepoängare till. 

Men nu ser vi vart det bär. 

Blir Gunno borta längre än........vad ska vi säga....... En match....så känns detta totalt nattsvart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Laken:När man spelar 6 mot 5 å allas favvo Crippe Söderström ska lägga upp ett hur enkellt som helst bladpass!!Man tror inte det är sant,va fan håller  han på med så jävla dålig!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Blizzard:Kanske Timrå supporterklubb kan skicka en "officiell" krya-på-dig hälsning. Det vore en snygg gest.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Timrå IK: Det håller inte att komma in till en första period och knappt vinna en enda närkamp! På hemmaplan, inför nästan 5000 pers!
Hade ni ätit sirap innan match?!? Så j-vla pinsamt!!
Jag satt och räknade vunna närkamper ett tag i första perioden, ingen rolig syssla... Hur f-n kan det se ut så på HEMMAplan???

Bellissimo klart godkänd! Håller oss länge från ett mycket större målmässigt underläge. Sedan är det som vanligt att vissa inte kan hantera en förlust utan att skylla på målvakten.

Joachim Rhodin bäst i ett blekt TIK.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Visst är det glädjande att han vaknat, men det behöver inte betyda att faran är över. Det kan fortfarande vara hjärnblödning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
superfalle: värsta är väl att sånt här kan ta tid att syna helt, kan ju bli lidande väldigt länge och kanske få problem vid belastning utan att man hittar vart felet är :/

Men jävligt skönt iaf att han är vaken och kan prata hans privata liv är viktigast, hockeyn får liksom vänta nu. Han lever och det är guld värt! Skön kille!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
superfalle: När du bara har målvakten framför dig. Öhrn, Bagarn och Alex gjorde det enkelt för Hudarn.

Annars gillar jag nummer 9.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: fan va bra .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Ambroo: beror på vad man menar med frilägen de .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard:

Skönt att höra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Happyer: Självklart så finns tankar hos o sundh men i första hand är timrås överlevnad o sådana här matcher går lite stick i stäv med det... 

förlusten känns fördjävligt!

Sundh´s skada känns rejält obehagligt. hoppas innerligt allt löser sig för honom.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T:  ek expressen

@EkExpressen: Ett skönt första besked från @HV71! Oscar Sundh är vaken, stabil och pratbar, enligt sjukgymnasten Andreas Frostemark. #HV71 #Luleå


HV71
@HV71: "Oscar är på akuten och har vaknat nu. Han är stabil och jag har pratat med honom", säger Frostemark, sjukgymnast i HV71. #twittpuck

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

The great one: Det är en god start, men dessvärre tycks målsinnet lysa med sin frånvaro även vid de tillfällen då vi faktiskt skapar vassa lägen. Få lag verkar mäkta med samma ineffektivitet vid frilägen.

Fast det kunde varit värre, vi kunde ha hetat AIK och haft Perra vid rodret.  

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Ambroo: Du vet hur vansinnig jag blir. Därför ska jag inte skriva mer när man är i affekt.

MEN VI MÅSTE BÖRJA SÄTTA VÅRA CHANSER SOM VI SKAPAR. VI KAN INTE GÖRA MOTSTÅNDARMÅLVAKTERNA TILL VÄRLDSSTJÄRNOR VARENDA JÄKLA GÅNG!!
DÄR ÄR PROBLEMET.

Nu ska jag andas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Just nu känns förlusten som skit samma.. Att det har gått bra för Oscar Sundh känns som mer relevant.. Håller alla tummar och tår, men att dom avbröt matchen tyder på att det är illa!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: Idag brände vi "bara" 3...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Hur många frilägen har vi Sumpat nu? 57?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
diffe: Jonte var bästa spelare ikväll, men vad hjälper det med alla bäbisavslut vi levereras?

Jag undrar om man har lovat Bellissimo en viss speltid vid kontraktsskrivningen? Han skulle inte ha stått idag. Han fladdrar i vanlig ordning och har svårt men positioneringen, vilket leder till osäkerhet bland medspelarna. Förutom målet han släpper som drar ner hela laget så släpper han två klockrena i ramen där han står helt fel. Det kunde lika gärna ha varit mål där också.

Jocke är inte den som gör jätteräddningarna men han är åtminstone trygg och konsekvent i sitt målvaktsspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Vi kan tycka vad vi vill om våra målvakter men dom är helt ok. Dom släpper in 1-2 mål per match...typ...men framåt??
Gör vi inte mer MÅL så blir det så här....vi måste börja göra MÅL.
Gör vi det så framstår våra målvakter som murar.

Redigerad kommentar

Kommentera

1525211 · »