1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577873 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24

2298807 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba: Vet inte om man törs skriva så här i dessa tider, ber på förhand om ursäkt ifall nån tar illa upp:
Se upp Skellefteå, ryssen kommer!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
dr-nix: Underbart! Ska bli spännande att se honom live i morgon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Paigin spelklar som sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nu är han klar!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
JanneH: svarar min egen fråga:
"Antingen kommer ett annat lag ersätta Jokerit, troligtvis Torpedo Nizhni-Novgorod som var det lag som var närmast att ta sig till slutspelet.
Det andra alternativet är att bara 15 lag deltar i KHL-slutspelet.
Ett officiellt besked väntas under fredagen."

Vi får nog aldrig se röken av vår ryske frälsare...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nisse1: får Paigins klubb Torpedo en friplats pga Jokerits avhopp?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Modano: Noel Edfelt var ändå helt okej på försäsongen tyckte jag. Varför man inte väljer att matcha han nån gång vet jag inte. Timrå har varit väldigt dålig på att låta juniorer få speltid denna säsong. Är det något som kan fungera så är det ju juniorer som får sitt livs största händelse i form av en chans i A-lagsmatch. Kommer ihåg Sebastian Erixons första match då han gled förbi alla motståndare gång på gång och var superduktig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Blir det så att Ryssen drar hem då blir det svårt att hänga kvar har bara de 6 backar nu som spela igår. Back sidan är redan jävligt svag nu och nån fler skada där det törs man inte tänka på då måste man kasta in en oprövad junior aj aj
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Ja herreguu!
Än än uddmålförlust å Malmoe stack ifrån!
Bitterheten komm ifatt igen å dä va ledsna miner i hemmabaren inatt!!!
Fan dä had va bättre om vi ställt Oksa i måle ikväll! Hann va het imot Lulä!
Hann känns änglsli i måle JJ! Å Ryssen komm hann?
Vill hann komm å skämm för Puttin??
Nä Skelleftä imorrn i EON å taktikplaner sprids i hemmabaren redan nu!!
Vi måst vinn!!!
” sanningen ögonblick ” nästa vecka med 4 matcher somm avgör hel vår ES existens!!!
Nu tömm å glömm vi!!!
Vi ä Timrå IK å vi älskar Lönnå å Explorer å vi ge fan ALLRI UPP!!!!🙏🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Dr.Krykov: Skulle Putins liga avsluta säsongen? Låter osannolikt. Om något kommer den att användas, igen, för att framhäva rysslands suveränitet och framgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Dr.Krykov: nej, vore absurt att tuffa på med sporttävlingar samtidigt som man är i krig. Och som du säger - alla utlänningar lär dra som avlöningar.

Å andra sidan är det Putins Ryssland vi pratar om, så då är väl alla vansinnigheter möjliga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Dr.Krykov: Jag får känslan att Paigin vill spela med Timrå faktiskt. Varför skulle en ryss helt avsluta ett 2 års kontrakt för att gå till Sverige och spela med gamla lagkamrater?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Dr.Krykov: Men sen har jag svårt att se att KHL kommer genomföra sitt slutspel. Kan tänka mig att ingen utlänning är speciellt sugen på att befinna sig i landet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nisse1: Handlar inte om hans vilja utan hur hans kontrakt med Timrå är utformat. Kan inte tänka mig att det finns några klausuler i hans kontrakt som ger honom rätten att lämna hur som helst. Varför skulle det? De missade ju slutspelet, därför han kom hit. Sen kan han ju blåvägra att spela, det är ju en annan sak.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nisse1: Det sista som sagts från hans håll är att de hoppas på i morgon men allra senast på tisdag. Nubben har garanterat häcken full med den här frågan f.n. Vi supportrar får nog vackert vänta och se, jag kan i det här fallet ha ganska stort överseende med att prio 1 hos Nubben inte är att hålla oss uppdaterade med varenda steg som tas i frågan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
roger_sundsvall: Information angående Paigin tack. När blir han spelklar? Vill han spela här nu när hans klubb i khl får en friplats i slutspelet?
Vad säger du Nubben???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
kattan: Absolut. Det finns några ramsor som får med sittplats, sedan var det en galen dignitet på den där matchen så då tror jag att publiken levde upp oavsett :D
Just nu tycker jag att det bara är ”hela hallen kom igen Timrå”. Sittplats tänder till direkt då, och spelarnas intensitet ökar alltid omgående. Den kombon från första nedsläpp vore trevlig att se. Tror det kan resultera i mål och då skulle publiken kunna få en assistpoäng ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
kattan: I den match jag länkade till förövrigt, så har nog sittplats aldrig någonsin gjort en bättre insats än den kvällen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba: Det har ju dock varit en hel del matcher där sittplats är med från start senaste åren. Är bara att blicka tillbaka till kvalen mot Karlskrona och Oskarshamn. Skulle inte säga att det är någon nämnvärd skillnad faktiskt. Kika några sekunder innan nedsläpp på detta klipp exempelvis youtu.be/5NjIxgiS3ww

Sen kan man absolut testa köra ”hela hallen kom igen Timrå” från start, det skulle nog kunna ge extra energi till spelarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
The great one: Håller med. Vi får se om sångskaparna ger det en chans imorn :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba:

Ja, klacken gör ett grymt bra jobb men det gäller att få med HELA publiken för att skapa det magiska trycket i arenan. Så ja absolut bör man köra ramsan första fem även.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
surt med torsk..vi gör en bra match
1.a målet..ska ej va mål
halvkonstiga utvisningar
...surt💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
The great one: Eller hur! Jag tror det är 90-10 till att hela sittplats även hänger med och klappar till ”hela hallen kom igen Timrå” vid nedsläpp. Jag tror på riktigt att den ramsan kan hjälpa Timrå att forcera fram ett ganska tidigt ledningsmål, och det är precis det vi behöver mot Skellefteå i morgon. Få ta ledningen och spela på den!
Titta på klippet jag länkar in. Det är det här jag efterlyser och saknar vid nedsläpp, och det var det här som gjorde att Timrå ofta fick bra inledningar förr. Visserligen var det fullsatt då, men det var ett bättre samspel mellan klack och sittplats under storhetstiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
DenRöda: risken är att det kommer en till sådan match mot SheLeftYou
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Knylan: ja, den matchen var fan brutalt smärtsam.
Vi har haft några fler såna. Apropå nästa match var det ju hyfsat surt att vi lallade bort oss mot Skellet när vi var klart bättre 5-5 men tog horribla utvisningar som sänkte oss.

Tycker ändå att läget är hyfsat ljust nu. Bra spel på slutet, och det är väl på något sätt det man kan önska eller begära. Blir fortfarande förbryllad och irriterad över coachningen, men tränar på att bita ihop. Jag kommer aldrig ha samsyn där, och det lär krävas en ny tränarkonstellation innan det blir förändring.

Vore för jävla mysigt med någon bonuspinne i morrn. Men mycket tuffare motstånd är svårt att tänka sig. Kommer att krävas disciplin, topnotch målvaktsspel och maximalt momentum. Då k a n det bli poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
DenRöda: Jag tycker vi haft massvis av såna matcher. Det är väl bara att backa till förra hemmatorsken mot Frölunda i höstas när de själva menade att det bara var att ta de där tre poängen och sticka fortast möjligt, vi var bättre. Men vi var inne i den där förlamande ineffektiviteten som rådde mot slutet av ’Den Stora Svackan’. 34-16 i skott, 1-3 i mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Är det här första matchen vi spelar med glöd och krigarinstinkt som vi förlorar denna säsong. Jag tror det iallafall. Hade vi haft 2-3min till i offensiv zon och lite mer finspel och kanske 5 skott till på mål, så hade vi vunnit denna match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
The great one:

Tror till o med att det skulle ge mer effekt då det får igång laget till varje match och det sätter tonen för resten av matchen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba:

Håller med, en gång i tiden var vi kända för att mala ned moståndarna första 10 med offensiv hockey och galet tryck på läktarna. Idag är det bara en ramsa som får med publiken och det är "hela hallen kom igen Timrå" Förstår tanken att spara den till sista 10 men skulle inte skada att köra den första 5-10 min även. Värt att testa! Våga vinn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: I sådana fall önskar jag att ni får dispens att värva en ny spelare även om fönstret stängts.

För övrigt som skåning kan jag nästan önska att det blir dif vs mif i negativt kval. Det spelar nästan ingen roll för mig vem som åker ur, för Hockeyallsvenskan vore det inte fel att storstadslag åker ur så att tv licenser osv slutar vara dynga i HA.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: Nix. Paigin är ju inte kontrakterad av Torpedo längre utan av Timrå. Det handlar ju inte om en utlåning. Paigin är Timrå IK:s spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: Står i Hockeynews att det blir ett stukat Torpedo då flera spelare har lämnat för andra klubbar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: Fast funkar det ens så? Respektive spelare har ju skrivit nya kontrakt med nya lag, deras kontrakt med Torpedo existerar väl inte längre? Nubben svarade väl att vi ej tagit över ett kontrakt från Torpedo utan att det skrevs helt nya. Så som jag har fattat det finns det inget som tyder på att spelarna kommer "kallas" tillbaka. Hoppas jag har rätt. Paigin behövs verkligen nu när Strömberg utgått...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
eliassjo : Jokerit drar sig ur slutspelet och då lär Torpedo få platsen. Som jag förstår det kommer Hrivik, Zaar, Lennström, vår ryss mfl kallas tillbaka då. Men jag har ingen aning hur det funkar kontraktsmässigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Någon som har hört hur det blir med Jokerits uttåg ur KHL? Då lär ett annat lag ersätta och det är Torpedo Nizhny Novgorod som isåfall lär ersätta. Hur blir det med Paigin då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: varför tror så många att de kommer skita dig med ryssen? vad har hänt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Trist om det skiter sig helt med ryssen nu när Torpedo verkar bli slutspelsklara ändå iom att Jokerit drar sig ur...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nectis: Eller nu, då jag sett matchen i efterhand förstå jag vad du menar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Ma69us: Ingen dum tanke, verkligen. Nya idéer måste prövas, kan vara ett genidrag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba: Ingen dum tanke
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Andersson: Nu ska han börja sitta och träna på att se skön ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Smetovish: Skulle inte laget kunna ta svängen bakom målet vid introt?! Åka förbi klacken, få lite kontakt/energi och ”elda” upp stämningen lite.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nectis: Håller inte med. Tycker västra stå matar på men sittplats köper ingenting. Klappa med. Västra låter genom hela matchen. Vi gör en bra match ikväll mot ett sjukt skickligt Frölunda.Med lite tur hade vi dragit detta till förlängning eller vinst.. Då hade det blivit succé. Fortsätt spela såhär ❤
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nectis: Jag förstår tänket. Men det är ju nåt med den, det finns ingen ramsa som hela sittplats tänder till på och hänger med så bra i som den. Vore kul om den testades vid första nedsläpp en gång i alla fall. Det kostar ju inget att testa. Blir det inget tryck av den är det ju bara att byta. Men det där kan nog ni som drar igång ramsor bäst! Är i alla fall en tanke jag tänkt på under flera matcher hemma där jag känt att ”fan att vi inte började matchen så här”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
tjobba: Det har ju blivit en liten grej, att vi kör den ramsan när vi jagar för att få igång hela hallen. Tycker den tappar effekt om vi kör den från start, eller mitt inne match. Brukar inte bli lika bra. Dessutom är den sjukt tråkig att sjunga, men i slutet på matcherna kan man stå ut med det för att få igång hela hallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Olle: Hur många biljetter sålda till lördagsmatchen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
gustav9: Så går tankarna till Daggen Eriksson som valt att avsluta karriären .... Han stod ut länge i BIK iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Dubbeld: Erixon har det lite tungt...
Frånsett första 5-6 minuterna såg det lite tröttkört ut. Nu är ju Frölunda förvisso väldigt tunga att möta men kändes som krämen inte riktigt fanns där.
Och vi vägde lätt i egen zon. Skulle sannerligen behövt en Diddi eller ryssen med lite tyngd ikväll.
Måste bara bli en trea nu på lördag. Hoppas på lite bättre fart överlag då så kan det gå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Triathlet: Nr 4 är antes gullgosse bidrar inte med mycket,däremot får fille så sjukt lite istid den enda backen som kan vända spelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nya tag...till nästa match
🔆tankarna går till ukraina 🔆
Putin..ditt KÅL huvve..dra åt helvet* 💩
Låst ämne

2298807 · »