1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

1525211 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
arnio: Han räknar rätt med de variabler som är kända och de bästa uppskattningar man kan göra som supporter. Tilläggsförsäkringar, specialfall och jadijadija kan man inte veta något om såvida man inte jobbar som spelaragent eller försäkringsförsäljare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

glenninski:"Om Zätas lön på $6 miljoner och en återstående kontraktstid på 9-10 år ska ge en försäkring på 1 miljon kr/mån borde Hansens lön på $1,3 miljoner med en återstående kontraktstid på 2 år kunna kosta ca 50 000 kr/mån. Eller räknar jag fel?"

Delvis så räknar du nog fel efterom att även tänkbara framtida kontrakt så att säga kan försäkras. Försäkringsbolaget uppskattar total inkomst under resten av karriären och beräknar premien utefter det. Skadebenägenhet kan inverka också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

larsn:jag tycker nog att Nordgren är en av extremt få killar som gör rätt framför motståndar kassen...

många åker in i skiten men väl där ligger fullfokus på att inte åka på en smäll eller krocka...

man saknar en sådan som sonnie där framför. han hade simultankapacitet han! 

Gunno har väl gjort 2 sådana grishockeymål i år va?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
superfalle: Men nog hade man hellre sett Bellissiomo på bänken igår och tagit in vår första målis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Frella: Hmm, var det inte han som valde bort oss? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: Det var alltså därför vi valde bort Zäta? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09